Seznam forumov / Slovenija / Polhograjsko hribovje in Ljubljana / Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč

Gontarska planina, Veliki Babnik in Tošč

julika4. 03. 2019 13:49:29
NAprej se gre proti Tošču...Če bi šli naprej,bi po 12 minutah zapustili strmino,kjer se stezica spet odcepi za Tošč in proti Govejku, kjer poteka lepa zložna stezica
zlatica4. 03. 2019 14:38:03
oh, julika, hvala za to informacijo. Bo prav prišla za kdaj drugič. lpvelik nasmeh
ločanka14. 02. 2020 06:41:56
Po različnih grebenih na vrh Velikega Babnika že večkrat, a po dolini Belega potoka pa včeraj prvič.
Sva bili tako navdušeni nad to potjo, da sva jo ponovili kar 2x, in to dol in gor. Pa saj so pogledi vsakič drugačni, vsakih v drugih barvah, počutje drugačno.

Med potjo sem se pa ozirala tudi za prehodi v pravi kanjon Belega potoka, tisti sipki, peščeni del, ki me že dolgo mika. Mislim, da sem ga odkrilanasmeh in to bo ju-hu-hu. Raziskovanja tu res ne zmanjka, polno zakraselih grebenov, skritih kotičkov.

Na celem pohodu nisva srečali nikogar, le mir in tišino.
Še se vrnem sem.
* OPOZORILO! Opisan grebenski pristop poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
potok večkrat prestopiš, a nikoli ni težko1
pogled proti sv.Ožboltu23
pa še Porezen za njim včeraj24
GITA14. 02. 2020 07:36:39
Bravo, bravo, sem prav čakala, kdaj se boš lotila te poti, da bom jaz potem lahko ponavljala in dobila kak namig... mežikanjevelik nasmeh Fotke so krasne in tako vabijo, da bom najbrž kmalu na teh potkah... nasmeh
* OPOZORILO! Omenjena pot poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
ločanka18. 02. 2020 08:01:32
V nedeljo je bil moj srečni dannasmeh. Je preteklo kar osem let od tega, ko je viharnik na tej strani objavil najbolj divji pristop na Veliki Babnik skozi zagruščen kanjon Belega potoka. Vse od takrat me je mikala ta pot, mi burila domišljijo, radovednost in želja po raziskovanju tega pristopa pa sta naraščali. Informacij o njej praktično ni, opisov ni. Vse kar sem o njej uspela izvedeti, je bilo tunasmeh. Zato hvala viharniku. Par dni nazaj sem sicer odkrila stezico, ki gre skozi to dolino, a to še ni bilo to, kar sem iskala, ni bil tisti peščeni kanjon, ki sem si ga tako želela obiskati.

Pa sva se tako zapeljala v Ločnico z željo odkriti to skrivnost. Že pri vstopu v kanjon se zaveš, da si vstopil v nek svet, kamor redko stopi človekova noga, kar te navda s spoštljivostjo. Strmi, divji svet peščene narave, podrtih dreves, kjer si prosto izbiraš, kam boš stopil, kam se boš povzpel. Poti tu ni, vse je eno samo brezpotje. Le dve pretekli sledi človeka sva odkrila, eno deščico leseno na drevesu, ki jo je omenjal že viharnik, in eno kamnito pregrado, ki sva jo prestopila, a sva se znašla še pred večjo, naravno pregrado.

Kanjon je obdan z grebeni, na katere se moraš povzpeti, če ga hočeš zapustiti. Izbrala sva levega, nekako je deloval bolj pristopen. Na grebenu sva zasledila stezico, ki je in jo ni, a te vodi med borovci, po kamnitih stopnjah, od koder ponovno občuduješ pogled na kanjon. Tako si nagrajen dvakrat, ko stopaš po njem in ko usmeriš pogled nanj z višine. Na nasprotnem grebenu sva ugledala tudi trop gamsov, ki so se v begu pognali dalje, v zraku pa nizko preletavanje kanj.

Prelep svet, ki ti napolni dušo in srce in ob tem čutiš radost, da ti je bilo dano pogledati vanj in ko veš, da ta svet tam resnično obstoja in da pot vanj sedaj poznašnasmeh.

* OPOZORILO! Opisan pristop na Veliki Babnik poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
ko vstopiš v kanjon1
na tale rob tudi moraš stopiti31
moja malenkost32
GITA1. 03. 2020 17:53:30
Zgornji zapis @ločanke se mi je zdel kot »klic«. Kot vabilo, ki ga ne moreš zavrniti in res sem komaj čakala, da greva…

Petek, ko je po hribih pometal veter, se je zdel ravno pravi dan, da se podava na raziskovanje v zavetje kanjona Belega potoka. Vse, kar sta napisala in pofotkala @ločanka in @viharnik sva si ogledala in prebrala nekajkrat, a to ni bilo dovolj, da bi lahko slutila, v kakšni neizmerni divjini se bova znašla. Ko si tam, je kar naenkrat vse drugače in drugih dimenzij, kot ko si ogleduješ fotke s kavča mežikanjenasmeh. Ključni del je izstop na greben. Shojene variante nisva našla nobene, zato malo po svoje… Tudi obračala sva enkrat, ampak saj to je vendar čar brezpotij… nasmeh
* OPOZORILO! Opisan pristop skozi kanjon Belega potoka poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Ob potoku...1
Slikovito...2
Nekajkrat prestopiva potok. Nikjer ni težav...3
Slutiva divjino...4
Vstop v grapo...5
Prvobitno, brez sledi...6
Po viharnikovem namigu se oprimeva zelene gredine...na sredi med levo in desno grapo...7
Pogled nazaj...8
Med sestopom sva stopila še na tale grebenček nasproti Mickine bajte...35
... po še zadnje razglede, predno zavijeva nazaj v dolino... :-)36
ločanka1. 03. 2020 20:27:42
Čudovito GITA! Lahko da se tam še kdaj srečamonasmeh.
GITA1. 03. 2020 21:51:55
Hvala, ločanka. Upam na srečanja, res... Bi bilo luštno skupaj odkrivati in raziskovati to divjino... nasmeh
ločanka2. 03. 2020 05:52:07
GITA, nasmehnasmeh
trdi5. 03. 2021 18:25:02
Na Veliki Babnik pa še prek Gontarske planine na Osolnik in nazaj čez Govejek. Lepo.
GITA14. 03. 2021 16:41:11
... Raznoraznih grebenskih variant je več, najbolj "pravoverno" grebenska (se pravi prav ves čas po grebenu) ima ravno tak začetek, kot si domneval. Začetni del po gozdu je bolj kot ne brezpotje. Vmes samo prečiš eno novo vlako, kasneje prideš na eno prečno potko, ki jo samo prestopiš in se držiš grebena. Višje ko si, lepša in bolj vidna in uhojena je potka. V sredo dopoldne (10.3.) sva bila ponovno malo bolj na hitro in na kratko v tem koncu. Nisva imela namena prav na Veliki Babnik, ampak samo raziskat tisto prečno stezico, ki je videti tako lepa in mamljiva... več pod fotkami... Za Polhograjce si je vredno vzeti čas. Midva greva večkrat, kar tako, brez namena stopiti na kakšen vrh. Takrat je pravzaprav še najlepše in najbolj samotno. V sredo sva srečala kakih petnajst gamsov, človeka pa nobenega... velik nasmeh
* OPOZORILO! Omenjen grebenski pristop poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Prečna potka, ki naju je tokrat zvabila v desno...1
Srečanje...2
Opazovanje z varne razdalje...3
Pri tej bukvi zapustiva prečno pot in se usmeriva po še enem grebenu navzgor...4
Resje resnično polepša pobočja v tem času...5
...in poti seveda tudi...6
Prelep kontrast...7
Meja med zimo in pomladjo...8
Pot naju pripelje na greben, po katerem bi se vzpenjala, če bi mu ves čas sledila in ne bi skrenila na prečno pot......9
Sestopiva do prečne poti in po njej na drugo stran v dolino...10
Pripeljala naju je na prvo peščeno izravnavo v dolini Belega potoka.11
grega_p14. 03. 2021 20:39:07
Gita, hvala lepa za nazoren odgovor. Začetne slike povedo vse glede dostopa - se mi je zdelo, da bi moral iti tu. Greben pa bo počakal na kakšen lep pomladanski dan...
palček plezalček21. 03. 2021 21:26:22
Dve zašpiljeni klobasi po Polhograjsko sta imeli presečišče na Velikem Babniku. Prva (slike 1-20) uhojena, druga (slike 21-34) bolj raziskovalna.
* OPOZORILO! Grebenski pristop na Veliki Babnik poteka preko zasebnega dvorišča, kjer prehod ni dovoljen!
Beli potok - druga sipina, kjer grem desno1
Simpatična potka se vije po grebenu2
Pogled na sosednji greben3
Bori, bori, temni bori_kakor stražniki pod goro_preko kamenite gmajne_težko, trudno šepetajo.4
Proti Glavni5
Še nekaj zimskega pridiha11
Gontarska planina12
Sestop13
Edino sitno mesto je sestopiti na cesto, ki prereže greben, a korenine so precej dobri grifi :)14
Levo po cesti nekaj 10 m in nato desno navzdol15
Grape se cepijo, tiste na levi si pustim za zimo24
Počasi tudi vode in ugrezanja ne bo več25
Telohi rdečijo in se počasi poslavljajo26
Drevo se je podrlo in na preperelem koreninskem spletu je pognalo novo življenje27
Pogled nazaj28
Vrh grape desno po beli cesti in z nje naravnost po grebenu do Velikega Babnika29
Z Velikega Babnika sestop po stranskem grebenčku proti JV30
Lepo in samo v prvem delu malo uhojeno; najbrž vsled lovcev31
Precej strmo32
Pogled nazaj33
V spomin na tiskarno34
grega_p28. 03. 2021 01:54:55
Pozdravljeni,

v želji na mirno razrešitev problema in informiranja ostalih na tem forumu posredujem ZS na to temo in obenem tudi moj odgovor. Stvari se po moje najhitreje rešijo, če so transparentne:

26.3.2021 19:11:04 Pozdravljeni,

Zaznali smo, da je več oseb brez dovoljenja lastnika na zasebnem zemljišču neupravičeno fotografirala privat lastnino in jo objavljala po spletnih omrežjih.
Zaznali smo tudi nekaj kršitev nedovoljenega parkiranja in prehoda, povzročanja škode na zemljišču in motenja posesti.

Pravna podlaga:
Zakon o ohranjanju narave
Zakon o gozdovih
Zakon o kmetijskih zemljiščih
Zakon o planinskih poteh
Obligacijski zakonik
Stvarnopravni zakonik
Kazenski zakonik

V zadnjih letih se je število pohodnikov in kolesarjev na našem privat zemljišču, oziroma kar na dvorišču, znatno povečalo in končno smo odkrili tudi zakaj.
Posamezniki na splet objavljate in posredujete informacije kje točno ste se nahajali, kar je sicer neumno, ni pa samo po sebi nezakonito.
Ker steze/brezpotja po katerih hodite/peljete niso planinske/kolesarske poti, ampak privat zemljišča za katere niste dobili dovoljenja za prehod, ste lahko tudi v kršitvi.
Z vašimi objavami po spletu pa potem h kršitvam napeljujete še ostale pohodnike/kolesarje!
Nimamo nič proti, da uživate v naravi in raziskujete hribe, vendar to še ne pomeni, da imate neomejene pravice!

Naši pogoji so jasni:
1. Hodite/vozite po označenih kategoriziranih poteh v skladu z zakonodajo! Na našem zemljišču jih praktično ni, lahko pa vam posredujemo kje okoli so.
2. Spoštujte zasebnost in ne slikajte/snemajte privat zemljišč in oseb! Nekaj so anonimizirani posnetki za lastno uporabo, drugo pa tisti za na socialna omrežja in splet.
3. Kar je že posnetega/objavljenega, pa da ni v soglasju z lastnikom/osebami, naj se nemudoma izbriše s spleta!
Če v 8 dneh sporne objave ne bodo izbrisane, bomo zadevo prijavili administratorju spletnega mesta in potem dalje pristojnim institucijam.

Seznam objav za katere želimo izbris (tema od viharnik 17.1.2009: http://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?slo=1&gorovjeid=5&id=1524 ):

viharnik

Lep pozdrav

-----------------------
odg:

Zdravo, razumem vaš pogled. Če ne želite pohodnikov, bi bilo mogoče najbolje, če bi tam postavili tablo, da je to zasebno zemljišče in da prehod ni dovoljen. Jaz bi osebno to brez problema upošteval in bi ubral drugo pot do cilja.

Osebno nisem stopil na vašo parcelo in omenjenega izleta nisem prehodil, kar je razvidno tudi iz objave. Pa tudi če bi, tega ne bi mogel vedeti. Tako da boste omenjeno zadevo najlažje rešili na zgoraj omenjen način, ker se drugače stvari ne bodo omejile, saj smo ljudje raziskovalni po naravi in samo izbrisi ne bodo pomagali.

Obenem pa bom dal še vašo objavo pod to temo da bo vsem jasno, da si ne želite tam prehoda. Noben problem, mislim da bodo pohodniki to upoštevali in bodo na ta način tudi informirani.

Srečno in uživajte v miru!
lp Grega
zavest28. 03. 2021 08:26:54
Naj se javi še kak pravnik in pojasni, kako je s hojo po brezpotjih, neškodljivem oz. prostem prehodu in objavljanju fotografij za nekomercialne namene, če so te posnete na javnem kraju.

Povsem razumljivo je, da lokalci želijo mir in samoto, a žal so se stvari v zadnjih letih spremenile in na prej redko obiskana območja sedaj pride več ljudi. Kljub temu se nekatere zahteve zdijo nerazumne oz. v neskladnju z zakoni.

grajfer28. 03. 2021 08:37:25
@grega_p, hvala za komentar. Se strinjam z vami, bomo uredili še dodatne table, da bo bolj jasno.

ločanka6. 03. 2024 14:31:06
V.Babnik - Gontarska planina - Osolnik

Kaj bi hodili v Celje na oglede prelepih rožnatih preprog v tem času, če je vsega tega v izobilju v Polhograjskem gorovjunasmeh. Ja, se bom malo zadržala, preveč reklame lahko včasih tudi škodinasmeh.
tu gor sva se usmerila1
slika z bližine parkirišča38
palček plezalček6. 03. 2024 15:47:03
Šarmantno cvetoče. nasmeh
Le kako ti uspe v teh turobnih dneh najti sonce?
ločanka7. 03. 2024 08:24:37
ja palček, moraš v Polhograjcenasmehnasmeh
ločanka14. 03. 2024 16:37:28
Glavna - Veliki Babnik

Sedaj je pravi čas za obiskovanje Polhograjcev, saj ti ne uide vijoličasto-rožnata kombinacija tal,ki jo poživljajo tudi raznobarvni telohi. Poleg tega pa še čudoviti pogledi na pobeljene gore, slapičke Belega potoka, prelepe potke, usločene borovce, gamse.. No, te sem pa ugledala šele doma, ko sem slike naložila na računalnik.

Najina pot je bila včeraj povsem krožna, te so običajno najlepše. Najprej spust na peščine Belega potoka, potem lepa poševna potka, ki te pripelje na greben in ta še na en lepši greben. Občudovanje narave prav po celi poti!