Podblica - Sveta Jedert (Lajše)

Izhodišče: Podblica (675 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,2567°N / 14,2067°E
Cilj: Sveta Jedert (Lajše) (850 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Zapeljemo se v Kranj, nato pa sledimo oznakam za Besnico (odcep s stare ceste Ljubljana - Kranj je pred mostom preko reke Save, oz. za mostom če prihajamo iz smeri Kranja). V nadaljevanju se peljemo skozi Spodnjo in Zgornjo Besnico ter Njivico. Še nekoliko naprej prispemo v Nemilje, za omenjenim naseljem pa se cesta prične strmeje vzpenjati. Ko prispemo v Podblico, sledimo glavni cesti, ko pa na desni opazimo ekološki otok, pa parkiramo na primernem mestu ob otoku. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.
b) Iz Železnikov se zapeljemo v Dražgoše, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kropi. Sledi prečna vožnja po pobočjih Jelovice, nato pa prispemo do križišča, kjer se ostro v desno odcepi cesta proti Kranju (odcep za Kranj je le iz nasprotne smeri). Tu nadaljujemo ostro desno (če je ovinek preoster je kakih 50 metrov naprej urejeno obračališče), nato pa se spustimo v Podblico, kjer še pred središčem naselja na levi opazimo ekološki otok, ob katerem parkiramo. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.
c) Zapeljemo se v Kropo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Dražgošam in Železnikom. Za naseljem Jamnik zapustimo cesto proti Dražgošam in z vožnjo nadaljujemo levo proti Kranju. Sledi spust do naselja Podblica, kjer parkiramo na primernem mestu ob ekološkem otoku. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.

Nekaj korakov nad ekološkim otokom se nahaja označeno križišče, od koder nadaljujemo levo v smeri proti sv. Mohorju (desno pešpot na Jamnik in peka piškotov Metka). Pot naprej nas vodi po kolovozu, ki se prečno vzpne preko prostranih senožeti, nato pa za manjšim znamenjem preide v gozd. Skozi gozd se še naprej v glavnem prečno vzpenjamo, nato pa pri kapelici dosežemo označeno razpotje, od koder nadaljujemo desno proti Lajšam (levo sv. Mohor, naravnost Selca).
Pot naprej nas še vedno vodi po kolovozu, ki se zložno do zmerno vzpenja. Nekoliko višje prehodno stopimo iz gozda na razgledno senožet, nato pa se za manjšo kočo, katero opazimo na desni strani, pot vrne v gozd. Sledi nekaj minut vzpona skozi gozd, nato pa dosežemo drugo senožet, kjer nas pot vodi po njenem levem robu. Malo višje pot zavije levo ter nas mimo opuščene kmetije Lobnikar pripelje do asfaltne ceste, kateri sledimo v levo, po njej pa hitro dosežemo cerkvico sv. Jedert.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2017 (november).

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Sveti Križ nad Selcami (50 min), Sleme (Površnica) (30 min)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Podblica - sveta_jedert_lajse1
Podblica - sveta_jedert_lajse24
Podblica - sveta_jedert_lajse25
Podblica - sveta_jedert_lajse26
Diskusija o izletu Podblica - Sveta Jedert (Lajše) ()