Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč

viharnik17. 01. 2009 15:47:26
Danes se se šel gozdnega Joža v Polhograjskem hribovju.Na turi me je spremljal neizmeren mir,kakršnega že ni bilo.Naredil sem lepo krožno turo,po manj znanem svetu Polhograjcev.Turo sem začel pri gostilni Legastja v ločnici,nadaljeval po zorani cesti do doma na Govejku,se povzpel na greben Gontarske planinein preko Velikega Babnika.Od tu pa na greben Tošča,do vrha.Puhastega snega (do 30cm),je bilo ravno toliko,da je bila hoja prav zabavna in udobna.Na poti pa me je grelo skoraj pomladansko sonce.Poti so dobro shojene,(ne prehojene),naravnost primerne za družine in ostale pohodnike-ni ledu.Na vrhu Tošča pa se je že malo ojužilo.Po poti navzdol sem jo urezal po manj znani smeri(za poznavalce-pri tablah na smreki,desno po širokem grabnu mimo slapov Ločnice,do Rovtarja.Za to turo sem porabil 3.20min hoje.Bila je poezija.nasmehnasmehnasmeh
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Silhueta ledu ob poti1
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Danes na 700m2
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Mihelčičev dom na Govejku 734m3
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Znamenje z lepim borovim gozdom, zadaj4
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč na poti blizu 30cm novega snega5
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Na Gontarski planini raste na J strani pravi brin6
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Na Gontarsko planino 894m7
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Vrh8
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Pogled proti Sv Jakobu in Rogu s Katarino,skrajno levo pa Jeterbenk 774m9
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Prava divjina in mir10
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Na iglah počivališče na robu pa lep razgled11
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Pogled na Tošč z Vel. Babnika 905m12
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Kmetija Kozjek,nekdaj krušni dom izvrstnega alpinista Pavla Kozjeka13
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Sedaj pa naprej14
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Kmetija,zadaj Vel.Babnik 905m15
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč 16
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Sv.Lovrenc 824m17
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Grmada18
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Smreka lepo okrašena,le bombonov je zmanjkalo19
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Zloglasni Viharnik20
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč 21
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Ledene skulpture ob potoku22
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč 23
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Zahtevnejši sestop v grapo s slapom,do Rovtarja24
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Pot na Gonte z Rovtarja25
Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč Ledeni slap izvira reke Ločnice26
Planinček21. 01. 2009 09:02:30
A tista okrašena smrekca je na Tošču?
viharnik21. 01. 2009 16:18:34
Ja prijatelj!Na vrhu Tošča PD Medvode,že v decembru postavi pravo smreko,na Božiča pa jo lepo okrase.Na njej se najdejo vsi mogoči radodarno-komični okraski,od bombonov,čokoladic,stekleničk šilca žganega,lepih želja,spominkov.Ko si obenj,se počutiš kot,da si doma pa še tam ni tako lepe...
Prelepa novoletno-božična smreka na vrhu Tošča1021mPD Medvode1
viharnik8. 08. 2010 19:12:52
Današnja grebenska pot na Vel.Babnik me spominja po samoti in zakraselosti s Škednjevcem v Fužinskih planinah,če želi marljivi gornik okusiti in spoznati zadnje prvobitne predele. ... .Tukaj grem v desno potko(izvir vode) in levo strmo navzgor,kjer po nekaj m pride do travnatega slemena pod hišo.Tukaj gremo zgoraj nekoliko v levo v gozd,kjer kaj hitro,ko zagledamo greben,zavijemo desno nanj.Naprej te smer nezgrešljivo vodi po ozkih stečinah in naprej po solidni potki,vseskozi po razglednem,idiličnem grebenu.Zgoraj prečimo travnat in z borovjem zakrasel predvrh grebena,se za trenutek spustimo in naposled stopimo na vrh glavnega grebena.Sledi še hoja po delu grebena,ki se spremeni v vršno sleme predvrha,nato pa glavnega vrha Vel.Babnika 905m.Ko se vračamo z vrha je po 5min hoje nazaj,kar nekaj različnih poti(ena gre v desno navzdolJZ,greben pa gre naravnost),mi pa tukaj takoj zavijemo strogo v levo in se držimo travnato-resasto zelenega grebena.Spodaj se ponovno držimo levega dela grebena(sta dva!),vmes pa je nižje kanjon(zgoraj je prehoden-nadelana pot),spodaj pa ni prehoden!.Strmina je kar velika,vse je zakraselo,obiska tod zelo malo,saj sem na vrhu grebena splašil še tukaj prebivajočo Kanjo. To je ena najlepših,če ne najlepša,od še samotnih poti v Polhograjskih Dolomitih.Je pa strma vseskozi,vendar zelo lepa,zato se je dobro parkrat ustaviti na razglednih grebenih in občudovati razglede in naravo.Pot za sladokusce!.nasmehjezik
* OPOZORILO! Opisan grebenski pristop poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Višje ob grebenu je kamnita soteska1
Grem še skozi prehod zg.kanjona17
Tudi za navzdol je kar strmo in zanimivo18
koncanmatjaz13. 10. 2010 20:24:21
Tista kmetija ni kmetija kjer se je rodil Pavle Kozjek, to je škofjeloški kozjek, on pa se je rodil v Mačkovem grabnu pod grmado
viharnik13. 10. 2010 20:45:56
Tudi sam sem to pogruntal,ko sem obiskal nihovo dvorišče v Mačkovem grabnu.Nadvse prijazni ljudje,brat Rok in starši na desnem bregu,ki živijo v stari hiši.Rok mi je nudil parkirišče,zraven pa na prostem samopostrežba z medicami.Pozimi jih spet kaj obiščem.Lokacijo pa sem zamešal,ker je seznanjenost lokacije temeljila le na oni strani Polhograjskega hribovja.Oni so v mačkovem grabnu tam,kjer se asfalt konča,precej visoko zgoraj,levo Rok in brv.
viharnik22. 01. 2012 13:24:57
Ker je v gorah žalost s snegom, se danes na kratko odločim za bližnje Polhograjce.
Štartam pri Legastji in se po strmem grebenu, ki višje preide v vidno potko na Veliki Babnik.Na vrhu grebena splašim še gamsa, ki se je sončil na polici nad prepadom.Na tej izredno lepi, razgledni in samotni poti le poredko srečaš koga, večkrat le kanjo ali gamse.Na vrhu se razgledam proti Tošču, ki ima na severu še malo snega, potem pa proti Igalam in Gontarske pl. čez Govejek v dolino.Tura je precej drugačna po doživetju od drugih že uhojenih markiranih tras Polhograjcev.nasmeh
Po že malo trentarskem lepem grebenu na vrh1
Razgled z Igal8
Gontarska pl. s Sv. Jakobom levo10
viharnik10. 06. 2012 18:28:24
Napoved vremena je bila za popoldne kisla, zato sem se nammenil na bližnje Polhograjce.V planu je bil najbolj divji pristop na Vel.Babnik skozi strm, zagruščen velik kanjon Belega potoka, ki je dobro viden tudi s Sv.Jakoba.Tu notri se ponavadi sprehaja največ gamsov, ljudi pa sem zaide zelo malo. ... .Po 200m se soteska zoža in tam zavijemo po gozdu levo 20v.m navzgor.Pridemo do ravne gruščnate izravnave, tam pa zavijemo v desno grapo in po kratkem vzponu skozi, levo zagledamo vmesno zeleno gredino podrasti(vmes grapi).Se oprimemo te gredine in na sredini na levem robu opazimo stečino, ki prečka grapo v levo.Po prečenju preidemo na levi greben tik ob grapi in nadaljujemo po še vidni stečini.Tu se držimo desnih strmih melišč, ki privedejo na travnat greben, ki se še kar nekaj časa vije do najvišjega dela začetka kanjona.Naprej so vidne strme trave, ki jim ne sledimo, temveč na desni ob robu grape opazimo sistem lahko prehodnih a strmih kamnitih stopenj.Višje naposled le pridemo na vršnji greben, ki postrže s travami in prelepim borovim gozdom.Potka je naprej dobro vidna, ki nas pripelje na zadnji greben Vel.Babnika in v 10min smo na vrhu.Sestopil sem čez Igale, se povzpel čez senožeti še na Gontarsko pl. in preko Govejka zaključil(zašpilil)klobaso. Pot je zelo samotna, divja in malo znana.V mokrem je potrebna dodatna pazljivost.Toplo priporočam pot tistemu, ki želi spoznati drugačen obraz Polhograjcev in je vajen tudi lažjih brezpotij, nedeljskim občasnim pohodnikom pa je le ne priporočam.nasmeh
* OPOZORILO! Opisana pot poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Ob strugi potoka1
Slapič2
Po 200m se struga zoži, tam gremo na leva gozdnata pobočja 20v.m.3
Kmalu pridemo na gruščnato izravnavo4
Tam krenemo v to desno strugo5
Svet postaja strmejši, na levi med kanjonoma se oprimemo široke zelene terase podrasti6
Polhograjci tudi v skalni podobi7
Na koncu gredine svet ni prehoden, je šele začetek sipkega strmega kanjona 8
Neužitno!9
Tisti greben desno je normalka po dostopnem slemenu na Vel.Babnik (že opisan)10
Čudna reč, zavezani kosi ledu na borovcu?, imajo že kaj lovci vmes.11
Po 50v.m. sestopa sledi v levo (gledano navzgor) edini možen prehod na levi greben ob kanjonu12
Tudi tu je kar nepristopno, a gre desno po strmem melišču ( orientacija-tri drevesa)13
Levo v prehod mimo skalnega roglja14
Sledimo dobro vidni potki15
Pogled na ono stran16
Čista prvinska divjina17
Polh.Grmada in Mali Tošč18
Razgled z vrha kanjona19
nd kanjonom ne sledimo v strme trave, ampak krenemo v desno na stopničaste skalne odstavke20
še te premagamo in stopimo na travnat greben borovja, ki mu po potki sledimo do vrha Vel.Babnika21
Greben pred Babnikom22
Moja malenkost31
Že pri Govejku32
pinkerton11. 06. 2012 21:41:52
Viharnik, tudi ti iščeš plezalne poti iz Ločnice?nasmeh Jaz sem tvojo varianto prakticiral nekoliko bolj desno, preko "stenice" in na greben. Žal je pa obilo klopov. Lp
Stenica desno od grape1
viharnik11. 06. 2012 22:04:07
Ja, opazil sem tudi v desno varianto lep prehod na desni greben.Klopov nisem videl.Verjetno so se poskrili zaradi dežja, mene pa tudi preveč ne obrajtajo.Je pa tu v kanjonu Belega potoka zatočišče gamsov, ki jih je tod okoli kar veliko.Starejša gospa Micka izpod Govejka je pravila, da se je eno jutro tam paslo kakih 20 primerkov.nasmeh
viharnik1. 12. 2012 08:15:12
Včeraj popoldne pred stavko nad naše politike sem naredil še manjši krog po Polhograjcih.
V Ločnici pri parkirišču za Osolnik se povzpnem do sedla, tam zavijem levo na Gontarsko pl.,sestopim na Govejek in prek hiše Micke ter slapa nazaj na izhodišče.
Sprva je začelo snežiti na 700m, kasneje ob povratku pa je bila meja sneženja že na 500m.Pri Micki smo ob radlerju govorili o naši koruptivni politiki in ozadjem.Modra gospa, ki je preživela še vojne čase pa je sklenila, da, če bi se ljudje držali Jezusovih naukov;ne laži, ne kradi...potem v Sloveniji in v svetu ne bi potrebovali nobenih policajev in zaporov.Tako pa je izvorno duhovno esenco novodobnih vladujočih ljudi in tajkunov-gospodarstvenikov popolnoma prekril in zameglil lastni pohlep ter sebičnost, brez osnovnih moralnih norm.
Snežena pokrajina nad 800m1
Le pot je bila še dobro vidna2
Gontarska pl.3
Vršnje pobočje G.pl.5
Sestop po grebenu6
Pri križu nad Govejkom 750m7
Dom Govejek-odprto8
ločanka6. 04. 2015 17:38:04
Danes krasen izlet iz Ločnice s parkirišča "pri koritu" ob potoku mimo več slapov, gor do Mickinga raja, preko doma na Govejku po spodnji poti v vznožju Gontarske planote na vrh V.Babnika. Na vrhu malo ogleda po drugi poti, nato pa nazaj čez Gontarsko planoto proti Osolniku, nato pa spet v Ločnico. V tem času polno resja ob poti, da ne veš ali bi hodil ali samo občudoval. Lepa krožna tura, a so možne še druge variante, vse v tem lepem svetu. Lep spomladanski izlet za kratek čas, ga lahko samo priporočam!
mimo slapu1
vrh V.Babnika10
pogled na drugo stran k sv.jakobu11
viharnik23. 01. 2016 10:06:47
Včeraj sem naredil lep krog Osovnik - Gontarska pl. - Govejek.Sneg vztraja samo na osojnih legah, le malo topleje kot v Ločnici.Mici pod Govejkom je še čila in zdrava.
Sever Gontarske pl.3
ločanka12. 03. 2017 18:29:10
Že dolgo me je vleklo pogledat viharnikovo varianto grebenskega vzpona iz Ločnice na Veliki Babnik. ... Nekako sva našli pravo smer vzpona, ampak je sledilo kar mučno prebijanje preko podrtega drevja, kar pa nama ni vzelo volje za napredovanje po kar strmi poti. Potka je sprva zelo slabo shojena, nekako naju so hrabrile stopinje enega predhodnika, ki je bil najbrž tudi bolj pustolovskega duha, sicer se tu ne bi prebijal. Z višino pa je bilo podrtega vse manj, splašili sva tudi trop gamsov, ki tu sicer verjetno uživajo nebeški mir. Po kar strmem grebenu sva prispeli na lepo speljano prečno potko, ki se je vila po sila zakraselem, z borovci poraslem svetu, kjer sva prvič ugledali tudi Grmado preko kanjona in Tošč. Tu pa le še en sam užitek vzpenjanja proti vrhu. Povratek pa čez Govejek in mimo Mickine domačije do Legastje, kjer je bil krog sklenjen. Viharnik hvala za tvoj opis poti, je bil dobra vzpodbuda. Enkrat pa potem še v kanjon Belega potoka. Me vleče tisti peščeni svet med borovci.nasmeh
del najine potke1
viharnik12. 03. 2017 19:03:01
mežikanje
ločanka7. 04. 2018 19:03:22
Vse tako izgleda, kot da hodiva v te konce samo jaz in viharnik. No ja, samo ne hodiva skupajnasmeh.

Prelepo kot vedno, čez mostiček mimo "Micke" (ki jo danes ni bilo videti), direktno po grebenu na Gontarsko planino, nato pa še postanek na kavi pri domu na Govejku.
Tu postrežejo vse dni v tednu razen ponedeljka in to od 08h do 20h.
mimo slapu1
šoja3
tudi tu lahko občuduješ mucka, če ti je všeč seveda6
pogled proti Kamniškim danes, s poti7
na levo, smer odhoda in prihoda8
turbo7. 04. 2018 19:10:28
@ločanka,

pod nesplošno uganko lahko zastaviš vprašanje, kako je ime mačku na šesti fotografiji velik nasmeh
ločanka7. 04. 2018 19:16:27
seveda, saj vem, da računaš, da boš prvi uganilnasmeh
ločanka12. 04. 2018 21:21:33
Včeraj popoldne je bil sicer namen najti grebensko pot za Legastjo na Gontarsko planino, a se je izšlo malo drugače. Veliki Babnik ni bil predviden, pa sva po precej strmem pobočju s pomočjo rok prišla prav nanj. Kdo bi ločil vse te grebene, sva prišla na prvega, pa se je prikazala z leve ena grebenska potka in kasneje spet z leve še ena. Lepe so te grebenske, malo shojene potke, ki navdajajo z zadovoljstvom ko jih zagledaš, včasih jih le slutiš, saj so samotne in včasih komaj sledljive. Pa ker sem te zgornje grebenske potke že od lani poznala, je bilo napredovanje lažje. Pod vrhom občudovanje ob pogledu na kanjon Belega potoka, ki se zariše v smeri Grmade.

Povratek pa po prav tako zakraseli, z borovci porasli grebenski poti z Gontarske planine, ki se izteče za Legastjo. Tako je bil prav lep, čeprav malo divji krog sklenjen.

V kratkem načrtovana tudi potka skozi kanjon Belega potoka.
veselje ob najdbi te prve potke1
pogled na strmine, po katerih sva se vzpenjala11
po tej potki pa nazaj do Legastje12
taja314. 04. 2018 17:54:30
Hvala vama Viharnik in Ločanka, da sta mi s svojimi navdušenja polnimi opisi samotnih poti, omogočila spoznati tudi to plat Polhograjcev. Ni mi sicer uspelo najti začetka grebenske poti na V. Babnik, ki jo opisuje Viharnik, sem pa vztrajala in se prebijala preko podrtega drevja in po brezpotju naposled le dosegla grebensko potko. Tu je res čudovito, bori, cvetoče resje, pogledi na zasnežene KS Alpe in seveda, popolna samota. Izlet sem podaljšala še prek Gontarske planine na Osolnik in nazaj skoraj do Govejka. Skoraj zato, ker se je od koče že na daleč razlegala glasna glasba (pač sobota), ki pa si je za konec tega izleta nisem želela. Zato sem ubrala bližnjico na markirano pot, ki gre do Legastje. Čudovit izlet na topel pomladni dan mi bo prav goto ostal v spominu še dolgo. Se še vrnem.
* OPOZORILO! Omenjen grebenski pristop na Veliki Babnik poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Malo niže sem dosegla greben1
Razgled z grebenske potke2
Cvetoče resje me je spremljalo vso pot3
Razgled z osolnika na KSA4
zlatica4. 03. 2019 10:24:37
Včeraj sva jo s kolegico mahnile na Gontarsko planino. Pot naju je vodila: Trnovec-Brunarica pod Osovnikom - Gontarska planina - Dom pri Govejku - izhodišče. Ker sem bila prvič na Gontarski planini, sem presenečena ugotovila, da to ne gre za planino v pravem pomenu besede, pač pa strm greben velik nasmeh, ki ga je bilo po tej smeri še udobno doseči, medtem ko je strmina s strani Govejka kar neusmiljena. Na sami planini pa sta tabli za opozorilo, da se ne puščajo smeti, pa za rožce, ne razumem pa, da niso dodali vsaj enega napisa, kam vodita poti od tu naprej. Ena gre navzdol proti Govejku, druga naravnost pa bog ve kam.... Res neugodno za tiste, ki se prvič znajdejo na tej lokaciji... lp nasmeh