gorovja / KaravankeVeliki vrh (Košuta) / Bučan - Veliki vrh (Košuta)

Bučan - Veliki vrh (Košuta)

Izhodišče: Bučan (1010 m)
Cilj: Veliki vrh (Košuta) (2088 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj (Tržič), nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Celovca / Klagenfurt. Za predorom Ljubelj se cesta prične spuščati, mi pa ji na avstrijski strani sledimo do prvega levega ovinka, kjer se v desno odcepi stara ljubeljska cesta. Parkiramo na primernem mestu ob križišču, lahko pa tudi že višje na avstrijski strani mejnega prehoda Ljubelj.

Z izhodišča se usmerimo na staro ljubeljsko cesto, ki je s prometnim znakom zaprta za javni promet. Cesta se najprej zmerno vzpne preko dveh serpentin, nato pa se nadaljuje ob potoku do ruševin nekdanje cerkvice sv. Lenarta, ob katerih stoji nekoliko večje znamenje. Tu cesta zavije v levo ter se postopoma oddalji od doline. S ceste se nam nato pričnejo odpirati lepi razgledi na Palec in ostale okoliške vrhove. Cesta nas naprej vodi mimo manjšega križišča, kjer nadaljujemo ostro desno po "glavni" cesti, nato pa v zmernem vzponu prečimo strma pobočja (nevarnost padajočega kamenja, oz. v zimskem času snežnega plazu in zdrsa). Višje cesta naredi še nekaj serpentin, nato pa nas pripelje na označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo levo v smeri markirane poti na Košutico / Loibler Baba (naravnost Koča na Ljubelju slabih 10 minut) ter pot nadaljujemo po slabši cesti. Markirana pot s ceste kmalu zavije desno navzgor in se sprva strmo vzpne. Pot se kmalu položi in zavije levo. Sledi prečni vzpon proti levi, po poti, ki je običajno dokaj spolzka. Po nekaj minutah prečnega vzpona nas pot pripelje na mejni greben, kjer se sprva zložno do zmerno vzpenja, višje pa se nekaj časa precej strmo vzpenja. Med strmim vzponom se nam ob pogledu nazaj odpre lep razgled proti Stolu, Vrtači, Palcu..., nas pa strma pot pripelje do kovinske lestve, kjer se s pomočjo varoval strmo vzpnemo. Nad lestvijo sledi še nekaj jeklenic, nato pa se pot položi in zahteven del preko Rjavih peči je za nami. Malo naprej prečimo še pašno ograjo, nato pa nas pot vodi po travnatih pobočjih Grunta. Ob lepih pogledih na Lokovnikov Grintovec, Košutico (Ljubeljsko Babo), Veliki vrh v grebenu Košute in druge okoliške gore, pa kmalu prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri planine Korošica in Hajnževega sedla (naravnost Košutica, rahlo levo Lokovnikov Grintovec).
Pot naprej nas vodi po kolovozu, ki se rahlo spušča, med tem pa preči nekaj studenčkov. Nekoliko nižje se nam z desne priključi še lovska pot od koncentracijskega taborišča Ljubelj, mi pa nadaljujemo naravnost in v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo na planino Korošica, kjer na desni strani, na manjši vzpetini opazimo planšarijo.
S planine Korošica nadaljujemo za oznakami za Hajnževo sedlo, Veliki vrh in Kofce, po poti, ki nas s planine popelje v gozd. Skozi gozd nadaljujemo prečno proti desni, pot pa nas vodi mimo lesenega korita, za katerim stopimo na razgledno zložno travnato pobočje. Na drugi strani travnika gozd postopoma zamenja ruševje, mi pa le občasno nekoliko bolj strmi poti sledimo do Hajnževega sedla, s katerega se nam odpre še lep pogled proti Avstriji.
S sedla nadaljujemo desno, kjer kratek čas še nadaljujemo po razglednem grebenu, nato pa vstopimo v plezalni del poti, kjer se pot prične s pomočjo varoval strmo vzpenjati. Tehnično zahteven del je še posebej v mokrem nevaren za zdrs, pot od sedla naprej pa izpostavljena padajočemu kamenju. Višje se varovala končajo, pot pa iz stene preide na strma pobočja, preko katerih se nato ob vse lepših razgledih povzpnemo na Veliki vrh.
Bučan - planina Korošica 2:15, planina Korošica - Hajnževo sedlo 30 minut, Hajnževo sedlo - Veliki vrh 1:05.

Ob poti: Grunt (1614m), Planina Korošica (1554m), Hajnževo sedlo (1701m)
Bučan - veliki_vrh_kosuta1
Bučan - veliki_vrh_kosuta86
Bučan - veliki_vrh_kosuta87
Bučan - veliki_vrh_kosuta88
Diskusija o izletu Bučan - Veliki vrh (Košuta) ()