gorovja / Kamniško Savinjske AlpeSveti Janez in Pavel (Dobrovlje) / Žovneško jezero - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje)

Žovneško jezero - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje)

Izhodišče: Žovneško jezero (305 m)
Cilj: Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje) (862 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

a) Z avtoceste Ljubljana - Maribor, se usmerimo na izvoz Vransko, nato pa z vožnjo nadaljujemo po vzporedni stari cesti v smeri Celja. Nekoliko za krajem Kapla, zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Braslovč. Naprej se peljemo skozi Gomilsko, mi pa cesti proti Braslovčam sledimo do mesta, kjer nas oznake za grad Žovnek usmerijo levo. Naprej se peljemo po nekoliko ožji cesti ob Žovneškem jezeru, mi pa se po njej peljemo do mesta, kjer na drogu električne napeljave opazimo planinske oznake za grad Žovnek. Ker ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, je bolje, da parkiramo že nekoliko nižje na primernem mestu ob cesti, lahko pa se po cesti odpeljemo tudi višje proti gradu Žovnek in nato tam parkiramo na primernem mestu ob cesti.
b) Z avtoceste Maribor - Ljubljana, se usmerimo na izvoz Šentrupert, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Mozirja. Pri kraju Parižlje zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo po lokalni cesti proti kraju Spodnje Gorče. Tu prečimo glavno cesto Gomilsko - Braslovče in z vožnjo nadaljujemo v smeri vasi in gradu Žovnek. Naprej se peljemo po nekoliko ožji cesti ob Žovneškem jezeru, mi pa se po njej peljemo do mesta, kjer na drogu električne napeljave opazimo planinske oznake za grad Žovnek. Ker ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, je bolje, da parkiramo že nekoliko nižje na primernem mestu ob cesti, lahko pa se po cesti odpeljemo tudi višje proti gradu Žovnek in nato tam parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Od droga električne napeljave se usmerimo desno čez travnik do roba gozda, kjer na drevesu opazimo nekoliko večjo markacijo. Tu gre pot v gozd, le ta pa se prične razmeroma strmo vzpenjati. Pot se kmalu položi in nas pripelje na širši kolovoz, po katerem se sprehodimo do manjšega razpotja. Tu nadaljujemo levo v klanec (desna pot obide grad Žovnek) in vzpon nadaljujemo po strmi poti, po kateri v 2 minutah nadaljnje hoje prispemo do gradu Žovnek.
Pri gradu stopimo na cesto, po kateri se spustimo do prvega križišča, tam pa nadaljujemo po zgornji desni cesti, kateri pa sledimo le nekaj korakov, saj nas nato markacije usmerijo levo na vzpenjajoč kolovoz. Naprej se nekaj časa prečno vzpenjamo nad hudourniškim grabnom, ga višje prečimo, nato pa se povzpnemo do bližnje makadamske ceste, kateri pa sledimo v desno. Pot naprej nas mimo spomenika NOB in Lovskega doma pod Grmado pripelje do križišča, kjer nadaljujemo ostro levo v smeri Črete. Naprej se nekaj časa vzpenjamo po razmeroma razgledni cesti, nato pa nas oznake za Čreto usmerijo ostro levo na kolovoz, oz. širšo stezo, ki višje preči makadamsko cesto. Pot naprej se še kratek čas vzpenja skozi gozd, nato pa nas pripelje na travnato senožet, po kateri se vzpnemo do samotne domačije.
Nad domačijo pridemo do manjšega spomenika in kapelice, pot pa pri kapelici zavije desno v gozd. Vzpnemo se skozi pas gozda in grmičevja, pot pa se vrne na cesto, mi pa ji sledimo v desno. Naprej nekaj časa hodimo po cesti, le ta pa nas mimo večjega spomenika in pozneje manjšega zaselka pripelje do označenega razpotja.
Nadaljujemo naravnost (levo Dom na Čreti) ter nato po nekaj metrih desno v smeri Doma Dobrovlje, Bezovca in Letuša. Cesta nas naprej vodi mimo kmetije Križnik, nato pa se spusti do označenega križišča.
Tudi tokrat nadaljujemo desno (naravnost Dom Dobrovlje in Bezovec) ter vzpon nadaljujemo za oznakami sv. Janez in Pavel. Cesta, ki se nadaljuje čez zložno travnato pobočje, nas hitro pripelje do kmetije Planinšek, za katero prehodno preide v zelo ozek pas gozda. Gozd se takoj konča, pot pa nas mimo kapelice hitro pripelje do že prej omenjene cerkvice sv. Janeza in Pavla.

Ob poti: Grad Žovnek (409m), Lovski dom pod Grmado (510m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Grmada (Dobrovlje)
Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje1 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje2 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje3 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje4 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje5 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje6 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje7 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje8 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje9 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje10 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje11 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje12 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje13 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje14 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje15 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje16 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje17 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje18 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje19 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje20 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje21 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje22 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje23 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje24 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje25 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje26 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje27 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje28 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje29 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje30 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje31 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje32 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje33 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje34 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje35 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje36 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje37 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje38 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje39 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje40 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje41 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje42 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje43 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje44 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje45 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje46 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje47 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje48 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje49 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje50 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje51 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje52 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje53 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje54 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje55 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje56 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje57 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje58 Žovneško jezero - sveti_janez_in_pavel_dobrovlje59
Diskusija o izletu Žovneško jezero - Sveti Janez in Pavel (Dobrovlje) ()