Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Kje se nahaja planina Arta (1564 m)?
Glasuj

Kateri GPS?

Natisni
urarrr26. 05. 2012 10:01:23
@marky

Sem našel karte za mapsource..

naredi nekje ftp accaunt in mi pošlji na ZS dostopne podatke, da ti presnamem gor. Materjala je skoraj 4 GB.

Nekatere je potrebno samo inštalirat, če se ne motim sem to naredil z našo kato adria topo, druge pa sem samo presnel notri in popravil register oz zalaufal datoteko... malo se je treba pozabavat..

Lahko pa pustiš več prostora na ftpju pa ti dam img varjanto vsega skupaj ker imam jaz že na mišini...

(+3)všeč
Bojan_A2. 03. 2013 18:41:18
Sam uporabljam GPS sprejemnik Garmin Etrex 30. Sprejemnik je dovolj natančne, ima dolgo avtonomijo baterij. Slabost pa sta teža in majhen zaslon.

Sem napisal Še kratek članek kako GPS sploh deluje: nasmeh http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/03/02/gps-in-teorija-relativnosti/
(+1)všeč
pohodnik3822. 04. 2013 17:41:48
Ker so Android telefoni že zelo razširjeni in večina opremljena z GPS sprejemnikom so lahko odlični pripomoček za beleženje statistike prehojene poti ali ogleda lokacije kjer se nahajamo.Tukaj je nova Googlova aplikacija:

Moje poti-My Tracks

Danes preizkusil zadevo na krajšem pohodu v okolici Maribora:

Trije ribniki-Piramida-Trije ribniki

Lp! Tonenasmeh
Zaslonski posnetek aplikacije-Moje poti-My tracks1
(+1)všeč
keber122. 04. 2013 22:51:53
Medtem ko so smerno GPS naprave (tudi na telefonih) dovolj natančne, žal višinsko zelo zgrešijo, sploh kumulativno. Tako sem imel na eni od kolesarskih tur po GPS-u kar za četrtino manj višinskih metrov vzponov (to je cca 300 m) kot pa zmerjeno z višinomerom (imam sicer Suunto Ambit, odlična zadeva, priporočam, če si lahko privoščite). Tudi izmerjene višine na ključnih točkah pri GPS merjenju močno odstopajo od pravih (nihajo do skoraj 50 metrov gor ali dol)
(+1)všeč
ljubitelj gora22. 04. 2013 23:12:58
Ni ga GPS-a, ki bi bil 100 % točen.
(+3)všeč
keber123. 04. 2013 09:29:38
Nič ni 100%, vendarle so današnji dovolj dobri za smerno sledenje tako na cesti kot na pohodnih poteh, odstopanje nekaj metrov od prave poti (kolikor v povprečju prikazujejo) nima znatnega vpliva na dolžino prehojene razdalje in na splošno uporabnost teh naprav.
Pri višinskih profilih je pa še vedno edina dovolj natančna izbira za vsakodnevno rabo barometrični višinomer.
(+1)všeč
pohodnik3824. 04. 2013 18:28:41
No to je pa že bolj podobno pravi GPS napravi,kot zgleda so se pri Googlu kar potrudili,odstopanja so še ampak ne tako velika kot pri prejšnjih aplikacijah.

Danes preizkušeno na pravi turi kako pa se v gorah obnese ko si v senci za steno to pa še je potrebno sprobatmežikanje

GPS-Krvavica-Gunetova glava-Črni vrh-Tolsti vrh

Lp! Tonenasmeh
všeč
ljubitelj gora26. 05. 2013 21:23:10
Na telefon sem si naložil garmin in ga tud uporabil v hribih, v gorah ga nisem uporabil tm se ni za igrat, lovi skoraj ves čas, ampak da bi pa tole uporabil, da me vodi nekam, mi pa tud na misel ne pride. V hribih/gorah se drugače pripravim. Imel pa sem tud en klasični gps, ampak mi kaže samo prehojeno pot, sled, pa nadmorska, ampak sem ga s seboj vzel samo 1x. Tako da dosedaj to delam brez gpsov, tud zemljevida ne nosim zmeram s seboj, se pa dobro pripravim doma z raznimi opisi, slikami in na hribi.net so več kot dovolj dobro-prfektno opisane poti in priložene so enkratne slike. Ko vse to prebereš, si zapomneš slike iz opisov se potem čez čas že navadiš tud brez tega in raziskuješ dalje. Še enkrat, ker več ali manj hodim sam v hribe se predvsem odločam o tem, da se iz ture vrnem tako lahko vem do kje sem sposoben in si tud naredim glavno mejo.
(+2)všeč
lynx26. 05. 2013 21:49:07
Tisto višinsko odstopanje med 40 in 50m je vedno prisotno, ampak predvsem zaradi razlike v uporabljeni projekciji, zato jo samo odbiješ.

Pešpoti.si pa ignorirajo izmerjene višine in za zapisano pot pogledajo višine na 5m državnem digitalnem modelu višin, kar je dosti bolj natančno. Oz. vsaj načeloma, ker na koncu pridejo ven zelo velike skupne višinske razlike. Bo treba enkrat naredit par kontroliranih testov. nasmeh
(+1)všeč
pohodnik3827. 05. 2013 20:08:30
Se strinjam LG zadeva je namenjena za beleženje statistike,izris prehojene poti.Na turo se je pa itak potrebno pripravit že doma da veš vsaj približno kaj te čaka na terenu.Jaz počnem podobno kot ti samo da meni pač zdravje in leta ne dopuščajo da bi lahko vsepovsod lezel, pač izbiram svojim zmožnostim primerne ture.Res pa je da opravljam veliko bolj nevaren poklic kot je hoja v gore.V gorah še mi do sedaj nikol ni tekla kri pa že kar nekaj let hodim in to čisto sam v službi pa skoraj vsaki drugi dan se kje pajsnem sem steklar po poklicu.Tak da ne vem zakaj so nekateri tako pametni in imajo nekaj za govoričitnasmeh

Lp! Tonenasmeh
(+2)všeč
ljubitelj gora27. 05. 2013 20:58:50
Edino, kar se mi zdi smotrna uporaba je pri povratku v nočnem času. Pot mi je bila znana, ampak vidi pa se bolj malo, sploh kakšna stranska potka te hitro zavede. Tle sploh nimam pojma, kako se orientirat (markacije že, toda bi morale biti pogoste), če pa je vse tko temno in ko ugasneš naglavno lučko se znajdeš v temnem hribovskem svetu v dolinah pa se vidijo barvite lučke in ravno zaradi tega sem si kupil klasični gps. Mobitel (nokia e52, močna baterija) mi jo sprazne od jutra do večera, pri klasičnem garmin gps-u pa baterija zdrži dlje, pa še bolj natančn je, odporen na vlago, udarce. Sončni zahodi so lepi, ko že veš, da bo jasno nebo, pri sončni vzhodih pa se zna zgodit, da je vrh v oblakih oz. je še kje kaj oblačnosti (vremenarji o napovedih v gorah nimajo kaj dost pojma), ampak sem vseeno raje za sončne vzhode, če že kam zaidem pa vsaj tam počakam (zaenkrat še nisem). Izbiram za sončne zahode/vzhode temu primerne poti, hribe, da ni kakšnih posebnih razpotij. Tud kar se tiče padajočih skalc je srhljivo, ko začne ropotat pa to ropotanje ne moreš vidt, sliši se že, toda skala ima svojo pot, da bi se pravočasno umaknil na varno. Svet ponoči je drugačen, priprave so drugačne, ko se sonce skrije prtisne mraz (v jeseni se to dobr občuti), pohodnikov ni več. Saj GRS, vodniki, rševalci ga uporabljajo.
(+1)všeč
gorolazka6. 10. 2013 14:18:15
Colorado ali Oregon ali ?
Pozdravljeni,
čas je, da sprejmem sodobno navigacijo, saj sem se do sedaj zanašala na opise poti in zemljevide.
Kaj svetujete?

Hvala

Anja
všeč
Daaam6. 10. 2013 17:57:20
Zanašaj se še naprej na zemljevide..in malo na opise..! Naj ti bo navigacija , če jo že moraš uporabljat samo za dodatno preverjanje/sledenje ipd.. nikakor pa ne daj zemljevida ven iz nahrbtnika.. lp
(+3)všeč
smatjaz7. 10. 2013 19:34:31
Gorolazka, ni pomembno kateri, vprašanje je če si dovolj tehnični tip oz. imaš nekoga ki se bo ukvarjal z njim? Namreč to je le "butasta" mašina kateri moraš povedati kaj bi rad od nje in to ti bo dala. Razlika med enim in drugim je le v tehničnem napredku (eden je na touch, drugi na gumbe, spet eden ima uporabne funcije katere potrebuješ, drugi ima tega nekaj več pa če ti pridejo prav ali ne), vsi vsebujejo pa osnovno funkcijo pripeljati te tja kamor želiš in po poti ki jo želiš. Lej, vsako pot (sled) si moraš sama vnesti oz. si jih nekaj že snameš iz neta itd... Skratka če ga boš uporabljala za pomoč na poti iz točke A do točke B in spotoma z njegovo pomočjo izvedela tudi nekaj podatkov (dolžino poti, čas hoje, čas stanja, koliko je še do cilja, kompas, vzhod in zahod sonca, risanje prereza prehojene poti in še cel kup drugih podatkov) je osnovni čisto v redu, če pa se želiš še malo bolj igračkati z podatki potem pa bolj naprednega. Tukaj ti nalepim link do obeh, pa si malo oglej razliko, če pa želiš še kakšen podatek me pa lahko kontaktiraš na ZS ali 041/816 504 linka: http://garmin.si/view_product.php?cat_id=48&product=010-00622-32

in

http://www.garmin.si/view_product.php?cat_id=52&product=010-00697-01%20

PS: poglavitno je katere mape ima aparat naložene saj brez njih je navadna elektronska škatla, mape katere pa moraš dokupiti za aparat pa znajo biti dokaj drage, kar lahko preveriš na garminovi spletni strani.mežikanje
všeč
ljubitelj gora13. 10. 2013 20:37:59
Nokia X6 sem danes vključil garmin TOPO, tega GPS drugače ne uporabljam tokrat sem naredil izjemo. Tako nekako zgleda, nihanje je normalno saj je GPS antena bolj slaba v telefonih, ta TOPO karta bo tudi na ostalih ročnih GPS napravah.
Gorski reševalci in drugi GPS uporabljajo vseeno je dobro imet nekaj takega poleg, če te slučajno po nesreči kdaj dobi tema v hribih ali megla. V megli se hitro zgubiš. Mogoče je res najbolje za prvo silo kupit telefon, ki ima GPS in se mal ˝poigrat˝s tem, kasneje pa če denar ni ovira ročni za 200-300 evrov. Absolutno na dotik, ker sem imel tudi Nokia E52 pa s tistim tipkam premikat zemljevid je zelo zamudno. Gor, dol, levo, desno, tipka, tipka zadrega
Lanževica-Vratca-Krnsko jezero1
Krnsko jeezro2
v okolici Koče pri Krnskem jezeru3
v gozdu4
všeč
pohodnik3822. 10. 2013 20:02:08
@Lg kolk pa je odstopanja? če je 3m še gre skoz če pa za 10m pa v gorah ni več ugodno.Drugač pa z vsako novo generacijo pametnih telefonov je tudi navigacija natančnejša sedaj pri 4 jedrnih procesorjih nekje na 3m....pa tudi zmotljivi kar se tiče podatkov.Jaz sem se zadnjič ko so me poslali v Ljubljano izgubil znašel sem se nekje na Barju in namesto v Mostah in komaj rešil.Na koncu le našel tisto podjetje a so ga že zapirali tako da sem izdelke samo odložil in šel prazen nazaj v MB.Res pa tudi da so me tako pozno poslali pa še v CE nekaj odloži pa v Ljubečni se dobi z mizarjem...itd...pa še stara kripa ki ne leti več kot 100 km/h po avtobanu sem bil kar vesel kjer se je spuščala da sem ga spravil do 120 km /h. Tolko o teh navigacijah.Najboljše je še vedno papirnati zemljevid pa stvari doma naštudirat v glavo zapomnt pa je.

Lp! Tone
všeč
keber123. 10. 2013 21:56:54
Hm, odstopanje 10 m ni več ugodno? Saj se oči menda tudi uporabljajo, a ne?

V gorah si lahko vesel, če sploh kaj lovi, ko si pod kako (ali v) severno steno, po možnosti še v kakem gozdu (recimo začetni vzpon iz doline Kot). V severnih kaminih pa itak naredi celo zmešnjavo, ti tracking namesto 50 m prelezene poti pokaže raje kake pol kilometra.
(+1)všeč
smatjaz23. 10. 2013 22:01:00
jezikpohodnik38, kot sem že povedal:to je le "butasta" mašina kateri moraš povedati kaj bi rad od nje in to ti bo dala! Za dobro delovanje je potrebno imeti zadnjo verzijo zemljevidov in predvsem pa pravilno nastavljeno napravo (povedati ji moraš kaj želiš od nje).Če se boš poglobil v to in jo pravilno nastavil, mi verjemi da te ne bo pustila na cedilu in peljala tja kamor nisi želel. Sem uporabnik 4 različnih GPS naprav
(po službeni dolžnosti)in ker upoštevam vse nasvete katere sem dal tudi tebi zadeve delujejo ! Res pa je da mi pohodniška včasih ponagaja ker zgubi signal - v zakotnih predelih, gozdovih, globokih grapah...itd, vendar poti katere pripravljam, vedno pripravim na papirnem zemljevidu, jih vnesem v pohodniški GPS in hodim po markiranih poteh, GPS mi služi za potrditev pravilne smeri, v primeru slabe vidljivosti, ker izrisuje prehojeno pot se zlahka vrnem po isti poti nazaj in za beleženje podatkov o prehojeni poti - višina, dolžina, čas....itd. 100% zanašanje na napravo je prenevarno , ker bo bodisi "crknla" takrat ko bo najmanj treba, ali se bodo baterije spraznile..... ima pa to prednost da ko lovi satelite in v primeru nesreče lahko z njeno pomočjo točno sporočiš tvoj položaj. Prev tako ti ko pomanjšaš sliko na ekranu pokaže kateri vrhovi ali ceste so v tvoji bližini, oz. se lahko preko zemljevida orientiraš, (meni je to nekajkrat pomagalo v KSA predno sem jih spoznal in sem zašel v meglene vrhove), prav tako ti pomaga kompas, tudi naprava ti pokaže smer v kateri se nahaja željena koča ali dom, vendar pozor le v ravni smeri, varno pot moraš pa sam poiskati.
lp Matjaž
podatki1
podatki z naprave2
3
4
5
(+1)všeč
Daaam24. 10. 2013 08:29:52
Jaz osebno ne vidim razloga uporabe gps-a v naših gorah.. Ne trdim da ti kdaj res ne koristi če ga imaš. Vendarle tile naši hribi le niso tako prostrani da bi bil le ta "nujno" potreben. Nisem tip planinca, ki bi do potankosti sešteval višince, kilometre, ure in minute in še prepričan sem da te gps mogoče malo preveč "razvaja" oziroma ti ubija občutek za opazovanje kje hodiš, orientacijo itd itd.. Če nisi prepričan med turo kako bo z vremenom, je treba opazovat nebo, ne pa da update-aš vremensko napoved na pametnem telefonu. Kar se tiče lociranja ob morebitni nesreči, pa itak reševalci že dalj časa opozarjajo, da so koordinate, ki jih sporočijo največkrat napačne (če so pridobljene iz "pametnih telefonov")- za pro verzije gps-a ne vem..
(+2)všeč
pohodnik3824. 10. 2013 18:28:24
Se strinjam z vsemi komentarji zgoraj tudi jaz ga ne uporabljam da bi na turi gledal kje hodim res pa je da ga pred začetkom ture nastavim da mi snema kje hodim.Na samo pot pa se itak že doma pripravim na internetu najdeš vse če le hočeš,tu je še tiskana literatura,papirni zemljevidi...itd.Pustolovec pa itak morš bit če se podajaš na brezpotja,z slabo osebno orientacijo nimaš tam kaj iskat.Uporabljam pa v službi za iskanje lokacij objektov in lahko rečem da je zadeva kar 90% natančna.
(+1)všeč
Stran:1234567
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki