gorovja / Julijske AlpeVrh Snežne konte / Konec ceste na Pokljuki - Vrh Snežne konte

Konec ceste na Pokljuki - Vrh Snežne konte

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Cilj: Vrh Snežne konte (2342 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot, lahko brezpotje
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče). Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do parkirišča na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščica).

S parkirišča nadaljujemo desno navzgor, na kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne, kmalu postane položen in se nekoliko višje spremeni v pešpot. Sledi zmeren vzpon, po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ta pa ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. V nadaljevanju pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v ruševje in se prične sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona do Jezerc, se nam z desne priključi pot z Rudnega polja. Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo (desno Srenjski preval, Viševnik...) in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata in z ruševjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran.
Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa z nekaj rahlimi vzponi in spusti preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca, kjer se v desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi še pot z Uskovnice.
Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda, nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma na Velem polju.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas višje pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala, le tega pa dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo naravnost v smeri Kredarice (levo Planika, desno Krma) po poti, ki nas že po nekaj korakih pripelje na naslednje razpotje, kjer pa nadaljujemo rahlo levo (rahlo desno Staničev dom). Pot naprej se prečno vzpenja, pri tem pa preči večje število manjših grap, katerih pa prečenje ni zahtevno. Nekoliko naprej pot s pomočjo varoval preči nekaj tehnično zahtevnih mest. Za tem se nam z desne priključi pot iz doline Krma, le nekaj metrov naprej pa pridemo na naslednje razpotje. Nadaljujemo desno (levo Planika) po zmerno strmi poti, ki nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na neizrazit greben, ki povezuje Vrh Snežne konte s Kredarico.
Le nekaj 10 metrov preden stopimo na omenjeni greben, pa zapustimo markirano pot, ki vodi na Kredarico in nadaljujemo desno, po lažjem brezpotnem svetu. "Pot" naprej se najprej rahlo spusti na manjše sedelce, nato pa se začne vzpenjati po vedno ožjem grebenu. Omenjenemu grebenu nato sledimo vse do Vrha Snežne konte, le tega pa dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje.
Izhodišče - Konjščica 30 minut, Konjščica - Jezerca 1:00, Jezerca - Studorski preval 30 minut, Studorski preval - Vodnikov dom 1:00, Vodnikov dom - Konjsko sedlo 35 minut, Konjsko sedlo - Vrh Snežne konte 1:10.

Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Jezerca (1720m), Studorski preval (1892m), Vodnikov dom na Velem polju (1817m), Konjsko sedlo (2020m)
Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte1 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte2 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte3 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte4 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte5 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte6 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte7 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte8 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte9 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte10 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte11 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte12 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte13 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte14 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte15 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte16 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte17 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte18 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte19 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte20 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte21 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte22 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte23 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte24 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte25 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte26 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte27 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte28 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte29 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte30 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte31 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte32 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte33 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte34 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte35 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte36 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte37 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte38 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte39 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte40 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte41 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte42 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte43 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte44 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte45 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte46 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte47 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte48 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte49 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte50 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte51 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte52 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte53 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte54 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte55 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte56 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte57 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte58 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte59 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte60 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte61 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte62 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte63 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte64 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte65 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte66 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte67 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte68 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte69 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte70 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte71 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte72 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte73 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte74 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte75 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte76 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte77 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte78 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte79 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte80 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte81 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte82 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte83 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte84 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte85 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte86 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte87 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte88 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte89 Konec ceste na Pokljuki - vrh_snezne_konte90
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Vrh Snežne konte ()