Slovenske planine v vseh letnih časih
28.5.2017
Sreda -25.05.2017-Nato pa smo se spustili še mimo planine Črče. Pot je sicer označena, potek aob ograjenem pašniku. Ograjo je treba na dveh mestim celo prečiti. Malo nerodno je izpadlo vse skupaj. Nekako smo preživeli to jahanje ograje.Šli smo nekako samo mimo planine, kateri objekti so malo vstran na levii strani poti. Planina ima neka objektov v tem značilnem slogu teh planin. Zgleda pa malo zapuščena.
Slovenske planine v vseh letnih časih Ta  kažipot bi nas usmeril na planine, če bi prišli sem gor iz Javorce.1 Slovenske planine v vseh letnih časih Planina Črče.2 Slovenske planine v vseh letnih časih Tu gremo smo mimo.3 Slovenske planine v vseh letnih časih Nič ni videti življenja na tej planini.4
28.5.2017
Sreda -25.05.2017-pot nas je nato od planine Črče vodila po gozdni poti na Javorco , kjer je cerkev Sv Duha. Nekako nad samo Javorco naj bi bila planina Javorca. Ob poti do Javorce smo videli neke ruševine že dvno zapuščenih objektov, vendar ne vem, če je to planina Javorca.Nad planino Javorco malo proti levi je še ena planina.
Slovenske planine v vseh letnih časih1 Slovenske planine v vseh letnih časih Ne vem ali je to planina Javorca.2 Slovenske planine v vseh letnih časih Nad cerkvijo pa so še malo večje stavbe.3 Slovenske planine v vseh letnih časih Zgledajo nekam zapuščene.4
28.5.2017
Sreda -25.05.2017-Z Javorce gremo peš na parkirišče na planino Srednjico.Tu je zgleda obnovljen stan z velikim hlevom. Živine še nismo videli. Samo dvajset minut naprej pa je planina Polog . Videti je med drevje nekaj objektov.Imam slice vseh planin, ki pa jih žal ni možno objaviti.
Slovenske planine v vseh letnih časih Planina Srednjica .1 Slovenske planine v vseh letnih časih Tu je velik hlev. Pod planino do koder vodi cesta je veliko parkirišče za Javorco in tudi pri objektih tudi.2 Slovenske planine v vseh letnih časih Od tu se vidi planina Polog.3
12.6.2017
Po dveh tednih sem bil spet tu. Tokrat smo šli na Lužnico,Batognico in se po Krnski škrbini spustili proti izhodišču. Do križišča nad planino Leskovco gremo na levo proti Rdečemu robu.Tokrat sem pa lahko bolj od blizu videl planino Zaslap, ki je kot nekakšen balkon pod Krnom. Že iz planine Kuhinje vidiš to zadnjo planino pod Krnom. Že od tu se vidijo rdeče strehe .Povedo ti-tista rdeča je Zaslap,tista spodaj siva je pa planina Slapnik.Pot , ki pelje s Krna jo nekako obide-se ji umakne kot bi jo hotela prepustiti pozabi. Pa ni čisto tako. To planino so poznali in obiskovali staroselci že pred tisočletji.Nekaj nad traktorsko potjo le malo nad stanovi najdemo slovenski Stonehenge.Kamniti krog, bolj podoben elipsi ni tako mogočen kot angleški je pa popolnoma enak po merah angleškemu.Torej tloris angleškega megalitskega spomenika s premerom 31,4m je povsem enak kamnitemu krogu pod Krnom. V okolici tega našega kroga so izkopavali in našli staro lončevino in še marsikaj.Sem so prastari prebivalci prihajali na verske obrede , ki so jih vodili druidi.Ta krog sestavlja 30 kamnov.Sondirali so tu teren in ugotovili, da je znotraj kroga pod travo posut krog z peskom ,okrog kroga zunaj pa je vsaj pol metra zemlje. Spodaj na planini Kuhinji sem videl tudi napis krog, samo nisem vedel kaj to pomeni.Ta tako rekoč verski objekt, če mu lahko tako rečemo so torej uporabljali za koledar,molitev in za zdravje.Žal mi za ta krog nismo vedeli, če ne bi ga šli sigurno pogledat. Pot s Krna planino obide.Naslednjič to znamenitos , ki jo dejansko sploh ne poznamo in ne vemo zanjo sigurno obiščem in posedim tam in si naberem moči za naprej.
Slovenske planine v vseh letnih časih Ta tabla oziroma smerokaz je že na parkirišču na planini Kuhinje in dejansko nisem sploh bil pozoren na napis Energetski krog in kaj to pomeni.1 Slovenske planine v vseh letnih časih Žal smo šli samo mimo planine.2 Slovenske planine v vseh letnih časih3 Slovenske planine v vseh letnih časih Vabilo na lesi za vhod na planino. Tu pa ni vabila za obisk kroga.4 Slovenske planine v vseh letnih časih5 Slovenske planine v vseh letnih časih Živina je že na paši. Pašniki posamezne planine so ograjeni.6
13.6.2017
Končno je na vrsto prišla tudi planina Slapnik,ki je dejansko edina planina prek katerega dvorišča gremo,če gremo s planine Kuhinje direkt na Krn.Prek planine Zaslap se gre samo mimo. Pot s Krna vodi mimo lese za planino za planine Zaslap in se ji nekako nenamenoma ognemo. Pot naprej pa gre mimo objektov na planini Slapnik. Nanizani so popolnoma enaki v vrsti kot kakšni vojaki.Baje naj bi bil tu nekoč celo vojaški zaselek.Res imajo sive strehe kar je opaziti že od planine Kuhinje. Gremo mimo korita za napajališče goveda. Govedo je videti blizu na paši. Da bi imeli tu sirarno ni videti. Naj bi se tu pasla bolj jalova živina je nekdo zapisal. Nekoč, če lahko tako rečem, so mleko z planin pod Krnom vozili v dolino v mlekarno in sirarno Planiko. Sedaj pa imajo v večini po teh planinah obnovljene mlekarne in sami sirijo in izdelujejo geografsko zaščiten sir Tolminc.
Slovenske planine v vseh letnih časih Planina Slapnik.1 Slovenske planine v vseh letnih časih2 Slovenske planine v vseh letnih časih3 Slovenske planine v vseh letnih časih4 Slovenske planine v vseh letnih časih Prav k tem stanovom nismo stopili.5 Slovenske planine v vseh letnih časih6 Slovenske planine v vseh letnih časih Tu je korito za napajanje.7
16.6.2017
Vekokrat sem že bil v minulih letih na planini Preval.Preval je široko sedlo in planina ,ki se dviga nad dolinama potoka Drage na zahodu in Šentalsko dolino potoka Mošenik na vzhodu.Na severu se nad prevalom strmo dviga zadnji vrh grebena Begunjščice -Begunjska Vrtača-1991m.Na planini je planšarska koča -planšarija-odprtega tipa.Imenuje se Planšarija Prevala.Odlično postrežejo!To je pašna ,mlečna planina.Do nje pridemo iz več smeri. Najbolj poznana je vsekakor iz Ljubelja po Bornovih tunelih.Ta pot je atraktivna, varovana.Drugi dostop je iz Begunj mimo gostišča Draga skozi sotesko Luknja-zelo zanimiva razgibana pot, ki sprva poteka ob potoku Begunjščica. Pridemo celo do varoval, kjer se varno povzpnemo preko soteske.S poti vidimo slapove potočka.Če ne zavijemo v sotesko gremo naprej mimo planine Planinca in od tam na planino. .Manj znan je dostop od Lajba pri Podljubelju čez Potočnikov graben.Ta planina je izhodišče naprej na greben Begunjščice čez Kalvarijo.Na desno s planine pa gremo čez Rožo na Roblekov dom na Begunjščici-1657m.Smerokazov je tu dovolj-pravilno nas bodo usmerili.
Slovenske planine v vseh letnih časih Od Ljubelja čez Bornove tunele.1 Slovenske planine v vseh letnih časih Pred planino.2 Slovenske planine v vseh letnih časih K planšariji.3 Slovenske planine v vseh letnih časih Križ in smerokazi.4 Slovenske planine v vseh letnih časih Blizu planšarije -streha se je že pokazala.5 Slovenske planine v vseh letnih časih6 Slovenske planine v vseh letnih časih Na planini imajo veliko obiska celo poletje.7 Slovenske planine v vseh letnih časih8 Slovenske planine v vseh letnih časih9 Slovenske planine v vseh letnih časih10 Slovenske planine v vseh letnih časih Okoli planšarije je veliko miz in klopi, da se osvežimo in posedimo.11 Slovenske planine v vseh letnih časih Kam boš šel naprej se odločiš sam.12 Slovenske planine v vseh letnih časih Zgodovina pašništva na teh planinah.13 Slovenske planine v vseh letnih časih Paša se v glavnem odvija na prostranem pašniku na nasprotnem bregu pod Begunjsko Vrtačo, kjer je dokaj na ravnem kar daleč v dolžino lep pašnik. Pred leti sem si ga tudi ogledal. Takrat sem videl neke stajo, ki je že propadala.14
17.6.2017
Danes pa v Logarsko dolino. Na poti do Matkovega okna smo šli mimo male znane planine Zabrložnice .Do tu vodi lovska pot.Ta pot je kar strma in se uravna šele malo pred planino.Na planini je lovska koča.Na planini je svoj čas stan, ki ga že davno ni več.Planina je bila kot zgleda že popolnoma zaraščena .So pa jo verjetno pred kratkim čistili.
Slovenske planine v vseh letnih časih Planina Zabrložnica z lovsko kočo.1 Slovenske planine v vseh letnih časih2 Slovenske planine v vseh letnih časih3 Slovenske planine v vseh letnih časih4 Slovenske planine v vseh letnih časih Očistili so jo kar dobro. Ne verjamem, da so tukaj kaj drugega pasli kot ovce.5
29.6.2017
Tokrat sem pa v Karavankah naletel na novo planino.To je Planina pod Belščico. Na njo sem prišel z Valvazorjevega doma .Nad Potoško planino zavije pri izviru Urbas na potko , ki nas pripelje do bivaka Beljščica 1750m. Tu pa že vidimo pastirsko kočo in ko pridemo do nje je to Planina pod Belščico. Če gremo po potki naprej pridemo do planine Stamare.
Slovenske planine v vseh letnih časih Po cesto od Valvazorja do odcepa pri izviru Urbas.1 Slovenske planine v vseh letnih časih To je tu.2 Slovenske planine v vseh letnih časih Mimo bivaka Belščica .3 Slovenske planine v vseh letnih časih Hrašenska planina, baje pravilneje Vrbanska planina.4 Slovenske planine v vseh letnih časih Pri pastirski koči na Hrašenski planinai,nekoč tudi planina Srednica.5
29.6.2017
Še eno planino sem zaznal, ko smo se vračali s Stola .To je Stara planina, ki leži nad Zabreško planino. To je v bistvu en ogromen pašnik. Ne vem, če je bil kdaj tu kak stan.
Slovenske planine v vseh letnih časih To je Stara planina.1 Slovenske planine v vseh letnih časih2 Slovenske planine v vseh letnih časih Sklepam, da se  tu pase tudi živina z Zabreške planine.3
29.6.2017
Branko, kdo pravi, da je tisto Hrašenska planina (zgoraj), a si siguren? Mislim, da je pl.pod Belščico.
Slovenske planine v vseh letnih časih Hrašenska planina (2 leti nazaj je pisalo na tabli Pl.Srednica)1
30.6.2017
Bil sem v zmoti, sem že popravil.
21.7.2017
Včeraj sem po dolgem času spet bil pri Krnskem jezeru. Krnska jezera so tri-Dupeljsko,Krnsko in Jezero v Lužnici.Za Domom pri Krnskih jezerih se nekako začne planina Duplje. Na tej planini je samo ena velika planšarija. Imajo ovce in govejo živino. Ovce so imeli v obori. Govedo pa se je paslo na spodnjem pašniku, ki se ob velikih padavinah celo spremeni v mini jezerce.To sem pred leti že videl.Planšarija nudi mlečne izdelke -tudi zelo dober ovčji-kravji sir.So ga že prodajali. .
Slovenske planine v vseh letnih časih Tu je že planina Duplje -vsekakor.1 Slovenske planine v vseh letnih časih To naj bi bil zgornji pašnik.2 Slovenske planine v vseh letnih časih Paše zgleda , da je kar precej.3 Slovenske planine v vseh letnih časih Se že vidi planšarija.4 Slovenske planine v vseh letnih časih Imajo tudi sirarno.5 Slovenske planine v vseh letnih časih6 Slovenske planine v vseh letnih časih Planšarija s pripadajočimi objekti-sirarno, hlevi- je velika.7 Slovenske planine v vseh letnih časih Ovce so sigurno v obori zaradi movže.8 Slovenske planine v vseh letnih časih9 Slovenske planine v vseh letnih časih Govedo se je paslo na spodnjem pašniku-pod potjo, ki vodi k Krnskem jezeru.10 Slovenske planine v vseh letnih časih Ni jih zgledalo veliko.11 Slovenske planine v vseh letnih časih12 Slovenske planine v vseh letnih časih Lahko se pasejo še kje drugje.13
1.9.2017
Po celem mesecu pa sem le našel novo planino. To pot v Avtriji. Pod Karavankami na avstrijski strani je cel kup planin-tudi pašnih. Eno izmed njih smo srečali na poti na Lokovnikov Grintavec in to kar s tem imenom-Lokovnikova planina. Ima celo izvir. Je pašna planina. Trenutno je se pase njej okrog dvajset glav živine.
Slovenske planine v vseh letnih časih Pred planino.1 Slovenske planine v vseh letnih časih2 Slovenske planine v vseh letnih časih3 Slovenske planine v vseh letnih časih4 Slovenske planine v vseh letnih časih5 Slovenske planine v vseh letnih časih Izvir na planini.6 Slovenske planine v vseh letnih časih7 Slovenske planine v vseh letnih časih Popolnoma nova lovska preža na planini.8 Slovenske planine v vseh letnih časih Lušten kotiček za malico na začetku planine.9
@velkavrh

Ker vidim, da da obiskujete tudi avstrijske konce, še malo italijanskih mežikanje
Tukajle je povezava, kjer so navedene planine v sosednji Furlaniji Julijski krajini. Nekaj njih je predaleč, da bi bil enodnevni izlet smiseln, kar precej pa jih je takoj za mejo v zahodnih Julijskih Alpah in v bližnjih predelih Karnijcev:

1.9.2017
Planin mi ne bo nikoli zmanjkalo,ker sem jih samo v Triglavskem narodnem parku sigurno našel 150-ne morem verjet. Ko ne bom več zmogel dvatisočakov pa bom še bolj raziskoval planine, tudi čez mejo.Še planin Jezerskega nisem vseh obhodil Še vedno mi manjka nekaj pokljuških in bohinjskih planin, pa celo tri pod grebenom Košute-planina Dolžanka, Krnica , Zali potok.Pod Jelendolom pa so še Rovt, obe Konščici-na obeh sem pred leti že bil,Vetrh, Fevča. Brsnino pa sem lani le našel.Morda sem katero še zgrešil.
djimuzl
Pred kratkim sem prebral knjigo M. Kajzerja: Bovško - od planine do planine. Zanimiv vpogled v zgodovino trentarskih in drugih planin z omenjenega področja.. http://www.gore-ljudje.net/novosti/64687/
1.9.2017
Hvala djimuzl! Nisem še slišal za to knjigo. Jo bom poskušal najti v knjižnici. Je zanimiv izraz prestaja.Do zdaj sem nekako prebral izraz predlanina,na katero so kmetje prvo peljali živino in nato po kakem tednu na pravo planino. Čez tri štiri tedne so se spet vrnili na predlanine,ko se je trava obrastla.To se mi zdi so ponovili trikrat v pašni sezoni, če sem prav prebral. To sem mislim prebral na panojih o gospodarjenju na planinah na planinah pod Krnom-Sleme itd.Zasledimo še nekakšne predplanine -rovte,ki so dandanes le zemljišča za oddih-na njih so ponavadi vikend hišice.
2.9.2017
Dve leti nazaj sem šel od Lazovškega prevala na Ograde. Na koncu grebena Ogradov , ko se že začnemo spuščati dol sem opazil par ruševin .Gre za Planino na Ogradeh. Niti najstarejši ljudje v bohinjskem koncu se ne spomnijo kdaj je bila zapuščena.Še danes so jasno vidne ruševine kar nekaj objektov. Baje je bil lastnik te planine in objektov samo eden.
Slovenske planine v vseh letnih časih Planina je bila na višini 1735m.1 Slovenske planine v vseh letnih časih2 Slovenske planine v vseh letnih časih3 Slovenske planine v vseh letnih časih4
2.9.2017
Kot sem omenil lani sploh nisem več videl ruševin objektov na planini Spodnji Tosc,čeprav sem šel mimo,tako se je zarastla.Samo dve leti nazaj sem jih z Studorskega prevala jasno videl.Ja opuščene planine se zaraščajo.Lani recimo sploh nisem našel ruševin objektov planine Trstje, ki je na levi strani poti ,če gremo čez Čiprje na Vodnikov dom.Sigurno bom šel obiskat obe planine Grintovice in opušeno planino Vrtačo, ki je za obema Grintovicama.Odcep za te tri planine sem videl kako leto nazaj, ko sem šel od planine Blato na planino Krstenico nekeko pol ure od planine Blato. V gozdu te kažipot usmeri desno navzdol.
Slovenske planine v vseh letnih časih Tako so bile vidne.1 Slovenske planine v vseh letnih časih Bil sem celo v zmoti, ko sem mislil, da je to planina Spodnja Grintovica, ker je višje ležeča kot planina Zgornja Grintovica.Teh dveh planin še nisem obiskal.2
2.9.2017
Z Ogradov sem videl planino Jezerce,ki je za planino Krstenico in običajno se na njej pase živina.Naprej od planine Krstenice še nisem šel nikoli.