gorovja / Julijske AlpeDebela peč / Krnica - Debela peč

Krnica - Debela peč

Izhodišče: Krnica (660 m)
Cilj: Debela peč (2014 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice, se usmerimo na izvoz Lesce ter cesti sledimo v smeri Bleda. V semaforiziranem krožišču na Bledu nadaljujemo desno (smer Pokljuka) ter občasno nekoliko bolj ozki cesti sledimo do vasi Krnica. Tu bomo opazili oznake za Pokljuško sotesko, ki nas usmerijo desno (smer Radovna) ter nato že po nekaj metrih levo. Cesti naprej vseskozi sledimo v smeri Pokljuške soteska, ob začetku katere parkiramo na urejenem parkirišču.

S parkirišča se usmerimo desno, na cesto v smeri Kleka in Kranjske doline. Cesta hitro preide v gozd, kjer se prične strmo vzpenjati. Nekoliko višje se cesta prehodno položi in nas mimo manjšega znamenja (sv. Miklavž) pripelje na drugo stran grebena, kot je Pokljuška soteska. Nadaljujemo po razmeroma strmi cesti, ki nas mimo pašnikov in pastirske koče pripelje do nekoliko večje kapelice, za katero kmalu pridemo na označeno razpotje.
Nadaljujemo rahlo desno (levo Lipanca) ter slabši cesti sledimo le še nekaj 10 korakov, do mesta, kjer nas markacije usmerijo na pešpot, ki preide v gozd. Pot naprej se vzpenja skozi gozd, ob robu prostrane planine Pokljuka. Višje nas pot, ki poteka ob robu pašne ograje, pripelje na širok kolovoz, po katerem nadaljujemo vzpon. Kolovoz višje kar nekajkrat preči gozdno cesto, mi pa mu vedno sledimo v smeri planine Klek in planine Meja dolina. Čez čas pa nas kolovoz pripelje do večje poseke, na kateri pa že rastejo mlajše smreke. Tu se steza med smrekami skoraj povsem izgubi, a že po nekaj minutah prebijanja skozi mlad gozdič, bomo kmalu stopili na kolovoz, kateremu nato sledimo do bližnje ceste.
Ko stopimo na cesto, le tej sledimo ostro v desno (smer Klek, Lipanca), mi pa po njej hodimo le nekaj 10 m, nato pa nas na manjši jasi oznake za Klek usmerijo levo na precej zaraščeno pešpot (na tem delu je precej neobrezanega podrtega drevja). Višje se markirana pot vrne na cesto, mi pa po njej nadaljujemo do mesta, kjer nas markacije usmerijo rahlo desno na razrito gozdno vlako. Po vlaki se vzpenjamo nekaj 10 korakov, nato pa markirana pot zavije v levo, kjer se nato zmerno vzpenja skozi gozd. Višje ponovno prečimo cesto, občasno slabše vidna stezica, pa nas mimo spominske plošče NOB, pripelje ob rob opuščene planine Meja dolina.
Nadaljujemo po markirani poti, ki po levi strani obide omenjeno planino ter višje ponovno preči gozdno cesto. Pot naprej se prične strmo vzpenjati, nato pa se za tem, ko še enkrat prečimo cesto, postopoma položi in nas pripelje do manjšega parkirišča v bližini planine Klek. Tu cesti sledimo v desno, nato pa že po nekaj korakih opazimo planinske smerne table, ki nas usmerijo levo na markirano pešpot. Naprej se vzpnemo mimo napajališča za živali in zmerno strma pot nas hitro pripelje do pastirskih koč na planini Klek. Od omenjenih koč, se nam odpre lep razgled po celotni planini, mi pa pot nadaljujemo rahlo desno ter se prečno spustimo do drugega dela planine, kjer stoji še nekaj pastirskih stanov.
Pot nadaljujemo po slabo vidni poti, ki že po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje preide v macesnov gozd. Tu steza spet postane razločnejša, mi pa ji sledimo v smeri Lipance. Sledi nekaj krajših vzponov in spustov, po občasno spet slabše vidni stezici. Po približno 30 minutah hoje od planine Klek, bomo prišli na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Debele peči (rahlo levo Lipanca ter Debela peč mimo Spodnjih Brd). Pri razpotju se steza za kratek čas povsem izgubi, a če nadaljujemo v smeri kot nam kaže smerna tabla, le to hitro najdemo. Naprej se pot prične zmerno vzpenjati skozi vse bolj redek (večinoma) macesnov gozd. Le nekoliko naprej preidemo v manjšo dolinico, po kateri se vzpenjamo do mesta, kjer nas oznake za Debelo peč usmerijo ostro v levo. Pot naprej preide v pas rušja, skozi katerega se vzpnemo pod greben Klečice (pravi vrh Klečice se nahaja bolj v desno). Le nekaj 10 m pred omenjenim grebenom, pa markirana pot zavije levo ter se prične prečno spuščati proti jugozahodu. Med spustom, se nam nekajkrat odpre čudovit pogled na Debelo peč. Pot naprej še nekaj časa preči z ruševjem porasla pobočja, nato pa zavije v desno in se prične zelo strmo vzpenjati. Po krajšem vzponu ponovno dosežemo greben, s katerega se nam odpre lep razgled proti Radovni.
Na grebenu pot zavije v levo ter se mu umakne v rušje, skozi katerega se pot še naprej zelo strmo vzpenja. Pot se višje položi in nas pripelje na razgleden in na nekaj mestih tudi prepaden greben (pot poteka nekoliko pod grebenom, tako da ni večje nevarnosti za zdrs). Pot naprej se rahlo spusti, nato pa nas pripelje ob zgornji rob grape v obliki črke V. Nadaljujemo po markirani poti, ki nas naprej vodi ob grebenu Debele peči, le ta pa nas po manj kot 5 minutah nadaljnje hoje pripelje na razgleden vrh.

Ob poti: Planina Pokljuka (900m), Spodnji Pokljuški Rovti (980m), Planina Meja dolina (1300m), Planina Klek (1556m)
Krnica - debela_pec1 Krnica - debela_pec2 Krnica - debela_pec3 Krnica - debela_pec4 Krnica - debela_pec5 Krnica - debela_pec6 Krnica - debela_pec7 Krnica - debela_pec8 Krnica - debela_pec9 Krnica - debela_pec10 Krnica - debela_pec11 Krnica - debela_pec12 Krnica - debela_pec13 Krnica - debela_pec14 Krnica - debela_pec15 Krnica - debela_pec16 Krnica - debela_pec17 Krnica - debela_pec18 Krnica - debela_pec19 Krnica - debela_pec20 Krnica - debela_pec21 Krnica - debela_pec22 Krnica - debela_pec23 Krnica - debela_pec24 Krnica - debela_pec25 Krnica - debela_pec26 Krnica - debela_pec27 Krnica - debela_pec28 Krnica - debela_pec29 Krnica - debela_pec30 Krnica - debela_pec31 Krnica - debela_pec32 Krnica - debela_pec33 Krnica - debela_pec34 Krnica - debela_pec35 Krnica - debela_pec36 Krnica - debela_pec37 Krnica - debela_pec38 Krnica - debela_pec39 Krnica - debela_pec40 Krnica - debela_pec41 Krnica - debela_pec42 Krnica - debela_pec43 Krnica - debela_pec44 Krnica - debela_pec45 Krnica - debela_pec46 Krnica - debela_pec47 Krnica - debela_pec48 Krnica - debela_pec49 Krnica - debela_pec50 Krnica - debela_pec51 Krnica - debela_pec52 Krnica - debela_pec53 Krnica - debela_pec54 Krnica - debela_pec55 Krnica - debela_pec56 Krnica - debela_pec57 Krnica - debela_pec58 Krnica - debela_pec59 Krnica - debela_pec60 Krnica - debela_pec61 Krnica - debela_pec62 Krnica - debela_pec63 Krnica - debela_pec64 Krnica - debela_pec65 Krnica - debela_pec66 Krnica - debela_pec67 Krnica - debela_pec68 Krnica - debela_pec69 Krnica - debela_pec70 Krnica - debela_pec71 Krnica - debela_pec72 Krnica - debela_pec73 Krnica - debela_pec74 Krnica - debela_pec75 Krnica - debela_pec76 Krnica - debela_pec77 Krnica - debela_pec78 Krnica - debela_pec79 Krnica - debela_pec80 Krnica - debela_pec81 Krnica - debela_pec82 Krnica - debela_pec83 Krnica - debela_pec84 Krnica - debela_pec85 Krnica - debela_pec86
Diskusija o izletu Krnica - Debela peč ()
grdksmrt
27.7.2012
Ravnokar sem se vrnil iz te turce, ki sem jo danes opravil. Rad bi opozoril, da je nujno potrebno obnoviti nekatere markacije in ponovno pritrditi table. Ena tabla je kazala v napačno smer, drugo pa smo celo našli na tleh. To nam je podaljšalo izlet za minimalno 2 uri saj so omenjene table ravno v gozdnatem delu poti. Prav tako ne bi škodilo obnoviti markcije v gozdnatih predelih (pred vzponom na Klek)saj so ponekod zelo skrite in zbledele. Ne bi pa tudi škodilo dodati par novih oznak še posebej na razcepih, v gozdu (ogromno je sečnih poti) in na planini Klek. Tam se pot porazgubi.
Celotne ture ne bi priporočal vsakomur saj je naši ekspediciji gor in dol vzela kar nekaj ur. Prav tako pa je tik pod vrhom malce zahtevnejši vzpon pri katerem je potrebno uporabljati roke in noge.
Vsekakor se mi ta pot ni zdela lahka označena pot. Potrebno je upoštevati, da je treba iz hriba priti še v dolinonasmeh Priporočam pa vsem da se za spust raje odločijo za smer planine Lipanca saj se pot po dobrih pol ure hoje odcepi tudi za Klek. Razgled pa je na Debeli peči čudovit!!!
grdksmrt
29.7.2012
Imam pa eno vprašanje:
Morda kdo ve ali je Klečnica pod Debelo pečjo le greben ali je to kakšen vrh?
toggleff
20.8.2013
I startet form a Place near the Klek. In 2 hours i came to the top. in 1,5 hours i came back to my car.

It is an beaughtyfull way. Yes you have to use our hands to klimb, but it is very easy and not dangerous.