Ali ste v hribih že kdaj kaj izgubili?

Raduha

Hribovc8813. 06. 2013 21:46:30
Danes sem se z očetom in sestro povzpel na Raduho. Izhodišče današnjega pohoda je bilo pri kmetiji Bukovnik-najvišje ležeči slovenski kmetiji (1327 m). Vreme nam je odlično služilo, sonce v gorah je kar močno, tako da previdnost ni odveč. Prav tako ni previdnost odveč tudi pri sestopu, sploh tam, kjer se topi sneg in je posledično pot nekoliko blatna in spolzka. Previdno!!!

Fotografije:
Janezs15. 06. 2013 22:20:35

Pot po KPP. Na Loki sem se mislil okrepčati pa so me dežni oblaki priganjali naj se čim prej spravim na vrh Raduhe in dokler še ni nevihte na drugo stran proti Grohutu. Oblaki so se razkadili in od dežja ni bilo nič. Tako sem imel lepo suho pot na vrh. Del poti se vrnem in preko Durc odidem do koče na Grohutu.Tukaj pojem nekaj stvari in odidem na spodnje sleme.
 Zaradi morebitne nevihte, nadaljujem kar proti vrhu1
   Potrebno bo pljunit v roke, mogoče tudi  na noge2
  Danes je lepo suho3
  Srečo imam, ni prevroče4
 Od tu bo nekoliko lažje5
   Pogled mi že uhaja proti vrhu6
  Zadaj se vidi, že naslednji cilj7
  Še sebe fotografiram8
 Postavil sem tudi skulpturi, da lahko seksata (vidno na zadnji sliki od Hribovca )9
  Proti Durcam10
  Lepa varna pot11
  Pogled nazaj12
 Sneg se je končno poslovil13
 Ko sem jedel v koči je zunaj padlo nekaj kapljic dežja, oskrbnico sem slikal pri odhodu14
  Spodnje Sleme15
VanSims16. 06. 2013 19:30:55
Res, včeraj je dopoldne že kar grozilo izpod neba zato se tudi jaz ko pridem do Grohata(iz Bukovnika) podvizam naprej. Oskrbnik, ko ga vprašam za vreme, mi pravi, da kadar je črno nad Peco se zna zgoditi tudi kaj na Raduhi. zmeden Sicer pa, razumljivo, z gotovostjo ne more nič reči.

Višje se usmerim na plezalno pot. Sama plezalna pot seveda za nekoga vajenega zelo zahtevnih poti ni nič posebnega. Tudi prosto plezanje(predvsem pred in po prvi zajli) je bolj v rangu lažjega poplezavanja. Na samih zajlah je še najbolj 'scary' detajl pri vzponu po levi strani grape čez konkretno izpostavljeno skalo potem je vse lažje. Trenutno je, samo zaradi snega, še malo težji izhod iz grape na desno stran.

Na vrhu sta se "drla" radioamaterja. "SIKJU SOTA, SIKJU SOTA!", se je slišalo. mežikanje nasmeh Gor prilezeta tudi dva alpinista. No, eden od radioamaterjev mi je bil malo znan in ugotoviva, da je bil to isti, ki sem ga srečal na Olševi(glej moj zapis tam). nasmeh Z njegovim kolegom malo poklepetava o hribovskih zadevah. Še prej z enim parčkom malo skušamo ugotoviti vrhove okoli nas. Oblaki so bili najbolj gosti ravno proti glavnemu grebenu KSA, kjer se je le začasno pojavil kak znani vrh še najbolj markantno Ojstrica. Grintavec naj bi se videl a smo si ga lahko le predstavljali. Od Karavank se je v daljavi videla še Košuta v oblakih, malo bolje Obir še najbolje pa Peca. Nad njo je sicer bilo črno že ves čas vzpona. eek

Potem se poslovimo in usmerim se proti Durcam. Pot najdem čeprav na začetku ni smerokaza, malo napotkov mi je dal tudi radioamater. Na Durcah se usmerim še proti Lanežu. Na Lanežu malo hodim okoli in iščem "pravi vrh", štempel in knjiga sta namreč na skali sredi jase v lično oblikovanem Aljaževem stolpu.

Ko tako iščem, slutim da je nekaj v grmovju na nasprotni strani jase. Res od tam me gleda - ovca! velik nasmeh Črede ni bilo nikjer. Ko se ji približam zbeži, ovca kot ovca pač. V tistem trenutku izza grma veselo pribleje - jagenjček! nasmeh Jooj, kako lušten, kar crklal bi ga! cool nasmeh A še predno pribleje do mene se za njim že požene mama. Tole pa ne bo dobro, si mislim. In jo ucvrem. Jagenjček pa za mano, mama pa za njim! eek mežikanje Ko se takole podimo kake pol minute po jasi, se le ustavita. Malo se zopet poskusim približati a me ovca spet grdo pogleda in raje odneham kajti materinski nagon bi gotovo prevladal nad plaho naravo ovce.

No, pa se usedem k maketi "Aljaža" in pomalicam. Medtem se je zjasnilo in na glavnem grebenu KSA se prikaže tudi Grintavec v vsej svoji veličini! Vrnem se na Durce, od tam pa nazaj na Grohata. Na poti dol spet vidim dva alpinista, ki plezata v steno, malo ju opazujem nato pa pospešim do koče. Pot do dol je kar strma in s tudi veliko krša na poti in je treba malo paziti. Oskrbnik pri koči pravi: "Vidite, vreme je zdržalo, vi pa tudi!" mežikanje Naročim gobovo juho in pir in poklepetam še z oskrbnikom. Nato se vrnem proti Bukovniku in odpeljem.
dprapr16. 06. 2013 20:47:23
Se vidi Grintovec z Laneža?
Z Raduhe, mislim, da se ne vidi. Če se ne motim, je skrit za Skuto. Samo zanima me, ne oporekam ničesar!
VanSims16. 06. 2013 21:00:30
Jaz sem si panoramo sprintal s peakfinder.org. Tam je narisano kot da se iz Raduhe vidi, res pa da kot da malo štrli izza druge gore, ki na panorami ni bila imenovana(verjetno res Skute). Zaradi oblakov težko rečem. Za nekaj časa se je v tisti smeri videla Turska gora.

No zdaj sem pogledal na peakfinder še za Lanež(ki ga nisem imel sprintanega). Tam ga pa res prekriva Skuta in iz te strani zgleda res špičasta. Zaradi nje sem bill 99% da je to Grintavec. Da je zmeda še večja so tam še Rinke.

Večkrat se tako zgodi, da vidimo dve ali tri gore skupaj in težko ločimo. Se opravičujem!
JTrogar16. 06. 2013 22:41:34
Grintavec se z vrha Raduhe vidi približno takole, z Laneža pa malo manj, ampak se tudi vidi. Vrh Grintavca pa je v obeh primerih skrit za Skuto.
Lep pozdrav in varen korak izpod lepih Golte, Janez
Domch17. 06. 2013 16:05:50
Bil gor v četrtek popoldan. Lepa tura, lepo vreme, vrh je sameval le malo pred odhodom dol ga obiščejo še ovce. Plezalna pot je kopna na poti do varoval je potrebno prečiti eno snežišče, kjer previdnost ni odveč. Potem je pa še v razu (slika 55 osd strikana) veliko snežišče, ki se ga da ogniti čisto ob varovalih. Vse ostalo kopno in suho, enako velja tudi za sestop čez Durce.
VanSims17. 06. 2013 17:39:07
Drugo snežišče, ki ga omenja Domch je verjetno tisto pri izhodu na desno iz grape. In sedaj sem se tudi jaz spomnil tistega prvega snežiišča še pred prvo zajlo. Je izpostavljeno ampak so stopinje in samo previdno po njih. Je pa dolgo le max. 5 metrov

Tako nekako kot na JTrogarjevi sliki se je videlo potem iz Laneža ko so se razkadili oblaki. Špica - to bi še marsikoga zavedlo na Grintavec. mežikanje Sicer pa sem opazil da je bila debata o vrhovih, ki se vidijo, že na sedmi strani te teme.
pohodnik3822. 06. 2013 19:11:55
Danes v soboto 22.6. pa na Lanež po Hojnikovi poti.Začel sem pri Bukovniku fajn je bil hlad zjutraj.Do koče na Grohatu od koder kar po travniku počez v smer samotnega macesna do pašne ograje kjer na levi ugledam smerno tablo.Po stezici levo navzgor na sedlu pa v desno.Sem mislil da bom fajn sam na poti a se uštel no saj sta šla naprej.Do stene pod Lanežem in levo v grapo,ki je kar fajn zagruščena zato še posebna previdnost ni odveč.Pa obvezna čelada sem dobil malo "šoderčka" po glavi od pohodnika ki sta bila pred mano.Jima ne zamerim če slučajno bereta ta portal saj je bil čisto drobenvelik nasmeh Z vrha sem nadaljeval še na V Raduho vreme odlično skoraj nič vetra,razgledi lepi.Poskušal sem se držat čimbolj grebena kolko je šlo,malo skoz rušje-nič opraskanvelik nasmeh na Malo Raduho potem pa na markirano pot in osrednji vrh.Ljudi kar precej,okrog 12 pa priča reševanju ponesrečenega iz stene med Malo in Velko Raduho,kaj se je zgodilo pa ne vem.Kapo dol pred reševalci,za požrtvovalnost in drznost če tega ne vidite v živo ne veš.Več pa v videu in na blogu.Pa še GPS da boste ostali vedeli kje gre pot.

GPS-Bukovnik-Lanež(Hojnikova pot)-zahtevna pot

lep dan je za mano22
proti samotnemu macesnu in ob ograji v levo23
Domch23. 06. 2013 16:50:58
Včeraj ponovno na Raduhi. Tokrat je bila le ta samo začetna postaja, ker sem potem nadaljeval proti Loki in nato preko celotnega Smrekovškega pogorja ter naprej proti Uršlji gori in čez njo nazaj domov. Že zjutraj ob 7 uri je bilo na Spodnjem Slemenu in pri Bukovniku že kar veliko avtov. Videl tudi en par, ki je pripravljal pribor za plezanje, kasneje ko sem bil na Komnu, pa sem slišal helikopter in potem zvem, da je bilo reševanje na Raduhi. Kar se tiče plezalne poti ni potrebno prehoditi niti krpe snega, ker sta oba snežišča od prejšnjega tedna že izginila, pot suha tudi pred osmo uro zjutra in v odličnem stanju. Na vrhu ob 9h je bilo že kar nekaj ljudi pred mano pa še 11 ur hoje do doma.
IgorZlodej23. 06. 2013 18:03:42
Severna stena Raduhe včeraj.
nad temle snežiščem se je zgodila nesreča1
bližanje steni2
Durce3
pohodnik3823. 06. 2013 19:47:01
@Igor pa še z drugega zornega kota ko ste se približevali steni.

Helikoptersko reševanje-manever približevanja steni
dolenjka&primorc26. 06. 2013 12:47:29
Ker je ta malim dvema dolgčas po običajnih poteh, smo se včeraj, 25.6.2013 podali na Raduho mimo koče na Grohatu po plezalni poti. Nadaljevali smo do koče na Loki ter nazaj čez Durce do kmetije Bukovnik. Lepa krožna tura. Vreme solidno..sonca bolj malo, ampak kljub temu so bili razgledi ok cool
Pot je v celoti kopna.
Še par utrinkov s poti.....

Še GPX omenjene poti:
..nazaj na izhodišče :) 21
...za ta male gornike pa seveda mleko :) 22
skalaš7026. 06. 2013 13:33:32
Kako fino je videti mlado in lepo opremljeno gorniško družinonasmeh. Bravo za lepe fotke in čim več lepih ter varnih trenutkov vam želimnasmeh.
dolenjka&primorc26. 06. 2013 14:00:36
Hvala nasmeh
sabina196729. 06. 2013 21:29:46
@dolenjka&primorc mi pa smo se na vrhu srečali... nasmeh čestitke celotni družinicinasmeh
sabina196729. 06. 2013 21:32:30
Tudi mi smo se za praznični dan podali na Raduho. Vendar pa je naše izhodišče bila Snežna jama, katero smo si tudi ogledali. Potem pa na vrh Raduhe, s katere pa nas je pregnal neusmiljen hladen veter. Spustili smo se do koče na Loki od tam pa nazaj na izhodišče. Pot od jame je na novo markirana, tako, da z orientacijo ni nobenega problema. Na planini Arta pa pa smo pri pastirski koči izkoristili sonček, ki nas je nazaj grede prav prijetno ogrel.
izhodišče1
spust v jamo2
ledena dvorana3
pastirska koča na planini Arta8
anton30. 06. 2013 06:48:22
Spoznavanje zgodovine jame in odlična tura na vrh Raduhe, dobra družba in dan je bil lepo zaključen.....nasmeh
elma7. 07. 2013 22:17:55
Od Bukovnika proti Grohatu nato po plezalni na vrh Velike Raduhe. Z vrha se podam preko Durc še na Lanež. Sestopim čez Durce proti Grohatu. Pot je bila prava uživancija.nasmeh
planina Grohat1
:):)  ... :):)19
cmilk14. 07. 2013 20:22:23
Pozdravljeni,

danes sem bil na Veliki Raduhi in na vrhu doživel neprijetno presenečenje, saj žiga ni bilo.

Oskrbnik koče na Grohatu je povedal, da jo je danes nekdo moral vzeti. Res ne razumem, da je lahko nekdo tako primitiven! jezen