Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Lubniku (1025 m)?
Glasuj

Oskrbniki koč

Natisni
joža x4. 04. 2013 19:20:34
Še zdaj mi gre na kozlanje ko se spomnim na Pasulj in toplo pivo z Okrešlja,ki so nama ju postregli, lani poleti, ko sva se z sotrpinom vračala z Planjave.Pa še drago je bilo.
všeč
strelec19544. 04. 2013 21:36:58
V koči na Okrešlju še nisem bil,bi pa rad pripomnil o kočah v naših gorah.Trideset let nazaj so bile koče "res koče" vsak je bil dobrodošel četudi je vse kar je pojedel in popil večino prinesel v svojem nahrbtniku.
Oskrbniki so ponavadi dobro poznali vse bližnje gore in bližajoče se vremenske razmere,no danes pa so to v glavnem gostilne ki stremijo samo za zaslužkom takšni so pač časi denar je sveta vladar zato jim to ni za zamerit.Nekoč so se pač koče financirale precej drugače kot danes.
Drugče pa z kočami in postrežbo nimam slabih izkušenj saj večino svojih potepanj
opravim izven sezone tako da poznam bolj zimske sobe, razen kredarice kjer pa sem se na zimskih turah vedno počutil prijetno in bil tudi vedno lepo postrežen od naših vremenarjev.nasmeh
(+3)všeč
Daaam4. 04. 2013 21:48:23
tukej bi se malo obregnil ob zgornji zapis.. priznam da sem premlad in ne vem iz svojih izkušenj, kako je bilo pred tridesetimi leti v kočah, vem pa da sem prebral kar lepo število "starih" knjig s planinsko tematiko in moram rečt da velikokrat naletim na problem "gorskih gostiln" in kako so bli vsi v kot postavljeni ko so se kakšni direktorji/politiki pojavili...in to več kot trideset let nazaj...seveda to ne drži za vse koče. Menim da je še skozi največ odvisno od oskrbnika.(razen cen ki jih PD določi) Tako so z njimi imeli probleme ali pa so bili zelo zadovoljni že v predvojnem, času in tako imamo tudi sedajšno stanje.. Načeloma sem tudi jaz zadovoljen z oskrbniki, imam pa par koč na črni listi, k se jih izogibam..
(+1)všeč
Becar4. 04. 2013 22:11:03
@Daam: glede veljakov je tako tudi danes, drugače pa se strinjam. Sem pa slišal, da če ni prostih ležišč v nekaterih kočah, se malo podmaže in se takoj najde ležišče velik nasmeh Včasih je dovolj že pivo, včasih pa kaj več. Koč namenoma ne bom poimenoval, sam sem pa v eni izmed koč v TNP doživel, da je nekdo nekoga malo poznal in dobil prenočišče, drug, ki poznanstev ni imel, pa ne nasmeh
všeč
miri4. 04. 2013 22:37:02
@Becar, gre po "frisih", kot pri boksu.velik nasmeh
(+2)všeč
BibaS5. 04. 2013 11:40:30
Sama sem med tistimi, ki smo imeli lepe izkušnje na Okrešlju...
(+2)všeč
herman810. 04. 2013 08:23:53
Oskrbnik na Klemenči jami je bil-tega je že precej let-Slapnik Janez-Žiki, ta je bil res rojen za oskrbnika, duhovit in prijazen človek, prav tako njegova žena. Dprapr, če te zanima, ta dva sta sedaj oskrbnika na Planini Ravne nad Novo Štifto.
Nekateri omenjate tudi hrano po kočah. Sporočam vam, da na Čemšeniški planini spet kuha Fani Novak, znana po svoji odlični hrani predvsem po kolinah, ki jih izdeluje sama.
(+4)všeč
VanSims10. 04. 2013 08:59:09
@strelec1954, Becar: Nikarte šimfati koč, še posebej pa ne presvetlih avtoritet oskrbnikov. Ti bo takoj kak slovenček prilepil: "Malo poglejte okrog sebe, svet se ne vrti samo okrog vas."(glej par strani nazaj) mežikanje

Tako ti seveda vrže ven tisti, ki je sam nesamozavesten in ki se mu ne ljubi potruditi, da bi se potegnil zase.
všeč
Becar10. 04. 2013 09:17:42
velik nasmeh VanSims, ti dam popolnoma prav. Kaj češ, hlapčevski narod, tu pa tam se pa še najde kakšen upornik mežikanje
všeč
CarpeDiem24710. 04. 2013 11:04:56
Nekateri ste pa res za hece, če je nekdo drugačnega mnenja od vas, smo naenkrat vsi skupaj postali hlapčevski narod in ne vem katere žaljivke je še zmožen kdo sprovesti (očitno za celoten SLO narod), eh škoda besed.

Raje pejte malo na sonce, boste takoj boljše volje. nasmeh
(+7)všeč
Becar10. 04. 2013 12:31:13
Sem zelo dobre volje in se odpravljam ravno na eno turo. Lahko bi sicer razpravljal o nekaterih delih največjega slovenskega pisatelja in največjega slovenskega pesnika, kjer je hlapčevstvo podrobno opisano, ampak se mi res ne da več. mežikanje
všeč
VanSims10. 04. 2013 13:20:30
Jaz nisem sicer mislil direkt "hlapčevanja". Hlapčevanje pravzaprav ni tako sporno, če imaš pri tem sam neko korist oz. če oceniš da bo korist od tega zate večja kot škoda.

Vsi v svojem življenju "hlapčujemo" pa tudi nad drugimi izražamo svojo premoč zato ker si od tega obetamo neko korist. Tako pač je in nesmiselno bi bilo to poskušati spreminjati, je pa od vsakega posameznika odvisno kako bo tak sistem iskoristil sebi v prid.

To kar meni ne gre v moj sistem vrednot je "hlapčevanje" oz. bolje rečeno prilagajanje zgolj zaradi prilagajanja samega ne da bi človek imel od tega določeno korist oz. ima od tega celo škodo.

Fraza, ki je bila ravno zgoraj izrečena namreč "svet se ne vrti samo okoli tebe", sodi k železnemu repertoarju tistih, ki skušajo napraviti druge slepo pokorne, odvisne, nesamozavestne,... oz. si jih podrediti.

V arzenal tovrstnega pranja možganov sodijo še naslednje fraze:

"Ne bodi no tako egoisitčen"
"Vsi smo na istem čolnu"
"Treba se je naučiti prilagajati drugim"
"Moraš biti strpen"
... in podobno

Tak, ki nam prodaja take fraze bi nam moral biti takoj sumljiv da si nas hoče podrediti.

Če trezno pomislimo: objektivno gledano je vseeno kdo se komu prilagaja. Če gre to za dva tuja neznana človeka A in B, je za vsakega nevpletenega v zadevo popolnoma vseeno ali se A prilagodi B-ju ali obratno.

Torej če smo sami eden od teh dveh, A ali B, zakaj ne bi potem če se le da tako postopali, da bi se drugi prilagajali nam namesto mi njim. Da druge navajamo nase namesto da bi se morali navaditi na druge. Da se svet vrti okoli nas ne pa da smo mi del sveta ki se vrti okoli drugih. Če se da seveda. Vedno se ne. S stališča nevtralnega opazovalca, ki od situacije nima ne koristi, ne škode, bi moralo biti vseeno.
všeč
dprapr10. 04. 2013 13:54:04
@herman8, nekateri oskrniki so bili res ta pravi. Žiki je celo nekaj časa, če se prav spomnim, vozil tudi avtobus za Logarsko dolino. Vedno je znal ljudi spraviti v dobro voljo. Da ne omenjam Fike, ki je bil oskrbnik v stari koči na Grohatu!
Verjetno se tudi sedaj najdejo podobni oskrbniki. Nimam namreč vpogleda v to, ker zadnje čase v koče skorajda ne zahajam, še manj v njih spim. Pa ne zato, ker bi mi se zamerile, ampak, ker sem preprosto spremenil način gorništva.
Ampak tisti stavek "Moraš biti strpen", pa mislim, da ne moremo v gorah istovetiti s pranjem možganov!
(+7)všeč
Becar10. 04. 2013 16:33:51
Bi se malo navezal na razpise za oskrbnike planinskih koč. Zadnjič sem bral razpis za Vojkovo kočo na Nanosu. Zanima pa me, kako v praksi prit do neke pozitivne bilance. Tam je bilo navedeno, da mora oskrbnik (mislim da poleg neke najemnine) poskrbeti za kurjavo, pluženje, menjavo dotrajanih elementov, praznenje greznice, seveda za vso oskrbo, toplo vodo, elektriko itd. Mogoče sem še kaj pozabil.

Zdaj pa tako. Ker je v koči kuhinja, morata biti že skoraj nujno dve osebi. Ker predvidevam, da ne delata na črno, je treba plačati tudi prispevke in neko vsaj minimalno plačo.

Ali je sploh možno, da bi bilo to komu služba, ali se cilja samo na študente in upokojence. Namreč meni se računica ne bi izšla zavijanje z očmi Se motim? Ali imam mogoče prav in se ravno zato ponekod oskrbniki kar hitro menjajo (ker vsak naredi minus)? Zanimajo me vaše informacije in mnenje glede tega.
všeč
VanSims10. 04. 2013 18:28:14
@dprapr:

Strpnost je že lepa čednost ampak do tiste mere ko je drugi ne izkoriščajo.

Če že govorimo o strpnosti v gorah:

Strpni smo do npr. počasnejših planincev, tistih, ki se npr. na feratah šele učijo, strpni smo do npr. natakarjev v kočah če res vidimo da je gužva(pod pogojem, da se seveda držijo pravila 'first come, first served') in podobno.

Nikakor pa strpnost ni na mestu do tistih, ki npr. odmetavajo smeti v naravo ker se jim jih ne ljubi odnesti s seboj, ki na planinskih poteh na glas navijajo musko(ne samo enkrat doživel), do oskrbnikov, ki v svojih kočah dopuščajo džumbus in glasno pijančevanje v nočnem času in podobno.
(+5)všeč
dprapr10. 04. 2013 20:53:02
Z vsem se strinjam, kar si navedel o strpnosti v gorah. Zmotilo me je samo tisto o pranju možganov. Nekako mi ni šlo skupaj.
Kar se pa tiče tvojega navedenega arzenala pranja možganov, se pa žal res vsakodnevno uresničuje. Ampak to ni tema za Hribi.net. Zakaj bi se s tem še tu obremenjevali.
(+3)všeč
herman812. 04. 2013 07:17:41
Dprapr, tudi Žiki je bil potem ko je šel iz Jame oskrbnik na Loki pod Raduho potem pa na Grohatu. Fika je pa sedaj-če misliva istega-na Smrekovcu. Jaz sem iz Zagorja, naša domača gora je Čemšeniška planina. Sprvim majem bo koča odprta vsak dan razen ponedeljka. Pridi kdaj, ne bo ti žal. Iz Trojan maš do koče 2 uri, do vrha pa od tu še 10 minut. Če pa se pripelješ do Prvin si pri koči v pol ure.lp
(+3)všeč
dprapr12. 04. 2013 08:21:33
Misliva istega - vem, da je na Smrekovcu. Ampak na Smrekovcu sem bil samo enkrat v življenju pred davnimi leti!
Zasavske hribe pa bolj slabo poznam. Včasih smo rekli, da bodo takšni hribi za penzijo - zdaj se pa ta čas kar hitro bliža.
Lp
(+1)všeč
Lunca16. 04. 2013 12:10:53
Še moja izkušnja... iz koče na Trstelju. Sem prišla do oskrbnika in hotela kupiti razglednico in spraševala za žig. In mi da razglednico, zaračuna evro in pol. In mu dam evro in pol ter čakam na račun. Oskrbnik me gleda in pove, da žig je pa zunaj. Ko rečem, da bi rada še račun, se obrne k blagajni, nekaj časa menca, nato pa se znova obrne k meni in mi pove, da mi za razglednico ne more dati računa, ker tega nima v blagajni, da mi lahko edino pijačo v vrednosti evra in pol zaračuna. Ko sem ga vprašala, kako lahko to potem sploh prodaja, mi je pa odgovoril, da če je nočem, jo lahko dam pa tudi nazaj, da jih je on ZASTONJ dobil v turističnem centru in da jih zato ne more imeti v blagajni! Pri vsem skupaj se ne gre za evro in pol, ampak za sam princip. Nesramnost brez primere. Razmišljala sem ali naj dogodek sploh objavim, ker se jih bo takoj našlo vsaj pet, kateri bodo sedaj udrihali po meni, da kompliciram, sem picajzlasta in ne vem kaj še vse, ampak pri vsem skupaj sem hotela samo to povedati, da ljudje, ki tako nategujejo pohodnike res niso za nikamor in da bo mogoče vsaj kdo v tej koči malo bolj previden...
(+2)všeč
VanSims16. 04. 2013 12:22:10
Lunca, res je tak dogodek ti nebi bilo treba objaviti tu ampak prijaviti direkt na davčno upravo RS.

Izdaja računa je pri nas obvezna, sedaj se objavljajo celo seznami davčnih dolžnikov, tam se najdejo tudi taki, ki res ne morejo plačevati(ker so jim npr. drugi dolžni), v oštariji v dolini si redko redki upajo ne izdati račun, mnogo oskrbnikov gorskih koč pa še kar misli, da so neke izjeme, kot da nad določeno nadmorsko višino ne bi več veljal noben zakon.
(+1)všeč
Stran:123...1718192021...353637
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki