gorovja / Julijske AlpePogačnikov dom na Kriških podih / Ruski križ - Pogačnikov dom na Kriških podih

Ruski križ - Pogačnikov dom na Kriških podih (čez Kriško steno)

Izhodišče: Ruski križ (1000 m)
Cilj: Pogačnikov dom na Kriških podih (2050 m)
Ime poti: čez Kriško steno
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): komplet za samovarovanje, čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, komplet za samovarovanje, čelada

Najprej se zapeljemo v Kranjsko Goro, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti prelazu Vršič. Le malo pred 3. serpentino Ruske oz. vršiške ceste, bomo na desni strani opazili Ruski križ, na levi pa manjše parkirišče, kjer parkiramo. Ker je parkirišče razmeroma majhno in hitro polno lahko parkiramo tudi nekoliko višje na večjem parkirišču malo nad 4. serpentino (v tem primeru se moramo do našega izhodišča pri Ruskem križu nekoliko spustiti).
Do izhodišča lahko pridemo tudi s primorske strani in sicer preko prelaza Vršič.

Le malo pred 3. serpentino Ruske ceste, bomo ob cesti opazili planinske oznake za Kočo v Krnici, ki nas usmerijo rahlo levo na širok kolovoz, ki se takoj prične zmerno spuščati. Po nekaj minutah spusta skozi gozd, se pot položi in nas pripelje do struge Suhe Pišnice. Le malo za tem, ko prečimo omenjeni potok, pot zavije rahlo v levo in nas pripelje iz gozda na prostrana travnata pobočja planine V Klinu, kjer na desni opazimo osamljeno kočo, na levi pa manjši spominski park Mali Tamar. Pot naprej se povsem položi, nato pa se priključi gozdni cesti, ki pride od bivšega hotela Erika oz. mostu čez Veliko Pišnico. Tu nadaljujemo desno, ter razmeroma strmi gozdni cesti sledimo vse do Koče v Krnici, le to pa dosežemo po približno 20 minutah nadaljnje hoje.
Od koče pri kateri je prijetna senca nadaljujemo naravnost v smeri Kriške stene po dolini Krnice sprva rahlo, nato pa vse strmeje navzgor. Pot kmalu pride iz gozda, kjer se nam odpre lep pogled na bližnja ostenja. Naprej prečimo grušč, ki ga neurja prinesejo z okoliških grap. Pot naprej postane bolj strma in nas še vedno pelje v isti smeri. Za nami so že zadnja drevesa in počasi prehajamo na melišče pod stenami Kriške stene. V zgornjem delu melišča se pot rahlo obrača na levo do vstopa v Kriško steno. Tu se začne plezalni del poti, kjer si nadenemo čelado. Pot se na začetku stene obrne levo in se strmo vzpne. V steni je pot speljana večinoma po naravnih prehodih ponekod pa nam pomagajo tudi varovala. Na tem delu pazimo, da ne prožimo kamenja! Po slabi uri plezanja po steni, ki je mestoma kar težavno stopimo iz nje. Sledi še nekaj korakov hoje do razpotja, kjer nadaljujemo desno navzgor v smeri Križa in pot ki preide na širok greben, nas hitro pripelje na Bovška vratica, s katerih se nam odpre pogled na Kriške pode, kjer lahko vidimo najvišje ležeče slovensko jezero. Nadaljujemo naravnost navzdol v smeri Pogačnikovega doma (levo Križ 10 minut) po razčlenjenem skalovju. Med spustom lahko na desni strani opazimo Šplevto (gora z obrisom Indijanca), ki nam popestri izlet. Spust, ki je rahlo zahteven pa nas s pomočjo nekaj klinov pripelje na manjše sedelce med Križem in Kriškim robom. Slednjega pot obide po levi strani, kjer prečimo strma pobočja (najtežji del je varovan). Tu lahko še nekaj časa opazujemo Zgornje Kriško jezero, nato pa se pot začne spuščati po kraškem svetu Kriških podov. Po približno eno urnem spustu pa nas pot pripelje do razpotja v bližini Pogačnikovega doma. Nadaljujemo levo in v treh minutah nadaljnje hoje pridemo do Pogačnikovega doma (desno Razor).
Izhodišče - Koča v Krnici 45 minut, Koča v Krnici - Pogačnikov dom 4:25.

Ob poti: Koča v Krnici (1113m), Vrh stene (2289m), Bovška vratica (2375m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Zgornje Kriško jezero, Kriški rob, Šplevta (Indijanec), Križ (6 h 50 min), Pihavec, Planja, Stenar, Razor, Škrlatica
Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih1 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih2 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih3 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih4 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih5 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih6 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih7 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih8 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih9 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih10 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih11 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih12 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih13 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih14 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih15 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih16 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih17 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih18 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih19 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih20 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih21 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih22 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih23 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih24 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih25 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih26 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih27 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih28 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih29 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih30 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih31 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih32 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih33 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih34 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih35 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih36 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih37 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih38 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih39 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih40 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih41 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih42 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih43 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih44 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih45 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih46 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih47 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih48 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih49 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih50 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih51 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih52 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih53 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih54 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih55 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih56 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih57 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih58 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih59 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih60 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih61 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih62 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih63 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih64 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih65 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih66 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih67 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih68 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih69 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih70 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih71 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih72 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih73 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih74 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih75 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih76 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih77 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih78 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih79 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih80 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih81 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih82 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih83 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih84 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih85 Ruski križ - pogacnikov_dom_na_kriskih_podih86
Diskusija o izletu Ruski križ - Pogačnikov dom na Kriških podih (čez Kriško steno)
mary
2.7.2012
Pozdravljeni! Mogoče kdo ve v kakšnem stanju je ta pot čez Kriško steno ter kako zelo je zahteven njen plezalni del? Hvala
Hribolaznik
6.7.2015
V nedeljo sestop čez kriško steno: zelo krušljiva stena! Sestop je težji od vzpona. Previden korak. Nekaj klinov in zajl v pomoč, samovarovalni komplet tu niti ni potreben. Kot je avtor napisal nam stena vzame približno 1 uro.
Sujcic
3.7.2016
Ve kdo kakšne so razmere čez Kriško steno - snežišča?
2.7.16
Stena je kopna in normalno prehodna, le pod njo oz. do nje je še potrebno po snežišču. Cepin priporočljiv.