Gorovja / Julijske Alpe / Strug / Belopeška jezera - Strug (pot življenja / Via della Vita - Vevnica - Strug)

Belopeška jezera - Strug (pot življenja / Via della Vita - Vevnica - Strug)

Izhodišče: Belopeška jezera (929 m)
Ime poti: pot življenja / Via della Vita - Vevnica - Strug
Čas hoje: 9 h
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 019
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Avtor: bagi
Iz ljubljanske smeri po gorenjski avtocesti do izvoza Hrušica. Od tam po regionalni cesti do mejnega prehoda Rateče in naprej še nekaj kilometrov do kraja Fužine (Fusine). Tu se peljemo mimo bivše tovarne verig in nekaj naprej čez most. Takoj za njim je označen odcep ceste (ostro levo) proti Belopeškima jezeroma. Po tej cesti nadaljujemo do gornjega jezera, kjer je veliko parkirišče. Iz Ljubljane do sem potrebujemo približno 1 uro.
Dostop do ferate :

Šli bomo v smeri planine Alpe Vecchia, oziroma po najkrajšem pristopu do ferate Via de la Vita. Po njej se bomo vzpeli proti Vevnici.

Začetek poti in smerokaze najdemo ob majhnem gostišču na robu parkirišča. Nadaljujemo mimo njega po lepi makadamski cesti v smeri oznak 512. Kmalu pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo po desni cesti z oznako 513. Ta vodi do planine Tamar in se nadaljuje ob njenem levem robu. Kmalu za planino je naslednje razpotje. Tu gremo levo. Oznaka poti je še vedno 513. Ko začnemo gristi v breg, moramo paziti na odcep, kjer makadamska pot preide v gozdno stezico. Če hodimo po temi, je to lahko malo slabše vidno. Odcep je označen na odrezanem deblu smreke tik ob cesti (glej slike). Po gozdni poti se zložno dvigujemo proti planini Alpe Vecchia in ko izstopimo iz gozda, smo pri odcepu za ferato Via de la Vita. Do sem lahko brez problema hodimo po temi (z ustrezno razsvetljavo seveda).

Razpotje je po novem lepo označeno in tudi stezica proti ferati Via de la Vita je dobro uhojena. Začetek poteka preko travnika in njen potek je lepo viden. Problem nastopi, ko steza zavije na gruščnat teren in se sledljivost izgubi. Pot poteka ob desnem robu, kjer se občasno vidijo rdeče pike. Nadaljujemo v smeri velikega balvana, ki leži desno od skalnega rebra. Na to rebro NE SMEMO zaviti, čeprav tudi proti njemu vodi shojena potka. Mi lepo nadaljujemo mimo balvana in nad njem bomo spet ujeli označeno stezo, ki nad že omenjenim rebrom zavije v levo. Od tu naprej ni več problemov s sledljivostjo do vstopa v ferato. Težave lahko povzroča prečenje snežišča malo pred vstopom, ki običajno vztraja celo leto.

Ferata Via de la Vita :

Vstop v ferato je nekaj malega pred začetkom melišča in sicer na levi strani. Označen je z rdečo piko. V zgodnjem poletju jo tu lahko zagode robna zev snežišča, ki onemogoča normalen vstop. Začetek poti je zgodba zase. Če te bo stisnilo že tu, nimaš višje kaj iskati. Varovalna jeklenica je samo za okras in je neuporabna. Ta skalni skok najlažje premagamo s prostim plezanjem po desnem robu. Za manj izkušene bo tu varovanje z vrvjo zelo dobrodošlo. Višje so varovala dobra. Pot se nadaljuje po sistemu polic in preči več skalnih stopenj. Vzpenjamo se proti osrednji steni skalnega masiva. Vzdušje je enkratno, pogledi čudoviti. Približujemo se najbolj zanimivem delu poti, žal tudi najbolj na udaru padajočega kamenja, ki ga običajno prožijo naši predhodniki. Ta del se začne z gladko trebušasto ploščo, na kateri že od daleč vidimo verige in železne stope. Tu čez bo treba. Primemo verigo, poiščemo dobro stojišče za odriv, naštudiramo oprimke in hop …. smo že čez. Z verigo pa previdno. Ni vedno najbolje pritrjena, kar običajno vidimo šele ko smo čez.
Nadaljevanje je še bolj zanimivo. Po sistemu verig in skob se dolgo dvigujemo skoraj navpično do izrazite prečnice kjer zavijemo desno. Tu je prostor za najbolj atraktivne fotke. Oddiha pa je le malo. Vzponi in prečenja se nadaljujejo vse dokler se stena ne prelomi in pridemo do melišč. Najtežji del je tu za nami. Sledimo potki in rdečim pikam do skalnega pobočja v osrednjem delu grape. Na levi strani se nahaja obledel napis Via de la Vita. Mi moramo mimo njega in začnemo prečiti nevarovano skalno pobočje v smeri najlažjih stopov. Oprimkov je dovolj, pobočje pa ni preveč izpostavljeno, tako da lahko hitro napredujemo. Sledimo rdečim pikam, oziroma se dvigujemo proti gornjem levem robu. Tam zagledamo kovinsko lestev, ki ne predstavlja problema, saj je v celoti pritrjena tako spodaj kot zgoraj. Nad njo se ta del Via de la Vite zaključi. Nadaljujemo do razcepa poti, kjer desna vodi do bivaka, leva pa na Vevnico.

Vevnica :

Pot na Vevnico tehnično ni zahtevna, je pa slabše vidna. V megli je praktično nerazpoznavna. Rdeče pike so bolj poredke, zato si je treba že od daleč ogledati nadaljevanje. Varovala so redka in so večinoma v dobrem stanju. V začetnem delu pot premaguje skalne stopnje, višje pa preide na grebensko prečenje po gruščnatem terenu. Ko pridemo v sedlo, je do vrha le še nekaj minut.

Strug :

Z Vevnice nadaljujemo v smeri Ponc. Začetek je enostaven. Vevniški greben je lahko prehoden in hitro prispemo do njegovega konca. Tu nas pričaka spust v Vevniško škrbino. Dolgo časa je bil to najtežji del prečenja grebena proti Strugu in naprej proti Poncam, saj so varovala popolnoma propadla. Pred leti so jih obnovili in so trenutno v zadovoljivem stanju. Na nekaterih mestih so sicer poškodovana (glej komentarje slik), vendar večjih težav ni. To je tudi edini del poti, ki je dobro varovan, saj v nadaljevanju tega ni več. Srečujemo sicer ostanke starih varoval, ki pa so izjemno nezanesljiva, zato previdno z njihovo uporabo. Po spustu v škrbino se začne grebensko prečenje z mesti, ki občasno zahtevajo plezanje 2. stopnje. Vodijo nas rdeče pike. Včasih so bolj vidne, drugič manj. Če jih zmanjka, smo zašli, tako da se je potrebno vrniti in poiskati nadaljevanje. Pot se na problematičnih delih vedno umika na italijansko stran in lahko poteka po zelo izpostavljenih pobočjih. Stalno se menjavajo vzponi, spusti, grebeni, pobočja. Prečenje je adrenalinsko in zelo zanimivo. Ko ob poti srečamo kamen z napisom Strug, smo praktično na cilju. Čez nekaj 10 m boš stopil na najbolj osamljeno goro grebena.

Sestop :

Klasičnega sestopa tu ni. Na Strug se običajno odpravimo pri prečenju grebena od Vevnice do Ponc ali v obratni smeri. V skrajni sili lahko sestopimo proti koči Zacchi po popolnoma nezavarovani poti za katero je smerokaz nekaj minut naprej od Struga. Ta sestop je res zasilna varianta, saj zahteva še več izkušenj kot prečenje samega grebena. Smer sestopa nakazujejo redke rdeče pike.
zemljevid poti - Strug
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti
Belopeška jezera - Strug1
Belopeška jezera - Strug64
Belopeška jezera - Strug65
Belopeška jezera - Strug66
Diskusija o izletu Belopeška jezera - Strug (pot življenja / Via della Vita - Vevnica - Strug)
meta.nacy8. 10. 2010
Od kdaj so te slike,a ni Vevnica zaprta?
bagi9. 10. 2010
@meta.nancy. Poglej pod *Opozorila*. Avgust 2010, torej slaba 2 meseca. Obvestilo, da je pot zaprta, je tam že dalj časa, nanaša se pa na gornji del ferate kjer moraš prosto prečiti skalno stopnjo (slika 24 in 25). Če imaš izkušnje, ne bo problema.

LP Bagi
meta.nacy11. 10. 2010
Bagi,preveč se mi je mudilo gledat te super slike,da sm čist spregledala*Opozorila*,fenks za odg.CAO!nasmeh
bagi11. 10. 2010
@meta.nancy, ni problema nasmeh. Če rabiš še kak info,kar na dan z njim. Pozdrav, Bagi
Whbross14. 08. 2011
Hvala za odličen opis in foto dokumentacijo. Prav ta prispevek je bil razlog, da sva se včeraj s kolegom odpravila na krožno turo; Belopeška jezera, Vevnica, Strug, Ponce, Belopeška jezera. Ferata je v spodnjem delu odlično opremljena, zgoraj uradno zaprta (problem niso plošče, ki jih omenja prispevek, temveč del med križpotjem za bivak in vršnim grebenom). Od Vevnice do njene škrbine je pot odlično zavarovana (z izjemo dveh nekajmetrskih nezavarovanih delov), naprej pa zahteva pot popolno zbranost, saj so več ali manj vse jeklenice potrgane oz nezanesljive. Za iskušenega gornika bo omenjena tura prava poslastica, za gornika nevajenega velikih izpostavljenosti pa lahko prav mučna izkušnja. Časovnica cca 8-10ur. Srečno in previdno!
_sandra_16. 10. 2011
tole pa so slike ja, dobri ste, da vam rata kaj takega preplezat, sploh glede na to, da na določenih težkih delih ni varoval nasmeh
ljubitelj gora16. 10. 2011
Pot iz Belopeški jezer do Vevnice (ferrata) je bila obnovoljena, slike so še stare. Od Vevnice do Ponc pa je stara zgodba, potrgana varovala.
iomejc14. 08. 2012
Super slike, super prispevek! Temu se pa reče prava kraljevska tura!
Za trenutne razmere pa ne vem nič, saj sem tole le od daleč opazoval (z V. Ponce). Kapo dol vsem, ki se tega lotite!
redbull1. 10. 2012
pri tej poti od belopeških proti vevnici, naprej do struga. Najlažji spust nazaj k jezerom me zanima? da greš naprej proti poncam, pa od tam po lažji poti k jezerom? zanima me če imam prav,al je kaka druga pot(ker po tej poti, ko se gre gor, ne bi šel nazaj), lp

hvala

dejan
ljubitelj gora1. 10. 2012
Greš naprej po grebenu do razpotja med Srednjo in Visoko Ponco, tam se lahko spustiš proti jezerom ali pa greš še na Visoko Ponco in se iz vrha spustiš po kratki ferrati, ki se združi z drugo pot. Je pa dolga tura kar kakšnih 10-11 ur z Visoko Ponco vred, 2 ferrati.
turbo1. 10. 2012
Najlažje je prek Mangrta in mimo Nogare, najkrajše pa po isti dol. Ni tak bav bav, ne eno ne drugo.
redbull1. 10. 2012
v mislih imam to kar si rekel ti matej-to jst mislim,,sam fajn je da ni megle, če je megla se lahk hiter kje zaserješ od vevnice proti poncam,nč markiran. Če se pojavi kateri vikend sončno lepo vreme, potem grem. Se lahk kdo pridruži, če bo v oktobru še lepa sobota, ker potem bo že sneg.
Sem pa hodu že 13 ur, Jalovec in Mangart skupi(tko da sn navajen dolgih tur-1- dan)

dejan
redbull7. 10. 2012
zdravo

sestop iz struga(kot zasilna varjanta kot piše zgoraj v opisu). ne vem kdo te poti opisuje, čist lepa pot in ni redkih rdečih pik ampak ogromno pik, lepo markirAN.
Preveč strašite ljudi,pohodnike, pol pa eni to sploh ne obiščejo

ljubitelj gora7. 10. 2012
Ti si šel po drugi poti, namreč ferrata Via della Vita se je nahajala bolj desno. Si pa prišel gor med Ponco in Strugom, predvidevam, da je ta pot težja od ferrate na Vevnico.
mukl17. 10. 2014
Brutalno nasmeh
Janez_Radovljica9. 08. 2017
živijo,
Včeraj prek Vevnice na Strug in nato proti Poncam. De la Vita je v dobrem stanju, s tem da mi je ob izstopu iz zajl uspelo gladko falit rdečo puščico v levo - sledil sem rdečim pikam v desno in prišel na pot 5minut desno od smerokaza. Obiskal bivak in se nato vzpel na Vevnico. Lojtra bo očitno morala počakat na naslednji obisk.mežikanje
Sestop v škrbino je tudi v redu, edino ena od zarjavelih zajl, ki vodi okrog vogala (in brez katere si ne predstavljam priti tam mimo),že zelo 'hrusta' in ji dam največ še kako leto.
Od Struga naprej pa pot relativno normalna. Čudovit dan v gorah, srečal samo 3 pohodnike na Vevnici ter 1 pohodnico na z.ponci.
Aja, še vprašanje za poznavalce - kje točno se zavije dol po Kugy-ju? A je to zgoraj omenjeni zasilni sestop,kjer na plošči piše 2uri do Zacchi-ja?
redbull9. 08. 2017
Točno tam pri tabli 2h Zacchi. Pot poteka ob skalnatem delu in ne po melišču. Redke rdeče pike in kakšen možic se najde. Priporočljiva za vzpon, vsaj sprva da se pot dobro pozna,
srečno
sebahambi15. 08. 2017
Prehodil včeraj to pot in ne priporočam sestopa po kugyevi vsaj ne brez vrvi.Tko kot je povedal že Redbull.Boljše je iti v obratni smeri
KJ16. 08. 2017
Prehodil-a 15.08.2017 - super tura - po grebenu vroče/brez sapice. Varovala OK, edino sestop iz Velike Ponce po ferati (po ITA strani) nama je kmalu od vrha vzel nekaj minut, ker sva iskala smer poti velik nasmeh - miniaturni možicli).