Gorovja / Julijske Alpe / Bavški Grintavec / Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec (direktna pot)

Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec (direktna pot)

Izhodišče: Zadnja Trenta (Flori) (900 m)
Ime poti: direktna pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 49. serpentine vršiške ceste (v bližini vasi Trenta). Tu se usmerimo na stransko cesto v smeri izvira reke Soče. Cesta nas po krajšem vzponu hitro pripelje do parkirišča pred kočo pri izviru Soče, a mi nadaljujemo levo čez most in cesti naprej sledimo do parkirišča na koncu ceste (ob parkirišču opazimo planinske oznake za Bavški Grintavec, slapove Suhega potoka in Jalovec).
S parkirišča se usmerimo na spodnjo cesto v smeri Bavški Grintavec. Cesta sprva poteka po dolini po desni strani Suhega potoka, kmalu pa prečimo strugo potoka in cesta preide v stezo. Pot nato poteka večinoma skozi gozd in nas pripelje do križišča, kjer se usmerimo desno za oznakami Bavški Grintavec. Levo pelje pot proti Zapotoškim slapovom. Ponovno prečimo potok in se pričnemo vzpenjati po strmih pobočjih nad dolino Zadnje Trente. Pot nato večkrat preči strme hudournike in v pomoč nam je tudi nekaj varoval. Pot se kmalu umakne strmim pobočjem nad dolino in nas skozi gozd pripelje do Planine Zapotok. Na planini pot zavije nekoliko v levo in se prične vzpenjati skozi redek gozd. Kmalu izginejo še zadnji macesni in odprejo se nam čudoviti razgledi na Jalovec, Bavški Grintavec ter vrhove nad dolino Zadnje Trente. Pot se nato vzpenja čez travnata pobočja in nas pripelje do melišč pod Bavškim Grintavcem. Tu pridemo do razpotja, kjer se usmerimo levo. Desna pot pelje čez sedlo Kanja na Bavški Grintavec in je ena izmed najtežjih poti na območju Slovenije.
Nadaljujemo levo in se pričnemo vzpenjati čez melišče, kmalu zavije pot rahlo v desno in se prične še strmeje vzpenjati proti grebenu na katerem se priključimo poti s sedla Kanja. Pot se ponovno strmo vzpne in postaja vse bolj krušljiva. Pot nas nato vodi čez ozke prehode in kmalu zavije desno strmo navzgor, kjer se vzpenjamo s pomočjo nekaj skob in klinov. Sledi še nekaj lažjega plezanja brez varoval po zelo krušljivem pobočju proti vrhu, ki nas nagradi s čudovitimi razgledi na vse strani.
zemljevid poti - Bavški Grintavec
Ob poti: Planina Zapotok (1385m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec1
Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec43
Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec44
Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec45
Diskusija o izletu Zadnja Trenta (Flori) - Bavški Grintavec (direktna pot)
Prikaži starejša sporočila
joža x30. 08. 2010
Iz Vrat na Škrlatico mi je pot neznana,kaj,če jo primerjaš z Jalovcem iz Tamarja.
NEIC00830. 08. 2010
Lažja..
irja20. 06. 2011
Je bil slučajno v zadnjem času na BG in lahko pove kakšne so razmere? Hvala nasmeh
Mavrični28. 06. 2011
Ima mogoče kdo informacijo kako je s snegom na tej poti? Hvala!
RumenOranzna25. 08. 2011
Pri štartu iz parkirišča v Zadnji Trenti je znak, da pot traja 6h30min. Pot je prečudovita, vendar nas je presenetila izjemna krušljivost vrha gore (domnevam, da zaradi tega ni veliko varoval). Na posameznih odsekih, ki so zunanje izpostavljeni, kar težko najdeš kamen, ki se ne maje nasmeh
Zvonček25. 08. 2011
Ali je na vrhu Bavškega Grintavca žig?
ruševec26. 08. 2011
Žig je bil 3.8. še vedno na vrhu. Ker je kovinska palica izpuljena iz skal, se ga lahko prosto prenaša okoli. To so nekateri tudi počeli. Če ga ni kdo kam založil ali odnesel je še gor. Bavški Grintovec pa je gora, ki te res očara, pa če je žig ali ga ni. Pristop je dolg, hodiš praktično ves čas po divjini. Daleč stran od glavnih planinskih magistral. Daleč od planinskih koč. Tudi pretirane gneče ni. Ob poti pa slapovi, zapuščena planina Zapotok, gozdni rezervat macesnovega gozda, trop gamsov na travah, razgled po vsej Zadnji Trenti in okolici. Snežišče se preči v zelo položnem delu, skoraj po ravnem. Del poti med meliščem in grebenom pa je kar zoprn. Nič varoval, izpostavljeno pa precej. Ko sem stopil na greben in pogledal navzgor v steno, me je kar stisnilo. Pot je sicer slikovito speljana skozi ožino in kanal. Malo manj slikovit je "šoder" in tista gladka strma skala. Plezalni del poti je v primerjavi s celo potjo kratek. Le 1 ura od 5 ur. Pa vendar ga je potrebno vzeti z vso resnostjo. Kar nekaj ljudi je tudi sestopilo po tej poti. Mislim, da je za sestop samovarovanje zelo priporočljivo. O času hoje, ki je napisan spodaj na izhodišču pa mislim, da pretiravajo. 6 ur in pol piše, pa se zelo izletniško pride v 5 urah.
RumenOranzna26. 08. 2011
Odličen opis ruševec!
joža x26. 08. 2011
11.08.je bil žig na vrhu(izpuljen) a je že precej dotrajan in potreben zamenjave,ker ko ga odtisneš v dnevnik dobiš en zmazek iz katerega teško razbereš za kateri vrh gre.
Zvonček29. 08. 2011
Ruševec, tudi jaz moram pohvaliti tvoj opis gore. Res te je očarala. Mislim pa, da se bom odločila iti samo do planine Zapotok, počakala bom samo, da začnejo macesni rumeneti. To pa bo kmalu! LP
škarnik29. 08. 2011
V nasprotju z ruševcem bi dodal še eno prav nič pesniško zveneče varnostno opozorilo. Če se od "slikovite ožine" ozrete navzgor boste na robu stene opazili dve vdolbini. Leva, ki je izrazitejša je iztek melišča, ki ga pot prečka v vršnem delu, kamne pa je možno sprožiti tudi z vrha in tako "malo manj slikoviti šoder" leti naravnost v ožino (dva, tri metre gor ali dol). Našo četverico je včeraj prvi rafal za las zgrešil, kasneje, ko smo hodili po kanalu pa sta nas preletela še dva kamnita slapova, kamenje pa se je odbijalo naravnost na pot pod ožino. Ob sestopu pa na srečo nič.
Rogljiček9. 07. 2012
Minuli teden sva s fantom opravila dva vzpona, po Hanzovi na Malo Mojstrovko in iz Flori Zadnja Trenta na Bavški Grintavec. Obe poti sta označeni za zelo zahtevno pot. Hanzova je zelo dobro varovana in se mi niti enkrat ni zdela nevarna, medtem ko plezarija na koncu poti na Bavški Grintavec takorekoč ni varovana, pridružujem se enemu prejšnjih komentarjev, verjetno zaradi izjemne krušljivosti, saj ti marsikateri oprimek ostane v roki. No sama sem zato kar obrnila, fant pa je z nekoliko mehkimi koleni dokončal vzpon in se po isti poti tudi vrnil, in sicer brez varovanja. Hočem reči, da je oznaka - zelo zahtevna pot - lahko tudi varljiva. Časovna ocena hoje na tej strani pa je bolj realna kot tista na parkirišču 6,5 ure. Fant je do vrha prišel v 4 urah in 15 minut. Plezarije je bilo od tega dobre pol ure.
matdra14. 08. 2012
Mi lahko nekdo pove, kakšna je težavnost direktne poti na Bavški Grintavec v primerjavu s Kopiščarjeva na Prisank? Bolj ali manj zahtevna?
ljubitelj gora14. 08. 2012
Ne pozanm Kopiščarjeve, toda direktna je lažja od poti, ki gre iz Kanje, je kar velika razlika, zato gor čez Kanjo dol pa po direktni.
steyr14. 08. 2012
Pozdravljeni!

Obvestilo za vodstvo PD JESENICE. Na Bavškem Grintavcu je že več kot leto dni žig izpuljen poleg tega pa še neuporaben...saj namesto lepega odtisa nastane le packa. Tudi vpisna knjiga stara tri leta že vsa prenapolnjena in čaka da jo zamenja nova!!! Čas bi že bil da se to malo uredi.....Lp
merkur15. 08. 2012
@matdra: na tvoje vprašanje ne znam odgovoriti preprosto enoznačno (mislim, da se niti ne da, ker te ne poznam), morda pa ti bo naslednjih nekaj stavkov vseeno koristilo ...

Obe poti sta deklarirani kot zelo zahtevni. Kopiščarjeva je precej daljša (primerjam zahtevnejši, "plezalni" del obeh) in globalno gledano bolj okovana. Skala na Kopiščarjevi je neprimerno manj krušljiva kot tista v zgornjem delu poti na Grintavec, ki je skupna za obe varianti - kanjsko in direktno. Krušljivi zgornji del poti, ki se mu iz zapotoške strani ne da izogniti (!), je slabše varovan (v taki kamnini so varovala neobstojna) in deloma precej izpostavljen - za manj izkušenega zna biti kar strašljiv (posebej ob sestopu). Taka krušljivost je v naših gorah na markiranih poteh redkost, zato večina nima tovrstnih izkušenj. Iz vsega povedanega sledi, da je nevarnost zdrsa (najpogostejši vzrok nesreč pri nas) precej večja na Grintavcu. Prej sem napisal, da je plezalni del Kopiščarjeve daljši ... Drži, a gledano v celoti je daljša tura na BG in tudi težavnost je drugače razporejena; tu so največje težave zbrane v zadnje dobre pol ure pod vrhom, ko kondicijsko marsikdo že pada, enako se godi s koncentracijo. Še to: tura na BG iz Zapotoka je vedno veljala za eno najtežjih znotraj naših markiranih poti. Morda naj se nazadnje še strinjam z enim od predhodnikov, ki je za sestop priporočil (sicer dolgo!) pot proti vasi Soča - velja za vse tiste, ki bi se jim ob vzponu porodili dvomi o varnem sestopu (takih poznam kar nekaj).
jax15. 08. 2012
Sicer sam te primerjave ne morem podajat, ker na Kopiščarjevi še nisem bil, na BG pa enkrat že zelo dolgo tega, ampak kolikor se spomnim te poti mislim da je merkurjev opis kar precej pretiran. Stvar je res zelo krušljiva in zlasti če je na poti več ljudi (beri med vikendi) je potrebna strahovita previdnost, ampak kolikor se spomnim sta na lažji varianti samo dve malo strmejši mesti, eno dobro varovano, drugo pa kolikor se spomnim sploh ne. Ostalo je pa pač lazenje po krušljivi skali, kjer ne sme bit neumnosti, ampak posebnih težav pa niti ni.
Bom tako rekel: čelada je seveda obvezna, s samovarovalnim kompletom pa jaz tu gor niti ne vem kaj bi počel. Na Kopiščarjevo pa, nasprotno, ne vem če bi si upal brez. Toliko o mojem mnenju glede težavnosti.
Aja, ona ta strmejša varianta pa, ja, ta je pa bolj konkretna. Kot rečeno je že precej časa odkar sem bil tam, ampak jo imam še kar dobro v spominu. Tam pa seveda le z vsemi potrebnimi izkušnjami in opremo.
jax15. 08. 2012
Pa še glede dolžine: pot je res nekaj daljša, vendar BG iz Zadnje Trente za kondicijsko povprečno pripravljenega planinca ne predstavlja nekega posebnega zalogaja.
merkur15. 08. 2012
Jaz v prejšnjem postu pravzaprav nisem napisal nič takega, česar ne najdeš v preizkušenih tiskanih vodnikih ali v predhodnih komentarjih. Dodal sem svoje izkušnje iz obiskov te poti in mnogih drugih ... Izpostavil sem razlike med obema potema, ker je bilo pač vprašanje tako zastavljeno. Se pa strinjam, da je res težko primerjati dve poti, če na eni od obeh še nisi bil ... Tudi to, ali bi si na pot, na kateri še nisi bil, upal brez samovarovanja, je zelo težko vedeti. mežikanje
molekk17. 08. 2014
Po današnjem vzponu na BG bi opozoril na izpostavljeno mesto 100vm pod vrhom.
Naložene skale, preko katerih napreduješ navzgor, kar čakajo na pot v dolino.
CarpeDiem24714. 06. 2016
V roku meseca se podajam na ta vrh. Gor verjetno preko Kanje in spust po tej direktni. Izkusenj imam precej z visokogorjem in me ne skrbi pretirano.

Zanima me trenutno stanje obeh navedenih poti.

Srecno pot vsem v gorah!
IgorZlodej14. 06. 2016
Trenutno stanje, bo čez kak mesec že zastarelo zavijanje z očmi.
malimiha14. 06. 2016
Oj, mene pa bi zanimalo trenutno stanje poti po direktni gor in dol. hvala in lp, Miha
IgorZlodej14. 06. 2016
Dvomim, da je kdo že bil, ker je bilo še pred kratkim kar precej zasneženo in še enkrat, če sprašujete za razmere, vprašajte pod Forum - Razmere, tam lahko pripnem tudi sliko.
Amritaya29. 07. 2016
Na spletu sem zasledil obvestilo, da je pot zaradi skalnega podora na Bavški Grintavec zaprta in piše naslednje "vzpon je možen vasi Soča in iz Bavšice preko Malega Grintavca" to pomeni, da je možno na vrh samo iz vasi Soče in ne preko direktne in kanski preval?
B230. 07. 2016
Obstaja še dostop iz doline Bavšica mimo Kanskega prevala. Planinska pot se prične pri PUS Bavšica in nadaljuje na planino Bukovec ter se na višini okrog 1450m odcepi od poti na Kanski preval in nadaljuje v desno na Vrh Brda (2152m), kjer dosežemo greben in več ali manj po njem do vrha Bavškega Grintovca. Zlasti na grebenu moramo paziti na stare in zbledele markacije, ker se pot na nekaj mestih spusti nekoliko na južno stran.
j_ernej3. 08. 2016
17.7 smo se povzpeli po direktni poti, ter spust nadaljevali po nezahtevni do vasi soča.

- v prvem delu ferrate jeklenice niso napete, so pa v solidem stanju
- v zadnjem delu pa je bilo veliko sveže odlomljenega kamenja in vsak drugi kamen razrahljan. Obstaja možnost, da je res pod zaprta zaradi skalnatega podora.

CarpeDiem24714. 08. 2016
Ali je skalni podor na zelo zahtevnem delu oz. obvoz realno izvedljiv, brez odvečnega rizika?
CarpeDiem24716. 08. 2016
Si bom kar sam odgovoril glede na včerajšnji pohod in odgovor je, da ni bilo tovrstnih težav.
maregol25. 07. 2017
Zdravo, ali je obvoz letos izvedljiv na mestu podora?
B226. 07. 2017
Ni, ker pot še ni sanirana. Imaš pa možnost obiska iz smeri Soče ali iz Bavšice(toda ne čez Kanski preval.
maregol27. 07. 2017
Ok hvala, očitno bo ta pot večno zaprta. Ja ostale sem že prehodil.
B227. 07. 2017
Mislim, da ne bo tako. To sezono je predvidena za sanacijo...
darinka427. 07. 2017
Lani junija se je dalo iti. Sem šla tudi nazaj čez sedlo Kanja. Ampak je bil še sneg.
B227. 07. 2017
Marsikam se da iti. Pot je uradno zaprta in za zaporo obstajajo utemeljeni razlogi. Druga stvar pa je ali bo zaporo, ki je bila vpeljana iz tehtnih razlogov posameznik upošteval, je pa njegova stvar. V tem kontekstu tam ni nobenega policaja, ki bi posamezniku preprečil hojo ali ga za to kaznoval. Mislim, da je obvestilo o zapori poti za razsodnega uporabnika dovolj. Moje mnenje pa je, da se s takšnimi "informacijami" spravlja ljudi v življensko nevarnost. Uporaba omenjene poti, je zaradi podora življensko nevarna! Darinka pa brez zamere...
Koraki Nad Oblaki16. 08. 2017
Včeraj sem bila na BG po plezalni s Kanskega prelaza. Nisem vedela za nikakršno zaporo in sem normalno prišla na vrh, podora nisem srečala. Očitno je že saniran, opozorilo na PZS strani pa je še vedno gor. Žiga pa ni na vrhu. Kmalu pripnem še kakšno slikco.
mornar18. 08. 2017
Prosim za informacijo kje se lahko dobi žig, će ga ni na vrhu. Lp.
wildjj18. 08. 2017
Žig je na vrhu.
04.08.2017 sem bil na vrhu. Žig je zataknjen za
vpisno skrinjico.

LP.
lepe planine18. 08. 2017
Wildjj, katero pot si uporabil za na vrh, so kakšne posebnosti, koliko časa rabiš, oz. katero priporočaš???nasmeh
wildjj18. 08. 2017
Gor sem šel iz Flori Zadnje Trente čez Kanski preval. Spust pa po direktni. Bil je zelo vroč dan zato sem rabil kar cca 4 ure 45 nekjenasmeh.
Pot je v vrhnjem delu zelo krušljiva (območje podora). Počasi in previdno se da čisto lepo čez.
el rocco2. 07. 2018
V soboto smo z ženo in kolegom poskusili preko direktne poti priti na vrh, vendar smo se 20 min pod vrhom obrnili. Pot je bila po moji oceni v zadnjem skalnem delu tako prepolna šodra, preizpostavljena, skratka prenevarna da bi se dalo varno nadaljevati. Poleg tega je še večji problem to, da je enostavno premalo varovana in moje mnenje je da jo je treba nujno sanirati saj bo drugače kdo padel dol. Meni bi bil sicer to zadnji žig transverzale, vendar tako malomarnega odnosa do poti ki je v transverzali še nisem videl, kar je škoda saj je gora čudovita, tako kot tudi razgledi. v koči pri izviru Soče sem se pozanimal in baje je pristojno PD Jesenice ki ga pozivam naj se v tem primeru urgentno odzovejo in uredijo pot kot je treba. Mi bomo žal v kratkem morali še enkrat na vrh, ampak tokrat definitivno iz Soče.
jax2. 07. 2018
Na zadnjem delu poti se je zgodil podor, zato je tam zdaj še toliko bolj zoprno, nismo bili navajeni, da je tako. Je bilo govora o tem na forumu o razmerah v gorah. Predtem je bila ta pot čisto ok, čeprav res ni bila nevemkako varovana.
In seveda - Bavški Grintavec ni v transverzali mežikanje
garmont2. 07. 2018
Je....v razširjeni. mežikanje
darinka42. 07. 2018
Se spomnim tudi lani konec oktobra je bila pod vrhom pot zelo gruščnata. Tam sem že nekajkrat dobila pošiljko kamenja, ampak pri sestopu.
nmk24. 07. 2019
Danes smo poskusili po direktni poti priti na Bavški Grintavec, vendar smo se kakšnih 150m pod vrhom zaradi podora obrnili. Na spletni strani Planinske zveze piše, da je pot (obe varianti, čez Kanjo in direktna) zaprta, vendar bi bilo lepo, če bi bilo kakšno opozorilo tudi na izhodišču v Zadnji Trenti, in pri odcepu.
georgia24. 07. 2019
Glede opozorila - včeraj sva midva bila na izhodišču pri Floriju (sicer sva šla do Zavetišča pod Špičkom) in sva na smerokazu takoj opazila, da je puščica za Bavški Grintavec prelepljena, zraven pa je še obvestilo, da je pot zaprta, in to v večih jezikih. Torej te smerokaz trenutno sploh ne usmerja na to pot.
Pa srečno!
TjašaS16. 08. 2020
Pozdravljeni, zanima me če kdo ve ali je pot ponovno odprta? Najlepša hvala za odgovor.
darinka416. 08. 2020
Nikjer ni bilo objave o odprtju poti. Dvomim, da bo še kdaj odprta in sploh varna. Se pa da iti iz Bavšice čez Vrh Ruš, vrh Brda in Mali Grintavec na Bavški. Zahtevna kondicijsko, a zanimiva. Ali iz Soče. Tam čez sedlo Kanja pa res ni priporočljiva.
Fore8. 08. 2023 12:58:17
Pozdravljeni,
zanima me katera pot je varna, priporočljiva in odprta.
Hvala in varen korak.
capraibex8. 08. 2023 13:26:23
Pot je uradno zaprta zaradi podora.