gorovja / Škofjeloško, Cerkljansko hribovje in JelovicaSveti Primož in Felicijan (Jamnik) / Podblica - Sveti Primož in Felicijan (Jamnik)

Podblica - Sveti Primož in Felicijan (Jamnik)

Izhodišče: Podblica (675 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,2567°N / 14,2067°E
Cilj: Sveti Primož in Felicijan (Jamnik) (831 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Zapeljemo se v Kranj, nato pa sledimo oznakam za Besnico (odcep s stare ceste Ljubljana - Kranj je pred mostom preko reke Save, oz. za mostom če prihajamo iz smeri Kranja). V nadaljevanju se peljemo skozi Spodnjo in Zgornjo Besnico ter Njivico. Še nekoliko naprej prispemo v Nemilje, za omenjenim naseljem pa se cesta prične strmeje vzpenjati. Ko prispemo v Podblico, sledimo glavni cesti, ko pa na desni opazimo ekološki otok, pa parkiramo na primernem mestu ob otoku. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.
b) Iz Železnikov se zapeljemo v Dražgoše, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kropi. Sledi prečna vožnja po pobočjih Jelovice, nato pa prispemo do križišča, kjer se ostro v desno odcepi cesta proti Kranju (odcep za Kranj je le iz nasprotne smeri). Tu nadaljujemo ostro desno (če je ovinek preoster je kakih 50 metrov naprej urejeno obračališče), nato pa se spustimo v Podblico, kjer še pred središčem naselja na levi opazimo ekološki otok, ob katerem parkiramo. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.
c) Zapeljemo se v Kropo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Dražgošam in Železnikom. Za naseljem Jamnik zapustimo cesto proti Dražgošam in z vožnjo nadaljujemo levo proti Kranju. Sledi spust do naselja Podblica, kjer parkiramo na primernem mestu ob ekološkem otoku. Parkiramo tako, da ne oviramo odvoza odpadkov.

Iz križišča nad ekološkim otokom nadaljujemo desno v smeri Jamnika ter peke piškotov Metka. Pot nas sprva vodi po ožji asfaltni cesti, le ta pa mimo nekaj hiš. Pri zadnji hiši gremo desno na kolovoz, po njem pa se v glavnem prečno vzpenjamo. Višje dosežemo novejšo hišo, katero obidemo po zgornji strani, nato pa za dvoriščem ponovno nadaljujemo po kolovozu, ki nas vodi mimo znamenja. Nekoliko naprej dosežemo glavno cesto Dražgoše - Kropa, kateri sledimo v desno (naravnost, oz. rahlo levo Bela peč). Ob lepih razgledih dosežemo vas Jamnik, kjer se cesta razcepi. Nadaljujemo po zgornji cesti nad vasjo, lahko pa tudi po spodnji skozi vas. Obe cesti se po nekaj minutah združita, mi pa proti Kropi hodimo še nekaj minut, nato pa nas oznake za cerkev sv. Primoža in Felicijana usmerijo desno navzdol. Sledi spust po stopnicah, nato pa dosežemo razgleden greben, po katerem se v nekaj minutah sprehodimo do omenjene cerkvice, od katere se nam odpre lep razgled.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2017 (december).

Podblica - sveti_primoz_in_felicijan_jamnik1
Podblica - sveti_primoz_in_felicijan_jamnik36
Podblica - sveti_primoz_in_felicijan_jamnik37
Podblica - sveti_primoz_in_felicijan_jamnik38
Diskusija o izletu Podblica - Sveti Primož in Felicijan (Jamnik) ()