gorovja / Julijske AlpeJavoršček / Počivalnik - Javoršček

Počivalnik - Javoršček

Izhodišče: Počivalnik (575 m)
Cilj: Javoršček (1557 m)
Zahtevnost: zahtevna neoznačena steza
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Najprej se zapeljemo v Bovec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Čezsoči. V Čezsoči, pri gostišču Vančar nadaljujemo levo v smeri Jablence in doline škratov ter ozki in asfaltirani cesti sledimo mimo bazena Slatenik do nekoliko večjega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno (naravnost Jablenca). Cesta, ki naprej izgubi asfaltno prevleko se začne strmeje vzpenjati, mi pa ji v križiščih sledimo v smeri vrha Javoršček. Tej sprva lepi, nato pa vse slabši gozdni cesti sledimo do ostrega levega ovinka ob katerem tudi parkiramo (parkiramo lahko tudi že prej na enem od parkirišč ob cesti).

Nadaljujemo po gozdni cesti proti vzhodu in kmalu pridemo do razpotja, kjer se desno navzgor odcepi označena steza (Brda - B7a). Mi še naprej hodimo po cesti, ki preči večji skalni podor. Cesta se nato kmalu konča in nadaljujemo po stezi, ki pa hitro postane zelo zaraščena in ji je skoraj nemogoče slediti. Če stezi ne moremo slediti nadaljujemo kar po brezpotju, tako da v vzponu prečimo pobočje proti vzhodu. Ko pridemo na strmejša pobočja postane pot ponovno bolje vidna. Pot nato prične s pomočjo varoval prečiti precej strma pobočja. Kasneje se pot še nekajkrat vzpne ob jeklenici in preči izpostavljeno pobočje s pomočjo železne lestve. Na tem delu je potrebna precejšna previdnost saj je pobočje, ki ga prečimo strmo, pot pa slabo uhojena. Tudi varovala niso vedno v najboljšem stanju. V nadaljevanju postane pot manj zahtevna in je označena z nekoliko zbledelimi rdečimi pikami ter nekaj možici. Kljub markacijam pa moramo biti na nekaj mestih dokaj pozorni, da ne zaidemo s poti. Steza, ki ves čas poteka skozi gozd nas nato pripelje do opuščene gozdarske koče, kjer se priključimo običajni markirani poti.
Od koče se nato večinoma vzpenjamo skozi gozd po vojaški mulatjeri. Pot nas vodi tudi mimo nekaj jas kjer se nam odpre lep razgled na okoliške vrhove, malo s poti pa je tudi vojaško pokopališče. Pot skozi gozd nas nato vodi mimo planine Golobar in pripelje do sedla Čez Utro. Tu se nam odprejo lepi razgledi na okoliške vrhove, na sedlu pa je tudi spomenik padlim partizanom.
S sedla nadaljujemo naravnost in po nekaj deset metrih nas pot pripelje do razpotja. Nadaljujemo po stezi desno navzgor, levo pa vodi pot proti Čezsoči in Drežnici.
Od razpotja naprej pot ni več označena, vendar je dovolj dobro uhojena, da ji lahko brez težav sledimo. V nadaljevanju pot poteka večinoma po severni strani gore in nekajkrat preči razmeroma strma pobočja. V zadnjem delu nas pot pripelje iz gozda in sledi le še kratek vzpon do razglednega vrha.

Ob poti: Planina Golobar (1257m), Čez Utro (1305m)
Počivalnik - javorscek1
Počivalnik - javorscek51
Počivalnik - javorscek52
Počivalnik - javorscek53
Diskusija o izletu Počivalnik - Javoršček ()