gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaKum / Zidani Most - Kum

Zidani Most - Kum (skozi Škratovo dolino (stara pot))

Izhodišče: Zidani Most (201 m)
Cilj: Kum (1220 m)
Ime poti: skozi Škratovo dolino (stara pot)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid:
Avtor: andrejo

Iz Ljubljane se peljemo proti Litiji in nadaljujemo pot do Zidanega Mosta. Če se pripeljemo iz štajerske, pa se iz Celja preko Laškega prav tako peljemo do Zidanega Mosta. Parkiramo na železniški postaji, lahko pa parkiramo ob makadamski cesti 1km pred Zidanim mostom (iz smeri Litije), kjer glavna cesta prečka železniško progo.

Če smo pot začeli na železniški postaji v Zidanem Mostu, gremo cca 1km po cesti v smeri Hrastnika. Kjer cesta prečka železniško progo, se nahaja ročna nihajka "cicka", s pomočjo katere se pripeljemo na drugo stran Save. Vožnja s cicko je posebno doživetje. Ko smo na drugem bregu Save, pot nadaljujemo naravnost v hrib, kjer se vzpenjamo ob potoku. Pot, ki nekajkrat preči potok, nas pripelje do opuščenih mlinov.
Na vrhu vzpona se pot vzravna in začne se Škratova dolina. Pot skozi Škratovo dolino deloma poteka po kolovozu. Na koncu kolovoza prečimo travnik ob katerem se nahaja starejša kmetija. Kmalu pridemo do asfaltirane ceste, kjer nadaljujemo desno v smeri Kuma. Levo se nam priključi pot iz Radeč. Cesta se vzpne in nas pelje mimo hiš v naselju. Pri zadnji hiši gremo pod nadstreškom, kjer se pot nadaljuje v gozd. Po nekajminutnem vzponu pridemo iz gozda in že vidimo vrh. Pot nas pelje mimo hiš, ter kasneje zopet zavije v gozd. Pri kapelici v gozdu, ob poti nadaljujemo naravnost, z desne se pridruži tudi markirana pot z Malega Kuma. Čaka nas še vzpon, približno 15 min, in že smo na vrhu Kuma.

Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim ciljem
Zidani Most - kum1
Zidani Most - kum30
Zidani Most - kum31
Zidani Most - kum32
Diskusija o izletu Zidani Most - Kum (skozi Škratovo dolino (stara pot))
16.4.2010
Je kdo že hodil na Kum, čez Škratovo deželo. Zanima me ta vožnja čez Savo s Cicko, kako to zgleda in koliko se jih lahko pelje naenkrat. Kdo se je že peljal naj mi bolj podrobno opiše. Hvala že v naprej. lpmežikanjenasmehjezikjezen
Enka
Evo Petruša, to zanima tudi mene. In pa še, ali se na tole izhodišče, kamor se iz Zidanega Mosta pripelješ s cicko, lahko pride tudi z avtom (čez Radeče in po tej strani mimo starega mosta)?
ben
16.4.2010
No s tole Cicko sem se jaz peljal kakšni dve leti nazaj. Zelo dobro zamišljena stvar in tudi precej enostavna. Dobro je da sta vsaj dva, pa z malo pomoči gre stvar kar sama od sebe čez. Ta žičnica je res kar zanimiva stvar in jo je vredno poizkusiti. Vem, da se na drugo stran da priti tudi z avtom, ampak kolikor sem videl je ta cesta precej ozka in res bolj primerna za kolesarje. Kje pa je odcep nanjo pa ne bi vedel.

Lp B
Gorazd G
16.4.2010
Asfaltirana cest(ic)a po kranjski strani Save se od glavnih prometnic odcepi v Hrastniku ali Radečah. Iz Radeč skozi naselje in mimo starega mostu je bližje kot iz Hrastnika, a zato (vsaj od starega mostu naprej) nič manj ozko.

Res idealno za kolo (kot mulci smo jo velikokrat prevozili), toda samo do takrat, ko ne zagledaš nasproti vozečega avtomobila. Srečanje je na marsikaterem delu zelo zoprno.

Cicka. Čez njo sem se peljal že v osnovnošolskih letih po sestopu s Kuma in si ta dan zelo dobro zapomnil. Ker sem bil sam in še ne ravno pri močeh, mi je pomagala prijazna ženska z bližnje domačije.
Hybrid
16.4.2010
Jaz sem se pa z njo peljal pred cca. enim mesecem in nadaljeval pot čez Škratovo dolino, zato imam bolj sveže spomine...velik nasmeh

Skratka, splača se ti preizkusiti to zadevo. Resno!
Ko prideš do nje oziroma do mesta vkrcanja, košaro povlečeš do sebe s škripcem. Nato se usedeš vanjo, zapreš vratca in se spustiš. Cicka nato doseže kar tako hitrost, da prideš skoraj na drugo stran.eek Morda se moraš zadnjih 10 ali 15 metrov povleči, ampak ni težko. Je pa sigurno lažje, če si v dveh, ker te tako drug s pomočjo tistega škripca povleče do konca. Jaz sem bil sam in nisem imel problemov. Mislim, da za odraslo osebo ni pretežko, le nekoliko nerodno se je vleči, ker moraš uporabljat zajlo, ki je napeta ob strani košare. Je pa res tam blizu tudi ena domačija, v kateri živi en starejši gospod in ti bo z veseljem pomagal. Meni je sam ponudil pomoč, ko sem šel mimo hiše. No, potem pomoči nisem potreboval.

S tem, koliko se jih lahko pelje naenkrat je tako... piše, da je nosilnost 160kg. Pa tudi prostora ni veliko. Dve odraslo osebi se verjetno težko stlačijo noter. En odrasel in en otrok pa ja.

Upam, da sem ti odgovoril.nasmeh

LP
17.4.2010
Najlepša hvala. Mislim da bomo šli to poskusit, ker bo eno doživetje za nas odrasle in za otroka 10 in 11 let stara. Najlepša hvala. Malo sem edino v dilemi da se nebi na sredini zaustavili, pa če praviš da gre te bo moralo iti.lp
Enka
Najlepša hvala vsem za informacije. Morda se pa res ojunačimo za cicko. Cesta očitno ni najboljša izbira :-).
ben
17.4.2010
Petruša, če se ti uspe ustavit na sredini, boš pa verjetno edina, ki ji bo to uspelo nasmeh Pa še to, dve odrali osebi sva se spravili noter brez problemov (sam da nimata vsaka po več kot 100 kg zavijanje z očmi )

LP B
25.4.2010
Včeraj smo šli z družino na Kum. Otroka sta prav uživala, ko sta se peljala s cicko čez Savo. Najprej sta bila v dvomih nista hotela, ko pa sta se peljala pa se bi onadva samo vozila čez Savo. Prav prijetno doživetje za otroke, kot tudi za starše. Tudi cela pot na Kum je lepa .
nejka40
29.8.2010
lepa, zanimiva pot, še posebno doživetje je vožnja s "cicko" čez Savo.nasmeh. toplo priporočam.
Matjaz_65
29.5.2011
za prijetno krožno turo se splača združiti vzpon skozi škratovo dolino s povratkom skozi čebulno nasmeh

za povezavo med trbovljami in zidanim mostom se kar ponuja vlak ... čeprav sem sam uporabil kolo ... s katerim sem od trbovelj do zidanega mostu porabil cca 40 min. mežikanje

še nekaj fotk nasmeh
bojkoker
30.5.2011
Za vse, ki jih še zanima pot na Kum čez Škratovo dolino:
Jaz sem šel danes spet tja gor.

Iz Zidanega Mosta (od "žičnice" čez Savo) startamo po grapi navzgor. Pot je že takoj na začetku zelo strma in nas vodi tu in tam ob markacijah (na vsej poti sem zasledil samo eno tablo s časom, koliko je še do Kuma. Stalno hodimo blizu vode in imamo tudi lep pogled na male slapiče pod seboj. Pri nekdanjem starem mlinu smo (pisal bom moje čase pa če imate kar dobro kondicijo, držijo tudi za vas, sicer jim dodajte "nekaj"- recimo 30%) v dobrih 20 minutah. Tu tretjič prečimo potok in v par minutkah smo pri nekdanji Koritnikovi domačiji, ki je zdaj popolnoma zarasla z zelenjem in deluje kar precej temačno. Zato pospešimo, se spretno izogibamo blatu na poti na odseku kakih 150 metrov in smo na makadamski cesti v kakšno minutko več, kot pol ure. Hodimo naravnost, ne zavijamo nikamor in v še naslednjih dobrih 10 minutah, ko smo prej šli mimo makadamske ceste, ki zavija desno v hrib, mi pa gremo še vedno naravnost, smo pri naslednji opuščeni "ruševini" v zelenju. Če nismo dovolj pozorni, jo prav lahko zgrešimo. Takoj kakih 100m za njo, zavije cesta spet desno navzgor, mi pa šibamo še vedno naravnost, zdaj po poti, razriti od podivjanih voda, kadar močno dežuje. Torej vedno samo naravnost gremo. Tudi ko se dve poti razcepita, ena rahlo levo, druga rahlo desno, je vseeno po kateri gremo. Meni je bolj ljuba desna, leva je zelo zaraščena in razrita od vode, čeprav je delno razrita tudi desna. Smo v čudovitem gozdu, koder so spomladi stotisoči cvetovi zvončkov in kmalu se začne svetlikati na koncu gozda. Kar pomeni, da smo blizu izstopa na travnik (poglejte naprej pred sabo in gor in zagledali boste delček stolpa na Kumu in turn cerkvice, ki je dobre pol ure pred stolpom) in po par 100 metrih hoje po travnati poti, smo mimo domačije, koder živi osamljen možakar. Do sem sem hodil točno 1 uro, normalno bi rekel, da boste tam v uri in pol, morda celo malo kasneje. Še dobrih 5 minutk in pot izstopi na asfaltirano cesto in že smo "pri Rezki" na Čimernem. Ponavadi je ženička doma, vedno je prijazna in večkrat ima popotnik srečo, da mu postreže s šilcem domačega. Zdravilnega. Okusno, verjemite. Celo sam sem pil pa sploh sicer ne pijem alkohola. Od Rezke se spet nidi del stolpa na Kumu, kdor dobro pogleda. Zdaj smo nekako na pol poti, morda malo čez. Po asfaltni cesti se odpravimo v hrib, v ovinku zavijemo ostro desno in nadaljujemo mimo hiš. Kmalu pot s ceste zavije levo v gozd. Sledimo markacijam in po kakšnih 20 minutah pridemo spet na makadamsko cesto. Ko smo mimo kapelice, kmalu zavijemo desno in po 5 minutah pridemo v "vrh" vzpetinice, od koder zagledamo Kum. Tu sem bil v uri in pol, kakšno minutko, dve, dlje.
Pot se potem obrne navzdol a ne za dolgo. Ko pridemo mimo nekaj hiš in "okrog ovinka", gremo NARAVNOST. Danes sem šel prvič tako daleč pa sem zgrešil pot in se odpravil po cesti navzdol kakih 500m in potem po neki nakazani poti, razriti in nastlani z vejevjem, levo v hrib. Rinil sem navzgor kakšnih 10 minut in se potem obrnil. Sem mislil, da bom prečil proti stolpu, ki sem ga za trenutek videl prej kar po gozdu pa sem se premislil. Mislim, da sem se zamudil okrog dvajset minut po neumnosti. Vrnil sem se torej na pravo pot po kateri je od odcepa, ki sem ga zaradi nepazljivosti zgrešil, kakšnih dobrih 10 min (recimo povprečno raje dobrih 15) do koče na Kumu. Zadnji del poti je neverjetno strm.
Cela pot vodi pretežno po gozdu, v senci, spodaj ob vodi, koder lahko nastanejo čudovite fotke. Jaz sem za celo pot porabil 2 uri in slabih 15 min, recimo da 2 uri, če ne bi zašel, morda malo manj. Koliko je realno do Kuma od Zidanega mosta, pojma nimam. Saj pravim, nikoder nisem zasledil spodaj markacije s časom. Recimo, da sem bil hiter in da je "normalne hoje slabe 3 urce?
Kasneje dodam še nekaj fotk
bperc
9.7.2011
Danes sem čez Škratovo dolino prvič obiskal Kum in bil zelo razočaran nad neurejeno pot in prav tako je pot zelo slabo markirana. Mogoče se ne vidi markacij zaradi tega, ker je pod toliko zaraščena, tako da je to potrebno urediti. Tako, da PD, ki skrbi za omenjeno pot, mislim da je zadnji čas da pograbite "mačeto" in uredi pot.
jurep
28.11.2011
Takole, včeraj sem iz Zidanega mostu prvič obiskal Kum. Lahko rečem, da je pot dobro markirana, tudi ne preveč zaraščena in mislim, da nihče ne bo imel večjih težav z iskanjem planinskih oznak.
Vožnja s "CICKO" je bilo prav posebno in moram reči prijetno doživetje, ki ga toplo priporočam vsem. Začetni vzopn je res nadelan, vendar so slapovi in lepota narave, ki se ponuja nekaj posebnega. Omeniti moram še Rezko na Čimernem, ki nam je prijazno ponudila domače žganje, ki je ob močnem in mrzlem vetru, ki je pihal, res prišlo kot naročeno.
Na vrhu še sonček in moja pričakovanja, ki sem jih imel pred odhodom, so bila izpolnjena. Toplo priporočam...
8.9.2012
a je tale 'cicka' v OK stanju? ne bi bil rad negativno presenečen po eno urni vožnji do izhodišča. v torek al sredo gremo ob jasno lepi vremenski napovedi iz Zidanega mosta na Kum.
Gora Trma
Cicko uporabljajo lokalni prebivalci in ne bi smelo biti problema. V blizini je bistro pri ancki (tako nekako se imenuje in je na levem bregu).
rinoz
8.9.2012
Glede dolžine poti na Kum iz Zidanega mosta: na zidu za želežniško postajo je planinska tabla z oznako 4 ure (bi prilepil slikico ampak je ne znam). Sam sem to pot prehodil v družinskem tempu v treh urah s tem, da smo si privoščili med potjo tudi piknik pavzo. Pot je prijetna, moteče je le na začetku, ker je zaraščena.
Gora Trma
Za informacijo o cicki je bil prej mišljen bistro družine Hren v kraju Suhadol.
klemen125
16.3.2013
Lep pozdrav vsem velik nasmeh
Danes sva s kolegom pregodila to pot. Začetek poti je blaten ponekod zmrzjen višje po poti pa 25cm snega. Tura je lepo shojena. Cikla dela brezhibno in je v dobrem stanju. za pot sva rabila 5ur, tura je dolga 16km.

Srečno pot!
ajax
16.3.2013
A,lepo,da je cicka še živa,ponavadi sm šou kar iz Radeč.mežikanje
klemen125
Jap živa in zdrava velik nasmeh
jprim
14.5.2013
Ta cicka, kot jo imenujemo, je res zanimiva zadeva, ampak mene se ni dalonasmehspravit vanjo, tako da sva parkirala pod njo, seveda na drugi strani Save, do koder se pripelješ iz Radeč.
Pot zanimiva, samotna, v enem delu zelooooo blatna, saj je pot obdelana od gozdne vlake, v nedeljo se ti je v blato udoralo tudi do gležnjev.
Verjetno bo drugače, ko se pot osušila, saj je dan prej deževalo.
Pa še čemaža se je delo nabrat.
LP!
20.5.2013
Na zemljevidu vidim tudi pohodniško pot na Kum s severne strani iz kraja Sava oz. Podkraj. Nisem pa najdel opisov za to pot, vsaj s pričetkom v omenjenih krajih.

Imam občutek, da gre za najkrajšo pot s pričetkom prav ob Savi oz. na isti strani Save kot je Kum. Verjetno zato tudi najbolj strma, kar mi je v bistvu OK.

Rad bi šel na Kum med tednom, pa mi 3-urni pohodi pred oz. po šihtu ravno ne najbolj ležijo.

Zato me zanima:
- se da v Podkraj oz. Sava parkirati avto za tale pohod?
- z eno povprečno hitro hojo, koliko časa se porabi za pot Sava(Podkraj)-Kum (v primerjavi z to potjo: http://www.hribi.net/izlet/zidani_most_kum_cez_skratovo_dolino/25/192/2247)?
josst
20.5.2013
lakkon: gre se za pot iz Hrastnika:

Na začetku je kar strm vzpon do vasi Župa, naprej pa ni tako hudo nasmeh Če si kolikor toliko hiter boš v dveh urah gor, jaz ponavadi hodim okrog ure in pol.

Avto lahko parkiraš v kraju Podkraj, dejansko čisto ob izhodišču, pot gre namreč takoj v gozd.
21.5.2013
josst,

hvala. grem jutri (sreda), če bo le vremenska napoved OK. start cca 15.45.
Janiel74
23.5.2013
Včeraj popoldan na Kumu iz Hrastnika oz. Podkraja. Ni mi pa jasno kako to, da te poti ni tule na hribi.net ...Super potka, ki je zelo raznolika in se ne vleče nasmeh Vreme pa idealno!
nincokl
1.7.2013
Včeraj v nedeljo 30 6 013 sem prvič obiskal kum po tej omenjeni poti,naj omenim da je pot katastrofalno slabo označena,na ključnem razpotju sploh ne veš,ali levo ali desno,seveda sem zašel in porabil eno uro,da sem našel pravo pot,neki domačin mi je dejal,da je nekdo verjetno zanalašč odstranil oznake na ključnem mestu,drugače pa zanimiva pot!!
2.7.2013
nincokl,

ja, se utegne zgoditi tole na pohodih. imam izkušnje od nekod drugod. potem pa je tole vaše osvajanje 'posavsko-zasavskega Triglava' trajalo kar dolgo na koncu glede na to, da je navedeno za tole pot 3h. Kot da bi šli na kak že spodoben 2-tisočak. Jaz šel gor raje iz Hrastniške strani, iz Podkraj, za kar informacije par objav višje pridobil. S slikanjem neprehitro v dveh urah gor. In to 1km vzpona. super. Ni bilo namreč več časa na razpolago tisti lepi popoldan.
nincokl
2.7.2013
lakkon se strinjam z vami,da je drugot lepši dostop,ampak zaželel sem si te poti in seveda bil razočaran,ampak hoja v hribe je pač takšna,da včasih ti je všeč včasih pa ne.No to pot bi še enkrat pokritiziral samo zaradi slabe označenosti,ker tisti,ki po tej poti prvič obišče kum se lahko zlahka izgubi,zato bi apeliral na pristojno planinsko društvo,da doda kakšno označbo ali markacijo na ključnih mestih na tej lepi poti!!
mrzlica
jest sm v soboto 29.6 šel prvič po tej poti,pa ni blo nobenga problema glede merkacij.....tk,da nevem kam si gleduvelik nasmeh
sirt1
19.9.2013
Pozdravljeni
pred nekaj dnevi bil na Kumu,sicer ne po tej poti ampak iz Hrastnika,vrnitev pa po Čebulovi v Trbovlje.Zelo prijetna tura.
Pišem pa zato ker vse preveč pozabljamo na vlak.Izhodišča so Ž.P. Zagorje,Trbovlje,Hrastnik,Zidani most,Radeče.Tako ni problemov z vračanjem na izhodišče.Sami lahko izračunate,koliko različnih kombinacij poti je.Veliko otrok se še ni peljalo z vlakom.Kakšno doživetje:najprej vlak potem pa še cicka!eeknasmeh
20.9.2013
O turah v kombinaciji z vlakom...pišem osebno že od spomladi na forumu razmer Zasavsko - Posavsko hribovje in Dolenjska, ker je ravno tamkajšnji svet idealen za obisk z vlakom...je pa res, da večini slovencev pomeni pločevina veliko in če že plačuješ kreditne ali lizing obroke se boš pa mežikanje vozil tudi...pa še nekaj je res, če greš na turo sam ali morda dva se še vlak izplača ob treh, štirih, petih pa se računica že več ne izide in za družino je žal bolje, da se odpravi recimo z enoprostorcem oziroma, da si jih več v avtomobilu razdeli stroške...Žal je tako, čeprav je z vlakom kar prijetno in tudi zelo enostavno ravno zaradi povezovanja različnih izhodišč in zaključkov dejavnosti. Trideset, štirideset, petdeset let nazaj so vlaki praktično ,,pokali po šivih,, ob vikendih, ker so bili polni planincev in hoje željnih...Malce smo se morda zapisali na napačnem mestu...Lp
sirt1
21.9.2013
bruny
hvala za informacijo.Ne vem če je mesto napačno.
Če gorenc osvaja Dolenjsko je vlak zalo dobra rešitev.nasmeh
Kar pa se tiče cen,so pa upokojenski, družinski,skupinski popusti in popusti na dela proste dneve,tako da vsak najde kaj zese.LP
VanSims
23.9.2013
Predvčerajšnje potepanje po Karnijcih mi ni bilo dosti za ta vikend pa sem včeraj obiskal še Kum iz Zidanega mosta.

Torej:

1. Cicka dela b.p. Tudi če si sam in kolikor toliko pri močeh, gre. Držati jo moraš da ti ne uide(kot vsako babo mežikanje ), medtem vkrcaš rukzak, hitro skočiš notri in hitro zapreš vrata. Na koncu se moraš povleči z zajlo na desni strani pri izstopu pa ponoviti proceduro: zopet držeč se za zajlo, najprej ven rukzak, skočiš ven, jo pridržiš da zapreš vrata in spustiš da gre svojo pot mežikanje

2. Sama pot je res slabo označena. Žal nisem imel tega opisa sprinatanega. Pa mi sam opis niti ne bi prišel ne vem kako prav pač pa komentar uporabnika 'bojkoter', ki jo je še najbolje opisal vsaj do izstopa pri Rezki(domnevam da je to domačija na levi pri smerokazih ko pridemo s travnika na asfalt). Od tam je malo lažje, do tam pa nikar pri tistem križu desno... če se nočete srečati z malo čudnim človekom in seveda porabiti kake 45 min dodatnega časa! zavijanje z očmi mežikanje

Tisti smerokaz pri postaji v Zidanem mostu, ki kaže 4h verjetno vključuje tudi vsa izgubljanja in iskanja. V tem primeru je to realen čas, sicer pa s počitki vred recimo dobre tri ure.

Spust v Hrastnik pa je spet zgodba zase. Markacijsko problematičen je predvsem potek poti skozi vas Župa pa tudi prej je že nekaj težav. Po tej vasi pa samo še strm spust do žel. postaje(pa pri meni še pir v bližnjem balinarskem klubu mežikanje ). Čas dveh ur na tabli na vrhu zopet drži upoštevajoč vsa zgubljanja, sicer pa dobro uro in pol.
23.9.2013
V sredini avgusta iz Hrastnika na Kum. Navzgor je bila označena solidno, morda čez naselje Župa res nekolkiko manj razvidno...Drugače pa je to pot z življenjem, morda se že nekoliko ponavljam...ravno prav shojena, da lahko slediš tudi stezi in erozij praktično ni. Na Kum je veliko variant pristopov in poti nekje enakomerno mežikanje trpijo po videnem. Še nekje bolj zanimiva mi je pa bila pot v Zagorje po razcepu s trboveljsko v Čebulovi dolini. Nekaj manj poznana, sicer sem sestopal po njej in zaključni del ob hudourniškem potoku do ostankov graščine Poitorek je res pravi. Nekoliko je sicer oddaljena od Zagorja, kot izhodišče je bolj primeren bencinski servis pod Zagorjem v smeri Trbovelj, če se kdo odloči za vzpon...
jernej.spiler
10.1.2014
živjo,

zanima me, kakšna je kaj pot iz Kuma v Zidani most, je prehodna po gozdu ob potoku?

Hvala
LP
starakapa
10.1.2014
Prejšnji teden sem se potikal tam okoli in lahko ti povem,da je pot kopna in brez težav.Tudi markirana je lepo.
jernej.spiler
ok, hvala za info nasmeh
navdušena
Oj!
Ali je v zadnjem času kdo šel iz Zidanega mosta na Kum? Kako je s "ciklo"? Je še varna in delujoča?
Kaj pa potem vmesni skok na Nebeško goro? Je označeno, se ve, kje je treba iti?
Gorazd G
20.11.2014
Cicko so pred slabim mesecem zamenjali z novo. Lepo deluje. nasmeh

Pot na Nebeško goro je markirana z vzhodne in zahodne strani. Če prideš z Zidanega mosta, je primernejša pot z zahodne strani. Obisk Nebeške gore turo na Kum podaljša za dobro uro.
navdušena
20.11.2014
GorazdG, hvala za informacijo. Mislim, da bo Kum "padel" že v soboto!

22.11.2014
Danes iz Zidanega Mosta najprej s "Cicko" čez Savo - brez problema, notri lahko oziroma malce težko, če imata še nahrbtnike, sedita dve osebi. Res srčkano.
Potem do vrha Nebeške gore. Okoli 2h 30 ali kaj takšnega. Odcep je označen, ko prideš do križišča poti. Z Nebeške gore še približno eno uro in 15 do Kuma. Vse zelo dobro označeno. Sestopila v Hrastnik. Slovenske železnice: 20 min zamude. Pa kaj! Lepo je bilo in priporočam.
Merymery
1.1.2015
lepo pozdravljeni a je mogoče kdo pred par dnevi šel z cicko čez Savo potem pa po Škratovi dolini na Kum a se da pelat čez Savo in kakšna je pot do vrha Kuma
lp mery
PohodniskoSrce
4.12.2015
Pozdravljeni!Danes smo se odpravili na Kum po Škratovi poti.Pot je zelo zanimiva!"cicka"je moderna je veli zanimivost z njo preckati Savo velik nasmeh!Dobro je da sta minimalno vsaj dva ker sam da gres z "cicko" majhne sanse da prides na drugo stran ne da bi te se kdo pognal!Poti so vse lepo markerane brez kakrsnega koli tveganja.Z "cicko" je max.dve osebi plus nahrbtniki.Pot je čudovita in tudi ne tako nedolzna mežikanje! Lep pozdrav in varen korak! PohodniškoSrce.Na mojem profilu je nekaj fotografji toliko informativno.
tvodop
3.5.2016
pred dnevi nismo uspeli na Kum po Škratovi dolini. Na levi strani Save (Zidani most ) je pisalo da je cicka v okvari. Priklenjena je bila na drugi strani Save. O tem ni nobene objave PZ in PD Trbovlje.
jprim
Lahko bi se zapeljali na drugo stran z avtomobilom. Tako sva nekaj časa nazaj naredila tudi midva, No, razen če ste si želeli s cicko. Jaz sem imela fobijo, zato je takrat ta vožnja odpadlavelik nasmeh.
LP!
3.5.2016
Problem je, če prideš v Zidani Most z vlakom...
hribuc85
4.5.2016
Tvodop, možna a nekoliko manj varna varianta je tudi slednja. Od ŽP Zidani Most se odpravi peš čez cestni most čez Savinjo proti Radečam in potem po glavni cesti 2 km v smeri Radeč do železnega mostu čez Savo iz časa Avstro-Ogrske monarhije. Tu se prečka Savo in se po "kranjski" strani vrne do gondole čez Savo. Povratek je varnejši, poteka po manj prometni cesti tik nad Savo. Skratka ta obhod podaljša pot za cca. slabo uro oziroma dobre 3/4 ure če se ga bolj resno loti. Še enkrat pa opozorilo. Smer do mostu pred Radečami je nevarna predvsem zaradi kakšnega tovornjaka, zato dodatna previdnost ni odveč. Je pa ta železni most najbližji ŽP Zidani Most. To je z moje strani vse. Upam pa da gondolo čimprej sanirajo.

Srečno!
luigi
4.5.2016
Cicka je popravljena, tako da veselo na Kum nasmeh
31.8.2016
Neurje dne 29.8.2016 je odneslo betonski podest z ograjo na katerega si stopil, da si se povzpel na cicko.zadrega
Ojej!
Ali je cicka v uporabi?
docepe2
Cicka je normalno v uporabi, tudi podest je na svojem mestu, itak so pa sedaj nasuli brežino.
19.11.2016
Super, onda pa jutri veselo na Kumnasmeh
je gor veliko snega?
tvodop
19.11.2016
skoraj nič snega. odjuga že v četrtek
Brave66
šment, sem se veselil da bo belo....
kahu
23.6.2017
Zdravo! Ali cicka deluje? nasmeh LP!
Deluje. nasmeh
Janezs
23.6.2017

Pred tednom dni smo hodili posavski krog. Pot po škratovi dolini je v spodnjem delu zelo poraščena, koprive,ostroge,visoke trave.mrk pogledzmeden
Lord Pes
13.9.2019
Ojla!
zanima me, kakšna je kaj pot na Kum čez "Škratovo dolino"?