gorovja / Julijske AlpeRušni vrh / Petrovo Brdo - Rušni vrh

Petrovo Brdo - Rušni vrh

Izhodišče: Petrovo Brdo (803 m)
Cilj: Rušni vrh (1786 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Iz Železnikov se peljemo proti Tolminu ali obratno, cesti pa sledimo do kraja Petrovo Brdo, kjer na parkirišču ob Planinski koči Petrovo Brdo tudi parkiramo. Planinski dom se nahaja v neposredni bližini križišča, kjer se odcepi cesta na Soriško planino.

Ob planinskem domu opazimo oznake za Črno prst, ki nas usmerijo na zelo strmo pot. Po kratkem strmem vzponu stopimo na širok kolovoz, kateremu sledimo v desno, le ta pa nas hitro pripelje do hudourniškega potoka. Markiran kolovoz kmalu zavije nekoliko proti levi ter se nato razmeroma strmo vzpenja skozi gozd. Po približno pol ure hoje pridemo do planinskih smernih tabel, kjer je označeno razpotje.
Nadaljujemo v smeri Črne prsti (levo Kup in Podbrdo) ter vzpon nadaljujemo po vzpenjajočem kolovozu, ki višje zavije v desno in se povsem položi. Po nekaj minutah nadaljnje hoje zapustimo kolovoz in vzpon nadaljujemo po markirani pešpoti. Po krajšem vzponu se pot nekoliko položi in nas pripelje na staro, a odlično ohranjeno mulatjero. Vzpon nadaljujemo po omenjeni mulatjeri, ki nas skozi gozd in nekaj grap pripelje do razpotja v bližini Lovčevega bivaka Pri Koucah. Tu nadaljujemo naravnost (desno Lajnar in Slatnik) ter po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje prispemo do že omenjenega bivaka (Lovčev bivak je le ime koče in v njem ni možno bivakirati).
Od Lovčevega bivaka nadaljujemo po markirani poti v smeri Črne prsti. Pot naprej preči pas gozda, nato pa postopoma preide na vse bolj razgledna pobočja, s katerih se nam odpira razgled na vrhove in pobočja, ki obdajajo Baško grapo. Višje pot zavije nekoliko proti levi ter se prične lahkotno spuščati. Pot nato obide staro kasarno ter nas le nekaj 10 m naprej pripelje do lovske koče na Vrhu Bače.
Od lovske koče nadaljujemo naravnost (ostro desno Petrovo Brdo) ter se vzpnemo na preval Vrh Bače, kjer je označeno razpotje. Tu nadaljujemo levo v smeri Črne prsti (rahlo desno po cesti Soriška planina, desno v breg Šavnik in Možic) ter se pričnemo prečno vzpenjati skozi gozd. Ko se pot vzpne že skoraj pod sam vrh Šanc, pa se le ta prične spuščati proti manjšemu sedelcu. Pot nas sprva vodi mimo koče GRS, nato pa dosežemo že omenjeno sedelce. Pot naprej se prične najprej zmerno vzpenjati, nato pa nas postopoma pripelje na greben Koble, kjer se še dodatno postavi pokonci. Sledi nekaj minut strmega vzpona po poti, ki poteka ob robu občasno izpostavljenega grebena. Višje se pot položi, zavije nekoliko v desno in nas pripelje na manj izrazit vrh Koble.
S Koble sledi rahel spust, nato pa se pot nadaljuje po manj strmem grebenu proti sosednjemu Krevlu. Proti vrhu Krevla se nekoliko naprej v levo odcepi označena pot v smeri "Kobla žig", mi pa nadaljujemo naravnost ter po desni strani obidemo vrh, do katerega je sicer le nekaj 10 korakov hoje.
Na drugi strani Krevla se pot ponovno prične spuščati, tokrat do bližnjega smučišča. Ko dosežemo rob smučarske proge, opazimo oznake za Črno prst, ki nas usmerijo levo navzdol. Sledi še nekaj spusta, nato pa prispemo do manjšega močvirja Na Kalu, kjer je tudi manj opazno razpotje. Nadaljujemo po desni poti (levo preko manjšega sedelca vodi stara pastirska pot, ki preči južna pobočja spodnjih Bohinjskih gora, le ta se čez čas priključi poti s Podbrda proti Črni prsti), katera se še naprej zložno spušča in nas nekoliko nižje pripelje na označeno razpotje, kjer se nam z desne priključi pot s planine Za Črno goro.
Na omenjenem razpotju nadaljujemo rahlo levo, nato pa se pričnemo zmerno vzpenjati skozi gozd. Višje steza naredi nekaj dolgih serpentin, nato pa nas iz vse bolj redkega gozda oz. pasu grmičevja pripelje do melišč pod Rušnim vrhom. Tu se pot prehodno položi, nato pa se na drugi strani melišča prične strmo vzpenjati po travnatem žlebu pod grebenom Home. Na tem delu je v pozni pomladi povečana nevarnost padajočega kamenja. Višje se žleb konča, pot pa preči kratko strmo pobočje, kjer se do zgodnjega poletja še lahko zadrži sneg. Nad strmim delom se priključimo poti od Orožnove koče, le nekaj metrov višje pa stopimo na greben, katerega dosežemo na sedlu Čez Suho.
Na omenjenem sedlu zapustimo markirano pot in vzpon nadaljujemo levo po neoznačeni stezici, ki se vzpne po grebenu Rušnega vrha. Strmina hitro popusti in vse bolj razgledna pot nas po 5 minutah hoje od mesta, ko smo zapustili markacije pripelje na malo obiskan vrh.

Ob poti: Lovčev bivak Pri Koucah (1192m), Vrh Bače (1273m), Kobla (1498m), Čez Suho (1760m)
Petrovo Brdo - rusni_vrh1
Petrovo Brdo - rusni_vrh97
Petrovo Brdo - rusni_vrh98
Petrovo Brdo - rusni_vrh99
Diskusija o izletu Petrovo Brdo - Rušni vrh ()