gorovja / Kamniško Savinjske AlpeDobrča / Zadnja vas - Dobrča

Zadnja vas - Dobrča

Izhodišče: Zadnja vas (638 m)
Cilj: Dobrča (1634 m)

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice, pri razcepu Podtabor nadaljujemo v smeri Ljubelja in Tržiča. Z vožnjo nadaljujemo po hitri cesti proti Ljubelju, nato pa tik pred črpalko zavijemo desno v smeri Tržiča in Begunj. Cesta se nato prične spuščati, mi pa v prvem križišču nadaljujemo levo (smer Begunje) v podvoz, skozi katerega pridemo v Bistrico pri Tržiču. Nekoliko naprej nas oznaka za Begunje usmeri desno na ožjo in vzpenjajočo cesto, kateri nato sledimo skozi vas Brezje in Hudi Graben. Za Hudim Grabnom, le nekaj 100 m za križiščem, kjer se v levo odcepi cesta v vas Leše in Paloviče, bomo na desni strani opazili makadamsko cesto in ob njej planinske oznake za Dobrčo. Usmerimo se na omenjeno makadamsko cesto (zavoj z glavne ceste je ostro v desno) in nato že po nekaj metrih parkiramo na parkirišču ob cesti.
Možen je tudi dostop iz Begunj.

Z izhodišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki kmalu naredi prvi levi ovinek, nato pa preide na razgledna travnata pobočja, s katerih se nam odpre lep pogled na Julijske Alpe. Cesta se kmalu vrne v gozd in nas pripelje na manjše neoznačeno križišče. Nadaljujemo desno in cesti naprej sledimo do naslednjega ostrega levega ovinka. Sredi omenjenega ovinka se v desno odcepi kolovoz ob katerem na manjšem drevesu opazimo markacijo. Vzpon nadaljujemo po omenjenem kolovozu, ki se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Precej razrit kolovoz, ob katerem so markacije precej redke, se višje priključi bolj uhojeni poti, ki pride iz vasi Hudi Graben.
Nadaljujemo levo po razmeroma strmi poti, ki še naprej poteka skozi gozd. Višje stopimo na slabšo gozdno cesto, po kateri se v nekaj 10 korakih sprehodimo do širše makadamske ceste. Omenjeno cesto le prečimo, saj nas markacije usmerijo na peš pot, ki višje še nekajkrat preči omenjeno cesto. Omenjeni peš poti, ki se občasno kar precej strmo vzpenja, nato sledimo vse do Koče na Dobrči.
V bližini Koče na Dobrči nas oznake za vrh Dobrče usmerijo na gozdno cesto, po kateri se pričnemo rahlo spuščati proti severu. Po kratkem spustu opazimo smerne table, ki nas usmerijo desno na Podgorsko planino, katere koče obidemo po desni strani. Naprej se vzpnemo čez razgledno travnato pobočje, nato pa pot preide v sprva redek, višje pa vse bolj strnjen gozd. Ko strmina popusti se nam z desne priključita dve poti, mi pa v obeh primerih nadaljujemo naravnost. Pot naprej se ponovno strmeje vzpne in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Dobrče.

Ob poti: Koča na Dobrči (1478m), Podgorska planina (1465m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Šentanski vrh (5 min)
Zadnja vas - dobrca1
Zadnja vas - dobrca47
Zadnja vas - dobrca48
Zadnja vas - dobrca49
Diskusija o izletu Zadnja vas - Dobrča ()