Cerkno - Škofje

Izhodišče: Cerkno (324 m)
Cilj: Škofje (973 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

S ceste Idrija - Tolmin se zapeljemo v Cerkno, kjer parkiramo na enem od parkirišč v središču, oz. obrobju mesta (najbolje v bližini cerkve sv. Ane).

Od cerkve sv. Ane v Cerknem, se mimo Okrepčevalnice pr' Jušku in trgovine Merkur sprehodimo do ulice Pot v Strano, kjer se začne markirana pot, ki vodi proti Planini pri Cerknem, Škofju in Ermanovcu. Usmerimo se po omenjeni ulici navzgor, tu pa po nekaj metrih nadaljujemo po desni cesti, ki se prične strmeje vzpenjati. Cesta se pri zadnji hiši konča, mi pa pot nadaljujemo po kolovozu, ki se prečno vzpenja. Markacije nas nato povedejo levo, pot pa nas pripelje na razgledno travnato pobočje, s katerega se nam odpre lep pogled na Cerkno in okoliško hribovje.
Pot še naprej nadaljujemo po kolovozu, mi pa v razpotjih sledimo oznakam planinske poti št. 5. Zmerno strma pot se počasi oddaljuje od Cerknega, nas pa ob lepih pogledih na okolico hitro pripelje do asfaltne ceste, katero pa le prečimo. Vzpon nadaljujemo v isti smeri, mi pa se naprej vzpenjamo po slabši kolovozni cesti, po kateri v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo v vas Planina pri Cerknem.
Skozi vas, sredi katere stoji cerkev sv. Janeza Krstnika, se sprehodimo po prečno-vzpenjajočem kolovozu, ki nekajkrat preči asfaltno cesto, pri tem pa se sprehodimo tudi čez marsikatero dvorišče. Nad spodnjim delom vasi prispemo na makadamsko cesto, po kateri se v nekaj minutah sprehodimo do manjšega križišča. Tu nadaljujemo levo navzgor, kjer hitro prispemo do "zadnje" hiše v vasi.
Nad hišo nadaljujemo po sprva širokem kolovozu, ki hitro preide v gozd, mi pa po njem nadaljujemo nekaj minut. Nekoliko višje zapustimo kolovoz in pot nadaljujemo levo po markirani in široki planinski poti, ki se prične strmeje vzpenjati. Malo višje prispemo do makadamske ceste, kjer se v levo odcepi pot k bolnici Franja, mi pa nadaljujemo naravnost ter po kratkem strmem vzponu stopimo na asfaltno cesto, po kateri se sprehodimo do naslednjega označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo levo (desno Ermanovec in Lajše) in pot nadaljujemo čez krajše travnato pobočje v gozd (nadaljujemo po pešpoti in ne po bližnjemu kolovozu). Naprej se vzpenjamo ob robu gozda, pot pa nas vodi tik ob obsežnem travnatem pobočju Škofja. Višje nas pot pripelje iz gozda na razgledno travnato sleme, kjer le ta zavije v desno ter se naprej vzpenja po vse bolj razglednem grebenu. Sledi zložna in zelo razgledna hoja po travnatem slemenu (lep pogled na Kojco in Porezen), nato pa pot preide v gozd in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Škofja.

Ob poti: Planina pri Cerknem (564m)
Cerkno - skofje1
Cerkno - skofje64
Cerkno - skofje65
Cerkno - skofje66
Diskusija o izletu Cerkno - Škofje ()
brejni
19.10.2015
Če se ne želite vračati po isti poti, lahko pri razgledišču (slika 56) nadaljujete po uhojeni, vendar neoznačeni stezi. Steza nas pripelje nazaj v vas Planina, malo pod "zadnjo" hišo v vasi.