gorovja / DolomitiForcella Marmarole / Rifugio Primula - Forcella Marmarole

Rifugio Primula - Forcella Marmarole

Izhodišče: Rifugio Primula (1104 m)
Cilj: Forcella Marmarole (2661 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 16 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Dostop z Gorenjske: Čez MP Rateče se zapeljemo do Trbiža / Tarvisio, kjer se usmerimo na avtocesto v smeri Vidma / Udine. Avtocesto zapustimo na izvozu za Tolmezzo in cesti sledimo do omenjenega kraja. Iz Tolmezza nadaljujemo v smeri naselja Ampezzo in gorskega prelaza Passo della Mauria. Cesta se nato začne spuščati in nas pripelje v dolino Cadore, kjer nadaljujemo desno (levo Belluno in Cortina d'Ampezzo) v smeri naselja Auronzo. Proti koncu kraja Auronzo di Cadore pa zavijemo rahlo levo navzdol na ozko cesto proti dolini Val da Rin. Cesta nato zavije levo in preči most preko reke Ansiei. Ozki vzpenjajoči se cesti nato sledimo do koče Rifugio Primula Di Pais. Od koče nadaljujemo še približno 200 metrov po cesti do križišča z makadamsko cesto. Usmerimo se levo na makadamsko cesto in parkiramo na manjšem parkirišču na začetku omenjene makadamske ceste.
S Primorske strani: Peljemo se po avtocesti proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo in Auronza. Proti koncu kraja Auronzo di Cadore pa zavijemo rahlo levo navzdol na ozko cesto proti dolini Val da Rin. Cesta nato zavije levo in preči most preko reke Ansiei. Ozki vzpenjajoči se cesti nato sledimo do koče Rifugio Primula Di Pais. Od koče nadaljujemo še približno 200 metrov po cesti do križišča z makadamsko cesto. Usmerimo se levo na makadamsko cesto in parkiramo na manjšem parkirišču na začetku omenjene makadamske ceste.

Z izhodišča nadaljujemo po makadamski cesti kamor nas usmerijo tudi smerokazi na začetku omenjene ceste. Cesta hitro zavije levo, preči potok ter nas pripelje do križišča.
Levo vodi pot 273 proti koči Rifugio Ciareido, mi pa nadaljujemo desno po poti 270. Kratek čas hodimo še skozi gozd nato pa nas cesta pripelje do široke struge hudournika. Nekaj deset metrov nadaljujemo po strugi hudournika nato pa nas smerokaz usmeri desno na kolovoz, ki se nahaja na drugi strani struge. Kolovoz se prične rahlo vzpenjati skozi gozd in kratek čas poteka nad potokom. Kolovoz nato zavije v levo in nato ves čas poteka proti jugu in se pri tem rahlo vzpenja. Ko se ponovno približamo strugi hudournika kolovoz preide v stezo. V nadaljevanju nato nekaj časa hodimo po desnem robu struge hudournika kjer pa steza ni vidna. Pri orientaciji so nam v pomoč markacije in številni možici. Kmalu nas markacije usmerijo levo in sledi kratek vzpon skozi ruševje in redek gozd na levi strani struge hudournika. Pot nato ponovno preči strugo na desno stran in nas pripelje v gozd.
V nadaljevanju se nato dolgo časa nekoliko strmeje vzpenjamo skozi gozd. Višje pot zavije rahlo v levo in gozd začne počasi prehajati v ruševje. Razmeroma ozka steza nas nato pripelje do razpotja.
Levo vodi pot proti bivaku Fanton, mi pa nadaljujemo desno proti škrbini Forcella Marmarole kamor nas usmeri napis na skali. Od razpotja se še nekaj časa vzpenjamo skozi ruševje, steza pa postaja vse slabše uhojena in kmalu popolnoma izgine. Ker steze v nadaljevanju vzpona večinoma ni moramo biti še nekoliko bolj pozorni na markacije in možice, ki nas usmerjajo po pobočju navzgor. Tu se sicer vzpenjamo ob robu ruševja po pobočju navzgor. Pot poteka vzporedno z strugo hudournika, ki je na naši desni strani. Ruševje se nato konča, mi pa se še nekaj časa vzpenjamo po travnatem pobočju na levi strani struge hudournika. Višje prečimo manjši krak struge na desno stran in se nato ponovno vzpenjamo po vse bolj strmem pobočju navzgor. Ko pridemo do ostenja pa nadaljujemo v desno in prečimo strmo pobočje. Iz travnatega pobočja preidemo na skalnato in vzpon postane zahtevnejši. Pot tu zavije levo strmo navzgor in se vzpone po kratki grapi. Pobočje tu zelo strmo vendar je v ozki grapi veliko stopov in oprimkov tako da plezanje ni pretirano težko. Po kratkem strmem vzponu nato pobočje postane nekoliko manj strmo. Pot se nato vzpenja po pobočju rahlo v desno in nas pripelje do potoka.
Sledi kratek vzpon ob potoku do izvira, nato pa pot zavije nekoliko v desno in se še naprej vzpenja po dolini pod prepadnimi ostenji okoliških gora. Nekoliko višje pa postane pobočje bolj strmo in markacije nas usmerijo ostro v levo.
Vzpon tu ponovno postane zahtevnejši. Najprej se prečno vzpnemo po nekoliko izpostavljeni polici nato pa nas pot pripelje do jeklenic. Tu se pot vzpne zelo strmo desno navzgor in nato sledi še kratko izpostavljeno prečenje v desno. Zahteven del poti, ki je zavarovan z jeklenico je razmeroma kratek in v nadaljevanju ponovno sledi vzpon po pobočju, ki je nekoliko manj strmo. Kljub temu, da vzpon na tem delu tehnično ni pretirano zahteven pa moramo biti zelo pozorni na markacije, saj steza večinoma ni vidna. V megli je lahko orientacija zelo zahtevna.
V nadaljevanju se nato vzpenjamo po levem delu doline navzgor, nekoliko kasneje pa pot zavije v desno in se nato vzpenja po neizrazitem grebenu, ki poteka po sredini doline. Tu postane steza občasno ponovno nekoliko bolje vidna. Po vse bolj razgledni poti nato kmalu dosežemo škrbino Forcella Marmarole.
Najprimernejši sestop je po poti vzpona. V kolikor nismo vezani na prevoz lahko nadaljujemo tudi preko škrbine Forcella Froppa in nato po poti 260 in 280 sestopimo na južno stran. Del poti proti škrbini Forcella Froppa kjer prečimo strmo melišče, ki ni uhojeno je lahko precej nevarno za zdrs. Zahteven pa je tudi sestop na južno stran preko grape direktno iz škrbine Forcella Marmarole.
Opisana pot je samotna in slabo uhojena. Tudi v največji sezoni je zelo verjetno, da na poti ne bomo srečali nikogar. Celotna gorska skupina Marmarole je sicer znana po tem, da nima visokogorskih cest ali žičnic. Na večinoma težko dostopne vrhove pa ne vodijo označene poti. Dostopi iz severne strani tudi nimajo planinskih koč ampak le bivake. Nov moderen bivak je načrtovan tudi na škrbini Forcella Marmarole.

Priporočamo: panorama, podobni izleti,
Rifugio Primula - forcella_marmarole1 Rifugio Primula - forcella_marmarole2 Rifugio Primula - forcella_marmarole3 Rifugio Primula - forcella_marmarole4 Rifugio Primula - forcella_marmarole5 Rifugio Primula - forcella_marmarole6 Rifugio Primula - forcella_marmarole7 Rifugio Primula - forcella_marmarole8 Rifugio Primula - forcella_marmarole9 Rifugio Primula - forcella_marmarole10 Rifugio Primula - forcella_marmarole11 Rifugio Primula - forcella_marmarole12 Rifugio Primula - forcella_marmarole13 Rifugio Primula - forcella_marmarole14 Rifugio Primula - forcella_marmarole15 Rifugio Primula - forcella_marmarole16 Rifugio Primula - forcella_marmarole17 Rifugio Primula - forcella_marmarole18 Rifugio Primula - forcella_marmarole19 Rifugio Primula - forcella_marmarole20 Rifugio Primula - forcella_marmarole21 Rifugio Primula - forcella_marmarole22 Rifugio Primula - forcella_marmarole23 Rifugio Primula - forcella_marmarole24 Rifugio Primula - forcella_marmarole25 Rifugio Primula - forcella_marmarole26 Rifugio Primula - forcella_marmarole27 Rifugio Primula - forcella_marmarole28 Rifugio Primula - forcella_marmarole29 Rifugio Primula - forcella_marmarole30 Rifugio Primula - forcella_marmarole31 Rifugio Primula - forcella_marmarole32 Rifugio Primula - forcella_marmarole33 Rifugio Primula - forcella_marmarole34 Rifugio Primula - forcella_marmarole35 Rifugio Primula - forcella_marmarole36 Rifugio Primula - forcella_marmarole37 Rifugio Primula - forcella_marmarole38 Rifugio Primula - forcella_marmarole39 Rifugio Primula - forcella_marmarole40 Rifugio Primula - forcella_marmarole41 Rifugio Primula - forcella_marmarole42 Rifugio Primula - forcella_marmarole43 Rifugio Primula - forcella_marmarole44 Rifugio Primula - forcella_marmarole45 Rifugio Primula - forcella_marmarole46 Rifugio Primula - forcella_marmarole47 Rifugio Primula - forcella_marmarole48 Rifugio Primula - forcella_marmarole49 Rifugio Primula - forcella_marmarole50 Rifugio Primula - forcella_marmarole51 Rifugio Primula - forcella_marmarole52 Rifugio Primula - forcella_marmarole53 Rifugio Primula - forcella_marmarole54 Rifugio Primula - forcella_marmarole55 Rifugio Primula - forcella_marmarole56 Rifugio Primula - forcella_marmarole57 Rifugio Primula - forcella_marmarole58 Rifugio Primula - forcella_marmarole59 Rifugio Primula - forcella_marmarole60 Rifugio Primula - forcella_marmarole61 Rifugio Primula - forcella_marmarole62 Rifugio Primula - forcella_marmarole63 Rifugio Primula - forcella_marmarole64 Rifugio Primula - forcella_marmarole65 Rifugio Primula - forcella_marmarole66 Rifugio Primula - forcella_marmarole67 Rifugio Primula - forcella_marmarole68 Rifugio Primula - forcella_marmarole69 Rifugio Primula - forcella_marmarole70 Rifugio Primula - forcella_marmarole71 Rifugio Primula - forcella_marmarole72 Rifugio Primula - forcella_marmarole73 Rifugio Primula - forcella_marmarole74 Rifugio Primula - forcella_marmarole75 Rifugio Primula - forcella_marmarole76 Rifugio Primula - forcella_marmarole77 Rifugio Primula - forcella_marmarole78 Rifugio Primula - forcella_marmarole79 Rifugio Primula - forcella_marmarole80 Rifugio Primula - forcella_marmarole81 Rifugio Primula - forcella_marmarole82 Rifugio Primula - forcella_marmarole83 Rifugio Primula - forcella_marmarole84 Rifugio Primula - forcella_marmarole85 Rifugio Primula - forcella_marmarole86 Rifugio Primula - forcella_marmarole87 Rifugio Primula - forcella_marmarole88 Rifugio Primula - forcella_marmarole89 Rifugio Primula - forcella_marmarole90 Rifugio Primula - forcella_marmarole91 Rifugio Primula - forcella_marmarole92 Rifugio Primula - forcella_marmarole93 Rifugio Primula - forcella_marmarole94 Rifugio Primula - forcella_marmarole95 Rifugio Primula - forcella_marmarole96 Rifugio Primula - forcella_marmarole97 Rifugio Primula - forcella_marmarole98 Rifugio Primula - forcella_marmarole99 Rifugio Primula - forcella_marmarole100 Rifugio Primula - forcella_marmarole101 Rifugio Primula - forcella_marmarole102 Rifugio Primula - forcella_marmarole103 Rifugio Primula - forcella_marmarole104 Rifugio Primula - forcella_marmarole105 Rifugio Primula - forcella_marmarole106 Rifugio Primula - forcella_marmarole107 Rifugio Primula - forcella_marmarole108 Rifugio Primula - forcella_marmarole109 Rifugio Primula - forcella_marmarole110 Rifugio Primula - forcella_marmarole111 Rifugio Primula - forcella_marmarole112
Diskusija o izletu Rifugio Primula - Forcella Marmarole ()