gorovja / KaravankeVeliki vrh (Košuta) / Ljubelj - Veliki vrh (Košuta)

Ljubelj - Veliki vrh (Košuta) (mimo Koče na Ljubelju)

Izhodišče: Ljubelj (1058 m)
Cilj: Veliki vrh (Košuta) (2088 m)
Ime poti: mimo Koče na Ljubelju
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Karavanke 1:50.000 - osrednji del
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Gorenjsko avtocesto zapustimo na razcepu Podtabor, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Tržiču in Celovcu. Ko prispemo na Ljubelj, pa pred predorom zavijemo desno na večje asfaltirano parkirišče, kjer parkiramo.

Z izhodišča se usmerimo na pot v smeri Koče na Ljubelju. Po krajšem vzponu dosežemo makadamsko cesto, po kateri nadaljujemo vzpon. Sledi vzpon po dokaj strmi cesti, ki nas vodi preko nekaj hudournikov ter mimo kapelice in prijetnega studenčka s klopco. Višje cesta naredi še nekaj serpentin, pri zadnji levi serpentini se nam odpre lep pogled na Košutico in Veliki vrh, nato pa že prispemo do Koče na Ljubelju.
Od koče se po cesti sprehodimo do državne meje, jo prečimo, nato pa se po avstrijski strani spustimo do nekaj minut oddaljenega označenega razpotja. Z razpotja nadaljujemo desno v smeri markirane poti na Košutico / Loibler Baba ter pot nadaljujemo po slabši cesti. Markirana pot s ceste kmalu zavije desno navzgor in se sprva strmo vzpne. Pot se kmalu položi in zavije levo. Sledi prečni vzpon proti levi, po poti, ki je običajno dokaj spolzka. Po nekaj minutah prečnega vzpona nas pot pripelje na mejni greben, kjer se sprva zložno do zmerno vzpenja, višje pa se nekaj časa precej strmo vzpenja. Med strmim vzponom se nam ob pogledu nazaj odpre lep razgled proti Stolu, Vrtači, Palcu..., nas pa strma pot pripelje do kovinske lestve, kjer se s pomočjo varoval strmo vzpnemo. Nad lestvijo sledi še nekaj jeklenic, nato pa se pot položi in zahteven del preko Rjavih peči je za nami. Malo naprej prečimo še pašno ograjo, nato pa nas pot vodi po travnatih pobočjih Grunta. Ob lepih pogledih na Lokovnikov Grintovec, Košutico (Ljubeljsko Babo), Veliki vrh v grebenu Košute in druge okoliške gore, pa kmalu prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri planine Korošica in Hajnževega sedla (naravnost Košutica, rahlo levo Lokovnikov Grintovec).
Pot naprej nas vodi po kolovozu, ki se rahlo spušča, med tem pa preči nekaj studenčkov. Nekoliko nižje se nam z desne priključi še lovska pot od koncentracijskega taborišča Ljubelj, mi pa nadaljujemo naravnost in v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo na planino Korošica, kjer na desni strani, na manjši vzpetini opazimo planšarijo.
S planine Korošica nadaljujemo za oznakami za Hajnževo sedlo, Veliki vrh in Kofce, po poti, ki nas s planine popelje v gozd. Skozi gozd nadaljujemo prečno proti desni, pot pa nas vodi mimo lesenega korita, za katerim stopimo na razgledno zložno travnato pobočje. Na drugi strani travnika gozd postopoma zamenja ruševje, mi pa le občasno nekoliko bolj strmi poti sledimo do Hajnževega sedla, s katerega se nam odpre še lep pogled proti Avstriji.
S sedla nadaljujemo desno, kjer kratek čas še nadaljujemo po razglednem grebenu, nato pa vstopimo v plezalni del poti, kjer se pot prične s pomočjo varoval strmo vzpenjati. Tehnično zahteven del je še posebej v mokrem nevaren za zdrs, pot od sedla naprej pa izpostavljena padajočemu kamenju. Višje se varovala končajo, pot pa iz stene preide na strma pobočja, preko katerih se nato ob vse lepših razgledih povzpnemo na Veliki vrh.
Ljubelj - Koča na Ljubelju 45 minut, Koča na Ljubelju - Planina Korošica 1:30, planina Korošica - Hajnževo sedlo 30 minut, Hajnževo sedlo - Veliki vrh 1:05.

Ob poti: Koča na Ljubelju (1370m), Grunt (1614m), Planina Korošica (1554m), Hajnževo sedlo (1701m)
Ljubelj - veliki_vrh_kosuta1
Ljubelj - veliki_vrh_kosuta89
Ljubelj - veliki_vrh_kosuta90
Ljubelj - veliki_vrh_kosuta91
Diskusija o izletu Ljubelj - Veliki vrh (Košuta) (mimo Koče na Ljubelju)