Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Veliki Rogatec (Veliki Rogac) / Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)

Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)

Izhodišče: Črnivec (902 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
 1 osebi je objava všeč
Iz Kamnika se peljemo proti Gornjemu Gradu ali obratno. Ko pridemo na prelaz Črnivec parkiramo na parkirišču ob informativnih tablah. Parkiranje pred bližnjim gostiščem je dovoljeno le gostom.
Nasproti Gostišča GTC 902 Črnivec, ob polnilnici vode 902, opazimo planinske oznake, mi pa se usmerimo na pot v smeri Velikega Rogatca, Lepenatke in vrha Kašne planine (Kranjska reber). Pot je najbolje začeti po makadamski cesti, ki se z glavne ceste odcepi proti severu, mi pa gremo z nje že po nekaj korakih levo, na pot, ki se prične vzpenjati po močvirnatem svetu. Sprva močvirnata pot se nadaljuje po predelu, kjer je bil pred leti (13. julija 2008) močan vetrolom, danes pa se po umetni nasaditvi pobočje ponovno zarašča. Ker so drevesa še nizka, se v poletnem času močno razraste podrast in grmičevje, zato je pot na tem delu v poltenem času precej zaraščena. Po dokaj zaraščeni poti hodimo do mesta, kjer prečimo cesto, nato pa na drugi strani nadaljujemo po kolovozu, ki pa je tudi še precej zaraščen. Ko drugič prečimo cesto, prispemo do zgornjega dela pobočja, kjer je divjal vetrolom, tako da je pot v nadaljevanju manj zaraščena. Na tem delu se pot tudi nekoliko položi in zavije nekoliko v desno, kjer najprej preči potoček, nato pa se nadaljuje skozi večinoma smrekov gozd. Malo naprej prečimo še eno cesto, nato pa se prečno vzpenjamo skozi gozd, pot pa nas mimo manjšega izvira pripelje do prevala Na križu, kjer se nam z leve priključi še neoznačena pot s Kališa.
Nadaljujemo naravnost po markirani poti, ki se nekoliko strmeje vzpne, nato pa preči pašno ograjo in nas pripelje iz gozda, kjer se nam z leve še skoraj neopazno priključi neoznačena pot s prelaza Volovljek.
Tu nadaljujemo naravnost ter ob lepih razgledih nekaj minut hodimo po neizrazitem kolovozu, s katerega pa gremo že kmalu desno na planinsko pot, po kateri se hitro vzpnemo do manjšega napajališča za živali. Od napajališča sledi še nekaj minut zmernega vzpona in vse bolj razgledna pot nas pripelje na vrh Kranjske rebri, kjer se nahaja vpisna skrinjica.
Ko se odpočijemo in se naužijemo razgledov, s potjo nadaljujemo v smeri Lepenatke. Pot naprej se prične zmerno spuščati po neizrazitem severovzhodnem grebenu Kranjske rebri, nato pa nas mimo nekaj napajališč pripelje do koče na Kašni planini.
Od koče nadaljujemo spust po bližnji cesti ali pa po markirani bližnjici, po kateri v 5 minutah prispemo do križišča s stikom s širšo makadamsko cesto. Tu nadaljujemo najprej desno (levo prelaz Volovljek), nato pa že po nekaj korakih levo (naravnost se vrnemo po makadamski cesti do izhodišča na prelazu Črnivec), obakrat v smeri Lepenatke. Od križišča hodimo po cesti, ki se lahkotno spušča, pri tem pa po vzhodni strani preči pobočja Kašnega vrha. Po nekaj minutah dosežemo greben, kjer se cesta na obračališču Leška gmajna konča, mi pa nadaljujemo naravnost po markirani pešpoti, ki preide v gozd, skozi katerega se prične najprej zmerno, nato pa strmeje spuščati. Nižje dosežemo gozdno cesto, kateri sledimo v smeri naravnost, nato pa, ko cesta z grebena zavije rahlo v desno, mi nadaljujemo naravnost na vzpenjajoč se kolovoz, ob katerem so tudi markacije. Kolovoz se najprej strmeje vzpne po grebenu, nato pa se z njega rahlo v levo ter navzdol odcepi neoznačen kolovoz, ki se po krajšem prečnem spustu priključi na gozdno cesto, po kateri je možno nadaljevati proti Bivaku na Kalu, mi pa nadaljujemo naravnost, sprva še kratko po kolovozu, nato pa rahlo desno na markirano pešpot. Pot se takoj prične strmo vzpenjati, kmalu pa zavije še nekoliko v desno, kjer se prečno vzpne preko bolj strmega pobočja. V nadaljevanju se pot strmo vzpenja, občasno pa nas vodi tudi preko kakšnega krajšega izpostavljenega dela, kjer je predvsem v mokrem in snegu potrebna večja previdnost. Višje se pobočje postopoma položi, pot pa zavije desno in nas pripelje na greben vzhodno od Kunšperskega vrha (tudi Brezovec).
Ko dosežemo greben nadaljujemo desno (levo Kunšperski vrh, 5 minut lažjega brezpotja) po markirani poti, ki se nadaljuje po občasno razglednem grebenu. V nadaljevanju se zložno do zmerno vzpenjamo po ali nekoliko levo od grebena. Višje nas pot vodi preko pašne ograje, za katero stopimo na vršna travnata pobočja Lepenatke. Sledi še nekaj minut zmernega vzpona, po poti, s katere se nam odpirajo lepi razgledi, ki sežejo od bližnjega Velikega Rogatca, prek Raduhe in Olševe, do najvišjih vrhov Kamniško Savinjskih Alp in že dosežemo travnat vrh Lepenatke.
Z vrha Lepenatke nadaljujemo nekaj 10 korakov po grebenu, nato pa na označenem razpotju levo navzdol v smeri sedla Kal in Velikega Rogatca. Sledi približno 15 minut zmernega spusta po sprva precej razglednem travnatem pobočju, nato pa prispemo na sedlo Kal, kjer je označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo naravnost v smeri plezalne poti na Veliki Rogatec (levo Bivak na Kalu 1 minuta, rahlo desno Rogatec mimo Zgornjega Špeha, desno sv. Lenart). Pot naprej zavije nekoliko levo in nas pripelje do vstopa v plezalni del. Sledi strm vzpon po pobočju, ki je deloma skalnato, deloma pa travnato, nato pa pot zavije rahlo desno, kjer se še naprej strmo vzpenja, tokrat skozi redek gozd. Višje nas pot pripelje na greben, s katerega se nam odpre lep pogled na Kamniške in Savinjske Alpe. Nadaljujemo levo, kjer nam je sprva v pomoč nekaj klinov, nato pa se vzpenjamo po nezavarovanem in deloma prepadnem grebenu. Po nekaj minutah greben preide v gozd, skozi katerega se nekajkrat strmo vzpne. Višje se gozd prične redčiti, malo pod vrhom pa stopimo povsem iz gozda, nas pa do bližnjega vrha loči le še nekaj 10 korakov ob lepih razgledih.
Plezalni del poti tehnično ni pretirano zahteven, vendar pa ni zavarovan in je zato v mokrem zelo nevaren za zdrs.
Črnivec - Kranjska reber 1:30, Kranjska reber - Kašna planina 15 minut, Kašna planina - Lepenatka 1:45, Lepenatka - Bivak na Kalu 15 minut, Bivak na Kalu - Veliki Rogatec 50 minut.
zemljevid poti - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)
Ob poti: Na križu (1238m), Kranjska reber (1435m), Kašna planina (1317m), Na kalu (1250m), Sedlo Kunšperk (1119m), Lepenatka (1425m), Bivak na Kalu (1285m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)1
Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)105
Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)106
Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)107
Diskusija o izletu Črnivec - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)
anak11. 11. 2019
Danes smo prehodili omenjeno pot.Če si pozoren, se ves čas da slediti markacijam. Je pa veliko križišč z gozdnimi cestami in vlakami, kjer lahko zaideš. Pot na Roatec je precej strma, čelada bi bila priporočljiva pri večji skupini. Pot je zmogla tudi psička, skobe je obšla po strmih travah. Do Kala smo se vračali po isti poti, vrh Lepenatke smo nazaj grede izpustili, pod Kašno planino smo nadaljevali po gozdni cesti proti Črnivcu. Cesta se zelo vleče - verjetno ne bi porabili več časa, če bi šli še enkrat čez vrh Kranjske rebri.