gorovja / Julijske AlpeVrh Razora / Šport hotel - Vrh Razora

Šport hotel - Vrh Razora

Izhodišče: Šport hotel (1280 m)
Cilj: Vrh Razora (1893 m)
Zahtevnost: lahko brezpotje
Zemljevid: TNP 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo v smeri Bleda, tam pa nas v semaforiziranem križišču oznake za Pokljuko usmerijo desno. Tej cesti, ki nas v spodnjem delu pelje skozi nekaj vasi in se pozneje začne strmeje vzpenjati sledimo do Šport hotela na Pokljuki. Parkiramo na primernem prostoru ob cesti ali v bližini hotela. Pred hotelom je dovoljeno parkiranje samo gostom.

Od Šport hotela se po cesti vrnemo do križišča z glavno cesto, nato pa vzpon nadaljujemo v smeri Rudnega polja. Po približno 100 m hoje ob glavni cesti, pa se v desno odcepi gozdna, ki nas hitro povede v smrekov gozd. Omenjeni cesti, ki se zložno vzpenja in ob kateri opazimo nekaj markacij, sledimo vse do njenega konca pri večjem obračališču. Na koncu ceste opazimo širok markiran kolovoz, po katerem v zmernem vzponu nadaljujemo pot. Kolovoz se po krajšem vzponu položi, nato pa se postopoma prične spuščati. Po nekaj minutah spusta stopimo iz gozda na prostrano planino Zajavornik.
Ko stopimo na planino se pot še nekaj časa zložno spušča, nato pa nas pripelje v osrčje planine, kjer opazimo številne pastirske (vikend) hiške. Pot naprej preči kratek pas gozda, za katerim stopimo na makadamsko cesto (možnost izhodišča).
Omenjeno cesto le prečimo, saj nas oznake na Blejsko kočo usmerijo na široko in sprva še zložno stezico. Pot naprej se nadaljuje skozi sprva redek, nato pa skozi vse bolj strnjen gozd. Višje prečimo gozdno cesto, pot pa postopoma postane bolj strma. Kmalu se združimo s potjo od spomenika (Pri Rupah), nato pa se le nekoliko naprej priključimo širokemu kolovozu (izhodišče Medvedova konta). Vzpon nadaljujemo po kolovozu, ta pa nas hitro pripelje do spodnjega dela planine Lipanca. Tu opazimo tablo, da vstopamo v pašno območje, ta pa nas opozori, da ne smemo hoditi po bližnjicah. Nadaljujemo po široki poti, ki nas mimo spominske plošče v nekaj minutah pripelje do Blejske koče na Lipanci.
Od koče nadaljujemo levo v smeri Viševnika in Mrežc po poti, s katere se že kmalu levo navzdol odcepi pot proti Rudnemu polju. Nadaljujemo naravnost in zmerno strma pot nas po krajšem vzponu pripelje na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo v smeri Viševnika (desno Mrežce strma pot). Pot nato v rahlem spustu preči ob neugodnih razmerah plazovito območje in se na drugi strani začne rahlo vzpenjati. Pot se vzpenja skozi vse bolj redek gozd in nas kmalu pripelje na razpotje pod vrhom Mrežc.
Nadaljujemo levo (desno Mrežce 2 minuti) po poti, ki preči južna pobočja manj znanega vrha (Vrh Razora). Na tem delu tudi zapustimo označeno pot in se usmerimo desno na pobočja Vrha Razora. Direkten vzpon na vrh nam zaustavi pas rušja čez katerega se moramo prebiti (v vročih dneh pazimo na kače). Ko se prebijemo čez pas rušja stopimo na razgleden in malo obiskan vrh.
Vzpona skozi rušje je slabih 10 minut.

Ob poti: Planina Zajavornik (1292m), Blejska koča na Lipanci (1630m)
Šport hotel - vrh_razora1 Šport hotel - vrh_razora2 Šport hotel - vrh_razora3 Šport hotel - vrh_razora4 Šport hotel - vrh_razora5 Šport hotel - vrh_razora6 Šport hotel - vrh_razora7 Šport hotel - vrh_razora8 Šport hotel - vrh_razora9 Šport hotel - vrh_razora10 Šport hotel - vrh_razora11 Šport hotel - vrh_razora12 Šport hotel - vrh_razora13 Šport hotel - vrh_razora14 Šport hotel - vrh_razora15 Šport hotel - vrh_razora16 Šport hotel - vrh_razora17 Šport hotel - vrh_razora18 Šport hotel - vrh_razora19 Šport hotel - vrh_razora20 Šport hotel - vrh_razora21 Šport hotel - vrh_razora22 Šport hotel - vrh_razora23 Šport hotel - vrh_razora24 Šport hotel - vrh_razora25 Šport hotel - vrh_razora26 Šport hotel - vrh_razora27 Šport hotel - vrh_razora28 Šport hotel - vrh_razora29 Šport hotel - vrh_razora30 Šport hotel - vrh_razora31 Šport hotel - vrh_razora32 Šport hotel - vrh_razora33 Šport hotel - vrh_razora34 Šport hotel - vrh_razora35 Šport hotel - vrh_razora36 Šport hotel - vrh_razora37 Šport hotel - vrh_razora38 Šport hotel - vrh_razora39 Šport hotel - vrh_razora40 Šport hotel - vrh_razora41 Šport hotel - vrh_razora42 Šport hotel - vrh_razora43 Šport hotel - vrh_razora44 Šport hotel - vrh_razora45 Šport hotel - vrh_razora46 Šport hotel - vrh_razora47 Šport hotel - vrh_razora48 Šport hotel - vrh_razora49 Šport hotel - vrh_razora50 Šport hotel - vrh_razora51 Šport hotel - vrh_razora52 Šport hotel - vrh_razora53 Šport hotel - vrh_razora54 Šport hotel - vrh_razora55 Šport hotel - vrh_razora56 Šport hotel - vrh_razora57 Šport hotel - vrh_razora58 Šport hotel - vrh_razora59 Šport hotel - vrh_razora60 Šport hotel - vrh_razora61 Šport hotel - vrh_razora62 Šport hotel - vrh_razora63
Diskusija o izletu Šport hotel - Vrh Razora ()