Gorovja / Karavanke / Košutnikov turn / Pod Krnico - Košutnikov turn (zahodna pot)

Pod Krnico - Košutnikov turn (zahodna pot)

Izhodišče: Pod Krnico (1250 m)
Ime poti: zahodna pot
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj. S te ceste pa pred črpalko zavijemo desno v Tržič. Cesta nas nato hitro pripelje v Tržič, mi pa ji naprej sledimo v smeri vasi Jelendol in Medvodje. V vasi Medvodje zavijemo levo proti Košuti na gozdno cesto kateri sledimo do križišča pri Košutniku (hiša) približno na 1000m. Tu gremo desno in se peljemo do parkirišča pri manjšem kamnolomu.
S parkirišča se usmerimo na kolovoz, ki se odcepi levo od ceste. Kolovoz gre v gozd in se zmerno vzpenja, pri tem pa najprej preči manjši in nato večji potoček. Kolovoz, ki ima nekaj bližnjic naredi nekaj ovinkov in nas po dobrih 15 minutah pripelje na pašnike planine Spodnja Dolga njiva.
Po kratki hoji po planini pa nas pot pripelje do razpotja, kjer so smerokazi. Usmerimo se levo v smeri Košutnikovega turna (naravnost Košutnikov turn vzhodna pot) in po nekaj korakih nas pot pripelje v gozd, kjer se začne zložno vzpenjati. Pot naprej preči pašno ograjo in nas kmalu za tem pripelje do naslednjega razpotja, kjer se usmerimo ostro desno v smeri Košutnikovega turna (naravnost Tegoška planina). Sledi zmeren vzpon po smrekovem gozdu iz katerega nas pot pripelje na ozko in visoko jaso. Pot se nato ob tej jasi vzpenja v številnih okljukih kar strmo navzgor. Nad jaso pot preči kratek pas gozda in nas pripelje na vršna neporaščena pobočja Košute. Tu pot zavije nekoliko proti levi in se po nekaj minutah povsem približa eni od številnih grap v grebenu Košute. Ravno na mestu, kjer se pot približa grapi pa markirana pot na Košutnikov turn zavije ostro desno.
Pot naprej v rahlem vzponu preči travnata pobočja, ki so ponekod porasla z rušjem proti vzhodu. Pot se nato ponovno strmeje vzpne in nas pripelje v manjšo strmo dolinico med Košutnikovim turnom na desni in manj znanim vrhom Ostrv na levi. Tu se pot še strmeje vzpne in nas v nekaj minutah vzpona pripelje na mejni greben, kjer se nam odpre pogled proti Avstriji. Tu se nam tudi priključi plezalna pot, ki pride iz avstrijske strani.
Nadaljujemo desno po vse bolj kamnitem pobočju, ki kmalu obide manj opazno okno v grebenu. Strmina na poti pa se stopnjuje in pred nami zagledamo strm skalni skok, ki je visok okrog 10m. Na tem delu si moramo pomagati z rokami, saj je pot zelo strma in v mokrem zelo nevarna. Še naprej strma pot nas nato kmalu pripelje na greben, kjer strmina popusti. Poti, ki poteka po mestoma izpostavljenem grebenu sledimo do vrha, katerega pa dosežemo v nekaj deset korakih nadaljnje hoje.
zemljevid poti - Košutnikov turn
Ob poti: Planina Spodnja Dolga njiva (1400m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Pod Krnico - Košutnikov turn1
Pod Krnico - Košutnikov turn36
Pod Krnico - Košutnikov turn37
Pod Krnico - Košutnikov turn38
Diskusija o izletu Pod Krnico - Košutnikov turn (zahodna pot)
andrej jerina21. 10. 2008
Tudi sam sem se danes po opisani poti povzpel na K. turn. Pot je bila suha, razgledi lepi. Priznati je treba, da je pot na nekaj mestih kar strma, v mokrem velika nevarnost zdrsa. S sedla sem pot podaljšal na Ostrv, kjer sem se v tišini spomnil mladega planinca, kateri je prejšnji teden tam končal svojo mladost, zatem pa nadaljeval še na greben Macesja. Sama grebenska pot ni za vrtoglave, potreben je siguren korak, saj ob padcu skoraj ni možnosti zaustavitve. Z K. turna sem sestopil po "vzhodnem" pristopu, kateri je za moje pojme lepši. Na poti je potrebno biti zelo pazljiv, saj so grape proti planini Dolga njiva kar številne. Priporočam za sestop. LP Andrej
jprim14. 01. 2009
Pri opisu vzhodne poti, tudi sama sem to pot uporabila za sestop, ki pa je res čudovita, je omenjeno mesto, kjer moramo biti pozorni na prisotnost gadov. Opozorilo je povsem na mestu, saj sem doživela srečanjem z njim, dobro da sva bila z možem pozorna na samo pot - noge, saj bi sicer stopila nanj. Pa toliko samo v dodatno opozorilo, čeravno je sedaj visok sneg ... pa saj bo skoraj pomlad in ...
Pa LP!
Mate076. 06. 2010
Če bo kdo šel iz PLanine Pungart na Košutnikov Turn je pot uničena, zaradi plazov, tako da po svoje oceni greš do Škrbine in nato naprej proti Košutnikovem Turnu, sama pot na začetku in do skoraj vrha KT je izpostavljena, tako da previdno. Zadnjih 50 metrov pa je ta zahteven del poti, jaz sem raje kar tam ostal, kot pa da se podam v tist ozek greben, ki je varovan, brez pasa nimaš kaj tam delat.
viharnik6. 06. 2010
Mate!,iz pl.Pungrat je do Košutnikovega turna pravi zalogaj poti,ki se ga lotijo po celem le redki gorniki.Ponavadi grejo na zg.pot že iz Tegoške pl.in prečijo najprej Ostrv,šele nato sledi ali spodaj po ozki stečini naokoli gore ali pa kar čez greben Ostrvi po težji in izpostavljeni poti,ki se spusti na sedlo,kjer se pot združi z normalko od Dogih Njiv.
Pungrat pa nudi preko Škrbine 1869m,lepo krožno turo na Kladivo ali Tegoško goro.
Sam greben Košute je dolg okoli 12km in preko 10 vrhov nad 2000m...
Mate076. 06. 2010
NO jaz sem bil skoraj na vseh, samo na Kladivu ne (mali-veliki).
viharnik6. 06. 2010
Verjetno si mislil uničeno pot od Dolgih Njiv na Košutnikov Turn in ne od Pl.Pungrat,ki je povsem na drugi strani Košute?.Že lani je bil le zgornji-zadnjih 100m,skalnat greben proti vrhu podrt.
Mate077. 06. 2010
Ne od planine Pungart, tik nad kočo je oznaka in spodaj tud piše, da je pot neprehodna (plaz).
Parkeljc7. 06. 2010
V soboto sem se podal po zahodni gor in vzhodni dol. Ko sem prišel na planino Zg. njivo sem opazil nemalo planincev, ki so se vzpenjali po grebenu proti Tolsti Košuti. Šele, ko sem prišel dosedla med M. Košuto in T. Košuto, sem videl, da je pot precej bolj razgledna in sploh ni nikjer vpisana oz. zarisana v karto. Žal mi je bilo, ker se nisem podal na KT po navedeni poti, bom pa jo obdelal v kratkem.
Nekako tik pod vrhom KT sem imel bližnje srečanje z modrasom, ki je na mojo srečo le prečil pot tik pred menoj. Bil je kar precejšen komad, dolg vsaj pol metra, brrr.
Ker mi je ostalo še nekaj časa, sem se po sami državni meji odpravil še na bližnji vrh Malo Košuto in nato na Plešivec, s katerega je lep pogled na celi greben Košute.
Mate077. 06. 2010
Se opr.za napačno napisano besedo Pungart, popravljam Pungrat.
Jaz sem šel iz te planine naravno gor po brezpotju, poti ni.
Tudi jaz sem srečal gada.
matejd12. 06. 2010
Sem bil prejšnji vikend - 6.6. - srečal modrasa - cca. ene 15 cm.... maleni mladič mežikanje ... drugače pa zelo fajn. Priporočam. Sicer sem želel še na Ostrv pa sem pozabil doma karto in se vzpel na goro levo od Turna pa žal to ni bilo to mežikanje Pa drugič... drugače pa zelo priporočam. Super razgled.
Moyca16. 07. 2011
Danes sem bila na K.turnu. Gor super hitra pot po zahodni strani, za sestop pa božansko lepa panoramska pot po vzhodni strani. Res priporočam.
urbancek16. 07. 2011
Čudno da modrasi, a ste prepričani?
Ker tam gor so bli še do nedavno bolj gadi...za modrase je to kar prevelika višina, jih malokrat vidiš nad 1500m...
No ja, na koncu koncev nima vezevelik nasmeh

Lp!
klm16. 07. 2011
MODRASI živijo zgolj v montanskemem pasu, torej ga bomo srečali v nižjih predelih, višje, a altimontanskem in alpinskem pasu do 2000 m pa živijo GADI.
urbancek16. 07. 2011
Saj zato, jaz sem dvakrat tam gor srečal kačo in vedno gad... Če nisi poznavalec lahko zamenjaš...
vespuci1. 10. 2011
Žalostne je,da na Košutnikovem turnu ni žiga!
CarpeDiem2471. 10. 2011
Nisem sicer expert za kače in plazilce, ampak a ni modras bolj sivkaste barve (ima famozni rožiček), gad pa je rjav (sem ga že večkrat tudi videl zelo na blizu) in ima karo vzorec, če se ne motim. Se prav sta si kar precej različna. Laški gad je pa še malo drugačen, ampak mislim da živjo samo v bližini Soče, pa jih ni prav dosti pri nas. velik nasmeh
urbancek1. 10. 2011
@CarpeDiem247: To, da je gad samo rjav, to je bedarija... Gad je lahko prav tako siv kot modras. Rjave, večje oz. daljše pa so ponavadi gadove samice... Sicer pa ima modras mnogo več odtenkov kot gad, modras je v osnovi siv, lahko pa tudi z odtenki od zelenkaste, oranžne, tudi rjave(velike samice) itn. Gad pa je večinoma ali rjav, siv, ali črn, laški pa ima še rahlo drugačen odtenek, a je dokaj redek...Kače je bolje gledati celostno in ne samo po npr. barvi... Vsak, ki se je v to rahlo poglobil in kdaj v svojem življenju srečal in si ogledal od blizu gada in modrasa, ju NIKOLI več ne bo zamenjal, ker sta si le preveč različna... Nepoznavalci pa...vse je mogoče... Kot zadnjič nekje v naših gorah, ko ljudje niso ločili kozorogov od gamsov...nasmeh Lp!
CarpeDiem2471. 10. 2011
Še dobro da se jim ni Zlatorog prikazal, kakšna bi bila šele potem zmeda. No sej lahko da se jim je kasneje, ampak tisti, ki se nahaja v trgovini na policah! jezik
benkjani2. 10. 2011
Lep pozdrav! Danes sem na parkirišču pri Kamnolomu pozabil en temno moder trakec(na leseni deski)Poštenega najditelja lepo prosim,če ga slučajno najde,da me pokliče na 040 740-013 Miha!
sirt13. 10. 2011
Mam jest sliko kače z vzhodne poti pod Košutnikovmo turnam,pa jo ne morm prlepit!Mi kdo pomaga.
metod15. 10. 2011
Takšne mirne ozke stezice po toplih prisojnih traviščih nad gozdno mejo so mi res všeč! Danes je bilo točno tako.
Ajda_Zitnik28. 11. 2011
Pot sem prehodila včeraj. Pot je bila še popolnoma suha.
Bi pa vsem informacijam dodala še, da po mojem mnenju ni za vrtoglave.
sirt129. 08. 2012
Včeraj bil spet gor.Pravljica.Razgled od Gorskega kotorja na jugu do zasneženega Velikega Kleka na severu in vse vmes brez oblačka.
Lunca13. 10. 2014
Del poti je odnesel plaz... in sicer na mestu, kjer se levo navzgor odcepi pot proti vrhu, naravnost pa se pot nadaljuje pod vrhom, proti vzhodni poti... Zadeva sicer ni "frišna", vidim pa, da tukaj še ni nihče nič napisal o tem. Je pa odcep označen z možicem.
malimiha23. 12. 2016
Zdravo zanimajo me trenutne razmere. Je kopno? Lp
Lunatic23. 12. 2016
10 dni nazaj je bilo kopno...
tagec24. 12. 2016
Pot je kopna,tako vzhodna,kot zahodna pot,po kateri sva se vzpela na ta prekrasen petek..LP
danielenidoma4. 11. 2017
Cesta do izhodisca je ok, pot brez posebnosti, s sinom (10 let) sva vceraj izbrala to pot za izlet za zakljucek pocitnic nasmeh Je pa potrebna velika mera pazljivosti, nevarno za zdrs .. ne priporocam za vrtoglave .. pod vrhom potrebno nekaj prostega plezanja. Zgresila sva napis na kamnu kt levo in sva sla naprej po ze shojeni poti. Hvala prijaznemu planincu ki naju je usmeril nazaj na zahodno pot. Potem sva bila bolj pazljiva in res sva spregledala markacijo ki pa je kar skrita oz ze slabo vidna. V cik caku do vrha mežikanje srecno vsem, ki se odpravljate na to pot, ne bo vam zal mežikanje
franjo6626. 05. 2018
Kje je vas Medvodje?
PUHIPUHI26. 05. 2018
Ali je tale pot ze v celoti kopna ali je treba prečiti še kaka snežišča?
franjo6627. 05. 2018
V celoti kopna
J.P.31. 07. 2019
Lep vrh, ne toliko obljuden. Dobra destinacija za tiste ,ki bi čez teden mahnili na en dvatisočak pred popoldansko sluzbo. Voznje je cca 1.10h, hoje pa 1.40h. Seveda, čas je odvisen od marsičesa in služi le za osnovo.Varen korak. Lp
georgia1. 08. 2019
Me mika, priznam. velik nasmeh
Samo a ni zdaj cesta skozi Dovžanovo sotesko zaprta zaradi obnove do novembra? Oz. kako je trenutno z dostopom do izhodišča? zmeden
sirt11. 08. 2019
Tržič - Lom - Potarje - potem pa levo-desno, gori-doli po gozdni cesti do Medvodja.
georgia2. 08. 2019
Aha, hvala. Bo pa vrh počakal na boljše čase oz. ceste. Toliko pa spet ni trenutno zaželjen. mežikanje
djimuzl2. 08. 2019
Zapora bo ponedeljka, 5. 8., dalje. Ta vikend še imaš možnost. nasmeh
Lunca2. 08. 2019
Dela se izvajajo že cel teden in s tem tudi občasne zapore. Izvajala se bodo tudi jutri in v nedeljo. 5. 8. bo med 7 in 17 popolna zapora od naslova Jelendol 3 dalje, 6. 8. pa od naslova Dolina 31. Za naprej še ni znano.
Obvozna cesta čez Lom pa pot podaljša vsaj za 15km v eno smer.
sirt13. 08. 2019
Lunca ne pretiravat. Od Slapa(Tržič) do Medvodja ja 15km. To da se pot podaljša za 15km, pa velja za prebivalce Doline, ki morajo prevoziti vso to pot in še skozi Jelendol nazaj do Doline.
Lunca3. 08. 2019
Pa ne bo drzalo ves, ze po normalni cesti je iz Trzica do Jelendola 6.5 km in potem do odcepa za Vetrh se 3,5. Po obvozni gres pa iz Trzica najprej v Lom, cez Potarje, Vetrh in do Medvodij, po cesti, kjer z vozilom, ki ti ga je vsaj malo skoda, nimas kaj iskati.
ljubitelj gora25. 03. 2022 09:43:11
24.3 cesta prevozna do Košutnika, zimsko opremo uporabil nad 1800 metri.
anica.zu14. 08. 2023 15:10:47
Zanima me, kakšna je cesta do izhodišča glede na dežne ume prejšnji teden.
ucakakla4. 09. 2023 09:16:31
anica.zu: Pot do izhodišča sem prevozila prejšnji četrtek. Razen dveh večjih lukenj proti koncu poti, se vse da lepo prevoziti tudi z nižjim avtom. Jaz imam malo dvignjen avto in je šlo brez problema do konca, sicer se pa parkira malenkot nižje, kakšen kilometer prej.
ucakakla4. 09. 2023 09:21:58
Mene pa zanima najlažja pot, da se osvoji tako vrh Košutnikovega turna kot Tolste Košute?
anica.zu1. 10. 2023 14:49:08
ucakakla: Mislim, da se po grebenu ne da naenkrat. Lahko pa greste najprej na Planino Zg. dolga njiva, od tam se povzpnete na Tolsto Košuto, nazaj dol na planino, od koder se povzpnete na Košutnikov Turn po vzhodni poti. Dol pa po krajši, zahodni poti na Planino spodnja dolga njiva. Seveda greste lahko tudi obratno. Izhodišče je pa v vsakem primeru na Planini Spodnja dolga njiva.
garmont1. 10. 2023 17:30:30
Prečenje Tolsta Košuta - Košutnikov Turn je lažje alpinistično dejanje. Tudi na tem portalu so opisi prečenja tega grebena.nasmeh