gorovja / Kamniško Savinjske AlpeVeliki Rogatec (Veliki Rogac) / Podvolovljek (Petkov graben) - Veliki Rogatec (Veliki Rogac)

Podvolovljek (Petkov graben) - Veliki Rogatec (Veliki Rogac) (čez Lepenatko)

Izhodišče: Podvolovljek (Petkov graben) (715 m)
Cilj: Veliki Rogatec (Veliki Rogac) (1557 m)
Ime poti: čez Lepenatko
Zahtevnost: lahka neoznačena steza, zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

a) Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri prelaza Črnivec. Le nekaj 100 m pred omenjenim prelazom opazimo oznake za Kranjski Rak, ki nas usmerijo ostro levo na ozko in sprva tudi precej strmo cesto. Cesta se višje položi in nas nato pripelje do prelaza Volovljek, od koder se pričnemo spuščati proti Podvolovljeku. Za tem, ko prečimo Petkov graben, bomo na desni opazili oznako ceste 8,km, na levi strani ceste pa primeren prostor za parkiranje.
b) Iz Gornjega Grada se peljemo proti Kamniku, nato pa le nekaj 100 m za prelazom Črnivec nadaljujemo desno v smeri Kranjskega Raka. Naprej sledimo zgornjemu opisu.
c) Iz Savinjske doline se najprej zapeljemo do Luč, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Kamniku. Ko se cesta prične strmeje vzpenjati proti prelazu Volovljek, postanemo pozorni na oznake ceste. Ko prispemo do oznake ceste 8 km, parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Pri oznaki ceste 8 km se z glavne ceste proti vzhodu odcepi gozdna cesta, po kateri začnemo našo pot. Najprej se prečno vzpenjamo po cesti, ki nas vodi po pobočju hriba Ker (895 m). Na delu, kjer cesta naredi daljši desni ovinek, se nam prehodno odpre nekaj razgleda proti Raduhu, Malemu Rogatcu in Kunšperskem vrhu. Na nekaj razpotjih oz. križiščih nadaljujemo po "glavni" cesti, s katere se nam vedno pogosteje odpirajo lepi razgledi na vrhove Dleskovške planote. Višje, na križišču dveh bolj "enakovrednih" cest pa nadaljujemo levo, od omenjenega križišča pa po cesti hodimo do prvega odcepa kolovoza v desno. Kolovoz s ceste zavije ostro v desno, mi pa po njem nadaljujemo nekaj minut prečni vzpon proti desni, nato pa se priključimo markirani poti Kranjska reber - Lepenatka, kateri sledimo v levo.
Kratek čas še nadaljujemo po kolovozu, nato pa gremo rahlo desno na markirano pešpot. Pot se takoj prične strmo vzpenjati, kmalu pa zavije še nekoliko v desno, kjer se prečno vzpne preko bolj strmega pobočja. V nadaljevanju se pot strmo vzpenja, občasno pa nas vodi tudi preko kakšnega krajšega izpostavljenega dela, kjer je predvsem v mokrem in snegu potrebna večja previdnost. Višje se pobočje postopoma položi, pot pa zavije desno in nas pripelje na greben vzhodno od Kunšperskega vrha (tudi Brezovec).
Ko dosežemo greben nadaljujemo desno (levo Kunšperski vrh, 5 minut lažjega brezpotja) po markirani poti, ki se nadaljuje po občasno razglednem grebenu. V nadaljevanju se zložno do zmerno vzpenjamo po ali nekoliko levo od grebena. Višje nas pot vodi preko pašne ograje, za katero stopimo na vršna travnata pobočja Lepenatke. Sledi še nekaj minut zmernega vzpona, po poti, s katere se nam odpirajo lepi razgledi, ki sežejo od bližnjega Velikega Rogatca, prek Raduhe in Olševe, do najvišjih vrhov Kamniško Savinjskih Alp in že dosežemo travnat vrh Lepenatke.
Z vrha Lepenatke nadaljujemo nekaj 10 korakov po grebenu, nato pa na označenem razpotju levo navzdol v smeri sedla Kal in Velikega Rogatca. Sledi približno 15 minut zmernega spusta po sprva precej razglednem travnatem pobočju, nato pa prispemo na sedlo Kal, kjer je označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo naravnost v smeri plezalne poti na Veliki Rogatec (levo Bivak na Kalu 1 minuta, rahlo desno Rogatec mimo Zgornjega Špeha, desno sv. Lenart). Pot naprej zavije nekoliko levo in nas pripelje do vstopa v plezalni del. Sledi strm vzpon po pobočju, ki je deloma skalnato, deloma pa travnato, nato pa pot zavije rahlo desno, kjer se še naprej strmo vzpenja, tokrat skozi redek gozd. Višje nas pot pripelje na greben, s katerega se nam odpre lep pogled na Kamniške in Savinjske Alpe. Nadaljujemo levo, kjer nam je sprva v pomoč nekaj klinov, nato pa se vzpenjamo po nezavarovanem in deloma prepadnem grebenu. Po nekaj minutah greben preide v gozd, skozi katerega se nekajkrat strmo vzpne. Višje se gozd prične redčiti, malo pod vrhom pa stopimo povsem iz gozda, nas pa do bližnjega vrha loči le še nekaj 10 korakov ob lepih razgledih.
Plezalni del poti tehnično ni pretirano zahteven, vendar pa ni zavarovan in je zato v mokrem zelo nevaren za zdrs.
Podvolovljek - Lepenatka 2:15, Lepenatka - Bivak na Kalu 15 minut, Bivak na Kalu - Veliki Rogatec 50 minut.

Ob poti: Lepenatka (1425m), Bivak na Kalu (1285m)
Podvolovljek (Petkov graben) - veliki_rogatec_veliki_rogac1
Podvolovljek (Petkov graben) - veliki_rogatec_veliki_rogac77
Podvolovljek (Petkov graben) - veliki_rogatec_veliki_rogac78
Podvolovljek (Petkov graben) - veliki_rogatec_veliki_rogac79
Diskusija o izletu Podvolovljek (Petkov graben) - Veliki Rogatec (Veliki Rogac) (čez Lepenatko)