gorovja / Julijske AlpeGlava v Zaplanji / Zadnjica - Glava v Zaplanji

Zadnjica - Glava v Zaplanji (čez Plemenice)

Izhodišče: Zadnjica (650 m)
Cilj: Glava v Zaplanji (2556 m)
Ime poti: čez Plemenice
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot, lahka neoznačena steza
Zahtevnost smučanja: zelo zahtevno
Višinska razlika: 1906 m
Višinska razlika po poti: 1910 m
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 50. serpentine vršiške oz. Ruske ceste (v bližini vasi Trenta). Tu zavijemo na stransko cesto, ob kateri nato pa nekaj 100 metrih parkiramo na parkirišču ob cesti.

S parkirišča nadaljujemo po cesti, le ta pa nas mimo nekaj hiš (predvsem vikendi) v približno 15 minutah pripelje do mesta, kjer se cesta razcepi na dva dela (ob križišču je bilo nekoč parkirišče, danes pa je parkiranje prepovedano).
Nadaljujemo po spodnji desni cesti (po zgornji cesti prispemo do tovorne žičnice, ki pelje na Pogačnikov dom) v smeri Doliča, Luknje in Prehodavcev. Sprva zložni cesti, ki nas vodi čez razgledne travnike, višje pa skozi gozd, sledimo skoraj do njenega konca, oz. točneje do označenega razpotja, kjer se v desno odcepi markirana pešpot proti Prehodavcem (do sem potrebujemo približno 1 uro).
Z razpotja na predelu imenovanem Utro nadaljujemo naravnost, cesta pa se tu dokončno spremeni v pešpot oz. mulatjero. Vzpon nadaljujemo po stari mulatjeri, katera se v nadaljevanju zmerno vzpenja čez občasno bolj strma pobočja. V nadaljevanju se že kmalu v desno odcepi plezalna pot čez Komar, mi pa nadaljujemo naravnost ter vzpon še naprej nadaljujemo po široki poti. Razgledna pot, ki občasno poteka čez zelo strma pobočja, pa nas višje pripelje na naslednje označeno razpotje.
Z razpotja se usmerimo levo v smeri Pogačnikovega doma, Luknje in Triglava (desno Koča na Doliču). Od razpotja nas vojaška mulatjera vodi proti vzhodu in preči strma pobočja. Kasneje se pot nekajkrat vzpne v ključih, nato pa ponovno sledi prečenje v rahlem vzponu vse do sedla Luknja.
Na sedlu kjer je razpotje nadaljujemo desno v smeri Triglava. Levo vodi pot na Bovški Gamsovec, naravnost navzdol pa proti Aljaževem domu v Vratih.
Pot v nadaljevanju postane zelo zahtevna in se že v začetku prične skoraj navpično vzpenjati ob jeklenici. Ko preplezamo začetno steno se pot rahlo položi kar pa ne pomeni, da je konec težav. Od tu naprej varoval skoraj ni in občasno hodimo po stezi nad globokim prepadom. V mokrem velika nevarnost zdrsa! Težave nato počasi popustijo in pot zavije rahlo v levo ter nas pripelje do grebena od koder se nam odpre pogled proti vzhodu. Nadaljujemo po razglednem grebenu in pot kmalu postane ponovno nekoliko zahtevnejša. S pomočjo jeklenice in številnih klinov se nekajkrat strmo vzpnemo, nato pa sledi še kratek strm spust. Tu se nam na levo odpre pogled proti znameniti Sfingi (najstrmejši triglavski steber).
V nadaljevanju pot postane manj strma in nas vodi po škrapljastem terenu. Steza je na tem delu nekoliko slabše vidna, poteka pa levo od Glave v Zaplanji in Morbegne, ki jo vidimo pred seboj. Na tem delu poti je lahko tudi v poletnem času še kakšno snežišče, ki pa ni strmo, tako da cepin ni potreben.
Pot nas nato pripelje do razpotja na Zahodni Triglavski planoti, kjer nadaljujemo desno (levo Triglav, rahlo desno Dolič) po neoznačeni poti, ki nas po nadaljnjih 10 minutah hoje pripelje do Morbegne. Od Morbegne do vrha pa imamo le še dve minuti vzpona po vršnem pobočju Glave v Zaplanji.

Ob poti: Luknja (1758m), Morbegna (2520m)
Zadnjica - glava_v_zaplanji1
Zadnjica - glava_v_zaplanji63
Zadnjica - glava_v_zaplanji64
Zadnjica - glava_v_zaplanji65
Diskusija o izletu Zadnjica - Glava v Zaplanji (čez Plemenice)