gorovja / Kamniško Savinjske AlpePlanina Podvežak / Planica (Planinšek) - Planina Podvežak

Planica (Planinšek) - Planina Podvežak

Izhodišče: Planica (Planinšek) (1085 m)
Cilj: Planina Podvežak (1564 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

a) Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Stahovici in prelazu Črnivec. Nekaj 100 metrov pred prelazom Črnivec zapustimo glavno cesto, ki vodi proti Gornjemu Gradu in z vožnjo nadaljujemo ostro levo v smeri prelaza Volovljek (Kranjski Rak). Z omenjenega prelaza nadaljujemo naravnost (levo cesta, ki vodi na Veliko planino, desno Štajerski Rak) ter se pričnemo spuščati proti Lučam. Nižje se cesta nekoliko položi in nas pripelje v dolino Podvolovljek. V nadaljevanju se najprej peljemo mimo odcepa cesta, ki vodi v dolino Lučke Bele, nato pa še mimo bara pri Gamsu. Za barom postanemo pozorni, saj se le nekaj 100 metrov naprej v levo odcepi cesta, ki vodi proti planini Podvežak in Ravne ter kmetiji Planinšek (ob mestu, kjer zapustimo glavno cesto je oznaka ceste približno 11 km). Naprej se peljemo po sprva še asfaltni cesti, ki se v nadaljevanju vzpenja proti Dleskovški planoti. Malo nad tem, ko se asfalt konča se v smeri naravnost nadaljuje cesta proti Lučam, mi pa zavijemo ostro levo v smeri Korošice. V nadaljevanju se cesta vzpenja proti Dleskovški planoti, mi pa ji sledimo do križišče, kjer se v desno odcepi cesta proti Planici oz. kmetiji Planinšek. Parkiramo na primernem mestu ob križišču.
b) Najprej se zapeljemo v Luče, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kamniku. Ko ob cesti opazimo oznako ceste, ki kaže 10,5 km, pa postanemo pozorni na desni odcep, saj se bo le malo naprej v desno odcepila cesta proti planini Podvežak in Ravne ter kmetiji Planinšek. Naprej se peljemo po sprva še asfaltni cesti, ki se v nadaljevanju vzpenja proti Dleskovški planoti. Malo nad tem, ko se asfalt konča se v smeri naravnost nadaljuje cesta proti Lučam, mi pa zavijemo ostro levo v smeri Korošice. V nadaljevanju se cesta vzpenja proti Dleskovški planoti, mi pa ji sledimo do križišče, kjer se v desno odcepi cesta proti Planici oz. kmetiji Planinšek. Parkiramo na primernem mestu ob križišču.

Z izhodišča nadaljujemo po levi cesti v smeri Korošice, planine Podvežak in planine Ravne (desno Planinšek). Cesta se najprej zložno vzpne skozi pas gozda, nato pa nas pripelje na travnate senožeti nad kmetijo Planinšek. Tu zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo kar preko senožeti navzgor. Ko prispemo ob rob gozda se nam odpre lep prehod po ožji "poseki", kjer tudi opazimo prve markacije. Na vrhu travnatega jezika nadaljujemo desno v gozd ter pot nadaljujemo po starem kolovozu, ki je že v celoti preraščen s travo. Nekoliko višje zavijemo levo ter se po kolovozu vzpnemo do nekakšnega grebena. Tu nadaljujemo desno ter se v nadaljevanju razmeroma strmo vzpenjamo po neizrazitem grebenu. Višje zapustimo greben, saj nas redke markacije usmerijo levo na precej zaraščeno stezico, ki se vzpenja proti levi. Nekaj časa se še prečno vzpenjamo, nato pa se vzpnemo do bližnje makadamske ceste, kateri sledimo v levo. S ceste, po kateri nadaljujemo vzpon, se nam prehodno odpre lep razgled, nato pa se le ta vrne v gozd. S ceste se nekoliko višje v levo odcepi slepi krak, mi pa od tu po cesti hodimo le še kratek čas, saj nato hitro prispemo do označenega križišča pod planino Podvežak.
Tu nadaljujemo desno (lahko tudi že nekaj 10 korakov prej, saj se markirana pot s ceste odcepi že pred križiščem) ter se po cesti oz. markirani pešpoti v 15 minutah nadaljnje hoje povzpnemo do planine Podvežak.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kapelica na Molički planini, Vodotočno jezero (Veža), Deska (Veža), Tolsti vrh (Veža), Mala Ojstrica, Lučki Dedec, Veliki vrh (Veža), Velika Zelenica, Ojstrica, Planjava
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Planica (Planinšek) - planina_podvezak1
Planica (Planinšek) - planina_podvezak29
Planica (Planinšek) - planina_podvezak30
Planica (Planinšek) - planina_podvezak31
Diskusija o izletu Planica (Planinšek) - Planina Podvežak ()