Dom v Tamarju - Jalovec (čez Kotovo sedlo)
Izhodišče: Dom v Tamarju (1108 m)
Širina/Dolžina: | 46,476°N 13,7241°E |
| |
Ime poti: čez Kotovo sedlo
Čas hoje: 5 h 15 min
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Višinska razlika: 1537 m
Višinska razlika po poti: 1537 m
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 226.571
| 12 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
Najprej se zapeljemo v Kranjsko Goro, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Ratečam. V križišču, kjer se v desno odcepi cesta proti Ratečam, naravnost pa se nadaljuje cesta proti Italiji, zavijemo levo v smeri Planice. Po krajšem vzponu prispemo do skakalnic v Planici, kjer je nekaj večjih parkirišč.
Ker je po novem cesta proti Domu v Tamarju zaprta za javni promet moramo parkirati že v Planici, to nam podaljša pot za približno 45 minut.
Opis poti:
Najprej se sprehodimo do Doma v Tamarju, od tam pa nadaljujemo po markirani planinski poti v smeri Jalovca in Ponc (levo Slemenova špica). Pot naprej nas vodi skozi gozd, le ta pa nas hitro pripelje na naslednje razpotje, kjer se v desno odcepi pot na Ponce. Nadaljujemo v smeri Jalovca ter vzpon nadaljujemo po poti, ki se še kratek čas zložno vzpenja skozi gozd. Ko prispemo iz gozda se najprej nekaj časa vzpenjamo po obsežnih deloma že poraslih prodiščih, nato pa postopoma prispemo na melišče, ki se nadaljuje proti Jalovčevemu ozebniku. Po melišču se vzpnemo do označenega razpotja, kjer nadaljujemo desno v smeri Jalovca (naravnost Jalovška škrbina in pot na Jalovec, ki vodi preko melišča na Kotovo sedlo).
Od razpotja naprej pot preide na strma pobočja, preko katerih se prične vzpenjati. V nadaljevanju nas pot vodi čez nekaj nekoliko težjih odsekov, kjer so nam v pomoč varovala. Višje pot zavije v levo ter se postopoma položi. Pot naprej se nadaljuje ob pasu ruševja, mi pa na desni strani, kakih 100 metrov stran od markirane poti opazimo bivak pod Kotovim sedlom, kateri se nahaja pod večjim balvanom (v megli bomo težko opazili kje se bivak nahaja).
Pot nadaljujemo po zmerno strmem pobočju, na katerem opazimo večje število balvanov in večjih skal. Tu se nam z leve priključi še prej omenjena pot, ki poteka čez melišče, mi pa nadaljujemo naravnost ter po nekaj minutah nadaljnjega vzpona prispemo na Kotovo sedlo.
S sedla, kjer se nam priključi pot iz Loške Koritnice, in od koder se nadaljuje pot proti Mangartu, se usmerimo levo v smeri Jalovca. Nadaljujemo ob in po grebenu, nato pa pot zavije rahlo v desno in nas pripelje na zahodna pobočja Jalovca. Tu se vzpenjamo po vse bolj kamnitem pobočju, mi pa tehnično še ne preveč zahtevni poti sledimo do višine približno 2400 metrov. Tu se pot postavi pokonci, v pomoč pa so nam tudi prva varovala (prva varovala na poti od Kotovega sedla).
Na začetku plezalnega dela pot preči izpostavljena zahodna pobočja gore, nato pa zavije v levo, kjer je v nadaljevanju potrebnega nekaj lažjega plezanja ob jeklenici. Sledi kratek spust v strmo grapo, katero prečimo, nato pa se na drugi strani ob pomoči jeklenic prične vzpenjati po izpostavljenem pobočju. Sledi še nekaj lažjega plezanja po razčlenjenem skalovju, nato pa prispemo na glavni greben, kjer se priključimo poti preko Jalovške škrbine, Vršiča, Trente, Bavšice in Loške Koritnice.
Tu nadaljujemo levo in sledi le še nekaj minut vzpona po vse bolj razglednem grebenu in pot nas pripelje na vrh Jalovca.
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Diskusija o izletu Dom v Tamarju - Jalovec (čez Kotovo sedlo)
Prikaži starejša sporočila
|
Gost31. 07. 2006 |
ta izlet je zelo dober in zanimiv. čeprav je po času zelo dolg se čas kar izgubi ko prideš v skalnat del poti.
|
|
|
|
Gost7. 08. 2006 |
Lepa tura! En nasvet vsem: iz Planice je lepše (in po moje, tudi krajše)kot po cesti kamlu za rampo zaviti desno na pešpot (markirano), ki pelje v Tamar. Kaj pa sestop z Jalovca? Po isti poti? LP
|
|
|
|
Tadej7. 08. 2006 |
Lep je sestop na zavetišče pod Špičkom. Tam prespimo. Naslednji dan pa na Vršič in z Vršiča na Sleme. S Slemena pa v Tamar. Če imamo več kondicije je to možno v enem dnevu.
|
|
|
|
Gost1. 09. 2006 |
Izredna tura, pomanjklivo je le to, da so markacije obledele in se slabo vidijo. Pa tudi kakšen dodaten klin bi bil dobrodošel.
|
|
|
|
Gost10. 04. 2007 |
Igi
opisovalec bi lahko napisal, da ob prihodu na Kotovo sedlo se z desne strani pridruži malo bolj zahtevna pot iz ene najlepših slovenskih dolin, doline koritnice.
|
|
|
|
Gost27. 08. 2007 |
Danes smo se spopadli z Jalovcem in bilo je res fenomenalno. Gor čez Kotovo sedlo, sestop pa na Zavetišče pod špičkom na Vršič in preko slemena nazaj v Tamar. Kar naporno, ampak se splača Lep pozdrav vsem
|
|
|
|
Gost7. 11. 2007 |
Zanmima me kje približno se na poti začne sneg in približno koliko snega je v plezalnem delu poti. hvala za odgovor Lp
|
|
|
|
NEIC00820. 09. 2008 |
Ali je to najlažja pot na Jalovec??
|
|
|
|
Rok21. 09. 2008 |
Mislim, da je od Zavetišča pod Špičkom nekoliko lažja.
|
|
|
|
vojko zupanc3. 08. 2009 |
Včeraj smo se s prijatelji povzpeli na Jalovec čez Kotovo sedlo in kot solidno usposobljeni planinci, brez pravih plezalnih izkušenj, zelo uživali. Ob zmerni hoji smo do vrha porabili 4 ure in pol. Smo pa naredili napako pri sestopu, saj smo se hoteli vrniti po drugi poti in tako izbrali pot preko Jalovške škrbine in "precej neodgovorno" prečkali Ozebnik, res da v čisto spodnjem delu. Tega ne priporočam ostalim in sprašujem, če smo imeli na poti navzdol proti Tamarju (ne drugam), razen prečkanja Ozebnika, kakšno drugo možnost. Obstaja še kakšna druga varianta?
|
|
|
|
tanja7919. 08. 2009 |
Jutri se odpravljamo na Jalovec. Zanima me, če je cesta iz Planice v Tamar res zaprta za avte? Kako se da v tem primeru iz Planice čim prej priti do Tamarja? Hvala in lep pozdrav, Tanja
|
|
|
|
sh19. 08. 2009 |
Ko smo bili tam mi je bila odprta zgodaj zjutraj, mislim da do 7. ure. Najbolje je da preveriš v Planinski koči v Tamarju.
|
|
|
|
turbo19. 08. 2009 |
Vožnja v Tamar je prepovedana za vse, razen za lastnike zemljišč, za oskrbnika koče in za GRS. Zapornice ni, je samo opozorilna tabla. Če te dobijo, je kazen 40€. Ko sem bil jaz tam (cca.3 tedne nazaj, med tednom), je bilo parkirišče v Tamarju popoldan ob 14h prazno, okoli koče pa vse črno obiskovalcev. Tako da se, kot izgleda, držijo (držimo) reda.
|
|
|
|
turbo19. 08. 2009 |
Tanja79, v Tamar prideš iz Planice čim preje na tri načine: -najhitreje z biciklom -malce počasneje, če tečeš -v mejah normale pa, če malce hitreje stopiš Tudi meni je bilo odveč pustiti avto v Planici, ampak kaj moreš.......
|
|
|
|
Bojan_A19. 08. 2009 |
Verjetno zapornice ni več, ker se je lani en kolesar ubil, ko je priletel vanjo.
|
|
|
|
turbo20. 08. 2009 |
Zapornice definitivno ni več. Samo znak za prepoved vožnje.
|
|
|
|
sebanakis20. 08. 2009 |
jst bi še zapornico dal, tistmu k je težko tisto prelepo pot prehodit pa mislim da mu tud v hribe ni treba silit, ampak to je moje mnenje, da ne bo kakšne pomote, pa srečno in varno
|
|
|
|
fpetel127. 08. 2009 |
Pot je v začetnem delu plezalne poti nad Kotovim sedlom precej krušljiva in malo slabše zavarovana. Moje osebno mnenje bi bilo, da je pot bolj pripravna za vzpon, za sestop v Tamar bi pa predlagal Jalovško škrbino (edina nevarnost je velika izpostavljenost, vendar bolje varovana pot) Seveda je pa lažji sestop mimo zavetišča.
|
|
|
|
Virenque28. 08. 2009 |
Sva šla včeraj s kolegom po tej poti na Jalovec. Pot lepa, lepo urejena, toda kar veliko grušča. Po težavnosti bi plezalni del primerjal s Škrlatico. Zapornice res ni več, je pa tabla, da je od 12. do 2. ure popoldne možen izvoz s plačilom 4,20 eur, toda ob treh tam ni bilo nikogar, kazni tudi ne, ženska v domu pa je rekla, da je cesta zaprta in uporaba na lastno odgovornost...
|
|
|
|
andrej7829. 08. 2009 |
Tudi mi smo šli včeraj po tej poti na Jalovec, pot je izpostavljena predvsem v zornjem delu, kjer je na policah zelo veliko peska,dol pa smo se odpravili čez škrbino, kjer pa nismo srečali nobenega planinca. Tukaj velja omeniti predvsem Goličico, ki je zelo slabo varovana, mestoma 2 stopnja plezanja brez varovanja in pa melišče iz ozebnika, ki je zelo strmo in krušljivo. lp
|
|
|
|
Pohodnik1112. 09. 2009 |
Živijo, zanima me če je možno na Jalovec priti brez samovaroval in čelade. Prosim za resen odgovor. lp
|
|
|
|
Klin2. 09. 2009 |
Brez čelade? Razmisli, glava je samo ena. Kompleta pa po mojem ne potrebuješ, sicer pa odvisno po kateri poti greš.
|
|
|
|
andrej782. 09. 2009 |
Se strinjam z klinom, čelada obvezna, samovarovalni komplet ne, ker je zajl zelo malo, je pa zelo veliko klinov. lp
|
|
|
|
fpetel126. 03. 2010 |
Če bi sam vodil izlet, planinca brez čelade nebi vodil po nobeni poti na Jalovec. Varen korak je potreben povsod. V suhem vremenu je še kar varno. V mokrem je pa potrebna velika previdnost.
|
|
|
|
EUGEN12. 07. 2010 |
Pozdrav. Kakšne so kaj razmere čez Kotovo sedlo na Jalovec? Hvala l.p.
|
|
|
|
Lothar14. 07. 2010 |
Da se priti na vrh brez posebnih problemov. Na poti čez Jalovško škrbino je bilo vsaj pred dvema dnevoma še nekaj snega, kateri je bil na določenih mestih zelo spolzek, saj je bil spodaj led. Se je pa zelo hitro topil, tako da mislim, da ga sedaj ni več veliko (če sploh kaj).
|
|
|
|
masu16. 07. 2010 |
I want to do it on sunday. Are there special problems about snow or other? Hvala
|
|
|
|
hambi16. 07. 2010 |
There was some show and ice over there few days ago. It was thawing quickly, but it could be still there. The are no other problems, if you are use to hiking in mountain (ferata as well). Take care!
|
|
|
|
hribuc8516. 07. 2010 |
You probably mean snow, not show. No offence. Good luck!
|
|
|
|
aonuk116. 07. 2010 |
Ven metanje s to angleščino ,misimda je to slovenska planinska stran.
|
|
|
|
jersy16. 07. 2010 |
Je slovenska stran, ampak neko osnovno znanje angleščine še nobenemu ni naredilo škode v glavi :
|
|
|
|
NEIC00816. 07. 2010 |
''slovenska stran''???? Hallloooooooo!!! To je ena od številnih internetnih strani do katere ima dostop vsak, ki ima PC.. Danes v 21 stoletju omenjati, da je na netu nekaj slo ali podobnega je podobno, kot če bi dejal, da so oblaki nad Slovenijo ''slovenski''.. No ja, slaba primerjava pa vendarle.. P.S. Anouk1 je tipično slovensko ime..
|
|
|
|
hribuc8517. 07. 2010 |
Aonuk1, s to angleško pripombo se nism hotu nč ven vržt, sem samo opozoril da ne bo kdo kakšne predstave na Jalovcu iskal. Sicer pa v gore hodi veliko tujcev tko da se morš včasih tud kaj po angleško zment, če maš to možnost. Pa brez zamere. Srečno!
|
|
|
|
kkXhc23. 08. 2010 |
Živjo! Sva šla z dekletom po tej poti=fenomenalno, nazaj sva pa šla čez Jalovsko škrbino. Na izstopu na melišče bi bilo dobro, če bi bil še kakšen klin. Izgubil sem pa mobitel (nokia) pomoje na parkirišču v planici, če ga je kdo našel ga lepo prosim da me kontaktira. Mobitel ni vreden veliko, so pa številke, slike gor. Lep pozdrav!
|
|
|
|
Ranger2913. 10. 2010 |
Čau! Sva bila s prijateljem v soboto 09.10.2010 čez Kotovo sedlo, nazaj čez Jalovško škrbino, pot je kopna, vreme je bilo bombastično.... Srečno!
|
|
|
|
Clea14. 10. 2010 |
Ranger29, se pride z avtom do Tamarja ali sta parkirala v Planici? A mislite da bo to soboto vreme še primerno za skok na Jalovec ali bo treba počakat na naslednje leto (v nedeljo napovedujejo sneg)?
|
|
|
|
Ranger2914. 10. 2010 |
Clea, z avtom lahko prideš do Tamarja, vendar glede na vremensko napoved, svetujem, da ne greš . Lp
|
|
|
|
Clea15. 10. 2010 |
Ja, vidim da je precej kisla napoved.. Bomo še malo razmislili Hvala za info in nasvet! LP
|
|
|
|
tiyana4. 07. 2011 |
Zanima me,kakšne so razmere za na Jalovec iz Tamarja...koliko je še snega? Lp
|
|
|
|
velkavrh4. 07. 2011 |
Enako vprašanje kot tiyana, ker v naslednjih dveh tednih načrtujem to celodnevno turo, če bo seveda vreme. V ta zadnjem Planinskem vestniku so čudovito opisani vsi pristopi iz vseh smeri na Jalovec. Ker sem že pred leti šel gor iz Trente bi rad štartal iz Tamarja. Naj mi kdo zagotovi ali se sme priti z avtom do koče ali ne, ker berem, da cesta ni zaprta in se kar vozijo do tja. Hvala! Kdo je za to sploh pristojen, da da pravilni odgovor?
|
|
|
|
serajko4. 07. 2011 |
lp Predlagam , da pokličeš v Tamar, pa ti bodo iz prve roke povedali kaj je res in kaj ne !!
|
|
|
|
ben4. 07. 2011 |
Bil včeraj v Tamarju: na začetku ceste pod skakalnico je znak za prepoved vožnje- za avtomobile in motorje !!! In, ja, cesta je vozna, štirje avtomobili, ki so bili parkirani na parkirišču pred domom so imeli na avtu obvestilo redarstva. Torej... LP B
|
|
|
|
GregorC4. 07. 2011 |
Velkavrh v Tamar je cesta zaprta za motorni promet. Razen za oskrbo doma in intervencijo. Zapornico pa so odstranili, ker je pred leti prišlo do smrtne nesreče, ko se je nekdo s kolesom zaletel vanjo. Lahko pa igraš na srečo in upaš da tisti dan tja ne bo redarjev...
|
|
|
|
JusAvgustin4. 07. 2011 |
pa kaj vas stane 30minut hoje peš po krasni poti z razgledi na naše krasne gore?
|
|
|
|
yahtzee4. 07. 2011 |
Ko sem se vračal iz Ponc sem hodil po cesti 1 celo uro; se lahko zahvalim Kranjskogorcem,da so mi ukradli Jalovec ker se mi tura podaljša za dve uri.Pa ne se izgovarjat na zaščito narave ker se Tamar gospodarsko izkorišča(vodno zajetje). Govori se, da je najemnik doma bivši policaj, torej se ne čudit kaznim, ker ta ima že v genih "špecanje" in "štrafanje". KG je tko preobžrta da hoće samo € brez turistov.
|
|
|
|
VanSims4. 07. 2011 |
No, no, KG-jevci le niso tok zoprni k Bohinjci. Sicer pa se pripelje s sabo kolo. Avto se pusti v KG ali pa če se da celo v Ratečah(Planica je kolikor vem že plačljiva), ali pa celo kje na italijanski strani in si kar hitro v Tamarju.
|
|
|
|
tiyana4. 07. 2011 |
..še vedno ne vem razmer
|
|
|
|
yahtzee5. 07. 2011 |
VanSims mogoče so kranjskogorci za kakšno redko izjemo malo manj zoprni, če pa že bohinjce zraven tišiš oni še niso nobene ceste zaprli za normalne obiskovalce ob tem, da je celo vrsto izjem za lokalne veljake. Niso zaprli le ceste v tamar, problem je Jalovc. Še dobr, da kranjskogorski debili nimajo Mangertskih jezer.
|
|
|
|
velkavrh5. 07. 2011 |
Debata je nepotrebna, fino bi bilo, če bi se mi kdo pridružil. Lahko me kontaktira na zasebno pošto.L.P.
|
|
|
|
tiyana5. 07. 2011 |
hvala macesen
|
|
|
|
Arafat7613. 07. 2011 |
Da vam povem kakšne so razmere čez Jalovčevo Škrbino. V nedeljo šel iz Tamarja preko Jalovčeve škrbine na Jalovec in čez Kotovo sedlo v nazaj v Tamar. Snežišče, katerega je potrebno prečiti v dolžini cca. 10m, obvezen vsaj cepin, za neizkušene pa sploh ne priporočam prehoda se nahaja pod vztopom v steno v smeri na Jalovčevo škrbino. Problem lahko za nekatere nastane zaradi krajnih poči, katere so lahko globoke tudi do 5m, če vam plezanje ne dela težav se jih lahko na ta način ognete. Kratko snežišče se pojavi še 2krat, vendar se ga da prehoditi brez cepina in derez, tko da o 250m snežiščih sm nekje zasledil, ne duha ne sluha.
|
|
|
|
cat enchanter4. 08. 2011 |
Bil včeraj na vrhu, snega ni nič, vreme lepo varovala dobra... Samo kak kamen zna ostati v roki. Od parkirišča do koče je kar cela ura zmerne hoje oz 40 min hitre. Užitka polna tura skratka, čas kar beži...
|
|
|
|
aonuk11. 09. 2011 |
V soboto bi rad z ženo prišel do Kotovega sedla.Zanima me ali je bivak odprt,kje dobim kljuć? Hvala za odgovor.
|
|
|
|
planinsek1. 09. 2011 |
Katero pot priporočate za sestop - čez Jalovško škrbino ali čez Kotovo sedlo? Lp
|
|
|
|
gajbrina21. 09. 2011 |
kakšne so trenutne razmere za Jalovec, pot Kotovo sedlo! naj se kdo javi če je bilm gor nekaj dni nazaj!!!!
|
|
|
|
Ksandi25. 09. 2011 |
Včeraj 24. 9. sem bil na Jalovcu preko Kotovega sedla, gor in dol. Bilo je res prekrasno, za kar se imam zahvaliti tudi mojemu spremljevalcu Vanču iz SG. Želim si še več takšnih tur.
|
|
|
|
gajbrina26. 09. 2011 |
tudi jaz sem bil 24.9. gor na jalovcu z dvema prijateljema in res vreme je bilo super... jalovec je res prekrasna gora.....
|
|
|
|
petra30. 03. 2012 |
HEJ! Nekaj me zanima! Včasih ne razumem teh zelo zahtevnih poti...zato me zanima, ali bi lahko kot malo izkušena planinka prispela na Jalovec..v znanje...bila sem na Triglavu-brez problema...ni me strah višine niti jeklenic ali klinov...uživam v njih...kdaj je idealno vreme??
|
|
|
|
velkavrh31. 03. 2012 |
Petra, jaz sem šel lani sredi poletja od Tamarja prek Jalovške škrbine-tu še vedno zelo veliko ledu- moja najzahtevnejša tura.Šel sem tudi že iz Trente mimo zavetišča, od Vršiča še ne-nameravam letos. Lažje je od Vršiča ali iz Trente. Vsekakor pa v kopni sezoni- torej sredi julija in avgusta. To je zelo dolga tura. Če greš iz Trente je vmes zavetišče -koča-Pod Špičkom. Za mnoge tura št. 1. v slovenskih gorah.
|
|
|
|
petra1. 04. 2012 |
hvala ˝velkavrh˝, vzeto na znanje
|
|
|
|
MrvdMr-8213. 06. 2012 |
Živijo,zanimajo me razmere po tej poti,je še kaj snega po poti za odgovore se vam že v naprej zahvaljujem..
|
|
|
|
IgorZlodej13. 06. 2012 |
Če je na Triglavu, potem je tudi na Jalovcu .
|
|
|
|
ljubitelj gora30. 06. 2012 |
Na poti se preči dva manjša snežišča, ampak ni problema, varovala so vredu, tako da kar gor.
|
|
|
|
sportnick19. 08. 2012 |
Pot iz Tamarja čez Kotovo sedlo je za moje pojme ena najlepših poti v naših gorah. Pogledi na Jalovec so res fenomenalni. V Tamar smo se vrnili čez Škrbino, kjer je edini del, ki se na koncu pošteno vleče, melišče na spodnjem delu, saj je povsem neprimerno za tek. Ne želim si predstavljati, da bi tam moral vzpenjati, zlasti ker je vzpon čez Kotovo sedlo neprimerljivo lepša alternativa.
|
|
|
|
ajka6. 09. 2012 |
Živjo sportnick! V nedeljo imam namen it na Jalovec, pa me zanima ali je krožna pot iz Tamarja čez Kotovo sedlo na Jalovec, nazaj čez Škrbino bolj priporočljiva kot obratno?
|
|
|
|
ljubitelj gora6. 09. 2012 |
Ponavadi hodijo gor čez Škrbino in dol na Kotovo sedlo.
|
|
|
|
Padalka7. 09. 2012 |
Tudi mi smo šli lani gor čez Kotovo sedlo, nazaj pa potem po tistem melišču, kjer se priključi pot preko Škrbine. Super odločitev... tudi sama si ne predstavljam iti gor po tistem zoprnem melišču, medtem ko je pot preko Kotovega sedla res čudovita in ponuja nore razglede
|
|
|
|
Rutil8. 09. 2012 |
Če se gre navzgor čez Škrbino je tisto melišče res nehumano in sem med lazenjem gor dušo pustil...večkrat samo je pa plezarija čez Škrbino, po ostenju Goličice in kasneje na vršnem delu čista uživancija v smeri vzpona. Medtem pa med sestopom po tej smeri ne bi ravno užival -> ni sicer neki baubau in grozno ampak se mi zdi da je bil sestop čez Kotovo sedlo kar prava odločitev. Ko sestopaš imaš navsezadnje za sabo že kar nekaj ur hoje in se že kažejo znaki utrujenosti, tako da je pomoje lažje držat koncentracijo do Kotovega sedla in nato samo še uživat med sestopom v razgledih, kot pa držat koncentracijo do konca škrbine in se nato še za veliki finiš spopasti z meliščem, ki res ni takšno po katerem se lahko laufa do konca.
|
|
|
|
ajka9. 09. 2012 |
Hvala za nasvet! Danes sva šla z možem po tej poti in moram reči, da je razen zoprnega melišča enkratna za vzpon. Res čista uživancija v plezariji. Sestop čez Kotovo sedlo pa je tudi super. Šla sva mimo bivaka, videla čredo ovac, pa še sonce naju je grelo. Bilo bi pa dobro opozoriti planinsko društvo oz. kdor skrbi za poti, da se bi tabla za ozebnik odstranila. Danes sva verjetno rešila dva nemška planinca, sta hotela kar po ozebniku gor, saj je na zemljevidu označena pot. Baje so prav prejšnji teden reševali tudi nemško turistko iz ozebnika.
|
|
|
|
katja8710. 09. 2012 |
V petek, 7.9.2012, smo se odpravili po omenjeni poti na vrh Jalovca. Zjutraj nam je razgled omejila megla, vendar ko smo se dvignili nad njo, so nas osupnili prelepi razgledi na sosednje vrhove Pot je kar precej dolga, vendar je zaradi raznolikosti terena zelo zanimiva. Plezarija na vrhu je kar napeta, vendar človek ob tem kar uživa Slike iz pohoda si lahko ogledate na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20120907-jalovec-cez-kotovo-sedlo/foto/20041381
|
|
|
|
jedriličar9. 10. 2012 |
Da li mi netko može reći je li bivak pod Kotovim sedlom stalno otvoren ili se negdje mora uzeti ključ ? Išao bi vjerojatno u četvrtak na Jalovec, pa prespavao u bivku. Tx na odgovoru i lp svima ...
|
|
|
|
serznoz9. 10. 2012 |
Vsem vam privoščim lepote Jalovca. Sam sem prejšnji četrtek po dolgem čakanju na lepo vreme in po dobri vremenski napovedi šel gor čez Kotovo sedlo z namenom iti dol čez Škrbino. Pa je naneslo, da je imel možakar cel dan kapo nad 2.200, megla pa, da bi jo lahko rezal. Od razgledov popolnoma nič, niti sekunde, niti na sedlu v Log pod Mangartom. Zdaj pa berem vaše prispevke dan prej pa dan potem ... Plezarija uživaška, veter v sunkih, kakšna snežinka vmes, občasno kar temačno. Orientacija v megli zahtevna, dvakrat sem na poličkah že šel naprej, ko bi moral skreniti navzgor, pa pravočasno obrnil, eno sem potem zagradil s kamenjem. Srečal samo enega bradača, ki niti ni odzdravil, ok. Ker čez Škrbino še nisem hodil, sem se vrnil raje po isti poti. Še bo treba gor.
|
|
|
|
katty7. 08. 2013 |
Danes prvič na Jalovcu . Bivak na Kotovem sedlu je odprt, počiščen in v odličnem stanju. Varovala, po katerih se vzpenjamo od vhoda v steno, so v brezhibnem stanju, na kar upozarjam je pravočasno opazovanje markacij , saj pot nekje zavije v povsem drugo smer kot kažejo rdeče beli krogci. Na vrhu uživali sami, z kar spektakularnimi razgledi. Sestopili sva v smeri vzpona. Vzpon čez Škrbino pa naslednjič kar kliče po obisku. Pa srečno!
|
|
|
|
velkavrh8. 08. 2013 |
Za markacije pa kar drži. Kako leto nazaj sva dva sestopala po tej poti dol in te markacije res malo zavedejo.Bivak sva takrat pa kar zggrešila.Bom pa šel v nedeljo verjetno mimo njega, ker planiram iti od Tamarja na Mangart.L.P.
|
|
|
|
mukica8. 08. 2013 |
čestitke katty...včeraj je bil čudovit dan za tako lepo goro...
|
|
|
|
sabina19678. 08. 2013 |
čestitam za vzpon na to čudovito goro Katty...
|
|
|
|
Andrej D1. 09. 2013 |
Pozdravljeni, vceraj, 30.8.2013, se je na poti na Jalovec na odseku od mesta, na katerem se pride iz gozda, do sredine melisca izgubil mobilni telefon Samsung Galaxy S4 bele barve v belem ovitku, last Karine Virovbal. V primeru, da ga kdo najde, vljudno prosim, da poklice na tel.st. 040/751-262 (Andrej). Nagrada zagotovljena! Lp, Andrej
|
|
|
|
NEIC0082. 09. 2013 |
Zanimivo, da se je sam izgubil? Kam pa je šel?? Nazaj domov?
|
|
|
|
robis5. 09. 2013 |
Zanima me,če gre kdo v soboto 7.9. po omenjeni poti na Jalovec. Grem prvič in sam zato bi mi družba ustrezala.Hvala
|
|
|
|
bono6. 09. 2013 |
Robis, ja. Okrog 6.30 bova s prijateljem na parkirišču. Več na zasebni pošti, lp
|
|
|
|
namor217. 06. 2014 |
V začetku julija bi šev po tej poti.Zanimajo me snežne razmire.
|
|
|
|
BibaS17. 06. 2014 |
Do začetka julija se razmere verjetno še kaj spremenijo...
|
|
|
|
Pero#2415. 07. 2014 |
Živjo, mogoče kdo ve kakšne so snežne razmere na poti? Je potrebna zimska oprema? lp Peter
|
|
|
|
Snowman16. 08. 2014 |
Živjo, je mogoče kdo hodil v teh dneh po tej poti - zanima me, če je še kje kaj snega?
|
|
|
|
N0M4D4. 09. 2014 |
Vzpon opravil 29. 8. 2014, pot je bila kopna.
|
|
|
|
FSkok22. 09. 2014 |
Zanima me povezava, Kotovo sedlo-Vevnica-Zadnja Ponca- spust v Tamar. Če je, kakšne so razmere, časovnice...! lp, FS
|
|
|
|
redbull22. 09. 2014 |
danes bo nekaj beline padlo. POvezava je taksna da je nekaj plezanja dvojke na Kotovo spico in naprej v Koncu spica, sele potem je vevnisko sedlo. lp Dejan
|
|
|
|
FSkok22. 09. 2014 |
OK, mogoče še, če je kakšen časovni podatek za ta odsek, tako čez palec... Hvala in lp, FS
|
|
|
|
FSkok22. 09. 2014 |
Uf, to bo pa preveč, po karti izgleda manj, hvala vseeno, lp,F
|
|
|
|
ajo6231. 08. 2015 |
Vceraj sva z zeno po 22 letih ponovila vzpon iz Tamarja mimo Kotovega sedla,tokrat pa sva se v dolino spustila cez Skrbino. Vreme odlicno,temperatura idealna,razgledi enkratni! Ceprav sem bil na tem ljubljenem vrhu ze nekajkrat,tako iz Trente, iz Vrsica kot iz Koritnice mimo Velikega Kota in Cez Brezice,mislim,da je vzpon iz Tamarja mimo Kotovega sedla najlepsi, Izbrala sva 'zgornjo' varijanto,ki je v zgornjem delu ozebnika malo naporna, a je po mojem nekoliko krajsa in hitrejsa(to sem preveril s primerjavo vzpona nekaterih tudi hitrejsih planincev,ki so izbrali spodnjo varijanto in so na sedlo prispeli precej pozneje od naju).Spust cez Skrbino,se prej cez steno Golicice, zahteva sicer treznost,je pa kratek in hiter.Ne bi pa si predstavljal napornega in dolgocasnega vzpona v tej smeri,saj je tudi razgledno precej reven. Pa se ta podatek: iz Tamarja so zjutraj nekateri planinci odkorakali v smeri cez Skrbino in startali uro in pol pred nama, Ceprav smo vsi imeli v glavnem podoben korak,so na vrh prisli skoraj uro za nami. Popolnoma soglasam torej s Sportnickom.da je bolje vzpon mimo Kotovega,spust pa cez Skrbino. To svetuje tudi A.Stritar v svoji knjigi 111 slov.vrhov. Tako torej,vsakdo pa naj se odloci po svoje,glavno je,da bo na turi imel cimvec uzitka in planinskega zadoscenja! lep pozdrav vsem ljubiteljem gora!
|
|
|
|
masker4. 09. 2015 |
Ja, kapo dol......tebi in tvoji boljši polovici, Ajo!!Sicer sem v nedeljo planinaril prav blizu vaju. Res je bilo vreme enkratno in z vrha Mangarta se je na vrhu Jalovca videlo kar precej ljudi. Vse dobro tudi za vnaprej in.....varen korak ter trezno glavo. Ajde!
|
|
|
|
Jurcekk29. 08. 2016 |
Bivak je ok?se da normalno prespat? V tem casu guzva al?
|
|
|
|
mirohito29. 08. 2016 |
bio jučer,bivak u odličnom stanju,nije bilo nikoga
|
|
|
|
franjo662. 09. 2016 |
Ali je potreben komplet za samovarovanje
|
|
|
|
_sandra_2. 09. 2016 |
Zase vsak sam ve, kaj potrebuje, res cudno vprasanje. Vzemi s seboj pas in samovarovalni komplet pa vidis sproti.
|
|
|
|
ivat22. 01. 2017 |
Ali obstaja vje Sloveniji grupa s kateri se lahko gre na planine? Neka druzba kateri placas in z njo gres na izlete? Hvala..
|
|
|
|
crnistane8. 06. 2017 |
Pozdravljeni ! Zanima me kakšne so kaj zdaj razmere na poti na Jalovec , če je kdo hodil kaj v kratkem.....hvala in varen korak vsem planincem......
|
|
|
|
mukl3. 07. 2017 |
Včeraj opravili turo na Jalovec, vzpon čez Kotovo sedlo, kjer so pravi travniki planinskega cvetja in res dihjemajoči pogledi..., povratek čez Škrbino v ozebnik, pozor!!! ozebnik je še poln popolnoma strjenega snega in je za prečenje potreben vsaj cepin, če ne kar dereze, lahko so tudi samo tiste za nataknit čez čevelj. Sicer pa prekrasna krožna pot.
|
|
|
|
gor_nik13. 08. 2017 |
Pozdravljeni. Odpravljam se na Jalovec, vendar bi prej želel dobiti še kakšno mnenje glede težavnosti dostopa in sestopa z njega. Imam se za povprečnega gornika (in nič več). Od višjih vrhov sem do sedaj že bil na Triglavu, Škrlatici in Mangrtu. Hodim pa vedno po označenih / markiranih poteh. Torej; kam bi glede na to uvrstili Jalovec na tem seznamu oziroma kakšen je pravzaprav po vašem mnenju vrstni red po težavnosti.
|
|
|
|
Lunatixz13. 08. 2017 |
Živijo. Če si bil na vseh teh treh vrhovih, potem ti tudi Jalovec ne bo problem. Vrstni red je težko postaviti, odvisno kaj ti odgovarja. Je pa na Jalovcu več skob/prostega plezanja ter manj jeklenic.
|
|
|
|
redbull14. 08. 2017 |
Kje pa je veliko skob, oz. kje so?
|
|
|
|
Lunatixz14. 08. 2017 |
Manjši lapsus - mislim sem klinov, in ne skob. Hvala za opozorilo.
|
|
|
|
gor_nik14. 08. 2017 |
Hvala obema za informacije.
|
|
|
|
redbull14. 08. 2017 |
nekako sem si mislil, da si to mislil
|
|
|
|
marepn95513. 10. 2017 |
Danes sem šel iz Tamarja čez Kotovo sedlo na Jalovec in potem mimo zavetišča pod Špičkom do Vršiča in potem mimo Slemenove špice nazaj v Tamar in seveda do avta v Planico. Rad bi opozoril, da je od Kotovega sedla pa do vrha kar nekaj odsekov (predvsem globeli) še kar zasutih z zmrznjenim snegom, tako da brez derez ne bi upal naprej, bi mi pa tudi prav prišel cepin ki sem ga pustil v avtu. Druga stran je bistveno drugačna in snega skoraj ni oziroma ga je bistveno manj. Od zavetišča dalje pa ni sledu o njem.
|
|
|
|
coupet7. 08. 2018 |
Živjo. V petek načrtujem vzpon na Jalovec iz Tamarja. Katero pot predlagate? Tam in nazaj mislim...
|
|
|
|
Roman297. 08. 2018 |
Mislim, da je to precej odvisno od vsakega posameznika. Jaz sem šel v soboto prek Kotovega sedla gor in dol in je blo čudovito. Naslednjič bom šel pa čez Jalovško škrbino dol. Po času in težavnosti je pa povsod zelo podobno. Previdnost je potrebna na obeh straneh. Varen korak!
|
|
|
|
Jusch23. 07. 2019 |
Pravkar prišel v dolino. Pot je izjemno lepa, a je trenutno še vedno na enem mestu na poti sneg (pod vrhom, na polovici plezalnega dela - na zadnji strani, ki gleda proti Trenti). Snežna zaplata je kratka a na izredno strmem in izpostavljenem melišču, midva nisva imela s seboj zimske opreme, ker sva dobila v dolini informacijo, da snega ni več. Brez derez je prečenje snega zelo neprijetno in vliva strah. A sva preživela - prilagam sliko, presodite sami...
|
|
|
|
slagri12. 08. 2019 |
Zelo lepa tura.Tamar-Jalovec-prespat v zavetišču pod Špičko-Vršič-pa preko Slemena nazaj v Tamar po avto.Pa vsa pohvala prijaznim puncam v zavetišču in dobri družbi in ponudbi.
|
|
|
|
PrelepaSlovenija12. 08. 2019 |
Zdravo, Mene pa zanima, ce je se kaj snega na poti na Jalovec? Hvala za odgovor.
|
|
|
|
Batistuta1. 09. 2019 |
Glede na mnogoštevilne komentarje in nasprotujoča si mnenja glede te poti na Jalovec, sem se odločil, da še sam delim z vami ostalimi planinci svojo izkušnjo: Pot čez Kotovo sedlo je izjemno zahtevna pot, rekel bi, da v moji planinarski zgodovini morda najtežja. Za razliko od ostalih podobnih poti (Škrlatica, Mojstrovka po Hanzovi, Kočna, Rinke...) je tukaj enostavno premalo klinov in zajl. Zato moraš nekajkrat splezati po skalah, ko je za tabo ali celo na obeh straneh 1000 metrski prepad. Padec v Log pod Mangartom ni bil v mojem planu, zato sem se plezarije lotil z velikim spoštovanjem, previdno in zelo počasi. Na eni točki je dol letelo kamenje vključujoč eno skalo, ki bi na mestu ubila kogarkoli bi zadela, zato smo kričali in opozarjali ostale. Ob poti sem srečal dva planinca, ki sta bila precej v paniki in nista vedela, ali bi šla naprej ali nazaj. Verjetno je v tem primeru nazaj še bolj nevarno. Torej če potegnem črto: izredno zahtevna pot, premalo varoval v steni, povsod prepadi in padajoče kamenje. Priporočam visoko kondicijo in izkušnje s hojo po klinih in zajlah. Seveda se bo vedno našel kak pametnjakovič, ki bo rekel, da ta pot ni nič. A tole mnenje pišem za tiste, ki v otroštvu nismo trenirali plezanja in nismo hodili po Himalaji. Sestopil sem proti zavetišču pod Špičkom (kjer sem prespal), ki je bistveno lažja pot, ocenil bi jo za srednje zahtevno. Zelo vesel sem bil, da nisem hodil v obratni smeri. Sestop proti Kotovemu sedlu je nekaj, česar se v tem življenju ne mislim lotiti. Lahko rečem, da sem občutil, zakaj je Jalovec kralj slovenskih gora! Srečno pot vsem!
|
|
|
|
Domch2. 09. 2019 |
Se povsem strinjam. Sam sem opravil s to potjo dvakrat navzgor, za sestop pa sem obakrat izbral Špičko in nato na Vršič. Varovala res niso povsod, a bolj moteč je grušč in stalno viseč teren, poličke posute z gruščem sem in tja pa levo desno. Tudi do Kotovega sedla sta vsaj dva zelo spoštljiva dela in pa od Kotovega sedla tudi 3 krat čisto po robu tako, da si pri sestopu na grebenu že malo seznanjen s tem Ni zastonj kralj gora.
|
|
|
|
Turbolazec27. 06. 2020 |
Zdravo. Ali mogoce kdo ve ce je po tej poti se kej snega? Ali je ze prehodna brez zimske opreme? Hvala
|
|
|
|
Jerc7. 09. 2020 |
Pozdravljeni. V soboto je predvideno oditi na Jalovec. Prosim za informacijo kako je s potjo. Kje kaj snega? Hvala in lep dan.
|
|
|
|
Hribovc9113. 09. 2020 |
Precej zračna in malo varovana pot a hkrati zelo lepa in zanimiva. Potrebno je biti previden zaradi krušljive podlage, drugače pa je pot v dobrem stanju. Za izkušene planince.
|
|
|
|
Lord Pes16. 07. 2021 15:15:35 |
Koliko je še od Bivaka pa do vrha Jalovca?
|
|
|
|
Lord Pes17. 08. 2021 12:13:51 |
15.08.21 bil gor, prekrasno vreme, prekrasna tura in res čudovita naša gora, toplo priporočam.
|
|
|
|
Ayinana10. 10. 2022 07:19:26 |
Včeraj prehodili to pot, čudovita z žal veliko megle, ampak suho. Od kotovga sedla proti vrhu je nekaj snega in zaplat, ki se jih da večinoma obhoditi ali prehodti, edina težja zaplata je na kotovem sedlu, kjer so zaradi poledenelosti zelo priporočljive dereze (sicer se jo da tudi nekako obhoditi). Pot zahteva veliko previdnosti in odločen korak, potem pa gre zelo lepo in je v velik užitek. Čudovita tura in gora. Želim miren korak.
|
|
|
|
Jernej96829. 07. 2024 15:48:13 |
V soboto sem osvojil Jalovec po tej poti. Pot čez Kotovo sedlo je en sam užitek. Raznolika, v zanimivem ambientu, z razgledi in plezalsko popestritvijo v zgornjem delu. Pot je v celoti kopna. Bivak je v dobrem stanju, le vrata se malo bolj na tesno odpirajo/zapirajo.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.