Celje - Almin dom na Svetini (čez Suhi potok in Celjsko kočo)

Izhodišče: Celje (241 m)
Cilj: Almin dom na Svetini (772 m)
Ime poti: čez Suhi potok in Celjsko kočo
Zemljevid: Posavsko hribovje Boč - Bohor 1:50.000
Avtor: bruny
Ogledov: 2011

Celje, tretje največje slovensko mesto dosegljivo praktično iz več/vseh strani. Parkiramo nekje med železniško postajo in mostom preko Savinje v smeri Laško. Problem bi znal biti, ker so parkirišča v glavnem plačljiva...ob prihodu z vlakom, ti problemi seveda odpadejo.

Začetek poti je pri mostu čez Savinjo ob tabli s panoramskim prikazom Celjskega hribovja. Pot je v začetku do Starega gradu na Grajskem hribu tudi uvodni del CPP (Celjske planinske poti). V prvem delu hodimo po poti med Savinjo in železniško progo do sotočja Voglajne z reko Savinjo. Nadaljujemo preko mostu in pod železniško progo v desno in v nadaljevanju po Pelikanovi poti na Stari grad.
Od gradu nadaljujemo naravnost navzdol po delno asfaltni povezavi, makadamu in travniškem kolovozu do naselja Zvodno. V Zvodnem, na razpotju nadaljujemo naravnost oziroma rahlo v desno v smeri Suhi potok (napis na betonski škarpi), levo gre pot za Hudičev graben. Sledimo makadamski podlagi oziroma gozdni cesti nekaj sto metrov. Na označenem razpotju nadaljujemo levo in nekoliko navzgor po gozdni poti oziroma strugi Suhega potoka.
V nadaljevanju še enkrat nekoliko v levo in sledimo planinski gozdni poti navzgor ob kamnolomu. Pot je shojena in ni kaj zgrešiti. Prijetno se vije ob strugi potoka višje v svet Grmade. Kmalu dosežemo razpotje, nadaljujemo desno v smeri Pečovniške koče, medtem ko so levo oznake za Tolsti vrh. Pot je v nadaljevanju nekoliko ožja in preči strmino gozda navzgor. Dosežemo travniški del in vmesni cilj - Pečovniško kočo na Grmadi, ki je že v vidnem polju. Še nekoliko v levo in v zaključku nekje desno navzgor do Pečovniške koče.
Po kratkem ogledu nadaljujemo v smeri Celjske koča in Tolstega vrha. Po prijetni široki poti, delno cesti kmalu dosežemo razpotje ob domačiji Čater. Tu se z leve priključi pod domačijo pot iz Hudičevega grabna in Srebotnika. Z razpotja nadaljujemo desno po široki gozdni oziroma dovozni cesti in v nekaj sto metrih lahkotnega vzpona dosežemo naslednji vmesni cilj - Celjsko kočo, moderen objekt nad Celjem.
Od Celjske koče nadaljujemo po gozdni cesti pod Tolstim vrhom v smeri Svetine. Na Tolsti vrh se odcepijo dve planinski poti v desno in sicer prva pri križu nad kamnolomom in druga po vzhodnem grebenu, tudi trasa CPP. Makadamsko cesto v nadaljevanju zapustimo na odcepu levo navzgor po kolovozu v smeri Alminega doma. Z leve se kmalu priključi še pot iz Štor ,,mimo Marije,, in kmalu sledi odcep navzdol za naselje Svetina, Veliki vrh, Sv. Peter (Olešče)... Nadaljujemo levo navzgor po nekoliko slabšem kolovozu in hitro dosežemo Almin dom pod vrhom Ramanca, ki je že dalj časa žal zaprt.
Skupna dolžina poti iz Celja je okoli 8300 metrov, 790 pozitivnih višinskih metrov in 260 negativnih višinskih metrov.

Ob poti: Stari grad na Grajskem hribu (407m), Pečovniška koča na Grmadi (620m), Celjska koča (652m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Lahomniški sopot, Turn (Sv. Janez Krstnik), Sv. Peter (Olešče), Celjska koča, Vrunčev dom na Svetini (30 min), Veliki vrh nad Svetino, Tolsti vrh nad Celjsko kočo
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Celje - almin_dom_na_svetini1
Celje - almin_dom_na_svetini49
Celje - almin_dom_na_svetini50
Celje - almin_dom_na_svetini51
Diskusija o izletu Celje - Almin dom na Svetini (čez Suhi potok in Celjsko kočo)