Gorovja / Julijske Alpe / Mangart / Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana)

Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana)

Izhodišče: Belopeška jezera (929 m)
Ime poti: Via Italiana
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Ferata: C
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1: 50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Iz Kranjske Gore se čez mejni prehod Rateče peljemo proti Trbižu / Tarvisio. Že kmalu za mejnim prehodom pa se levo odcepi cesta v smeri Belopeških jezer / Laghi di Fusine, kateri nato v zmernem vzponu sledimo do velikega parkirišča pri Zgornjem Mangartskem (Belopeškem) jezeru.
S parkirišča nadaljujemo po levi strani gostišča za oznakami Bivacco Nogara. Pot poteka po cesti in nas v nekaj minutah pripelje do križišča, kjer se levo odcepi pot proti koči Zacchi. Nadaljujemo desno po cesti po kateri še nekaj časa hodimo, nato pa se usmerimo rahlo desno na kolovoz. Ko se kolovoz konča, nadaljujemo po poti čez travnik, ki nas pripelje do razpotja. Levo vodi pot 513 proti koči Zacchi, mi pa nadaljujemo desno po poti 517/A proti bivaku Nogara. Pot nas nato pripelje v gozd skozi katerega se kar nekaj časa dokaj strmo vzpenjamo. Iz gozda pridemo na travnata pobočja in kmalu smo ponovno na razpotju. Usmerimo se desno proti bivaku Nogara, levo pa pelje pot rahlo navzdol proti koči Zacchi. Nadaljujemo po travnatih pobočjih rahlo v desno in kmalu pridemo do nekoliko zahtevnejšega dela poti. Tu se pot strmo vzpne in v pomoč nam je kar nekaj varoval. Sledi še prečenje strmih travnatih pobočij, nato pa postane pot ponovno položnejša in nas kmalu pripelje do bivaka Nogara.
Pri bivaku, kjer je tudi razpotje nadaljujemo v levo za napisom na skali »Via Italiana«. Markacije so na tem delu poti precej zbledele v pomoč pa so nam številni možici. Pot nato preči pobočje v levo in nas pripelje do vstopa v plezalni del poti. Na začetku se pot strmo vzpne ob jeklenici levo navzgor in nas pripelje do manjše votline. Iz votline se nato skozi okno povzpnemo na prepadno polico in nato nadaljujemo navzgor po steni. Pot zavije v levo in preči prepadno pobočje, nato pa se ponovno vzpne skoraj navpično navzgor in nas pripelje na nekoliko manj strmo travnato pobočje. Pobočje ob jeklenici prečimo v levo in kmalu smo pred verjetno najtežjim delom poti. Najprej se navpično vzpnemo ob jeklenici, nato pa po izredno izpostavljeni steni s pomočjo skob priplezamo nad skalni previs. Tu stojimo na široki skobi, pod nami pa je globok prepad. Nadaljujemo po skobah navpično navzgor. Pot gre nato rahlo v desno in se še nekajkrat strmo vzpne s pomočjo skob. Sledi izpostavljeno prečenje po ozki polici v levo, nato pa se ponovno vzpnemo s pomočjo skob in klinov po navpični steni. Ponovno hodimo nad globokim prepadom po širokih skobah s katerih se nato vzpnemo skoraj navpično navzgor. Sledi prečenje v levo po ozki izpostavljeni polici in nato strm vzpon s pomočjo skob. Pot nato postane nekoliko manj strma in kmalu pridemo na greben s katerega se nam odpre pogled proti Sloveniji. Sledi še kratek spust ob jeklenici in se priključimo poti z Mangartskega sedla.
Nadaljujemo v levo po dobro označeni poti in sprva hodimo po gladkih skalnih ploščah. Za tem se pot obrne nekoliko levo na melišča pod Mangartom, ki so v zgodnjem poletju še zasnežena. Pot naprej se počasi obrača na desno in kmalu smo na razpotju, kjer gremo desno (levo po grebenu Kotovo sedlo, Loška Koritnica). Pot se še naprej obrača desno tako, da Mangart skoraj obkrožimo. Čaka nas še vzpon po razglednem travnatem pobočju. Nato prečimo grapo in do vrha imamo le še zadnjo strmino katero premagamo v ključih.
Pot Via Italiana je izjemno zahtevna in je primerna samo za najbolj izurjene gornike z obveznim samovarovanjem. Pot je sicer izredno dobro zavarovana vendar je s tehničnega vidika med težjimi v Julijskih Alpah in morda celo najbolj izpostavljena v celotnih Julijskih Alpah.
Na ozemlju Slovenije tako zahtevnih visokogorskih poti ne bomo našli.
Sestopimo lahko do Mangartskega sedla in nato po lažji poti (pot 517) nazaj do Belopeških jezer.
zemljevid poti - Mangart
Ob poti: Bivak Nogara (1850m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Belopeška jezera - Mangart1
Belopeška jezera - Mangart72
Belopeška jezera - Mangart73
Belopeška jezera - Mangart74
Diskusija o izletu Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana)
Prikaži starejša sporočila
redbull10. 12. 2015
če pa zdaj ni nekaj snega na tej poti, potem je pa že smešno.
Zagotovo se pa da, vendar z opremo
Srečno
magroman10. 12. 2015
Oj,
Prav zdelo se mi je,da boš ti odgovoril.Upal sem da si zadnje čase kako turco tuki potegnu.Oprema je vedno pripravljena,srečno tud tebi.
Igor.K1. 08. 2016
Živjo. Včeraj sestopil iz sedla do bivaka Nogara. Tabla, ki naj bi označevala odcep, je bolj boga, polomljena in se vrti v vse strani, tako da prilagam koordinate križišča, kjer se na levo odcepi pot čez sedlo proti bivaku. 46.445326 N 13.649693 E. Bivak ni viden ko sestopaš, tako se ne ustrašiti, da si zgrešil pot, postane pa kmalu vidna oznaka H (pristajališče za helikopterje) na majhni ravnici nad njim. Ferrato pa moram pohvaliti, ker je odlično varovana in to v celoti. Tako kar pogumno. Že iščem novo srečo. Vevnica ali Cjajnik, mogoče kaj drugega.SREČNO
borlepadrino11. 09. 2016
ferrata je zelo lepa in povsod varna, ogromno je poličk za roke in noge.zahtevnost je B.na vrhu je bilo za moje okuse preveč ljudi,ne razumem staršev ki vodijo 11 letnike skozi to ferrato in še manj razumen starše ki vodijo pet,šetletne deklice po slovenski poti na Mangart.
cotro416. 09. 2016
se pravi so jo obnovili , je kaka primerjava z Kopiščarjevo na Prisank ki sem jo že sfajtal tolk da mam mal slike preden se polotim ...
redbull16. 09. 2016
Da bi jo še bolj obnovili Via Italianno? Že prej je bila predobro narejenamežikanje
cotro416. 09. 2016
ja ne vem ko se je pisalo da fali neki klinov pa da se ne morjo zment kdo jo bo poštimal , no dobil odgovor od Bojana Ambrožiča pravi da ni težja kot Kopiščarjeva samo bolj izpostavljena , tako da bo treba v kratkem napasti ...
_sandra_16. 09. 2016
Kopiščarjeva na Prisank je zahtevna zavarovana pot, ta tu pa je ferata, razlika sigurno je, načeloma so ferate težje od zavarovanih poti.
jax16. 09. 2016
No ja, Kopiščarjeva je zavarovana plezalna pot. ZPP in ferata pa sta sopomenki.
težke zavarovane plezalne poti (ZPP) - ferate

No mene je sam zanimala primerjava mal da vem ...ker neki malga sem plezal po plezališčih neki let nazajpa zaradi pomankanja cajta prenehal. Lezu na Tofana di Roses , Gradiško turo , Plemenice , Hanzovo na Mojstrovko pa Slovensko na Mangart brez SVK ker ni blo potrebe,tolk sem siguren vase pa v Beli peči itd ...ne grem pa neki na pamet in bolš mal povprašat ...
luy16. 09. 2016
Preplezov Avgusta zahtevnost B jeklenice v dobrem stanju
cotro416. 09. 2016
kul lih gledam ene hrvate dve stari babi z DG očalami , tip ju pa na momente vleče gor z štrikom za njun svk oz karabin na svk ..svašta
ljubitelj gora16. 09. 2016
Pred parimi leti plezal ferato, ampak brez samovarovalnega kompleta/pasu, adrenalina pa je bilo v izobilju. Po prehitenih gornikih navzven in ko končno zagledal sedlo si oddahnil. "Napaka" je bila storjena in brez možnosti povratka, razen da se gre do konca. Še pred tem sm z bivaka opazoval druge in vedel sm da bom zmogel. Na ta dan se spraševal, če me niso drugi prestrašli s svojimi besedami o moj bog in podobno. Na Cjajnik s samo.kompletom. Sedaj zadnja tri leta hodim po brezpotju do II.stopnje, tja in sem kakšna III.stopnja. Tako da ta ferata je dosti težja od Kopiščarjeve, po kateri že hodil in sam.kompleta nisem pogrešal, nadaljeval še po Jubilejni.
Branee16. 09. 2016
Ce si plezu via lipelo v tofani potem je ta hec
bite18. 09. 2016
Zanima me ali ste srečali veliko pohodnikov po poti via Italiana zaradi priljubljenosti gore?
ljubitelj gora18. 09. 2016
Takrat na nedeljski dan sem jih prehitel okoli 10.
dprapr18. 09. 2016
Če je otrok ustrezno varovan in na poti uživa, ne vidim ovire.

Poznam nekoga, ki je začel z dvatisočaki pri treh letih, pri osmih je bil v enem tednu dvakrat na Triglavu, pri desetih že v enem dnevu na Triglav, pri enajstih že po Via Amalii,...
S primernim pristopom, ustreznim varovanjem, postopnostjo, ukvarjanjem z različnimi športi, se da marsikaj.
ms_primoz20. 09. 2016
dprapr - kje je pa sedaj ta tvoj znanec?
dprapr20. 09. 2016
V kakšnem smislu?
redbull21. 09. 2016
Mene tut zanima v kakšnem smislumežikanje
pinkapolonka21. 09. 2016
Moja 11 letnica, ki je prejšnjo soboto preplezala to ferato in nato še po slovenski na vrh, je bila pri 6 letih na vrhu Triglava. Bili smo že skoraj na vseh slovenskih dvatisočakih. Lansko leto smo bili na Rjavini, Jalovcu, Škrlatici.. letos smo preplezali tudi Vrbanove špice, Čez Plemenice na Triglav, iz vrat na Stenar in Razor v enem dnevu... in še bi lahko naštevala. V hribe hodimo skupaj že praktično od njenega rojstva najprej v nahrbtniku, pozneje pa počasi sama. Res je, da vedno preverimo vreme in pozimi ne hodimo v visokogorje. Kondicije ima toliko, da je večino poti sposobna prehoditi v polovičnem "uradnem" času. Pleza pa tudi na umetnih stenah. V gorah pa imamo vsi trije najraje plezanje po zavarovanih poteh in kakšen fajn spust po melišču nasmeh

Ponosna sem nanjo ker bo vedno izbrala hribe pred računalnikom, igircami, TVjem, ker ji ni težko vstati v soboto ob 5h in iti na turo, ker čeprav živimo v mestu, pozna naravo, pozna slovenske gore bolje kot marsikateri odrasli, pozna drevesa, rastlinje,...naučila se je da se včasih mora potruditi da nekaj doseže, da je ponosna nase ko doseže vrh in uživa v razgledu...to vztrajnost, ki se jo je naučila v gorah je uspešno prenesla v vsakdanje življenje, zna sprejeti izzive in se ne preda zlahka. Največji smisel vsega tega pa je to, da smo vsi trije skupaj in uživamo v gorah.

adry21. 09. 2016
Ob tem pa res ni kaj dodati kot le čestitke staršema.
redbull21. 09. 2016
To je za vzor-vse čestitke ko bi le bilo več takšnih

Srrecno
Branee21. 09. 2016
No lepo, vendar to da ste bili na "skoraj vseh slovenskih dvatisocakih" pa gotovo ne drzi, ker za kaj takega bi 6 letnica morala hoditi/plezati ogromno. Teh je za blizu 350 pa se veliko njih ni markiranih. Drugace je pa seveda pozitivno in osvezujoce, da starsi vlozijo toliko energije v svoje otroke, tega je v casih turbo kapitalizma premalo
pinkapolonka21. 09. 2016
Hvala imaš prav. Skoraj vseh je res močno pretiravanje nasmeh
mukica21. 09. 2016
Pinkapolonka , čestitke vsem...lepo je brati da vaša mlada planinka obožuje gore, naravo in uživa v vsem kar planinski svet nudinasmehnasmehnasmeh
Srečno na vseh potehnasmeh
pinkapolonka22. 09. 2016
Hvala, sej ponavadi se izkaže, da smo starši res zgled otrokom - lahko pa izberemo ali smo dober ali slab nasmeh

Hčerka ima pas in samovarovalni komplet (ne vem točno kakšen, firma je black diamond), pa tisto vrv za počivanje, na bolj izpostavljenih mestih je navezana še na moža. Pa seveda čelado, pa še rokavičke pridejo zelo prav.
Over The Hills And Far Away23. 08. 2017
Letos prehodil s kolegom plemenice na triglav, hanzovo na mojstrovko, cez ferato na cesko koco in kopiscarjevo na prisank. Mislim,da mi Via italiana ne bi smela delati problemov ali se motim?

Hvala za odgovore, LP.
Optimist00710. 09. 2017
Kar pogumno in previdno v to zahtevno "steno".
Preplezal sem jo v petek, 8.9.2017, vse ok, samo škoda, da je bilo megleno in spolzko.

Drugače pa fantastično!
ŠpRo298. 06. 2018
Zdravo, mogoče kdo bil v teh dneh? Razmere, je kopno? Hvala.
ŠpRo2913. 06. 2018
Mogoče že kdo šel?
pohodnica1114. 07. 2018
Živjo, je do sedaj že kdo bil na tej poti?
redbull15. 07. 2018
Ta je pa dobra.
Kolkr češ jih je bilo

Srečno
trdi7725. 07. 2018
v sredo 24.7. opravili vzpon na Mangart. Ob 7.00 uri smo se odpravili na Mangartsko sedlo, do parkirišča pod kočo. Naprej je pot sicer prepovedana zaradi podora, vendar pa večina znaka ne upošteva in pelje do vrha. Tudi sicer je cesta normalno prevozna.
V glavnem nas je pot vodila do vrha mangartskega sedla, kjer smo se spustili do bivaka Nogara (do dela poti kjer pride pot od Belopeških jezer) in se povzpeli po ferati Via Italiana. Vzpon po ferati je izredno adrenalinski, zato odsvetujem tistim, ki jih je strah pred višino. Obvezna pa je uporaba čelade, pasu in varovalnega kompleta. Moram pa dodat, da je pot zelo lepo varovana in tudi stopi po poti navzgor so lepo vklesani. Nikjer ni nobenega problema glede pripenjanja, povsod lahko normalno stopiš in se pripneš na naslednjo jeklenico. V celi poti sta morda dve točki kjer te stena prisili v pogled v brezno, vendar pa so skobe lepo speljane. Po ferati te celotno pot spremlja izredno lep razgled na belopeška jezera. Po dobri urci plezanja vendarle stopimo na vrh pod Steno Mangarta, kjer te pot desno preko malega snežišča pelje proti Slovenski poti na Mangart. Tudi tu je pot lepo speljana, tako da praktično ne potrebuješ samovarovala, morda za boljši občutek. Seveda je treba biti previden in iti v steno z določeno mero spoštovanja. Po dobri uri in pol smo prispeli na vrh, kjer se razprostira prekrasen pogled na vse strani. Sestop smo opravili po italijanski smeri, ki pa je veliko lažja od slovenske smeri. Seveda še zaključek pri koči in že se veselimo ponovnega vzpona, tokrat prav od Belopeških jezer.

Lep pozdrav in srečno
čebejla26. 07. 2018
Bravo za vzpon. Ravno te informacije sem potereboval. koliko pa traja spust do bivaka Nogara?
trdi7727. 07. 2018
Spust do bivaka je relativno hiter, recimo pol urce, če si želiš ogledat in poslikat steno kjer te čaka ferata.
Sestop do bivaka pa poteka nekako takole. Od zadnje serpentine pred vrhom Mangrtskega sedla zaviješ desno iz ceste (dokaj strm vzpon - pot je lepo vidna). Pot te pripelje do skalnatega pobočja in tam se usmeriš levo. Na sedlu je potrebno iti čez ograjo. Iz tega sedla se vidi strehca bivaka malo višje pa trasa z oznako H.

Pa prijeten dan želim.
lojz5. 08. 2018
Ali je pot od bivaka po ferati Via Italiana bolj zahtevna kot Plemenice?
redbull5. 08. 2018
Tam gre za ferato, čez Plemenice je pa ferata le prvih 30m višine, vse drugo ni ferata.
trdi777. 08. 2018
Lojz jest bi kar rekel da ja. Čez Plemenice nisem nosil varovalnega kompleta in niti čutil nisem toliko adrenalina kot na Via Italini, tako da moje mnenje je da je Via Italiana stopnjo težje od poti čez Plemenice.
lojz8. 08. 2018
Hvala.
Zgembo14. 09. 2018
Bil v nedeljo na tej ferati, najlepši razgledi nasmeh
evo posnetka
mukl17. 09. 2018
Nisem ravno mlečnozobec, kar se tiče gora, a sem imel pred to potjo precej rešpekta, če ne rečem celo malce strahospoštovanja.
No, včeraj sem jo opravil in lahko rečem, da je izjemno lepa in sila dobro varovana ni pa za vrtoglave in take, ki bi jih v steni lahko zagrabila panika, ker tam ni povratka.
Oko29. 06. 2020
Ferata je lepo zavarovana večinoma novi klini nikjer vidnih poskodb. Na koncu ferate se lahko spustiš malo nižje proti Mangartskem sedlju in se lotiš še Slovenske ferate (nižje na skali je pot jasno označena). Pot od sedla proti Mangartu je na nekaterih delih zasnežena obvezne dereze.
dprapr29. 06. 2020
Slovenska ferata?!!?
redbull29. 06. 2020
eek
Če bi bila ferata , potem bi pa morala imeti kar nekaj železnega "cvirna", tako pa ga je boremalo

jax30. 06. 2020
V resnici je slovensko poimenovanje res kar precej zmedeno. Katera je italijanska pot, katera je italijanska ferata - to samo od sebe ustvarja zmedo. V resnici je italijansko poimenovanje precej bolj preprosto in jasno - Ferrata italiana, Ferrata slovena in Via normale. In je takoj jasno, katera je katera.
dprapr30. 06. 2020
Poimenovanje poti je dokaj dobro. In popolnoma jasno je, katera je katera pot.
Problem je v tem, da so nekateri zamenjali zavarovane poti s ferratami in s tem lepi slovenski besedi zamenjali s tujko, ki nima ničesar skupnega z njima. Morda samo par klinov in jeklenic...
Turbolazec6. 07. 2020
Zdravo! Kdo ve ce je na poti se kej snega?
Krrokarr19. 07. 2020
Bili vceraj, 18. 7. 2020 ... Do sedla (oz. do konca ferate) snega prakticno ni, pod vrhom na "italijanski" poti pa je še nekaj snežišč, kjer zimska oprema nikakor ne škoduje (ceprav je marsikdo od mimoidocih ni imel)
milepetro11. 07. 2022 15:36:21
Opis ravno ne odraža stanja v slikah. Saj so fotografije nerodno posnete v megli.