Strane - Suhi vrh (Nanos) (strma pot)

Izhodišče: Strane (664 m)
Cilj: Suhi vrh (Nanos) (1313 m)
Ime poti: strma pot
Zahtevnost smučanja: zahtevno
Zemljevid: Nanos 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Razdrto in cesti naprej sledimo po vzporedni stari cesti v smeri Postojne. Že kmalu pa bomo opazili oznake, ki nas usmerijo levo v smeri vasi Veliko Ubeljsko in Strane. V vasi Malo Ubeljsko pridemo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno v smeri Stran (levo Veliko Ubeljsko). Cesti, ki se naprej nekoliko bolj vzpenja, nato sledimo do središča vasi Strane, kjer opazimo planinske smerne table. Parkiramo le nekaj metrov stran, v bližini otroškega igrišča (ne parkiraj na igrišču).

Oznake za Nanos nas usmerijo na vzpenjajočo cesto, po kateri se vzpenjamo mimo nekaj hiš. Cesta kmalu izgubi asfaltno prevleko in se le nekoliko višje spremeni v širok kolovoz, po katerem nadaljujemo vzpon. Kolovoz kmalu preide v strnjen gozd in nas mimo studenčka, v zmernem vzponu pripelje do označenega razpotja. Nadaljujemo desno v smeri svetega Brica (levo Nanos) po poti, ki nas po 2 minutah nadaljnje hoje pripelje do omenjene cerkvice.
Od Brica se vrnemo do bližnjega razpotja, nato pa vzpon nadaljujemo v smeri Nanosa. Pot naprej se prečno vzpenja po nekoliko ožjem kolovozu, le ta pa preči vse bolj strma pobočja. Še naprej lahka pot, s katere se nam odpre nekaj razgleda na bližnja ostenja, pa nas višje pripelje do razpotja, kjer se v desno odcepi označena pot na Suhi vrh.
Usmerimo se na omenjeno pot (naravnost Vojkova koča), ki zavije v desno in se povsem položi. Pot višje preči gozdno cesto in se nadaljuje v zmernem vzponu skozi gozd. Nekoliko naprej ponovno stopimo na gozdno cesto in ji sledimo v desno. Razmeroma zložna cesta pa nas po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje pripelje do lovske koče.
Vzpon še nekaj časa nadaljujemo po gozdni cesti, nato pa nas oznake za Suhi vrha - strma pot usmerijo desno navzdol (naravnost po cesti položna pot). Pot naprej se sprva strmo spusti na dno kotanje, nato pa se začne strmo vzpenjati skozi gozd. Po nekaj minutah strmega vzpona nas pot pripelje do zasilnega bivaka (star vojaški rov) za katerim se pot malenkost položi. Sledi le še kratek vzpon in pot nas pripelje na razgleden Suhi vrh.

Ob poti: Sveti Bric (Nanos) (965m)
Strane - suhi_vrh_nanos1 Strane - suhi_vrh_nanos2 Strane - suhi_vrh_nanos3 Strane - suhi_vrh_nanos4 Strane - suhi_vrh_nanos5 Strane - suhi_vrh_nanos6 Strane - suhi_vrh_nanos7 Strane - suhi_vrh_nanos8 Strane - suhi_vrh_nanos9 Strane - suhi_vrh_nanos10 Strane - suhi_vrh_nanos11 Strane - suhi_vrh_nanos12 Strane - suhi_vrh_nanos13 Strane - suhi_vrh_nanos14 Strane - suhi_vrh_nanos15 Strane - suhi_vrh_nanos16 Strane - suhi_vrh_nanos17 Strane - suhi_vrh_nanos18 Strane - suhi_vrh_nanos19 Strane - suhi_vrh_nanos20 Strane - suhi_vrh_nanos21 Strane - suhi_vrh_nanos22 Strane - suhi_vrh_nanos23 Strane - suhi_vrh_nanos24 Strane - suhi_vrh_nanos25 Strane - suhi_vrh_nanos26 Strane - suhi_vrh_nanos27 Strane - suhi_vrh_nanos28 Strane - suhi_vrh_nanos29 Strane - suhi_vrh_nanos30
Diskusija o izletu Strane - Suhi vrh (Nanos) (strma pot)
Lara00
15.12.2011
Super tura s kolesom!nasmeh
ulmusglabra
21.12.2011
Pogostokrat grem najprej na Suhi vrh pa potem na Vojkovo kočo po celotnem grebenu... je to kr zahtevna turca, vzame prib. 4 ure hoje

Nanos je zakon!
bmiki
30.4.2012
Pozdravljeni. v sredo grem na Nanos in sedaj izbiram najbolj ustrezno pot. Rada bi šla od Stran na Suhi vrh, iz Suhega vrha pa na Vojkovo kočo. Potem pa sem gledala pot iz Vojkove koče do Velikega Ubeljskega od tam pa na Strane do avta. Ali je pot od Ubeljskega do Stran dolga? Ali bi bilo bolje se vrniti iz Vojkove koče nazaj po isti poti kot do nje?
B2
Od Velikega Ubeljskega do Stran, je okrog dva kilometra asfalta. Planinska pot od Vojkove koče do Velikega Ubeljskega je dokaj strma... Bolje bi se bilo povzpeti iz Velikega Ubeljskega do Vojkove koče in se potem "sprehoditi" po robu v Strane in po asfaltu do avta. Takšno je moje mnenje...
SunnyDay
14.1.2014
Dobro označena, v spodnjem delu precej blatna (z možnostjo obhodov), a zelo udobna, ravno prav strma pot. V nasprotju z vzponom z Razdrtega zelo malo obljudena tudi na topel in sončen zimski dan. Res strm je samo zadnji del, iz kotanje pod cesto do vrha. Dol je verjetno bolj udobno iti po položni poti. Ovinek res nič bistveno ne podaljša poti, tudi za gor. Razgled super, tudi sprehod do konca rova je zanimiv.
valerija112
31.5.2014
Danes prehodili to pot(nazaj pa po položni).Lep sprehod v teh dneh,ko je v viskogorju še sneg.Naužiješ se svežega zraka in miru.Še pridemo v te konce,pa srečno.
Mikens
23.6.2019
Danes izvedel lepo turico: Strane - Suhi vrh - Pleša - Razdrto (Via Hieronim), po avto peš v Stranje je pika na "i"(predvidevam, da je to tura "Ulmusglabra"). Pot iz Stranj priporočam za trenig gorskega teka. Lep lovski pozdrav.