gorovja / Kamniško Savinjske AlpeŠobčev bajer / Zgornja Dobrava - Šobčev bajer

Zgornja Dobrava - Šobčev bajer (over Zjavka and Pusti grad)

Izhodišče: Zgornja Dobrava (509 m)
Cilj: Šobčev bajer (426 m)
Ime poti: over Zjavka and Pusti grad
Višinska razlika: -83 m
Priporočena oprema (zima): dereze

a) Zapeljemo se v Podbrezje (do sem iz gorenjske avtoceste izvoz Naklo ali Tržič), nato pa sledimo oznakam za Kropo. V naselju Lipnica ne zapeljemo v Kropo, ampak z vožnjo nadaljujemo desno proti Kamni Gorici. Malo naprej zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno proti Zgornji Dobravi. Po približno 500 metrih vzpona prispemo do Zgornje Dobrave, mi pa se peljemo še nekaj 100 metrov naprej, do križišča na manjšem prevalu, kjer se v desno odcepi cesta proti Srednji Dobravi. V omenjenem križišču se prične opisana pešpot, kjer pa ni urejenih parkirnih mest. Parkiramo lahko nižje ob cesti, ali pa višje na delu opisa poti.
b) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Radovljica, nato pa se zapeljemo v Mošnje in naprej proti naselju Globoko, kjer tudi prečimo reko Savo. Ko prispemo do naselja Mišače nadaljujemo naravnost proti Zgornji Dobravi, v Zgornji Dobravi pa prispemo do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti Srednji Dobravi. V omenjenem križišču se prične opisana pešpot, kjer pa ni urejenih parkirnih mest. Parkiramo lahko nižje ob cesti, ali pa višje na delu opisa poti.

Iz križišča gremo na cesto, ki se nadaljuje proti severozahodu (nasprotna cesta od tiste, ki vodi proti Srednji Dobravi), le ta pa nas sprva vodi mimo kozolca ter ob lepih pogledih na Jamnik. Ko se asfalt konča opazimo oznake za Ojstro peč, ki nas usmeri na gozdno cesto, s katere pa gremo že kmalu, na neoznačenem križišču desno na širok, sprva še vozen kolovoz. Kolovozu se kmalu z desne priključi še pot iz Mišač, mi pa nadaljujemo naravnost po postopoma ožjem kolovozu, ki se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Po slabih 20 minutah hoje prispemo na naslednje označeno razpotje, kjer nadaljujemo v smeri Zjavke (rahlo desno Ojstra peč 1 minuta).
S kolovoza po katerem nadaljujemo se le nekaj korakov naprej v desno odcepi širša pot (pot, ki vodi dalje proti Pustemu gradu, Fuxovi brvi - pot, ki obide Zjavko), mi pa nadaljujemo po kolovozu, ki se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Po nekaj minutah se kolovoz razcepi, mi pa še enkrat nadaljujemo po levem kolovozu. Kolovoz se nekoliko naprej prehodno spusti, nato pa se vzpne na razgledno Zjavko.
Za "drvarnico" na Zjavki nadaljujemo desno ter se pričnemo prečno spuščati. Po nekaj minutah spusta prispemo do manjšega križa, kjer se nahaja označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo naravnost v smeri naravoslovne učne poti Pusti grad (desno Fuxova brv in Radovljica, levo Kamna Gorica).
V nadaljevanju nas zložna pot vodi strmo nad Galerijami, malo naprej pa se nam priključi tudi pot skozi Galerije. Za priključkom omenjene poti stopimo iz gozda in pot nas čez senožet pripelje do naselja Zgornja Lipnica, kjer na razpotjih sledimo oznakam za Pusti grad. Sledi hoja po zložni makadamski cesti, kateri se po nekaj minutah priključi še ena pot od Fuxove brvi. Še naprej nadaljujemo po cesti, ki nas nato pripelje do naslednjih hiš, kjer na razpotjih ponovno sledimo oznakam za Pusti grad. Za zadnjo hišo se nam odpre lep razgled poti Alpam, nato pa, ko ponovno stopimo v gozd prispemo na razpotje, kjer se v levo odcepi kratka pot, ki vodi na Pusti grad. Od razpotja, Pusti grad dosežemo po približno minuti nadaljnje hoje, z vrha pa se nato vrnemo do zadnjega razpotja in nadaljujemo levo (naravnost, če ne obiščemo Pustega gradu).
Sledi kratko prečenje, nato pa se mimo kozolca spustimo do bližnje domačije, pri kateri stopimo na cesto. Po cesti se spustimo do glavne ceste Kamna Gorica - Lancovo, mi pa jo previdno prečimo in spust nadaljujemo po stranski cesti. Malo nižje nas cesta vodi še mimo nekaj hiš, mi pa na križiščih sledimo tisti cesti, ki se nadaljuje v približno isti smeri in se spušča. Asfalt se kmalu prehodno konča, nato pa se vrnemo na glavno cesto, po kateri nadaljujemo vse do naselja Lancovo. Skozi Lancovo nadaljujemo naravnost, nato pa za mostom preko reke Save nadaljujemo levo na pot ob Savi. Zložna pot nas v nadaljevanju vodi po levem bregu reke Save, vodi pa nas še mimo rib, nato pa za manjšim mostičkom preko stranskega potočka zavije nekoliko v desno in se umakne reki Savi. Sledi nekaj izmenične hoje skozi gozd in preko travnikov, nato pa prispemo na večji travnik, kjer se v desno odcepi kratka, manj kot 5 minut dolga pot k potoku Lehnjak in njegovemu izviru. Če smo se odločili, da si ogledamo omenjeni potoček, se vrnemo na "glavno" pot ter nato nadaljujemo v smeri Šobca. Malo naprej, pri nekaj čebelnjakih dosežemo makadamsko cesto, po njej pa še malo naprej drugo širšo cesto, kateri pa sledimo levo navzdol. Po krajšem spustu dosežemo veliko parkirišče ob Šobčevem bajerju, kjer nadaljujemo levo ter se skozi vhod v kamp sprehodimo do Šobčevega bajerja.
V času kopalne sezone je dostop do bajerja plačljiv.

Ob poti: Zjavka (505m), Lipniški grad (Pusti grad nad Lipnico) (590m), Lancovo (415m)
Zgornja Dobrava - sobcev_bajer1
Zgornja Dobrava - sobcev_bajer96
Zgornja Dobrava - sobcev_bajer97
Zgornja Dobrava - sobcev_bajer98
Diskusija o izletu Zgornja Dobrava - Šobčev bajer (over Zjavka and Pusti grad)