Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali se z Mrzle gore (2203 m), vidi Kokrsko sedlo (1793 m)?
Glasuj

Oprema

Natisni
Marky7. 10. 2011 12:16:26
Pozdravljeni!
Glede na to, da je zima že pred vrati in še nimam kupljenega nič za zimske vzpone, me zanima kaj kaj svetujete.
Torej, od čevljev, gamaš do hlač, vetrovke, ...

Hvala..
všeč
YoYo7. 10. 2011 12:22:16
Koliko denarja imaš?
všeč
keber17. 10. 2011 13:22:23
Zimska oprema je precej dražja od letne. Kot prvo kvalitetne hlače in vetrovko, sam imam smučarsko-pohodniške hlače iz goretexa, za zgoraj pa odličen windstopper softshell za razmere do -10 ob hoji ter ekstra vetrovko iz goreteksa.
Potem so zelo važne dobre rokavice, tam najprej zebe. Kapa, podkapa, termoperilo oz. lahko kar smučarska oprema, če se s tem ukvarjaš.
Gamaše imaš dobre za majhen denar, če pa imaš dobre letne čevlje (dober podplat, debelo usnje), bodo tudi za pozimi dobri. Za kaj težjega kot je Velika planina z žičnico, pa seveda dereze in cepin. Nikar kupovati malih derez, ker jih prehitro prerasteš.

Koliko stane? Odvisno od kvalitete, to kar imam jaz, je vse skupaj v rangu 1000 €, ampak je roba dokaj dobra. Sem pa kupoval po delih, eno leto to, drugo ono, pač tako kot stopnjuješ zahtevnost izletov.
všeč
Marky7. 10. 2011 13:38:09
Res da je vedno vse odvisno od denarja, ampak tokrat si nisem postavil neke meje pri tem. Vse kaj more bit je to, da je kvalitetno in da bo zdržalo tako lažje kot mogoče malo težje zimske vzpone (v mislih imam zimski obisk skoraj vseh slovenskih vrhov).
Nekaj sem pravkar gledal v TERRA ŠPORTU in imajo kar zanimive akcije.
Keber, tudi sam sem se odločil da kupim v dveh delih. V prvem delu čevlje, hlače, jakno in seveda ostale sloje, medtem ko pa naslednje leto cepin, dereze, ... (trenutno si še to lahko sposodim, tako da..).
No, preden pa bom naredil kak nakup, bom pa seveda vprašal za mnenje vas, kateri imate s tem več izkušenj..
Hvala vam na odgovorih mežikanje
všeč
ljubitelj gora7. 10. 2011 13:57:11
Mogoče bi najprej opredelil, na kako zahtevne ture se boš odpravil, kakšna Tromeja, Dobrča, Velika Planina, Debela peč, tu ne potrebuješ derez ali cepina, medtem, ko Storžič, Vrtača, Jalovec, Stol pa jasno dereze, cepin + drugo obutev s tršim podplatom, stanejo tam 200 evrov, če pa je razprodaja pa tudi samo 100 evrov.
Glede nato, da je tudi kakšen dan v gorah prijeten, brezvetra in malo južen sneg, gre na Raduho in primerljivi vzponi tud brez derez.

Za začetek si je bolje kupit eno osnovno opremo, nekaj si sposodiš in greš. Je pa pozimi lepo v hribih, le kakšen dan je muka, ker se prodira, kakšen dan pa krasen, ko je shojeno a vseeno, če že špramo na denarju, je bolje imet vedno s seboj dereze + cepin...to dvoje si lahko sposodiš v iglusport-u.
všeč
keber17. 10. 2011 14:32:40
@ljubitelj gora, ne piši neumnosti, če ne poznaš zadev v praksi. Tudi prijeten, brezvetern dan z malo južnim snegom se lahko brez derez mimogrede konča tragično, tudi na Raduhi. Na take gore se obvezno jemlje dereze s cepinom, šele na mestu samem vidimo, ali jih bomo potrebovali ali ne.

@Marky: najdražji nakup so oblačila, sploh kvalitetna. In ko sem lani kupoval windstopper, visoka cena nujno ne obeta najboljše kvalitete, še posebej ker so nekatere znamke močno precenjene.
všeč
MajaO7. 10. 2011 14:33:15
všeč
keber17. 10. 2011 15:24:25
Mogoče še tole, pri najdražjih delih opreme (jakne, hlače) jaz ne kupim takoj, ampak grem večkrat pomerit kar nekaj modelov v več trgovin, takrat pa ugotoviš, da določen model, o katerem si skoraj sanjal in bi ga kupil na prvo žogo, ti pravzaprav sploh ne ustreza. Zaletavanje škodi.
ker je res škoda, da bi kupil windstopper za 250 evrov, potem pa ugotoviš, da je čisto prešvoh izpod 0°C.
všeč
blazek337. 10. 2011 15:28:52
Z nakupom zimske opreme predvsem derez in cepina je potrebno le to tudi znati uporabljati,kajti zna biti še bolj nevarno kot če jih nimaš.Predvsem ustavljanje s cepinom ob morebitnih padcih na strmih pobočjih,ter hoja z derezami brez zatikanja prednjih zob derez v hlačnici.
všeč
Zebdi7. 10. 2011 17:15:25
@MajaO: jaz bi na tvojem mestu pogledal tudi Sigmo 50/1.4. Te zna presenetiti velik nasmeh

@Marky: če štartaš z nule, potem vsekakor vzami čevelj z možnostjo pritrjevanja avtomatskih derez. Če bi kupoval zase, bi si komplet sestavil nekako takole: usnjen čevelj za avtomatske dereze, softshell hlače, craftovo perilo z dolgimi rokavi, jopica iz powerstretcha oz. podobno tankega flisa, zelo tanek windstopper oz. softshell in pa puhovka za postanke. Tole meni pokrije cca 95% potreb. Če se ne misliš ukvarjati z lednim plezanjem, potem ti priporočam pohodne dereze in ne plezalnih (horizontalna vs. vertikalna postavitev prednjih zob), obvezno z gumo/plastiko proti nabiranju snega. Pri gamašah glej, da bodo čimbolj oprijete, saj s tem zmanjšaš možnost zatikanja derez in posledično padca. Meni odlično služijo ene od Lowe Alpine z zadrgo.

@ljubitelj gora: ti pa precej samozavestno trdiš, da na Debeli peči ne potrebuješ derez. Si kdaj pogledal, kje se konča tista flanka malo pod vrhom? Lepo, da te je zagrabila ljubezen do gora, ampak ne spravljaj ostalih v nevarnost s svojimi nasveti.
všeč
keber17. 10. 2011 17:30:07
Jaz ljubitelja gora ne bi jemal resno, ker nima prav nobenih izkušenj iz zimskih gora, še manj pa iz potrebne opreme. Vse kar je naštel, rabiš tudi dereze, če ni ravno popolnoma pregnit sneg ali pa da je še tisti prvi čisto frišen (takrat namreč ne pomagajo).

všeč
jax7. 10. 2011 17:49:40
Če sem čisto iskren, moram pa priznat, da se na tej točki prej strinjam z ljubiteljem gora kot pa kebrom. Bil sem pozimi že tako na Debeli peči kot na Raduhi in - ja, v normalnih razmerah dereze tam gor niso potrebne (mimogrede, ne na eni ne na drugi gori nisem bil sam in med tistimi, ki sem bil gor, derez ni nihče imel). Pot je itak zgažena, sneg pa v lepem vremenu običajno ni pomrznjen (če pa greš, ko je, jih boš pa rabil). Pa da ne bo nesporazuma - dereze sem imel s sabo. Ampak nisem videl nobene potrebe, da bi si jih nadel.
Drugo pa - dereze so v primeru zdrsov precej neuporabne oz. celo škodljive. Trdit, da jih je potrebno imeti, ker lahko zdrsne, je nesmisel. V primeru zdrsa je ključen CEPIN in znanje ustavljanja. In ta je tisti, ki ga moramo vedno obvladati, dereze pa pridejo zraven na težjih in bolj poledenelih terenih.
všeč
jax7. 10. 2011 17:55:03
Pa še en komentar, tokrat zebdiju: glede plastičnih čevljev in avtomatskih derez. Tudi jaz sem tedaj kupil tako in moram priznat, da mi je celo delno žal. Razlog pa je enostaven: imej v mislih, da cepin in dereze niso namenjene le zimi, pač pa tudi določenim odsekom na poteh poleti (Hanzova na prisojnik anyone?). In če zdaj kupiš zimske gojzarje (v katerih se hodi le malo boljše kot v pancarjih), so ti za takšne poti izrazito neprimerni. In kaj sedaj naredit? Možnosti so tri: it tudi na take ture v zimskih gojzarjih (kar je zelo neprijetno), se it samomorilca in probat brez derez (ne priporočam), ali pa kupit še en par (hm, are we millionaires?). Zato se mi skoraj zdi, da so za rekreativca, ki bi rad hodil tudi pozimi, ne misli pa se dejansko podajat v ledno plezanje, skorajda boljša oziroma univerzalnejša možnost dobri, močni univerzalni čevlji in navadne dereze na paščke. Seveda pa je to samo moje mnenje ...
všeč
JusAvgustin7. 10. 2011 17:55:57
cepin in dereze se vedno uporablja skupaj...
to je kot ata na mamo. kdor trdi drugače nima dosti pojma o zimskih vzponih...
všeč
ljubitelj gora7. 10. 2011 18:10:08
Na Debeli peči sem bil poleti, je bil pa brat na Debeli peči pozimi in mi je rekel, da bi mu raje prav prišle krplje, kot kakšne dereze, je bil takrat bolj južen sneg.
všeč
Zebdi7. 10. 2011 18:24:34
@jax: um ja, meni je samoumevno, da če so na nogah dereze, je v rokah cepin. Bom to naslednjič še izrecno poudaril, obljubim velik nasmeh Res je, da sneg običajno ni pomrznjen in da se derez tam običajno ne potrebuje, ampak če pride do vremenskega preobrata in nenadnega padca temperature, se pa lahko razmere hitro spremenijo. Ne rečem, da pomrzne v 15 min, ampak v nekaj urah je pa lahko razlika opazna. In če je pot normalno prehodna v eno smer, ni rečeno, da bodo ob povratku razmere enake. Zato in samo zato pravim, da dereze in cepin sodijo zraven na vsako turo, potem pa se za uporabo odločamo glede na trenutne razmere.

Da komentiram še drugi del: nikjer nisem predlagal plastike, temveč usnjene čevlje - le ti pa so precej bolj udobni za hojo kot plastični. Sam že nekaj sezon uporabljam Salomonove Super mountain guide 9; super zadevca, praktično neuničljiva. V njih sem bil v začetku poletja tudi na Špiku, pa se mi hoja ni zdela pretirano neudobna. Takšne čevlje in avtomatske dereze sem predlagal izključno zato, ker je avtor teme spraševal po zimski opremi. Če bi bilo govora o opremi, ki je uporabna čez vse leto, potem bi verjetno predlagal polavtomatske dereze in ustrezne čevlje. Ko sem kupoval robo zase, sem se namesto za kompromisno rešitev rajši odločil za letni in zimski komplet; je pa res, da se ukvarjam tudi z lednim plezanjem. Pozimi torej dober usnjen čevelj + avtomatske dereze, poleti trenutno La sportiva Trango S + lahke dereze na paščke. Lahko bi se sicer odločil za lahke polavtomatske, ampak se mi čedalje bolj dozdeva, da naslednji letni čevelj ne bo podpiral te možnosti.. velik nasmeh Dva kompleta čevljev in derez sta sicer dražja, a vsaj meni precej bolj udobna rešitev; konec koncev pa opreme tudi ne menjam vsako leto mežikanje
všeč
JusAvgustin7. 10. 2011 19:24:07
ko sešteješ vse skupaj je bolje da se vsedeš, saj je cifra krepko štirimestna... Sem pa tudi jaz za načelo, kvalitetnejše-dlje trajajoče... hlače vsaj 100, gamaše dobre 30-50, jopica 100-150, jakna od 200 naprej, perilo 100, dereze od 100 naprej, cepin 70, čevlji od 200 naprej, rokavice(take da te ne zebe nasmeh) od 50 naprej, kapa, čelada, plazovni trojček... puhovka... samo za oblačila daš premoženje, kje je potem ostalo(v mojem primeru plezalna oprema...) Takoj smo na par tisoč mrk pogled, ampak ko imaš... jo imaš
seveda sem navedel oblačila srednjega razreda, lahko kupiš ceneje, ali pa dražje. Sam kupujem v vsaj 4ih trgovinahnasmeh
všeč
Zebdi7. 10. 2011 19:38:20
Če počakaš na posezonske razprodaje, lahko prihraniš kar precej denarja mežikanje
všeč
JusAvgustin7. 10. 2011 19:40:12
se v celoti strinjam s teboj...mežikanje
všeč
Stran:1234...131415
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki