gorovja / KaravankeKončnikov vrh / Jakobe - Končnikov vrh

Jakobe - Končnikov vrh (plezalna pot)

Izhodišče: Jakobe (1410 m)
Cilj: Končnikov vrh (2109 m)
Ime poti: plezalna pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

a) Zapeljemo se v Črno na Koroškem (do sem iz Raven na Koroškem ali iz Šoštanja preko prelaza Spodnje Sleme), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Koprivni in Podpeci. V nadaljevanju se vzpenjamo ob reki Meži, mi pa se ob njem peljemo do križišča, kjer se v desno odcepi cesta proti Podpeci in Domu na Peci. Nekoliko višje se asfalt konča, mi pa nadaljujemo po makadamski cesti v smeri Doma na Peci. Makadamska cesta ima višje še nekaj križišč, mi pa ves čas nadaljujemo v smeri Doma na Peci, le v zadnjem križišču nadaljujemo levi v smeri "Parkirišče". Omenjeni cesti sledimo do njenega konca, kjer parkiramo na parkirišču Jakobe.
b) Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali iz Kamnika čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak)), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V vasi Solčava zapustimo glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem. V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavijemo desno proti Črni na Koroškem. Cesta, ki se v nadaljevanju v glavnem prečno vzpenja, pa nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. S prelaza se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo v smeri Črne na Koroške. Ko se po nekaj kilometrih spustimo v dolino, na križišču zavijemo desno proti Črni na Koroškem (levo Koprivna). Po glavni cesti se spuščamo proti Črni na Koroškem, nas pa cesta najprej vodi mimo odcepa v dolino Tople, nekoliko nižje pa še do odcepa cesta proti Podpeci in Doma na Peci. Tu nadaljujemo levo ter se pričnemo vzpenjati po asfaltni cesti. Nekoliko višje se asfalt konča, mi pa nadaljujemo po makadamski cesti v smeri Doma na Peci. Makadamska cesta ima višje še nekaj križišč, mi pa ves čas nadaljujemo v smeri Doma na Peci, le v zadnjem križišču nadaljujemo levi v smeri "Parkirišče". Omenjeni cesti sledimo do njenega konca, kjer parkiramo na parkirišču Jakobe.

S parkirišča nadaljujemo za oznakami Dom na Peci ter pot nadaljujemo po kolovozu desno navzgor. Po krajšem vzponu pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo desno ter se še naprej vzpenjamo po kolovozu. Kolovoz nato postopno postane manj strm in ga kmalu tudi zapustimo. Markacije nas namreč usmerijo levo na peš pot, po kateri se nato nekaj časa vzpenjamo skozi gozd. Pot skozi gozd nas nato ponovno pripelje na ožji kolovoz, kjer nadaljujemo desno ter v približno 5 minutah nadaljnje hoje dosežemo Dom na Peci.
Od doma nadaljujemo za oznakami za vrh Pece. Sprva v vzponu prečimo pobočja pod Malo Peco, nato pa nas pot pripelje iz gozda na travnat greben, kjer se nam odpre lep razgled na Kamniško Savinjske Alpe. Pot naprej se vzpne po travniku navzgor in nas pripelje do razpotja.
Usmerimo se levo za oznakami »Zelo zahtevna pot« (desno lažja pot). Od razpotja pot nato preči pobočja proti severozahodu in nas kmalu pripelje do prvih varoval. V nadaljevanju pot zavije v desno ter se zelo strmo vzpne ob varovalih navzgor. Sledi kratko nekoliko izpostavljeno prečenje ter nato še nekaj strmih vzponov ob jeklenici. Zahteven del poti se kmalu konča in sledi kratek vzpon skozi pobočje poraščeno z ruševjem. Iz ruševja nas pod pripelje na travnato pobočje, kjer pridemo kmalu do razpotja poti, kjer se nam z desne priključi lažja pot.
Nadaljujemo levo in sledi le še zadnji vzpon na vrh Pece po nezahtevnem pobočju.
S Kordeževe glave nadaljujemo po markirani poti, ki se prične zmerno spuščati proti Knipsovem sedlu. Po približno 20 minutah spusta pridemo do informativnih tabel na omenjenem sedlu, kjer se nam z leve priključi pot iz doline Topla.
Nadaljujemo naravnost po zmerno strmi poti, kateri se le nekoliko višje priključi markirana pot od smučišča Peca / Petzen (smučišče na avstrijski strani gore). Nadaljujemo vzpon po razglednem pobočju, pot pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na s travo porasel Končnikov vrh.

Ob poti: Dom na Peci (1665m), Mala Peca (1731m), Kordeževa glava (Peca) (2125m), Knipsovo sedlo (2012m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Bistriška špica/Feistritzer Spitze, Kordeževa glava (Peca)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Jakobe - koncnikov_vrh1 Jakobe - koncnikov_vrh2 Jakobe - koncnikov_vrh3 Jakobe - koncnikov_vrh4 Jakobe - koncnikov_vrh5 Jakobe - koncnikov_vrh6 Jakobe - koncnikov_vrh7 Jakobe - koncnikov_vrh8 Jakobe - koncnikov_vrh9 Jakobe - koncnikov_vrh10 Jakobe - koncnikov_vrh11 Jakobe - koncnikov_vrh12 Jakobe - koncnikov_vrh13 Jakobe - koncnikov_vrh14 Jakobe - koncnikov_vrh15 Jakobe - koncnikov_vrh16 Jakobe - koncnikov_vrh17 Jakobe - koncnikov_vrh18 Jakobe - koncnikov_vrh19 Jakobe - koncnikov_vrh20 Jakobe - koncnikov_vrh21 Jakobe - koncnikov_vrh22 Jakobe - koncnikov_vrh23 Jakobe - koncnikov_vrh24 Jakobe - koncnikov_vrh25 Jakobe - koncnikov_vrh26 Jakobe - koncnikov_vrh27 Jakobe - koncnikov_vrh28 Jakobe - koncnikov_vrh29 Jakobe - koncnikov_vrh30 Jakobe - koncnikov_vrh31 Jakobe - koncnikov_vrh32 Jakobe - koncnikov_vrh33 Jakobe - koncnikov_vrh34 Jakobe - koncnikov_vrh35 Jakobe - koncnikov_vrh36 Jakobe - koncnikov_vrh37 Jakobe - koncnikov_vrh38 Jakobe - koncnikov_vrh39 Jakobe - koncnikov_vrh40 Jakobe - koncnikov_vrh41 Jakobe - koncnikov_vrh42 Jakobe - koncnikov_vrh43 Jakobe - koncnikov_vrh44 Jakobe - koncnikov_vrh45 Jakobe - koncnikov_vrh46 Jakobe - koncnikov_vrh47 Jakobe - koncnikov_vrh48 Jakobe - koncnikov_vrh49 Jakobe - koncnikov_vrh50 Jakobe - koncnikov_vrh51 Jakobe - koncnikov_vrh52 Jakobe - koncnikov_vrh53 Jakobe - koncnikov_vrh54 Jakobe - koncnikov_vrh55 Jakobe - koncnikov_vrh56 Jakobe - koncnikov_vrh57 Jakobe - koncnikov_vrh58 Jakobe - koncnikov_vrh59 Jakobe - koncnikov_vrh60 Jakobe - koncnikov_vrh61 Jakobe - koncnikov_vrh62 Jakobe - koncnikov_vrh63 Jakobe - koncnikov_vrh64 Jakobe - koncnikov_vrh65 Jakobe - koncnikov_vrh66 Jakobe - koncnikov_vrh67
Diskusija o izletu Jakobe - Končnikov vrh (plezalna pot)