Kje se nahaja Hotunjski vrh (1107 m)?

V Julijskih Alpah

V Karavankah

V Kamniško Savinjskih Alpah

Na Pohorju

gorovja / Julijske AlpeMatajur / Jevšček - Matajur

Jevšček - Matajur

Izhodišče: Jevšček (805 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,1915°N / 13,5799°E
Cilj: Matajur (1642 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

a) Zapeljemo se v Tolmin, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kobaridu. Ko prispemo do naselja Idrsko, zavijemo levo v smeri naselja Livek, z Livka pa sledimo oznakam za Avso in Matajur. Nekoliko višje zapustimo cesto proti Avsi in nadaljujemo levo v smeri Jevščka in Nježne hiše. V nadaljevanju se peljemo skozi zaselek Piki, nato pa prispemo do pašnikov, ki se nahajajo še pred naseljem Jevšček. Tu se pri ekološkem otoku prične opisana pot, parkiramo pa že nekoliko prej, na primernem mestu ob cesti.
b) Iz Kobarida se peljemo proti Tolminu, a le do naselja Idrsko, kjer zavijemo desno v smeri naselja Livek, z Livka pa sledimo oznakam za Avso in Matajur. Nekoliko višje zapustimo cesto proti Avsi in nadaljujemo levo v smeri Jevščka in Nježne hiše. V nadaljevanju se peljemo skozi zaselek Piki, nato pa prispemo do pašnikov, ki se nahajajo še pred naseljem Jevšček. Tu se pri ekološkem otoku prične opisana pot, parkiramo pa že nekoliko prej, na primernem mestu ob cesti.

Pri ekološkem otoku zapustimo cesto in nadaljujemo ostro desno na kolovoz, ki se nekaj časa nadaljuje vzporedno s cesto in nekaj časa poteka pod električno napeljavo. Kolovoz kmalu preide ob rob gozda in nas pripelje v manjšo dolinico, kjer zavije desno. Na omenjenem mestu zapustimo kolovoz in nadaljujemo naravnost navzgor, na slabšo stezico, ki se še naprej vzpenja ob robu gozda. Višje, ko dokončno zapustimo pašnike in senožeti in ko pot preide v gozd, pa se ob poti pojavijo modre "oznake", ki nas spremljajo v prečnem vzponu proti desni, oz. vse do prihoda na gozdno cesto. Cesti, ki prispe iz vasi Avsa sledimo levo, z nje pa gremo hitro desno, na pešpot, ki se po nekajminutnem vzponu vrne na cesto. Vzpon nadaljujemo po makadamski cesti, ki po nekaj minutah zavije desno in nas vodi ob robu opuščene planine Sleme, katero opazimo levo pod nami. Sledi še kar nekaj hoje po dokaj zložni makadamski cesti, nato pa se nam z desne priključi stara pot iz vasi Avsa.
Po cesti, katera je v nadaljevanju markirana, nato hitro prispemo do označenega razpotja, ki se nahaja v manjši dolinici med Mrzlim vrhom in Srednjim vrhom.
Na razpotju se v desno odcepi označena, a nemarkirana pot na Mrzli vrh, Srednji vrh in Idrsko planino, mi pa nadaljujemo po cesti, ki se na zahodni strani Mrzlega vrha razcepi.
Nadaljujemo po levi cesti (desno Idrska planina), kateri se le malo naprej priključi "nova" pot iz Avse oz. Livka.
Od slabše opaznega razpotja hodimo po cesti še nekaj minut, nato pa jo na naslednjem označenem razpotju zapustimo in nadaljujemo desno v smeri proti Matajurju (naravnost Dom na Matajure).
V nadaljevanju se pot ponovno prične vzpenjati čez deloma travnato pobočje, s katerega se nam odpirajo vedno lepši razgledi na okoliške gore. Višje, ko pot že postopoma prehaja na severna pobočja, se nam z desne priključi še pot iz vasi Svino, mi pa nadaljujemo proti Matajurju. Sledi še nekaj minut prečnega vzpona in že prispemo na razpotje pod Glavo, kjer se v smeri naravnost nadaljuje "slovenska smer" na Matajur in pot, po kateri lahko prispemo na Visoko glavo, mi pa nadaljujemo levo navzgor ter se hitro povzpnemo na razgleden vzhodni greben Matajurja, kjer se nam priključi še pot iz Italije (izhodišče Mašera / Masseris).
Nadaljujemo po omenjenem grebenu, po katerem se zložno do zmerno vzpenjamo po državni meji med Slovenijo in Italijo. Sledi še nekaj minut vse bolj razgledne hoje in prispemo na vrh Matajurja, od koder se nam odpre še lep razgled proti zahodu.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (oktober).

Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Jevšček - matajur1 Jevšček - matajur2 Jevšček - matajur3 Jevšček - matajur4 Jevšček - matajur5 Jevšček - matajur6 Jevšček - matajur7 Jevšček - matajur8 Jevšček - matajur9 Jevšček - matajur10 Jevšček - matajur11 Jevšček - matajur12 Jevšček - matajur13 Jevšček - matajur14 Jevšček - matajur15 Jevšček - matajur16 Jevšček - matajur17 Jevšček - matajur18 Jevšček - matajur19 Jevšček - matajur20 Jevšček - matajur21 Jevšček - matajur22 Jevšček - matajur23 Jevšček - matajur24 Jevšček - matajur25 Jevšček - matajur26 Jevšček - matajur27 Jevšček - matajur28 Jevšček - matajur29 Jevšček - matajur30 Jevšček - matajur31 Jevšček - matajur32 Jevšček - matajur33 Jevšček - matajur34 Jevšček - matajur35 Jevšček - matajur36 Jevšček - matajur37 Jevšček - matajur38 Jevšček - matajur39 Jevšček - matajur40 Jevšček - matajur41 Jevšček - matajur42 Jevšček - matajur43 Jevšček - matajur44 Jevšček - matajur45 Jevšček - matajur46 Jevšček - matajur47 Jevšček - matajur48 Jevšček - matajur49 Jevšček - matajur50 Jevšček - matajur51 Jevšček - matajur52 Jevšček - matajur53
Diskusija o izletu Jevšček - Matajur ()