gorovja / Kamniško Savinjske AlpeVratca / Ravenska Kočna - Vratca

Ravenska Kočna - Vratca (po ferati)

Izhodišče: Ravenska Kočna (1000 m)
Cilj: Vratca (1802 m)
Ime poti: po ferati
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega. Na Zgornjem Jezerskem pa bomo le malo za črpalko opazili cesto, ki se z glavne odcepi v desno (smer Planšarsko jezero). Cesta nas nato vodi mimo omenjenega jezera in se za njim za krajši čas strmo vzpne. Višje se cesta položi in na začetku velikega travnika izgubi asfaltno prevleko. Makadamski cesti nato sledimo do označenega večjega parkirišča.

S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti za oznakami »Češka koča, Ledine« in po približno 15 minutah hoje pridemo do tovorne žičnice. Pri tovorni žičnici kjer je razpotje nadaljujemo za oznakami Kranjska koča na Ledinah (Skozi žrelo/Slovenska pot) in Češka koča (umik žrela). Sprva za kratek čas hodimo skozi gozd, nato pa nas pot pripelje na teren, ki je delno poraščen z ruševjem. Pot se tu prične nekoliko strmeje vzpenjati in nas nato pripelje do razpotja.
Usmerimo se desno na melišče kamor nas usmeri napis na skali »Ferata Češka koča«. Po krajšem vzponu po melišču pridemo do vstopa v plezalno pot. Pri vstopu v plezalno pot se levo odcepi tudi lažja pot, ki obide začetni najtežji del plezalne poti. Ta pot je označena z napisom »umik«.
V začetku se plezalna pot zelo strmo vzpne ob jeklenici (težavnost C/D) in ker je stopov malo, je potrebno kar nekaj moči v rokah. Sledi kratko manj zahtevno prečenje po pobočju, ki je poraščeno s travo in ruševjem (A/B). Pot nato ponovno postane zahtevnejša in se prečno vzpne po strmi steni (C/D). V steni pot zavije levo navzgor in nas preko kratkega vendar kljub temu precej zahtevnega previsa (E) pripelje na nekoliko manj zahteven teren. Tu se vzpenjamo ob jeklenici po pobočju, ki je delno poraščeno s travo in ruševjem (B/C). Pot nas nato pripelje na lažji teren kjer se prvi del plezalne poti konča.
Nekaj časa se nato vzpenjamo po nezahtevnem pobočju skozi ruševje, nato pa pridemo ponovno do jeklenic kjer se prične še drugi del zavarovane poti. Tu se nam z leve priključi tudi pot, ki se umakne začetnemu najtežjemu delu. Nekaj časa se nato vzpenjamo ob jeklenici po ne pretirano zahtevnem pobočju (A/B), nato pa pot zavije v levo in sledi kratek navpičen vzpon (D). V nadaljevanju se nato kar nekaj časa strmo vzpenjamo ob jeklenici (C in C/D). Takšna pot nas nato pripelje do vpisne skrinjice kjer za kratek čas postane pot za odtenek manj zahtevna (B/C). Pot se nato še enkrat strmeje vzpne (C/D), nato pa strmina prične popuščati. Jeklenice se nato končajo in kmalu se priključimo poti »umik Žrela«. Tu nadaljujemo desno in do koče, ki jo že vidimo pred seboj je le še nekaj minut hoje.
Od koče nadaljujemo desno po poti v smeri Kočne, Grintovca in Vratc (levo Kranjska koča skozi Žrelo). Po krajšem vzponu pridemo na ravna tla z oznako H (namenjeno pristanku helikopterja). Pot naprej poteka po sprva zložnem melišču, ki je delno poraslo z rušjem. V spodnjem delu melišča pridemo do manjšega razpotja, kjer se desno odcepi pot na Vratca (rahlo levo Kočna in Grintovec). Pot naprej se vzpenja po melišču in nas kmalu pripelje do grape pod Vratci. Pot skozi grapo je dobro zavarovana vendar je potrebna previdnost zaradi padajočega kamenja. Ko stopimo iz grape se pot obrne desno. Od tu do vrha pa imamo le še nekaj minut razgledne hoje.
Ravenska Kočna - Češka koča 2:00, Češka koča - Vratca 45 minut.

Ob poti: Češka koča na Spodnjih Ravneh (1542m)
Ravenska Kočna - vratca1 Ravenska Kočna - vratca2 Ravenska Kočna - vratca3 Ravenska Kočna - vratca4 Ravenska Kočna - vratca5 Ravenska Kočna - vratca6 Ravenska Kočna - vratca7 Ravenska Kočna - vratca8 Ravenska Kočna - vratca9 Ravenska Kočna - vratca10 Ravenska Kočna - vratca11 Ravenska Kočna - vratca12 Ravenska Kočna - vratca13 Ravenska Kočna - vratca14 Ravenska Kočna - vratca15 Ravenska Kočna - vratca16 Ravenska Kočna - vratca17 Ravenska Kočna - vratca18 Ravenska Kočna - vratca19 Ravenska Kočna - vratca20 Ravenska Kočna - vratca21 Ravenska Kočna - vratca22 Ravenska Kočna - vratca23 Ravenska Kočna - vratca24 Ravenska Kočna - vratca25 Ravenska Kočna - vratca26 Ravenska Kočna - vratca27 Ravenska Kočna - vratca28 Ravenska Kočna - vratca29 Ravenska Kočna - vratca30 Ravenska Kočna - vratca31 Ravenska Kočna - vratca32 Ravenska Kočna - vratca33 Ravenska Kočna - vratca34 Ravenska Kočna - vratca35 Ravenska Kočna - vratca36 Ravenska Kočna - vratca37 Ravenska Kočna - vratca38 Ravenska Kočna - vratca39 Ravenska Kočna - vratca40 Ravenska Kočna - vratca41 Ravenska Kočna - vratca42 Ravenska Kočna - vratca43 Ravenska Kočna - vratca44 Ravenska Kočna - vratca45 Ravenska Kočna - vratca46 Ravenska Kočna - vratca47 Ravenska Kočna - vratca48 Ravenska Kočna - vratca49 Ravenska Kočna - vratca50 Ravenska Kočna - vratca51 Ravenska Kočna - vratca52 Ravenska Kočna - vratca53 Ravenska Kočna - vratca54 Ravenska Kočna - vratca55 Ravenska Kočna - vratca56 Ravenska Kočna - vratca57 Ravenska Kočna - vratca58 Ravenska Kočna - vratca59 Ravenska Kočna - vratca60 Ravenska Kočna - vratca61 Ravenska Kočna - vratca62
Diskusija o izletu Ravenska Kočna - Vratca (po ferati)