gorovja / Julijske AlpeTriglav / Dolina Kot - Triglav

Dolina Kot - Triglav

Izhodišče: Dolina Kot (950 m)
Cilj: Triglav (2864 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Višinska razlika: 1914 m
Višinska razlika po poti: 2050 m
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Hrušica in cesti naprej sledimo v smeri Kranjske Gore. Le malo pred vasjo Dovje pa se z glavne ceste v levo odcepi cesta, ki pelje v Mojstrano (Vrata, Kot in Krmo). Cesti naprej sledimo v smeri vasi Radovna in doline Krma in Kot. Razmeroma strma cesta nas nato pelje mimo table TNP, za katero se cesta kmalu položi in nas pripelje do križišča, kjer se desno odcepi makadamska cesta v dolino Kot (naravnost Radovna in Krma). Tej občasno nekoliko slabši cesti, nato sledimo do parkirišča, kjer tudi opazimo planinske smerokaze.

Z izhodišča nadaljujemo po slabši cesti, ki nas po nekaj minutah pripelje do obračališča (parkiranje tu ni zaželjeno). Pot naprej zavije rahlo levo in preči hudournik. Na drugi strani hudournika se kar nekaj časa zložno vzpenjamo skozi gozd. Po polurni hoji pa se pot začne vzpenjati. Sledi nekaj deset korakov hoje po strmi poti, kjer so nam v pomoč klini, ki pa v suhem niso nujno potrebni. Strmina nato popusti in pot nas pripelje do studenčka (v sušnem obdobju presahne) na višini 1340m. Tu se levo odcepi neoznačena pot na Macesnovec, mi pa nadaljujemo po označeni poti, ki preči hudournik. Sledi kratko prečenje strmega dela, kjer nam je v pomoč jeklenica (nezahtevno). Pot nato preči pas rušja in se višje vzpne na bolj kamnita pobočja, kjer pred seboj vidimo Debeli kamen (velik balvan, ki ga vidimo na vrhu klanca). Do Debelega kamna se povzpnemo po gruščnati poti obdanim z rušjem. Naprej se pot vzpne ob manjšem melišču navzgor in se nekoliko višje obrne bolj desno, kjer nas pripelje na razpotje. Nadaljujemo levo v smeri Staničevega doma in Rjavine (desno Vrbanove špice zelo zahtevna pot). Strmina nato popusti in sledi nekaj minut lahkotne hoje do naslednjega razpotja. Nadaljujemo po desni poti proti Staničevem domu, ki obide vrtačo Pekel, ki jo vidimo desno pod nami (pot levo pelje na Rjavino po plezalni poti). Naprej se zložno vzpenjamo vse do Staničevega doma pri katerem se nam odpre lep razgled na Triglav.
Naprej nadaljujemo v smeri Kredarice po poti, ki se zložno vzpne pod melišča Rži, nato pa se prečno vzpne čez omenjena melišča do neizrazite škrbine v stranskem grebenu Rži. Pot se nato s pomočjo varoval nekoliko spusti, nato pa spet vzpne. Po slabi uri od Staničevega doma nas pot pripelje na vrh Kredarice. Z vrha pa se spustimo nekaj minut do Triglavskega doma na Kredarici.
Pri domu nas oznake za Triglav usmerijo rahlo navzdol do roba ledenika (Zeleni sneg), nato pa se vzpne do začetka plezalnega dela poti. Pot se takoj strmo vzpne, v pomoč pa so nam varovala predvsem klini. Po pol urnem vzponu se nam z leve priključi nekoliko lažja pot s Planike. Le nekaj korakov naprej pa stopimo na neizrazit vrh Malega Triglava s katerega se rahlo spustimo. Sledi izpostavljena a odlično zavarovana pot po grebenu. V zadnjem delu se pot strmeje vzpne in nas pripelje do Staničevega zavetišča, ki je s poti oddaljeno 30m. Do vrha pa strmina popusti in razgledna pot nas pripelje na vrh Triglava, kjer stoji Aljažev stolp.
Kot - Staničev dom 4:00, Staničev dom - Kredarica 1:00, Kredarica - Triglav 1:00.

Ob poti: Pri studencu (1340m), Dom Valentina Staniča (2332m), Kredarica (2541m), Triglavski dom na Kredarici (2515m), Mali Triglav (2725m)
Dolina Kot - triglav1 Dolina Kot - triglav2 Dolina Kot - triglav3 Dolina Kot - triglav4 Dolina Kot - triglav5 Dolina Kot - triglav6 Dolina Kot - triglav7 Dolina Kot - triglav8 Dolina Kot - triglav9 Dolina Kot - triglav10 Dolina Kot - triglav11 Dolina Kot - triglav12 Dolina Kot - triglav13 Dolina Kot - triglav14 Dolina Kot - triglav15 Dolina Kot - triglav16 Dolina Kot - triglav17 Dolina Kot - triglav18 Dolina Kot - triglav19 Dolina Kot - triglav20 Dolina Kot - triglav21 Dolina Kot - triglav22 Dolina Kot - triglav23 Dolina Kot - triglav24 Dolina Kot - triglav25 Dolina Kot - triglav26 Dolina Kot - triglav27 Dolina Kot - triglav28 Dolina Kot - triglav29 Dolina Kot - triglav30 Dolina Kot - triglav31 Dolina Kot - triglav32 Dolina Kot - triglav33 Dolina Kot - triglav34 Dolina Kot - triglav35 Dolina Kot - triglav36 Dolina Kot - triglav37 Dolina Kot - triglav38 Dolina Kot - triglav39 Dolina Kot - triglav40 Dolina Kot - triglav41 Dolina Kot - triglav42 Dolina Kot - triglav43 Dolina Kot - triglav44 Dolina Kot - triglav45 Dolina Kot - triglav46 Dolina Kot - triglav47 Dolina Kot - triglav48 Dolina Kot - triglav49 Dolina Kot - triglav50 Dolina Kot - triglav51 Dolina Kot - triglav52 Dolina Kot - triglav53 Dolina Kot - triglav54 Dolina Kot - triglav55 Dolina Kot - triglav56 Dolina Kot - triglav57 Dolina Kot - triglav58 Dolina Kot - triglav59 Dolina Kot - triglav60 Dolina Kot - triglav61 Dolina Kot - triglav62 Dolina Kot - triglav63 Dolina Kot - triglav64 Dolina Kot - triglav65 Dolina Kot - triglav66 Dolina Kot - triglav67 Dolina Kot - triglav68 Dolina Kot - triglav69 Dolina Kot - triglav70 Dolina Kot - triglav71 Dolina Kot - triglav72 Dolina Kot - triglav73 Dolina Kot - triglav74 Dolina Kot - triglav75 Dolina Kot - triglav76 Dolina Kot - triglav77 Dolina Kot - triglav78 Dolina Kot - triglav79 Dolina Kot - triglav80 Dolina Kot - triglav81 Dolina Kot - triglav82 Dolina Kot - triglav83 Dolina Kot - triglav84 Dolina Kot - triglav85 Dolina Kot - triglav86 Dolina Kot - triglav87 Dolina Kot - triglav88 Dolina Kot - triglav89 Dolina Kot - triglav90 Dolina Kot - triglav91 Dolina Kot - triglav92 Dolina Kot - triglav93 Dolina Kot - triglav94 Dolina Kot - triglav95 Dolina Kot - triglav96 Dolina Kot - triglav97
Video:
Triglav, Rjavina, Cmir, Vrbanove špice - Vzpon na Triglav iz Kota ter obisk okoliških vrhov
Diskusija o izletu Dolina Kot - Triglav ()
Gost
13.7.2006
Lepo.Dobil sem navdih s katere smeri letos obiskati Triglav. Brane
skespr
21.8.2006
ne bo ti žal . če pa boš ime kaj časa je vredno iti še na rjavino ( gor po grebenski poti nazaj pa po plezalni ) ne bo ti žal . obvezno čelado
Nickster
22.7.2008
Ta pot je meni odlična, razen dela ko hodš po melišču nimam tako rad. Jest sm tud poskusu it še na rjavino pa nism uspel isti dan, saj me je ujela noč. mal hitrej bi mogu jt. Nastale pa so lepe fotografije.

lp in veliko užitkov!velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
Janiel74
6.8.2011
Včeraj opravil s to potjo navzgor , potem pa dol do Krme. Prvič na Triglavunasmeh
kungočan
30.8.2012
V četrtek 23.avgusta smo se odpravili na to pot, startali ob šesti uri,po eni uri in pol nas je zajela nevihta,močan dež in veter,čakali smo proti koncu gozda,pomislili da gremo nazaj,poklicali na Kredarico,dobili vzpodbudno informacijo in nadaljevali proti Staničevemu domu,vreme se je izboljšalo in bilo je lepo.Na vrh smo prispeli okoli druge ure.Vreme jasno.Vračali smo se do Planike,kjer smo prespali,bilo nas je deset.drugi dan čez Škrbino preko Plemenic na Luknjo in do Aljaževega doma v Vratih.Zelo adrenalinsko...
maregol
22.9.2016
Je mogoče kdo že šel po tej poti ponoči? Je primerna za kaj takega? Rad bi prìšel na Triglav okoli 8:00 zjutraj tako da bi vršni del že bil obsijan.
dobro lampo imej na glavi pa ni panikemežikanje

srečno
maregol
22.9.2016
Hvala!
mukica
23.9.2016
Del poti v spodnjem predelu Kota je vedno malce spolzko, previdno ponoči, sploh če bodo temperature okoli ledišča...nasmeh