Blagovica - Špilk

Izhodišče: Blagovica (412 m)
Cilj: Špilk (956 m)
Zemljevid: Posavsko hribovje - zahodni del 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Maribor, se usmerimo na izvoz Blagovica, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti omenjenemu kraju. Le nekaj 10 m za tablo Blagovica, zapustimo glavno cesto in zavijemo levo v središče vasi, kjer na enem od več urejenih parkirišč parkiramo.

Pot začnemo v središču Blagovice, kjer opazimo oznake za Špilk. Pot nas sprva vodi po asfaltirani cesti, mi pa ji sledimo le do konca vasi, kjer nas oznake usmerijo desno na slabšo makadamsko cesto. Cesti sledimo kratek čas, nato pa na drogu električne napeljave opazimo markacijo, ki nas usmeri na vzpenjajočo pešpot. Naprej se vzpenjamo po dobro označeni poti, ki preči pas gozda, nato pa nas pripelje na večje travnato pobočje, kjer se steza prehodno izgubi. Čez travnato pobočje nadaljujemo v približno isti smeri, kot smo se vzpenjali do sedaj. Višje prečimo še en kratek pas gozda, nato pa se steza ponovno izgubi v travnatih senožetih. Tudi čez ta travnik se vzpnemo v približno isti smeri, nato pa stopimo na kolovoz, kateri nas hitro pripelje do manjšega znamenja, za katerim pridemo do nekaj hiš.
Nadaljujemo mimo nekaj hiš in nato vzpon nadaljujemo po asfaltirani cesti, le ta pa nas hitro pripelje do označenega križišča. Nadaljujemo v smeri proti Špilku ter pot še nekaj časa nadaljujemo po cesti, le ta pa kmalu postane makadamska. Višje prečimo asfaltno cesto, mi pa pot nadaljujemo po širokem kolovozu, ki se višje vzpne čez razgledno pobočje. Kolovoz se višje približa stanovanjskim hišam, mi pa le nekaj 10 m pred njimi nadaljujemo levo po nekoliko bolj strmi in še naprej dobro označeni poti. Višje nas pot (deloma kolovoz) ob lepih pogledih na Golčaj in Limbarsko goro pripelje do naslednjega zaselka, skozi katerega se držimo oznak Špilk. Po asfaltni cesti se vzpnemo nad zaselek, nato pa nadaljujemo levo po makadamski cesti, ki se postopoma obrača vse bolj v desno. Višje stopimo iz gozda na razgleden travnik (odpre se nam razgled na Menino planino), kjer pridemo na označeno razpotje.
Nadaljujemo desno (levo spomenik NOB, rahlo levo Kekec) po širokem kolovozu, ki se zložno spušča ob robu pašnikov. Takoj, ko nas pot pripelje v gozd, pa nas oznake za Špilk usmerijo desno na razmeroma strmo pešpot, po kateri v slabih 10 minutah nadaljnje hoje prispemo na vrh, sredi katerega stoji manjši bivak.

Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim ciljem
Blagovica - spilk1 Blagovica - spilk2 Blagovica - spilk3 Blagovica - spilk4 Blagovica - spilk5 Blagovica - spilk6 Blagovica - spilk7 Blagovica - spilk8 Blagovica - spilk9 Blagovica - spilk10 Blagovica - spilk11 Blagovica - spilk12 Blagovica - spilk13 Blagovica - spilk14 Blagovica - spilk15 Blagovica - spilk16 Blagovica - spilk17 Blagovica - spilk18 Blagovica - spilk19 Blagovica - spilk20 Blagovica - spilk21 Blagovica - spilk22 Blagovica - spilk23 Blagovica - spilk24 Blagovica - spilk25 Blagovica - spilk26 Blagovica - spilk27 Blagovica - spilk28 Blagovica - spilk29 Blagovica - spilk30 Blagovica - spilk31 Blagovica - spilk32 Blagovica - spilk33 Blagovica - spilk34 Blagovica - spilk35 Blagovica - spilk36 Blagovica - spilk37 Blagovica - spilk38 Blagovica - spilk39 Blagovica - spilk40 Blagovica - spilk41 Blagovica - spilk42 Blagovica - spilk43 Blagovica - spilk44 Blagovica - spilk45 Blagovica - spilk46 Blagovica - spilk47 Blagovica - spilk48 Blagovica - spilk49 Blagovica - spilk50 Blagovica - spilk51 Blagovica - spilk52 Blagovica - spilk53
Diskusija o izletu Blagovica - Špilk ()
bruny
30.10.2011
nasmehDanes po poti na Špilk iz centra Blagovice - ,,Blagovce,, do naselja Gabrje pod Špilkom kot izhodiščni poti za zahodni krak Rokovnjaške planinske poti - dalje proti Selcam - Češnjicam -...Pot je odlično opisana v ,,nulo,, - lep preplet gozdnih in travniških poti - je pa kar potrebno stopiti, ker višinci kar lepo rastejo do Gabrja pod Špilkom...