Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Lubniku (1025 m)?
Glasuj

Komplet za samovarovanje

Natisni
Gost1. 09. 2007 21:25:23
Zdravo.

Ali kdo na nasih zavarovanih poteh uporablja komplet za samovarovanje (za pripenjanje na jeklene pletenice)?
Zanima me, koliko je to uporabno v nasih Alpah.

Ali se ga splaca kupiti in kje bi bilo to najugodneje?

Ne ukvarjam se s plezanjem po stenah, ampak kako zahtevnejso pot pa vendar le uberem.

LPnasmeh
všeč
Gost1. 09. 2007 22:12:49
Mislim, kakšna vprašanja! eek

Če boš hodil po zavarovanih poteh ala feratah, si ga pa le kupi! Nikjer ni prav poceni, poglej v Iglusportu, Anapurni, K2... Pa ob tem ne pozabi na čelado! velik nasmeh
všeč
Gost2. 09. 2007 16:16:16
Jaz tak komplet uporabljam na vseh zahtevnih poteh, ki so zavarovane z jeklenico.
Glede cene pa takole: če si ga sestaviš sam ali pa da ti ga pomaga sestavit alpinist, te bo stal manj, ne vem pa kako je s takim kompletom na organiziranih turah. Vem, ko sem enkrat kupoval zavorno ploščico, mi je ena planinska vodnica pravila, da od klientov zahteva originalni komplet. Ima kdo kakšno izkušnjo, kako je s tem, ali te zavrnejo z doma narejenim kompletom. LP Boštjan
všeč
Gost3. 09. 2007 07:49:03
Ko sem se začela "ogledavati" za samovarovalnem kompletom, so me podučili, da naj kupim tistega na Y, cena je pa od 85€ dalje. Cenejši so slabše kavlitete. Srečno!
všeč
Gost3. 09. 2007 09:11:57
Če so ti svetovali tistega na Y, zakaj potem ostale sploh prodajajo?
všeč
Gost3. 09. 2007 10:01:47
Sama uporabljam čelado, kompleten plezalni pas in samovarovalni komplet na vseh zavarovanih poteh,ker se želim varno vrniti iz gore.
Bi ti pa priporočala, da si prebereš kakšen vodnik o gorništu in zavarovanih poteh(imajo jih tudi knjižnice), pa se potem ne boš več spraševal kaj in zakaj je kaj potrebno, ali pa se včlaniš v planinsko društvo.

Lp
všeč
Gost3. 09. 2007 14:09:50
Srečno se vrnemo z gore,iz gore pa ???
všeč
Gost6. 09. 2007 18:24:40
sam vedno uporabljam čelado, s samovarovalnim kompletom pa je takole: Po mojem skromnem prepričanju Y sistema v naših gorah niti ne potrebuješ, ker te samo ovira in strašno upočasnjuje. Res težko srečaš koga, ki bi Y samovarovalni komplet pravilno uporabljal. Razlog pa je, da so naše poti opremljene z jeklenicami, ki so namenjene pomoči pri napredovanju in ne varovanju. Na vsak meter, na kolikor so jeklenice pritrjene v steno, se pač nihče ne bo prav dolgo pravilno prepenjal - to je namreč sila zamudno opravilo. Pa tudi sila pri padcu na tistem metru ni tako velika, da bi komplet opravil svoje pravo poslanstvo. V Italiji,..... pa je popolnoma drugačen sistem. Jeklenice so v steno pritrjene na precej večji razdalji in se guncajo kot pasja ja..., se niti ne moreš na njih obešati in vleči navzgor. Tam pa te samovarovalni komplet lahko reši hudih posledic padca(ublaži padec).
Osebno doma uporabljam pas, dober meter vrvi in matico - pa še s tem imam veliko opraviti!
všeč
Gost7. 09. 2007 13:03:27
Hvala za tole informacijo. V trgovini ti pač svetujejo tako, da prodajo dražji artikel. Pa srečno!
všeč
John7. 09. 2007 13:05:15
Mene pa konkretno zanima pri katerih vzponih ste uporabili samovarovalni komplet.Je za vzpon na Skuto (Češka koča-Mlinarsko sedlo-Dolgi hrbet-Skuta)potreben? Moje skromno mnenje je,da ne.Prav tako ne za Kočno (Češka koča-Kočna).S popolno koncentracijo in zadostno telesno pripravljenostjo gre tudi brez samovarovalnega kompleta. Res pa je da ni noben "prispevek" k dodatni varnosti odveč.
všeč
Gost7. 09. 2007 18:33:14
Se strinjam z gostom, da Y kompleta pri nas ne potrebujemo. Ker "pomanjkljivost" V sistema je v tem, da oba kraka z vponko ne smeta biti hkrati vpeta na jeklenici, ker potem ni blaženja, dveh vponk, kot pri Y kompletu pa pri nas ni potrebno imeti, ker so zaradi tako napetih jeklenic padci zelo kratki.
John, osebno sem velik ziheraš, mogoče kdaj preveč in sem oba vzpona opravil s kompletom. Moje prepričanje je, da mi lahko pride prav, če recimo koncentracija pade (padanje kamenja...) in imam še vedno neko varovalo. LP Boštjan
všeč
modri8. 09. 2007 20:37:04
Sam mislim, da Y kompleta pri nas ne boš rabil, ker je popolnoma neuporaben, se pa strinjam, da je zelo priporočljivo imeti vedno kjer so izpostavljena mesta varovana z jeklenicami, plezalni pas z prusikom in vponko ter čelado.Po potrebi si naštimej tako, da imaš na dve vponki, če je slučajno potrebno prepenjanje. Sam sem mnenja, da velikokrat premalo naredimo za svojo varnost. Sam hodim v hribe že več kot 20 let in šele zadnjih nekaj let uporabljam čelado, pas,... ker mi ni vseeno zame...mogoče prepozno pridemo da takega spoznanja, mi je pa žal, ko poslušam kako se nekateri dobesedno hvalijo kaj vse so prehodili brez varovanja...so imeli srečo, mogoče je naslednjič ne bodo imeli...
lp
všeč
Gost8. 09. 2007 21:20:38
Ali pa samo nakladajo....
všeč
Gost8. 09. 2007 22:17:26
A misliš, da si frajer, če ne uporabljaš SV kompleta? Se močno motiš.
všeč
Kobra 19. 09. 2007 07:06:54
Sem med tistimi, ki smo orali ledino z nošenjem čelade in po potrebi varoval. Nemalokrat smo bili tarča posmehov (" glej frajerje..."). K sreči se tudi tukaj stvari obračajo na bole, vsaj med našimi planinci. Nekaj drugega pa je med tujci, če izozamem Avstrijce.
Lp,
všeč
Gost9. 09. 2007 11:38:13
Sam mislim, da je čelada skoraj nujna pri zavarovanih poteh, ker so strme in nemalokrat se proži kamenje, še posebej na obleganih poteh, kjer tisti pred tabo "pometajo" in vse dol leti. Glede sv. kompleta pa mislim, da pri nas niti ni tako nujen, ker so poti zares dobro zavarovane. Mislim, da je to bolj stvar osebnih preferenc. Tisti, ki se počuti zaradi tega bolj varno naj ga ima. Je pa res, da kar se tega tiče smo Slovenci bolj skopi. Na vrhu Prisojnika so bili ob nas Italijani in so bili od glave do pete zavarovani (čelade, sv. komplet, cepini,...), za razliko od nas, ki smo bili brez vsega (čez s. steno po Kopiščarjevi). Ne pravim, da je to v redu, vendar... Nekako takole kot tile Rusi: http://www.youtube.com/watch?v=lwCyM84HCcA nasmeh
všeč
Gost13. 09. 2007 21:22:00
Zanima me če lahko kdo opiše(slika nasmeh kako si samovarovalni komplet zavežeš sam. Imam karabin in 4m vrvi.

LP
všeč
modri19. 09. 2007 19:55:06
težko bi to v slikah pokazal, pojdi v knjižnico in si sposodi gorniško knjigo-mora biti malo starejša, ker mislim, da v novejših ne boš najdel tega vozla, ker je nevaren, namreč če si ti sam vrv zavežeš okoli pasu kot samovarovalni vozel, se lahko zgodi, da če padeš več kot 1,5m ti bo lahko zlomilo hrbet, zato se pa uporablja plezalni pas. Samovarovalni vozel se uporablja samo, če res ni druge možnosti,...
všeč
zmaja26. 09. 2007 22:52:35
tudi jaz uporabljam sv komplet, nazadnje ko sem šla na triglav, kjer pa se je našla ena gospa, ki se mi je posmehovala, češ takšni pasovi so za tiste prave planince, ki so že večkrat bili v gorah, ne pa za takšne navadne ljudi, pa še to na poti na triglav. v bistvu gre za mojo osebno varnost in s tem se tudi jaz bolj varno počutim, da se lahko pripnem in ne morem pasti v prepad.
všeč
Gost27. 09. 2007 09:55:20
ni važno, kolikokrat greš u hribe, komplet ti daje varnost in te lahko reši. S.Potocnik
všeč
matic.m23. 08. 2009 12:48:13
Pozdravljeni

mene pa zanima razlika med tema dvema kompletoma za samovarovanje.

1. http://www.mimovrste.com/artikel/3820342224/varovalni-komplet-petzl-zyper-vertigo-za-zavarovane-poti

2.
http://www.mimovrste.com/artikel/3820342123/varovalni-komplet-petzl-scorpio-vertigo-za-zavarovane-poti

Pri artiklu pod zaporedno številko 2 me je zmotilo naslednje:
-dolžina brez vponk: skupna dolžina: 90 cm; kraka: raztegnjena:54 cm, skrčena: 32 cm; kraši krak: 7 cm; dolžina po popolnem raztrganju: 204 cm
Če se kraka lahko raztegneta samo do 54 cm, potem je to zelo nerodno pri varovanju samega sebe. Ali se motim?

Zanima me katerega bolj priporočate? Kakšne so razlike med tema dvema? Kaj pomeni dolžina po popolnem raztrganju je 204 cm (ali to pomeni, da se ne skrči nazaj v prvotno stanje)?
Hvala za odgovore in lep pozdrav

Matic
všeč
Stran:123...111213
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki