|
panda11. 07. 2013 12:24:47 |
tura na Kamniško sedlo gre lahko tudi iz Logarske doline. Nič kaj nedolžna plezalna pot se za nevešče ali ne dovolj pazljive lahko hitro spremeni v nesrečo. Moj moto v gorah je: ne podcenjuj nobene poti, pa če je še tako lahka. Pa varen korak vsem ljubiteljem visokogorske narave.
(+11) | | |
|
|
|
|
Zebdi11. 07. 2013 12:30:15 |
primoza je kar prav napisal. Pasti se skrivajo tudi kje drugje kot samo v tehnični zahtevnosti ture. Iz Kamniške Bistrice do doma je potrebno premagati 1200+ metrov višinske razlike, kar lahko komu predstavlja tudi problem. Napak bi bilo sklepati, da če pot z lahkoto prehodita dva (sicer kondicijsko odlično pripravljena) otroka, da je pa primerna za vsakogar. In v tem kontekstu je opozorilo vsekakor na mestu.
(+9) | | |
|
|
|
|
Daaam11. 07. 2013 12:31:12 |
@ms primoz..mislim da je izjava od primoza-a mogoče res malo ponesrečena, vendarle bi se pa s klikom na njegov profil lahko prepričal, komu odsvetuješ obisk gora... verjetno bi te lahko marsikaj naučil.
(+9) | | |
|
|
|
|
VanSims11. 07. 2013 12:32:48 |
Smrtne nesreče so se dogajale tudi že na Šmarni gori, na Osojščici nad Bledom se je pred kake 4-5 let smrtno ponesrečil tujec in - poškodoval še gorski reševalec, ki je dostopal do njega(!). Tako, da pretiravanj ni. Drugače pa tisti, ki preberemo kak zapis od primoza in pogledamo še kako sliko, smo takoj vedeli za katera dva nadebudneža gre!
(+5) | | |
|
|
|
|
Keko11. 07. 2013 12:38:12 |
En primer: Na Kamniško sedlo se podaš po tej poti s slabo kondicijo, z novimi, pretesnimi in neuhojenimi čevlji, z napovedanimi popoldanskimi nevihtami. Tura se ti lahko spremeni v pravi pekel, ki ga boš pomnil celo življenje in o njem še velikokrat pripovedoval svojim vnukom v poduk, kako se v gore ne hodi, če te seveda ne bo sram.
(+10) | | |
|
|
|
|
pikica111. 07. 2013 12:39:00 |
Vsako leto se pri nabiranju gob ponesreči kar nekaj ljudi. V gorah je pa vse skupaj lahko še hitreje, tura ni otročje lahka, čeprav sta jo opravila otroka sama. Pohvala Ajdi in Žanu, kar tako naprej
(+8) | | |
|
|
|
|
gams4411. 07. 2013 12:43:19 |
a spet toplo vodo odkrivate
(+4) | | |
|
|
|
|
Rokovnjacica11. 07. 2013 12:48:15 |
Ajda in Žan! Faci sta, res! Sta mi obudila spomnine na čas, ko sem v vajinih letih peljala sestrično na sedlo...Bodita previdna in uživajta!
(+9) | | |
|
|
|
|
urbancek11. 07. 2013 12:48:27 |
Pasti se dostikrat skrivajo tudi na "lahkih" poteh... Seveda. Npr. ko se vračaš z dolge in zahtevne ture, je lahko ob preveliki utrujenosti, rahli nepozornosti ali manjši kronični poškodbi (npr. kolena) usodno kakšno skrotje ali prepadek, pa je lahko le 10 min od avta in že povsem v dolini na "lahkem" terenu. Pa si lahko zgoraj lezel izjemno zahtevne in veliko bolj "nevarne" poti, se dostikrat lahko kaj pripeti tik pred koncem ture v dolini. Kot pravi panda, na vsako pot s spoštovanjem in imeti vedno v glavi, da je vrh šele na polovici poti .
(+10) | | |
|
|
|
|
ms_primoz11. 07. 2013 13:18:21 |
ja pa dobr no, sedaj ko grem v trgovino po kruh me lahko preseneti vihar, strmoglavi letalo, povozi avtobus, udari babica s torbico - in kaj je nauk sedaj moje opisane poti - ja da je po ˝vašem˝ vsaka pot smrtno nevarna in da nobene poti ne moreš podcenjevati. Da gresta dva mladoletnika danes na Kamniško sedlo iz Bistrice, ni prav nobene nevarnosti, ki preti nanj. Iz vsega delate bavbav. ko sem bil star 10 let sem plezal na 15m visoko drevo, pa ni soseda nič filozofirala kako moram biti fizično pripravljen in ....skratka, ne delajta slona iz nič.
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 13:38:27 |
Zebdi, eno je, trditi, da je pot primerna za vsakogar, drugo pa je izjava, da so na poti "pasti". Pasti ni, pa pika.
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 13:41:17 |
Še Kekotu: Ej, pa kdo govori o tem, da se ti kaj ne more zgoditi na poti iz sopalnice v kopalnico? Seveda se ti lahko. In kdo je rekel, da naj gre na Triglav nekdo, ki so ga včeraj izpustili po operaciji srca? primoza je govoril o PASTEH same poti!! To pa je enostavno TU MAČ!
(+1) | | |
|
|
|
|
Zebdi11. 07. 2013 13:47:01 |
SamoK, ko sem se pred leti udeležil alpinističnega tečaja na Kamniškem sedlu, nas je lepega julijskega jutra pozdravilo 5cm snega. Kot sem že rekel, pasti se lahko skrivajo tudi drugje, ne v tehnični težavnosti. Takole na hitro bi rekel, da tehnična težavnost niti ni past, ker se načeloma ne spreminja skozi čas. Meni osebno se zdijo vremenski obrati precej bolj pasji. Tura pa tudi ni najkrajša...
(+5) | | |
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 13:51:39 |
Tole poudarjanje nevarnosti gora, ki ga nekateri furajo (tudi mediji), je po mojem prepričanju hudo zgrešeno. GOre objektivno niso nevarne. Nevarno je le, če človek, ki gre nanje, ne ve, v kaj se podaja, in če ne pozna svoje pripravljnosti. Za razliko od tega so na primer ceste resnično objektivno nevarne, ker lahko voziš še tako varno in primerno svojim sposobnosti, pa ti kak norec prileti nekje izza ledža! Res ne razumem tega poudarjanja, kako nevarno je v gorah. Prav nič ni nevarno! Mika me, da bi celo rekel, da ni nikjer drugje manj nevarno )
(+1) | | |
|
|
|
|
ms_primoz11. 07. 2013 13:51:51 |
SamoK - vsaj še nekdo, ki zna razmišljati.
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 13:54:21 |
Zebdi, to, kar si napisal o nenadni spremembi vremena, sicer drži, vendar: - prvič, to je v gorah danost. Kdor je šel več kot dvakrat v resne gore, mu je to jasno. Torej ni "pasti". Je samo pripravljenost ali nepripravljnost. - drugič, ej, gre za KANMIŠKO SEDLO iz KAMNIŠKE BISTRICE. Manj nevarno je kot v Tivoliju, pasti pa ni prav nobene. 5 cm snega? In?
|
|
|
|
Keko11. 07. 2013 13:55:18 |
(+4) | | |
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 13:59:29 |
Keko, trije nepripravljeni turisti so se izgubili. Poznam nekoga, ki je na poti iz gostilne domov padel v jarek. Je zato jarek past? Ne omalovažuj gora z omembami "pasti". Gore so tam, takšne kot so, če pa se obiskovalci ne znajo pripraviti nanje, pa to ni past, ej!
|
|
|
|
Zebdi11. 07. 2013 13:59:36 |
SamoK, to preprosto ni res. Tudi v gorah imaš dejavnike, na katere je praktično nemogoče vplivati ali se nanje pripraviti, izogneš pa se jim lahko le tako, da ostaneš doma. Tveganje seveda lahko zmanjšaš s tem, da izbereš svoji kondiciji in svojim izkušnjam primerno turo ter se nanjo ustrezno pripraviš, ne moreš pa popolnoma izničiti tveganja. In opozarjanje na dejavnike, ki jih je vredno upoštevati ob obisku gora nikakor ni strašenje, ampak prej preventiva. Če takšna opozorila ne bi bila potrebna, potem verjetno tudi ne bi bilo GRS posredovanj?
(+5) | | |
|
|
|
|
SamoK11. 07. 2013 14:02:21 |
Zebdi, s tem, kar si nazadnje napisal, se povsem strinjam. Ne strinjam se le s terminom "pasti", ki naj bi tičale na gorah. To je enostavno omalovažujoče do gora.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.