Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Kje se nahaja planina Arta (1564 m)?
Glasuj

Kateri GPS?

Natisni
Bojan_A24. 10. 2013 20:11:41
@Pohodnik38: Članek v katerem sem meddrugim tudi pojasnil zakaj pohodniška GPS naprava ni nikoli natančnejša od 15 m: http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/03/02/gps-in-teorija-relativnosti/

Procesor nima nobene veze pri natančnosti. Če želiš milimetrsko natančnost si nabavi geodetski inštrument: http://www.synergypositioning.co.nz/shop/GPS+Equipment/Geodetic+Receivers.html

PS cena 10 000- 30 000 €
PS2 zakaj me vedno boli glava ko berem zablode, kot posledica nepoznavanja delovanja GPS-a
PS3: GPS je zelo uporabna reč v hribih, sam ga imam vedno s sabo.
(+1)všeč
smatjaz24. 10. 2013 20:40:53
pohodnik in Bojan, oba imata prav, kot se ljudje razlikujemo po načinu vožnje avtomobila, tako se razlikujemo po pohodništvu. Dejstvo je da je GPS pripomoček katerega delovanje je potrebno izredno dobro poznati, ker v nasprotnem iz Kopra namesto v Murski Soboti parkiraš na Jesenicah. Prav tako nudi ogromno podatkov in pomoči s katerimi si nekateri ne znajo in nočejo pomagati. Tako kot neznanje branja zemljevida ali hribovske karte, je nepoznavanje GPS za uprabo popolnoma neuporabno in še več celo nevarno! Zato vama povem takole: ko GPS spoznaš v detajle, ko spoznaš njegove zmožnosti in funkcije in ko temeljito spoznaš njegove zakonitosti, potem šele lahko vidiš kaj od tega ti pride prav in kaj ne.Druga zgodba pa je da so ljudje hodili, pluli in leteli okoli sveta že kar nekaj 1000 let in tudi uspeli priti na cilj (no nekaj se jih je tudi izgubilo ali napačno prispelo - Kolumb namesto v Indijo v Ameriko, se bi dalo tudi sedaj brez njega kar je res, vendar nam vse skupaj olajša, kar tudi je na konec koncev naloga pripomočkov (med drugim je tudi avto pripomoček, pa za karkoli ga že uporabljate a ne?). Do letos sem tudi jaz ogromno planin preplezal in vrhov osvojil brez GPS brez problema in težav, pa vendar mi je z njim mnogo lažje, predvsem pri načrtovanju pohodov in vzponov, pa tudi na samih vzponih v nove in neznane smeri, ker si jih v naprej vnesem in z njim samo kontroliram pravilnost moje pohodniške intiligence. Sicer smo pa vsem ki niso 100% vešči nastavljanja GPS in vnašanja že znanih poti in tur na voljo tudi tisti ki vam posredujemo na hribi.net že narejen GPS sledi (ali po domače načrtovane in že prehojene poti uporabnikov GPS)na linku http://www.hribi.net/gps.asp in http://www.hribi.net/gpsvprasanja.asp kjer si samo izberete pot katero želite prehoditi in z nekaj seveda obveznega računalniškega znanja in z pomočjo navodil na hribi.net preprosto vnesete v svojo GPS napravo in krenete na pot, brez par ur mučenja pred računalnikom ko samo ustvarjate načrtovano pot.Velikokrat si presnamem že narejen načrt poti in ga primerjam s svojim katerega sem ustvaril pred vzponom, ter nato oba še s sledjo katero sem opravil na vzponu in moram reči da skoraj ni odstopanja če zanemarimo odstopanja katere je omenil Bojan zaradi slabega signala satelitov iz takšnega in drugačnega razloga. V priponki je primer poti prejšnji teden na Stegovnik čez okno gor in čez sedlo dol. Ali imam prav?velik nasmehjezikzavijanje z očmi
PS: vedno imam s seboj oba pripomočka tako planinsko karto kot GPS (tudi zaradi tega ker sem pozabil napolniti baterije pa se mi je spraznil), tako da si karto ogledam večinoma med postanki ali pred počitkom GPS pa uporabljam med hojo, saj bi bilo verjetno z meter x meter karto težko kolovratiti recimo po Kamniških Alpah, še posebej ko se spusti megla ali zmanjša vidljivost.
lp Matjaž
1
všeč
ljubitelj gora28. 10. 2013 23:36:52
Če bi imela GPS bi se sigurno vrnila nazaj na izhodišče:
http://www.grs-trzic.si/novice.php?pid=332
TOPO karta, lahko tudi samo adria brez višinskih pasov.1
všeč
IgorZlodej29. 10. 2013 09:05:34
@lg težko se vrneš nazaj na izhodišče, če postane teren prezahteven, če si prestrašen in negotov in, če je tu še noč. Tukaj ti ne pomaga noben GPS, ker glava ne zmore več, noge pa tudi ne brez pomoči.
(+5)všeč
smatjaz29. 10. 2013 09:17:25
Igor po taki megli kot je na fotografijah članka, še kako pomaga GPS. Tudi to moraš vzeti v zakup da če imaš pripomoček ti tudi glava drugače deluje, če pa je telo na koncu pa lahko iz GPS-ja vsaj sporočiš koordinate ali približno pozicijo z zemljevida ker je drugače zaradi megle ne obvladuješ. Pot nazaj po GPS-u katero je izrisal, je mnogo lažja ker si jo že prehodil in jo poznaš in veš kako nevarna je, kar ne velja za nadaljevanje poti, razen če si jo že kdaj prehodilin jo dobro poznaš, nimaš pa vrisane v GPS. Skratka, če svoj GPS dobro obvladaš ti je v takem primeru v veliko korist. Se pa strinjam s teboj, da v kolikor v nekaj od tega nisi siguren, ne rini ne naprej in ne nazaj in uporabi tisto kar imaš na voljo da pokličeš pomoč. O pomanjkljivi opremi pa tukaj raje nebi ker je to "newer ending story", zato moj ruzak tehta cca 18-20 kg pri vsakem vzponu nad 1200 m - v glavnem za nabiranje kondicije in moči v nogah, pa še vse kar potrebujem je notri - kpl zimska oprema tudi poleti, ker sem že sredi poletja naletel na izredne zimske razmere katere sem reševal z "brezpotrebno kramo" kot se izrazijo nekateri ko me opazujejo. Res je da v 99 % primerov rabiš 10 % te opreme, vendar v 1 % ti pa daje možnost da lahko s tem nadaljuješ. Tako je tudi z GPS, ko je lepo vreme in brez težav služi zgolj za igračko in beleženje informacij, ker je preglednost hribovja dovolj velika da se ne izgubiš in obiskovalcev ki ti pomagajo na poti tudi dovolj. Ko ti pa "zagusti" si pa želiš imeti s seboj osebno reševalno službo. mežikanje
(+2)všeč
jedriličar29. 10. 2013 10:16:38
Meni je najgore što piše u izvještaju GRS-a da su muža našli odvojenog od žene, i to kako se da zaključiti, ne na par metara ....
Pa koji to odgovoran čovjek u takvim uvjetima pušta svoju ženu samu ???? zmeden
(+3)všeč
BorisM29. 10. 2013 11:44:37
Mogoče je pa bežal pred njo. mežikanje
(+3)všeč
ZoranV4. 11. 2013 16:23:48
Jaz imam na telefonu aplikacijo Share where. Aplikacija ob prejetem sms-u od določene osebe sama odgovori s točno lokacijo. Torej če le imam gsm signal me lahko punca kadarkoli poišče v gorah na +/- 20m natančno.
Sporočilo vsebuje koordinate in generiran link na google maps z mojo lokacijo.
Če se gre v gostilno se pa to seveda izklopi nasmeh
(+3)všeč
pohodnik384. 11. 2013 17:43:33
Ne preveč govort o tem kr bo naš šef takoj hotu da si tole vsi na telefone naštimamozavijanje z očmi
všeč
ljubitelj gora4. 11. 2013 17:45:30
Sam ne vem, kakšno korist bi imel od GPS na brezpotju, recimo TOPO karta na sliki.
čemu GPS na brezpotju, tole je Travnnikov dolina, Travnik, PLaski Vogel, bil gor prejšnji mesec.1
všeč
lynx4. 11. 2013 18:16:58
zelo koristno, če se izgubiš ali pa se vidljivost izniči, sploh če si snemal lastno pot. Pa za tiste, ki radi hodijo po azimutu. Podlaga je lahko samo bonus.

... kar je bilo že vse povedano. zavijanje z očmi
(+1)všeč
smatjaz4. 11. 2013 19:39:28
LG, 1. Predvsem za igračkanje z podatki ko se vrneš s ture. 2. Zarišeš lahko sled jo pretvoriš v plt datoteko, jo obesiš na hribi.net in zaslužiš kako pivo od nekoga ki mu bo prav prišla. 3. Če pa ti slučajno kdaj "zagusti" v megli, temi ali kako drugače, pa se lahko vrneš nazaj po tisti črni črti ki jo je aparat risal za teboj ko si še hodil naprej in se vrneš na izhodišče.4.v težavah lahko odčitaš geo širine in dolžine dokaj natančno (ko je vidljivost nična, je prehojena pot zelo relativna in nimaš občutka ali je to 1 ali 5 km), predno glava in telo obupata, kar je zelo pomembno pri zoževanju področja reševalcem ko te iščejo. 5. Na GPS imaš na karti okoli tvoje pozicije označene vrhove (da saj približno veš kje si, če že tudi poznaš teren) in plastnice, ki če jih znaš brati povedo kaj se pred teboj nahaja - hrib ali prepad, POZOR: vse skupaj pa ni vredno "počenega groša" če naprave ne poznaš do obisti !!!........ med tem ko si pri ničelni vidljivosti z zemljevidom ali kompasom ne pomagaš veliko. Če pa je lepo vreme, pa vse te krame sploh ne rabiš ker iz Julijcev tako ali tako vidiš do Pohorja in poleg tega je v hribih takrat toliko obiskovalcev, da lahko skoraj vsakih nekaj metrov koga vprašaš za smer - kot bi bili markacije.
Lynx, a sem prav napisal?jezikmežikanje
Pa ne napisano vzeti za slabo temveč duhovit opis uporabe GPS, ker sem dobil občutek da sem se s mojimi opisi nekomu že malo zameril, čeprav ni moj namen tukaj gor pametovati, temveč le svetovati, glede na to da te vrste aparatov (garmin) dokaj dobro poznam, vsaj tiste katere posedujem, ker gre tehnika s svetlobno hitrostjo naprej, tako da ji tudi jaz ne sledim najbolje.
Vsekakor pa pamet v glavo, veliko sreče in varen korak.
Na prvi fotografiji, je z vijoličasto narisana sled (načrt poti)katero sem si naredil pri načrtovanju ture, ali pa jo je že nekdo naredil, obesil na hribi. net jaz pa sem jo samo prenesel v aparat. Črna črta pa je že prehojena pot.
lp Matjažmežikanje
1
2
(+1)všeč
keber14. 11. 2013 20:35:14
No, če odštejem analizo poti, je GPS najbolj uporaben ravno na brezpotjih in neznanih neoznačenih poteh, še posebej, če si prej naložiš (na tak ali drugačen način) vsaj približno pot, kje bi šel. Tega se sicer bolj poslužujem pri gorskem kolesarjenju po neznanem, kajti naša gorska brezpotja so kar premalo brezpotna. Vendar ko pa sem šel prvič od Komne do doline Triglavskih po 2-4 metrskem snegu brez predhodnih sledi in izjemno meglenim poznavanjem terena, bi bila pa GPS sled hudo koristna zadeva.
(+1)všeč
lykos8. 11. 2013 00:01:25
nekoliko starejša zadeva,ampak komu lahko zbistri sliko:http://www.volontar.net/javno/clanki/uporaba%20gps%20v%20gorah%20-%20usposabljanje%20za%20vodnike%20pzs.pdf
všeč
ljubitelj gora8. 11. 2013 11:16:25
V Topo karti manjka kup poti, pride dobro le pri kakšnih direktnih spustih do poti na navigaciji in sami vrhovi, drugače v večini izkušnje, orientacija, poznavanje...
všeč
Janez528. 11. 2013 12:08:12
Koliko je GPS uporaben je odvisno od tega koliko ga znaš uporabljati in zakaj ga uporabljaš. Za hojo po domačem hribu, kjer poznaš vse poti, je res uporabem bolj za statistko. Če pa greš kam v tujino in se ustrezno prej pripraviš, te pa pripelje do izhodišča in tudi pot kam nameravaš iti imaš označeno na GPS. Zato je GPS koristna naprava. Ampak v hribe smo hodili tudi takrat ko GPs-ov še ni blo.
všeč
lykos8. 11. 2013 17:45:39
@LG:AdriaTopo je kar se tiče poti/prometnic res en velik zmazek.Magistralke so nekje označene kot stezice,steze so lahko vnešene kot asfaltne ceste ali pa so v isti barvi kot izohipse...
@Janez:Se povsem strinjam.Glede zadnje misli je pa tako:v hribe smo hodili tudi ko še ni bilo npr. mobitelefonov in goretexa,danes pa so te zadeve dosegljive in lahko zelo koristne.
všeč
smatjaz8. 11. 2013 19:28:13
lykos, pod tvojo definicijo topo karte se podpišem, dejansko ne veš ali je črta na njej stezica ali vaška - kolovozna cesta, vse je enako !!! Resnično bi v Slovenskem prostoru potrebovali karto ki bi to rešila in to pomanjkljivost odpravila, da bi uporabnik vedel do kje je cesta ali pot prevozna za vozila oz. do kje se da priti z vozilom in ga tam pustiti in od kje naprej se gre lahko peš. Do ne kje to rešujem z mapsourcem, ko imam naloženi še karti evrope in Adriaroute kje lahko pri načrtovanju poti "šaltam" med kartami in tako delno ugotavljam do kje je cesta in od kje naprej peš pot, ampak samo delno, še največ si pa pri tem pomagam z papirnato klasično karto !!! Tako da mi danes ne preostane nič drugega kot da si preberem navodila za dostop z vozilom do izhodišča z interneta (hribi.net) in šele nato, vnašam sled na napravo in od tam odkorakam naprej. To je lepo rešeno na papirnatih kartah planin. Primer karta KSA ima točno vrisano do kje je do Kamniške Bistrice asfaltirana pot, zatem od nje do Jermance (ne me obesit zaradi tega - vem da je po novem od tam promet prepovedan!)makadamska pot in od Jermance naprej se natančno vidi da se nadaljuje v peš pot....itd, do Kamniškega sedla. In ker je taka karta že narejena, menim da v dobi računalništva (karta KSA je verjetno na kakem računalniku da jo kasneje lahko ponatisnejo)ne bi smel biti problem zadevo spremeniti v datoteko katero bi lahko prepoznavale naprave. Če bi to nekdo naredil jo takoj kupim. Vendar očitno ni interesa, ali pa to le kljub vsemu ni tako preprosta zadeva, to pa ne vem ker se na to premalo spoznam. In ker obstajajo planinske karte cele Slovenije, bi lahko nekdo ki se nato spozna združil v eno navigacijsko karto ki bi bila dejansko uporabna. Kaj pa drugi menite o tem? Se pa strinjam da seveda gre tudi brez vse te krame, ampak zakaj če obstaja in ti olajša vso stvar. Tudi jamski človek je izumil orodje da si je olajšal delo, čeprav ga je tudi brez tega opravil.nasmehcool
Vsem skupaj varen korak z ali brez .......kart, garminov, napotkov......s katerimi pa je tudi lepo če le nisi skregan z njimi.
lp Matjaž
všeč
ljubitelj gora8. 11. 2013 20:05:17
Se da popravit v enem spletnem programu, včeraj sem na brezpotju vključil topo karto na nokia X6 pa se znajdi. Iz slike se ne da razbrat, kje je rušje, kje so podrte grape, kje je neprehodni svet, vidi se le travna površina (belo), gozdna površina, nekaj stezic,točke vrhov,koče.... Da bi tod okol šel na direkt dol bi ravno padu v ta svet podrtih neprehodnih grap, to pri direktnih bi prav prišlo na pokljuki.
1
všeč
lynx8. 11. 2013 22:24:34
Ja madona, no, zdaj pa že pretiravata.

Boljšo topografsko karto so naredili pri info@kje.si , a ne vem, če jo prodajajo brez svojega programa.

všeč
Stran:1234567
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki