Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste v hribih že kdaj kaj izgubili?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
Apolonija10. 07. 2013 07:57:03
Dobro jutro! Veš, pri svojih "poimenovanjih" pišem vprašajenasmehTravniška penuša, na katero me rastlina takoj spomni, raste na vlažnih travnikih, gozdu, ne vem pa, kako visoko. Tudi se ne vidi pritličnih listov, rozete...Tako lahko rečeva, da rastlina /rožnata in bela/ najbolj verjetno spadata v družino križnic, rod in vrsta pa sta lahko vprašljiva. Rastlini, ki ju primerjaš, imata tudi po moje razlike v listih in po prašnicah.
Botanične turice so zame /vsaj trenutno?zaradi ortopedskih težav/ samo krajši izleti, zato toliko z večjim veseljem spremljam tvoje/vaše. Lp
všeč
anka 10. 07. 2013 11:53:26
Brane, žal ne bo, pri nas zelo redek spomladanski kosmatinec. Več o kosmatincih je napisala Alenka tukaj.
Spomladanski kosmatinec1
všeč
velkavrh10. 07. 2013 12:11:11
Še enkrat sem natančno proučil slike. Anka imaš prav.
všeč
Apolonija10. 07. 2013 14:12:26
Pa sem se spet nekaj naučila. Sem mislila, da je Pulsatilla alpina subsp. alba enako kot spomladanski kosmatinec. Torej mi je beli kosmatinec bolj všeč kot navadni alpski.
alpski kosmtinec1
všeč
Apolonija10. 07. 2013 20:19:56
Brane, če se spet vrnem na rumeno neznanko: strokovnjak pravi, da gre za "eno polno cvetno zlatico", ki pa se je s posnetka ne da botanično bolj določiti. Je pa zanimiva, da bi jo v ljubljanskem botaničnem vrtu imeli in opazovali, če so te spremembe stabilne. V naravi se dogajajo mutacije, vendar ponavadi niso prav stabilne. Vidiš, dober opazovalec si in si odkril pa slikal posebno rožico. Škoda, da jo je čisto malo in je ne bo mogli proučevati. Lp
všeč
anka 10. 07. 2013 21:09:44
Alpski kosmatinec ima tri podvrste, dve sta beli, podvrsta P. alpina subsp. apiifolia je pa rumene barve. P.alpina subsp. alba (beli kosmatinec) pa žal raste samo na Mangrtu in Komnu, ker raste samo na zakisani podlagi in je precej manjši. Fotografirani je kar alpski kosmatinec - Pulsatilla alpina subsp. austroalpina. Posamezni primerki se med seboj tudi lahko malenkost razlikujejo.
všeč
Sorok10. 07. 2013 21:44:38
Sorry, da vas prekinjam v debati o kosmatincihzadrega z vprašanjem za strokovnjake: ali je na pripetih slikah Sternbergov klinček ? Nisem čisto prepričan... Posnet je pod Stolom (nasmeh) v nedeljo.
1
2
všeč
otiv10. 07. 2013 22:25:00
Jaz bi rekel,da je.Le nekam blede barve je.
všeč
Sorok10. 07. 2013 22:47:15
Ja, zaradi tega sem v dvomu. Sem pomislil, da je kaj narobe s posnetkom, ampak tudi tinky je slikal iste klinčke (slika pod "trenutne razmere" / "Stol") z drugim aparatom pa je barva enaka...
všeč
otiv10. 07. 2013 22:57:18
Verjetno mu česa manjka,le kaj pa je velik ?nasmeh
všeč
Sorok10. 07. 2013 23:12:11
Hja, po moji oceni nekje med 10 in 15 cm, cvet pa nekako kot kovanec za 2 evra nasmeh.
všeč
Apolonija11. 07. 2013 00:45:50
Verjetno je sternbergov klinček.

No, pa je Anka razblinila sanje najprej o pomladanskem, zdaj pa še o belem kosmtincu.
všeč
velkavrh11. 07. 2013 06:42:39
Me zelo veseli, da sem prišel do novih spoznanj. Triglavsko neboglasnico sem pa le našel in to v takih razmerah ,da si moral biti že napol alpinist. Pozneje, ko sneg skopni jo je v Julijcih v visokogorju dosti. Murke so pa bolj redke najdbe, ta čas še posebno, ko vse rastje zaradi dolge zime zamuja.Pa tudi kasneje v večjih količinah najdemo le relikanijevo čeno murko.

Kam pa je zginil alpski skalnjak.Nikjer še nisem v alpskem skalnjaku videl recimo obirsko sivico in skorjasti kamnokreč. Tudi nikjer nisem zasledil, da bi se to dalo kupiti.Sicer pa bo treba biti v bodoče pazljiv, ker je kup za nas čisto običajnih rož zaščitenih. Med njimi so celo šmarnice, zvončki, telohi, vse kukavice, ciklama, ki jih vidimo po vrtovih. Clusijev svišč in planiko se res da kupiti.Mislim pa da pustimo gorske rože v naravi in jih hodimo občudovat v naše prelepe gore.
všeč
Apolonija11. 07. 2013 07:27:27
Slike so bile samo kratek čas objavljene. Odstranila sem jih, ker nisem prej vprašala lastnika vrta, če jih lahko. Saj veš, avtorske pravicenasmeh
Začudil bi se, kaj od alpskih rastlin se da po vrtnarijah pri nas in več v tujini kupiti. Skorjasti kamnokreč gotovo: http://www.trajnice.com/ceniksplosno7.htm

Vse alpske rastline pa tudi mećki, jesenček, kukavice, ki sem jih slikala, se dajo kupiti. Za sivico pa ne vem. Če te zanima, ti lahko pošljem povezave.
Drugače se globoko strinjam s tabo in seznam zaščitenih rastlin dobro poznam.
všeč
Apolonija11. 07. 2013 07:31:09
PS. tudi tvoj rdeči; S.exarata ssp atropurpureanasmeh
všeč
velkavrh11. 07. 2013 10:15:41
Začudil sem se koliko sedaj ponuja Golob-Klančič. Res pa je da sem jaz kakih deset let nazaj kupil zadnjo trajnico pri njej. Od takrat nisem več spremljal njene ponudbe. Dvajset let nazaj pa ni imela več v ponudbi rože, ki jo nebi imel.Mika me da bi osnoval velik alpski skalnjak-z rožami kupljenimi seveda-ne iz narave.Že dvajset let je sigurno odkar smo kupili čudovit mali priročnik-Rastline za skalnjak-Kenneth A. Beckett.Mesto zanj imam že določeno.
všeč
Apolonija11. 07. 2013 13:50:54
Brane, jaz ima znance in prijatelje med "vrtoljubci" in zato kar dobro poznam tudi sedanjo ponudbo v Sloveniji. Golobova ima nekaj za skalnjak, vrtnarija Adamič v Strehovcih pa ima veliko več, vendar ni/ŠE/ v katalogu. Mislim, da dobijo matične rastline na Češkem. Za pokušino,da te malo vzpodbudim. Ko bo deževen dan in boš imel čas: https://shop.alpine-peters.de/saxifraga-herbststeinbrech-oktoberle.html

Jaz ima majhen skalnjak s kupljenimi rastlinami. Najbolj sem se namučila z repušnikom, ki mi je cvetel samo takrat, ko sem ga kupila na sejmu. No, posamezno nezaščiteno sem tudi posadila, sicer je treba čuvati naravo. Za stara leta ti bo tak skalnjak lahko še posebno v veselje.
všeč
miri11. 07. 2013 14:29:13
Priporočam ogled Scopolijevega vrta v Idriji.
(+1)všeč
Apolonija11. 07. 2013 14:58:47
Brane, hotela sem poslati to povezavo, ta je zame "the best" http://www.floralpin.de/

Miri, hvala. Jaz si ga bom gotovo ogledala. Sicer sem pogost gost Julijane pa tudi b.v. na Dobraču pri Beljaku. Ampak, najlepše vrtove ustvari narava.
všeč
otiv12. 07. 2013 22:05:55
Morda kdo pozna spodnjo rožco,ki sem jo slikal danes na Mrzlici.
Škrlatnordeča detelja - prvi posnetek1
... drugi2
...tretji3
...četrti4
(+1)všeč
Stran:123...4546474849...445446447
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki