gorovja / Julijske AlpeSrednji vrh / Krn - Srednji vrh

Krn - Srednji vrh (čez planino Sleme)

Izhodišče: Krn (900 m)
Cilj: Srednji vrh (2032 m)
Ime poti: čez planino Sleme
Zahtevnost: lahka označena pot, lahko brezpotje
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

a) S ceste Tolmin - Kobarid, se nekoliko pred Idrskim v desno odcepi cesta v vas Kamno. Usmerimo se na omenjeno cesto, nato pa, ko prispemo v vas, sledimo oznakam za Vrsno. Z Vrsnega, kjer stoji rojstna hiša Simona Gregorčiča, nadaljujemo po ozki in strmi cesti do vasi Krn, kjer se cesta razcepi na dva dela. Levo se nadaljuje cesta proti planini Kuhinja, mi pa nadaljujemo naravnost proti Mrzlemu vrhu. Parkiramo nad zadnjimi hišami v vasi, kjer je lepo urejeno manjše parkirišče, kjer je prostora za 4 do 5 avtomobilov.
b) Zapeljemo se v Kobarid, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Drežnici. Takoj za mostom preko reke Soče, pa zavijemo desno v smeri vasi Ladra, Smast, Libušnje, Vrsno in Krn. Ko prispemo do vasi Krn, nadaljujemo naravnost (levo planina Kuhinja), mi pa še naprej ozki cesti sledimo do manjšega urejenega parkirišča, ki se nahaja nad zadnjimi hišami v vasi.

S parkirišča nadaljujemo po cesti ob kateri smo parkirali, le ta pa se že po nekaj korakih razcepi na dva dela. Nadaljujemo naravnost v smeri Mrzlega vrha ter pot nadaljujemo po sprva še širokem kolovozu, ki postopno preide v strnjen gozd. Višje nas oznake za Pretovč, Mrzli vrh in Puščavnikovo jamo usmerijo levo na široko vzpenjajočo stezico, kateri se hitro priključi še manj uhojena pot s planine Kuhinja. Steza kmalu zavije v desno ter se nato prečno vzpenja skozi gozd. Nekoliko naprej prispemo do Puščavnikove jame, do katere imamo le nekaj 10 korakov hoje z markirane poti.
Nadaljujemo čez občasno nekoliko bolj redek gozd, nas pa zmerno strma pot pripelje do gozdne ceste, kateri pa sledimo levo v smeri planine Sleme (desno navzdol Mrzli vrh in planina Pretovč). Le malo višje pa prispemo na naslednje križišče, kjer pa se nam z desne priključi pot s planine Polog.
Ponovno nadaljujemo v smeri planine Sleme, nas pa cesta, ki se prične strmeje vzpenjati pripelje v pas strnjenega gozda. Višje stopimo iz gozda in postopoma manj strma cesta nas pripelje do planine Sleme.
Na planini pri spomeniku NOB nadaljujemo levo na razgleden travnat greben, po katerem se sprehodimo do bivšega razpotja. Tu nas oznake za Krn in Rdeči rob usmerijo levo na spodnjo pot (zgornja pot je zaradi neprehodnosti zaprta že dalj časa), ki preči pobočja proti levi. Pot naprej nas hitro pripelje do strme in široke grape, preko katere pa vodi odlično urejena pot (če je pot poškodovana je prehod smrtno nevaren). Pot naprej preide na travnata pobočja, preči še eno manjšo grapo, peko katere je pot prav tako vzorno urejena. Za tem pot preide v pas gozda, kjer še naprej preči razmeroma strma pobočja. Pobočje se nato položi, pot pa nas preko pašne ograje pripelje na pašna območja planine Leskovica, kjer se sicer markirana pot prične izgubljati. Prečno se spustimo nekoliko proti desni, kjer ujamemo pot s planine Kuhinja proti jezeru v Lužnici.
Nadaljujemo v smeri Krna in pot nadaljujemo vse bolj strmo navzgor. Naprej se vzpenjamo po strmih pobočjih med Maselnikom (1906 m) na levi in Velikim Stadorjem (1903 m) na desni. Višje se pot prelomi in nas pripelje v manjšo krnico, kjer se v desno odcepi nemarkirana pot na Rdeči rob (odcep je označen). Markirana pot tu zavije v levo ter se vzpne čez kratko strmo pobočje, nato pa se položi in nas pripelje na sedelce med Maselnikom in Škofičem. Tu nadaljujemo naravnost ter nato po spodnji poti (desna zgornja pot obide jezero), v nekaj minutah spusta prispemo do jezera v Lužnici, katerega vidimo že s prej omenjenega sedla.
Od jezera se zložno vzpnemo po slabše vidni stezici (smer sever), nato pa se priključimo poti, ki po desni strani obide jezero. Naprej se vzpenjamo po lepi visokogorski dolini (Peski po Lužnici), nato pa pot zavije nekoliko v levo in se strmeje vzpne. Sledi kratek strm vzpon in pot nas pripelje na greben severno od Srednjega vrha.
Na tem mestu zapustimo markirano pot in vzpon nadaljujemo levo po lažjem brezpotnem svetu. Že po nekaj korakih se vrnemo na greben in slabše uhojena pot nas čez mestoma ožji greben hitro pripelje na razgleden vrh.

Ob poti: Planina Sleme (1448m), Jezero v Lužnici (1801m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Krn - srednji_vrh1
Krn - srednji_vrh70
Krn - srednji_vrh71
Krn - srednji_vrh72
Diskusija o izletu Krn - Srednji vrh (čez planino Sleme)