gorovja / Julijske AlpeMorbegna / Planina Blato - Morbegna

Planina Blato - Morbegna (Za Kopico)

Izhodišče: Planina Blato (1147 m)
Cilj: Morbegna (2520 m)
Ime poti: Za Kopico
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Triglav 1:25.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Stare Fužine. V Stari Fužini pa v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto v smeri planine Blato, planine Vogar in doline Voje. Cesta nas naprej pripelje do mesta, kjer pobirajo cestnino in parkirnino, mi pa ji sledimo naprej do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo (desno Voje). Cesti nato sledimo do naslednjega križišča (peljemo se kar nekaj časa), kjer zavijemo ostro desno v smeri planine Blato (naravnost planina Vogar). Tej cesti nato sledimo do parkirišča nad planino Blato.

Malo pred planino na parkirišču se odcepi kolovoz levo strmo navzgor. Po desetih minutah pridemo na razpotje kjer gremo levo. Širokemu kolovozu sledimo naprej vse do koče na Planini pri Jezeru. Koča ima zimsko sobo. Od koče se spustimo nekaj metrov in sledimo smerokazom za Triglavska jezera. Po pol ure hoje po široki poti pridemo na planino Dedno polje. Tu stoji pastirska koča kjer si lahko kupimo kakšno kislo mleko ali kaj podobnega. Ta koča je vključena v Bohinjsko sirarsko pot. Tu na planini Dedno polje zavijemo desno proti Zasavski koči. Takoj nad planino se pot strmo vzpne in že po pol ure ta strmina popusti. Pot se nato vzpenja po južnih pobočjih Slatne in Prvega Vogla. Kmalu pridemo v dolinico imenovano Za Kopico. Tej dolini sledimo vse do sedla Vrata. Tu nadaljujemo naprej sprva nekoliko navzdol. Prečimo pobočja Vršakov, kjer prečimo široko a rahlo izpostavljeno kratko poličko in za tem pridemo na razpotje kjer se nam prikjljuči pot iz Triglavskih jezer. Tu gremo desno. Že po nekaj minutah vzpona smo na razpotju kjer se levo odcepi pot na Kanjavec mi pa nadaljujemo naravnost. Tu strmina popusti pot pa nas pelje po visokogorskem svetu čez Hribarice. Kmalu se levo odcepi še ena pot na Kanjavec. Ponovno nadaljujemo naravnost. Za Hribaricami pa se pot začne spuščati. Spustimo se po melišču proti Tržaški koči na Doliču. Sledi še kratek rahel vzpon in še krajši spust do koče. Koča ima tudi zimski bivak. Od koče nadaljujemo proti zahodu. Naprej hodimo po mulatjeri, ki se kar strmo vzpenja. Po pol ure hoje od koče se svet zravna in pot ne pridobiva več na višini. Sedaj že vidimo Triglav. Hodimo v smeri Triglava. Pot sedaj nekaj časa poteka po podih(previdno). Pridemo na razpotje kjer se nam pridruži pot iz Vrat čez Plemenice. Tu zavijemo levo na nemarkirano pot, ki ji sledimo približno 10 minut do Morbegne. Avto-Dedno polje 1:30. Dedno polje-Vrata 2:30. Vrata-Dolič 1:15. Dolič Morbegna 1:40.

Ob poti: Koča na planini pri Jezeru (1453m), Planina Dedno polje (1560m), Vrata (2192m), Hribarice (2339m), Dolič (2164m), Tržaška koča na Doliču (2151m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Glava v Zaplanji (5 min)
Planina Blato - morbegna1 Planina Blato - morbegna2 Planina Blato - morbegna3 Planina Blato - morbegna4 Planina Blato - morbegna5 Planina Blato - morbegna6 Planina Blato - morbegna7 Planina Blato - morbegna8 Planina Blato - morbegna9 Planina Blato - morbegna10 Planina Blato - morbegna11 Planina Blato - morbegna12 Planina Blato - morbegna13 Planina Blato - morbegna14 Planina Blato - morbegna15 Planina Blato - morbegna16 Planina Blato - morbegna17 Planina Blato - morbegna18 Planina Blato - morbegna19 Planina Blato - morbegna20 Planina Blato - morbegna21 Planina Blato - morbegna22 Planina Blato - morbegna23 Planina Blato - morbegna24 Planina Blato - morbegna25 Planina Blato - morbegna26 Planina Blato - morbegna27 Planina Blato - morbegna28 Planina Blato - morbegna29 Planina Blato - morbegna30 Planina Blato - morbegna31 Planina Blato - morbegna32 Planina Blato - morbegna33 Planina Blato - morbegna34 Planina Blato - morbegna35 Planina Blato - morbegna36 Planina Blato - morbegna37 Planina Blato - morbegna38 Planina Blato - morbegna39 Planina Blato - morbegna40 Planina Blato - morbegna41 Planina Blato - morbegna42 Planina Blato - morbegna43 Planina Blato - morbegna44 Planina Blato - morbegna45 Planina Blato - morbegna46 Planina Blato - morbegna47 Planina Blato - morbegna48 Planina Blato - morbegna49 Planina Blato - morbegna50 Planina Blato - morbegna51 Planina Blato - morbegna52 Planina Blato - morbegna53 Planina Blato - morbegna54 Planina Blato - morbegna55 Planina Blato - morbegna56 Planina Blato - morbegna57 Planina Blato - morbegna58 Planina Blato - morbegna59 Planina Blato - morbegna60 Planina Blato - morbegna61 Planina Blato - morbegna62 Planina Blato - morbegna63 Planina Blato - morbegna64 Planina Blato - morbegna65 Planina Blato - morbegna66 Planina Blato - morbegna67 Planina Blato - morbegna68 Planina Blato - morbegna69 Planina Blato - morbegna70 Planina Blato - morbegna71 Planina Blato - morbegna72 Planina Blato - morbegna73 Planina Blato - morbegna74 Planina Blato - morbegna75 Planina Blato - morbegna76 Planina Blato - morbegna77 Planina Blato - morbegna78 Planina Blato - morbegna79 Planina Blato - morbegna80 Planina Blato - morbegna81 Planina Blato - morbegna82 Planina Blato - morbegna83 Planina Blato - morbegna84
Diskusija o izletu Planina Blato - Morbegna (Za Kopico)
svabma
Pozdravljeni
Zanima me ali je na poti prek Doliča pa do Morbegne še kaj snega. Gor nameravam konec junija. Lpnasmehnasmeh
svabma
Pozdravljeni
IgorZlodej
10.6.2012
Zdaj še je, kako bo konec junija pa samo oni tam zgoraj ve. Sicer pa, zakaj bi bil sneg problem, saj verjetno ne boš šel bosmežikanje.