gorovja / Julijske AlpePoštarski dom na Vršiču / Koča pri izviru Soče - Poštarski dom na Vršiču

Koča pri izviru Soče - Poštarski dom na Vršiču

Izhodišče: Koča pri izviru Soče (886 m)
Cilj: Poštarski dom na Vršiču (1688 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Iz Kranjske Gore, se preko prelaza Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, cesti pa sledimo do 49. serpentine Ruske oz. vršiške ceste. Tu zavijemo na stransko cesto, po kateri po približno 1 km nadaljnje vožnje, prispemo do parkirišča ob Koči pri izviru Soče.

S parkirišča se vrnemo po cesti kakih 50 m nazaj, nato pa nadaljujemo v smeri pešpoti na Vršič. Pot se začne ob manjši kamniti ogradi, nato pa nas mimo manjše koče povede v gozd. Skozi gozd se kratek čas zložno vzpenjamo, nato pa nas markacije povedejo na drugo stran potoka Limarica. Naprej se postopoma pričnemo strmeje vzpenjati po levem bregu Limarice, nam pa se s poti, ki poteka pod strmimi ostenji Maklenove peči, pričnejo odpirati lepi razgledi na Bavški Grintavec in greben Pelcev. Višje pot preide v gozd, skozi katerega se nato kar nekaj časa vzpenja. Skozi gozd se vzpenjamo po stari mulatjeri, katero pa višje zapustimo, saj nas oznaka za Vršič usmeri levo na z listjem prekrito pešpot, katera pa se že kmalu priključi stari makadamski cesti.
Cesti sledimo v desno, nato pa jo po nekaj minutah vzpona zapustimo, saj nas nekoliko slabše vidne markacije usmerijo levo. Višje se ponovno priključimo cesti, le ta pa nas iz gozda pripelje na vse bolj razgledna pobočja. Ob pogledu na okoliške vrhove, se sprehodimo do spominskega obeležja, mi pa le nekaj metrov za obeležjem zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo preko hudourniškega grabna. Tej poti, ki se v nadaljevanju prečno vzpenja čez občasno tudi nekoliko bolj strma pobočja, nato sledimo vse do prihoda na asfaltirano cesto.
Ko dosežemo Rusko cesto, se po njej v dobrih 10 minutah povzpnemo skoraj do prelaza Vršič, tam pa tik pred začetkom parkirišča nadaljujemo desno proti bližnjemu Tičarjevemu domu, katerega dosežemo po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje.
Od Tičarjevega doma nadaljujemo po makadamski cesti, po kateri se pričnemo zmerno vzpenjati čez razgledna pobočja. Ob pogledu na okoliške vršace, pa hitro prispemo do označenega razpotja.
Tu nadaljujemo naravnost (desno Sovna glava, Prisank, Razor...) po cesti, s katere se nam odpre še lep pogled na Ajdovsko deklico. Tu cesta zavije precej v levo ter nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do Poštarskega doma na Vršiču.

Ob poti: Tičarjev dom na Vršiču (1618m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Vršič vrh, Sovna glava
Koča pri izviru Soče - postarski_dom_na_vrsicu63
Koča pri izviru Soče - postarski_dom_na_vrsicu64
Koča pri izviru Soče - postarski_dom_na_vrsicu65
Diskusija o izletu Koča pri izviru Soče - Poštarski dom na Vršiču ()