Najvzhodnejši dvatisočak v Sloveniji je?

Kordeževa glava

Mala Raduha

Velika Zelenica

Ojstrica

Torka - Gladki vrh (Ratitovec)

Izhodišče: Torka (1160 m)
Cilj: Gladki vrh (Ratitovec) (1667 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Najprej se zapeljemo v Škofjo Loko, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Železnikom in naprej proti Podbrdu. Kmalu (približno 2 do 3 km) za Zalim Logom, pa bomo opazili oznake za vasi Ravne in Torka, ki nas usmerijo desno na vzpenjajočo cesto. Strma in ozka cesta, nas višje pripelje v Ravne, kjer v križišču nadaljujemo po desni cesti, kateri nato sledimo do zaselka oz. kmetije Torka, ki je izhodišče za našo turo. Ker ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, je najbolje, da pri kmetiji zavijemo desno ter se po gozdni cesti odpeljemo še dobrih 100 m ter nato parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Od kmetije nadaljujemo po desni cesti, ki v rahlem vzponu preči pobočja proti desni. Cesta nato preide v gozd, kjer nas mimo manjšega studenčka in spodnje postaje tovorne žičnice, ki pelje na Ratitovec, pripelje do mesta, kjer nas planinska smerna tabla za Ratitovec usmeri levo na vzpenjajoč kolovoz (če nadaljujemo po cesti, prispemo na sedlo Po(v)den). Po krajšem vzponu se nam z desne priključi še markirana pot z vasi Prtovč (pot preko Po(v)dna), mi pa nadaljujemo levo ter še nekaj minut nadaljujemo po kolovozu.
Ko se kolovoz konča nadaljujemo po dobro uhojeni planinski poti, ki se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Pot, ki sprva poteka skozi gozd, nas kmalu pripelje na neporaščena pobočja, kjer se še strmeje vzpne. Strma in vse bolj razgledna pot, ki poteka čez strma in v zimskem času za zdrs in snežni plaz nevarna pobočja, se višje nenadoma položi in zavije levo, kjer nas pripelje na pašna območja Ratitovca. Od tu sledi še približno 5 minut lahkotne hoje in pot, s katere se nam odpirajo lepi razgledi na Porezen in okoliške vrhove, nas pripelje do Krekove koče na Ratitovcu.
Od koče nadaljujemo naravnost po nekoliko bolj strmi poti v smeri Gladkega vrha. Tej vse bolj razgledni poti, nato sledimo vse do Gladkega vrha, le tega pa dosežemo po 5 minutah nadaljnje hoje.

Ob poti: Krekova koča na Ratitovcu (1642m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Krekova koča na Ratitovcu
Torka - gladki_vrh_ratitovec31
Torka - gladki_vrh_ratitovec32
Torka - gladki_vrh_ratitovec33
Diskusija o izletu Torka - Gladki vrh (Ratitovec) ()