Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Srednji peči (1920 m)?
Glasuj

Škrlatica

Natisni
triglavski8. 10. 2009 19:34:47
Jaz pa geologu79 kar verjamem, tudi sam nisem nikoli hodil več kot 3 ure od Šlajmerjeva doma na Škrlatico, pa je šlo povsem lagodno z nahrbtnikom in vso potrebno opremo za tak vzpon, seveda tudi v gojzerjih, ker v gore se itak hodi samo tako, pa je bil z mano tudi tak, ki je 20 let starejši od mene in taka, ki gre v gore le občasno, pa nismo nikoli nič tekli. Tudi na Triglav sem prišel že v 2,25 ure pa nič tekel ker teka sploh ne maram.
všeč
viharnik8. 10. 2009 19:36:52
Nimam besed,drugače pa me ne vikaj,če pa srečaš na poti kakšnega prosvetljenega božjega človeka,ne glede na njegovo starost,ga pa vikaj in se mu tudi lepo prikloni.Lp-Rok
všeč
JusAvgustin8. 10. 2009 19:40:38
se opravičujem... jaz tudi vedno v gore samo v gojzarjih, polnim nahrbtnikom... odvisno od ture. bolje več kot pa premalo.
bom.mežikanje
všeč
šodrovec8. 10. 2009 22:59:59
Hitrost na gorskih poteh. Vsak naj gre po svoje, da le drugih ne ovira preveč ali ne gazi prek njih.

Se pa vedno, ko je na vrsti ta "večna" hitrostna tema, spomnim članka v Planinskem vestniku - torej: PV 1990, 07-8, str. 340/341, Janez Brojan st., Prek Kopic na Dovški križ.
O tem, kako in v kakšnem času je prišel gor, namerno ne bom nič napisal (poglejte si sami v arhivu PV), bom pa citiral par njegovih stavkov o poti z Dovškega križa (2542 m) v dolino - v Vrata. Pravi: "Ob desetih sem se odpravil nazaj proti Bivaku II. Kljub previdnosti na gladkem, s točo nasutem terenu sem bil v osemnajstih minutah že pri Bivaku II (2120 m). ... Ob tri četrt na enajst sem se odpravil od bivaka, četrt čez enajst pa sem že spet stal na Poldovi planini."

Aja, saj menda ni pomembno, pa vendar: gospod Janez Brojan je na dan opisane ture praznoval 69 rojstni dan. mežikanje
všeč
heinz9. 10. 2009 05:42:51
Je že res, da gresta pri gorništvu ljubezen do naravnih lepot in športni duh bolj ali manj z roko v roki, a vseeno priznajmo, da v primeru poudarjanja hitrosti hoje po hribih in gorah vsaj izgleda (izpade), kot bi ta, ki se mu tako "mudi", želel biti čimprej doma za pečjo, od koder bi naposled lahko v svet na tak ali drugačen način pošiljal slavospeve samemu sebi... (Kot, da bi se bilo potrebno vprašati, kdo ali kaj ti (mi) je (naj)bolj, ali sploh všeč?)
(Ne vem), mar ni bolje lep dan preživeti v prečudoviti gorski naravi, kot v dolini (ali celo za stenami)? Tudi meni se je namreč kljub temu, da si zelo redko "štopam" čas, že zgodilo, da sem se domov vrnil sredi lepega sončnega dne in nato premišljeval, le zakaj sem moral tako hiteti, ko vendar zdaj sedim in s hrepenenjem gledam nazaj v gore...
Zato želim pripomniti: ne, da ni pomembno (čas hoje), ampak ravno nasprotno; pomembno je čim dlje ostati tam gori, kjer nam je lepo.
To pravim najprej sebi, kot tudi to, da naj se s časovnimi tekmami ukvarjajo kar (in raje) tisti, ki pač trenirajo športno panogo, ki se ji reče- gorski tek.
Meni pa velja; zakaj bi se vznemirjal zaradi ure, minute (sekunde!?), ko sem vendar v gore prišel predvsem zato, da bi se naužil njihovega miru..
Srečno, heinz!
všeč
viharnik9. 10. 2009 06:29:47
Se močno strinjam s Heinzom!.Zadnjo turo na Planiko sem pri Uskovnici začinil z nabiranjem jurčkov.Štartam zelo pozno ob 9h,na Planiko prispem ob 2h,s predhodnim polurnim postankom na Vodnikovem domu ter si dam duška še na Planiki,kjer opazujemo orla v jasnini,ki je lepo zavijal okoli Triglava in še prej košatega svizca na Vodniku.Glede rekordov Janeza Brojana pa iz lastnih izkušenj povem,da se od bivaka II ne da priti v pol ure doli(morda z jadralnim padalom)in tudi takrat ne,ko se da hitrostno pridričati melišče po snegu.papir seveda marsikaj prenese.Moj najboljši čas na tej poti je okoli 50 min,pa nisem počasen,ko to želim.
všeč
šodrovec9. 10. 2009 09:03:03
Da bom prav razumljen. Tudi sam sem eden tistih "gorskih polžev", ki se le izjemoma zave, da se je možno s hribov vrniti tudi pred nočjo ... nasmeh Razumeti pa poizkušam tudi tiste, ki hribe doživljajo na hitro; presenečen opažam, da znajo nekateri med njimi, kljub hitrosti, dati na pašo vse čute.

Brojanov podvig pa je predstavljen zgolj zato, da spomnim, da so tudi že pred destletji naši največji radi mimogrede pogledali na uro. Seveda so pri tem morda "spregledali" kakšno "sekundo", takrat so bile ure le do minute natančne mežikanje. Gledali so pa tudi okoli sebe, brez skrbi!

Prav zaradi članka gospoda Janeza sem enkrat, ko se mi je izjemoma mudilo dol v Vrata, gledal na uro. Dobre tri četrt ure sem porabil za (t)isto pot ... (Skozi gozd se vleče.) Ampak ravno takrat je zgoraj na meliščih mimo mene "padel" navzdol nek "gams". S tako hitrostjo se je podričal mimo, da se mi je zazdelo, da stojim (čeprav sem imel "gas do konca") ...

Poanta te zgodbe naj bo, da se vedno najde kdo, ki ima v žepu počasnejšo uro od naše, pa tudi kdo, ki mu čas teče hitreje. Pa še: javno objavljeni "osebni rekordi" so vedno bili in vedno bodo predmet vročih debat. Le za to so dobri, sicer pa kakšne večje koristi od njih po moje ni.
všeč
JusAvgustin9. 10. 2009 10:40:40
razumem vas gospodje in se strinjam z vami. kakor pač nekomu paše. trenutno sem v takem stadiju da mi včasih zapaše par vrhov ne samo eden, zato hitrost. drugače pa tudi jaz neizmerno uživam v gorah, vendar roko na srce ne da se mi grizt kolen po melišču, raje kar čez "odletim" in uživam več časa na vrhu v tišini in samoti. nasmeh, saj to je namem kajne. če si pa še zgodaj in kar se da tiho pa vidiš take stvari... treba je to doživet. saj veste o čem govorim. če je le mogoče grem v gore še ko je popolna tema, no včeraj sem moral kreniti ko se je že svitalo ker baterija ni delovala. pa lep gorniški pozdrav, čimveč zadovoljstva v gorah, lepih trenutkov. mogoče se pa kdaj vidimo pa gremo na pir!
všeč
Sam.volk9. 10. 2009 12:14:18
Je res malenkost, da ti baterija ne dela,ampak dobra šola za drugič. lp
všeč
Gorazd G9. 10. 2009 12:19:08
O časih v svojih objavah skrajno redko kaj napišem. Še manj, da bi se hvalil s hitrostjo. Je veliko drugih (prijetnejših in zanimivejših) stvari, ki si po mojem mnenju zaslužijo pozornost nasmeh Mislim, da vsak zase najbolje ve, kakšen tempo mu najbolj ustreza (nikjer ne piše, da mora biti na vsaki turi enak). Verjamem tudi, da v gorah uživamo vsi, pa naj spadamo med "polže" ali "gamse" mežikanje
všeč
heinz9. 10. 2009 12:41:41
Gorazd, tvoje zgodbe (objave) in fotografije na straneh gore/ljudje, potrjujejo, da si človek, ki si vzame potreben čas, da bi lahko užil to, kar ti je ponujenega.. (bodisi ob poti ali na vrhovih).
Komplimenti vsem tvojim objavam!
všeč
triglavski9. 10. 2009 14:39:50
Glede hitrosti hoje v gore je toliko variant, kot je gora. Srečni tisti, ki jim ni treba gledati na uro, le paziti morajo, da jih lepota gore toliko ne prevzame, da se pozabijo odpraviti v dolino, potem pa jih ujame noč, pa jim morajo reševalci nositi svetilke gor. Ker pa se ukvarjam tudi z osnutki smernih tabel, kjer se navaja tudi čas, je potrebno upoštevati vsaj dva - tri različne vodnike, da se nekako približaš tistemu optimalnemu, ki bi bil primeren za večino. Se pa še vedno zgodi, da je kje zapisan bolj napet oz. razvlečen. Nič pa nimam proti temu, če se kdo kdaj tudi pohvali kako hiter je bil, tudi sam se že, ker včasih je pač treba pogledati na uro, da veš kje približno si še.
všeč
Gorazd G10. 10. 2009 11:42:10
Heinz, hvala nasmeh
všeč
wall18. 01. 2010 16:05:56
Zanima me, če ima kdo kaj izkušenj s Škrlatico v zimskih razmerah in če bi bil pripravljen o tem kaj napisati.
všeč
andrejjerina18. 01. 2010 18:03:24
Preberi malce arhiv na http://www.turni-klub-gora.si/~frances/razmere/ pa boš lahko kaj več zvedel o tem. LP Andrej
všeč
azuri7. 07. 2010 16:48:33
Spoštovani;
malo sem gledal nazaj a nikjer opazil kakšnega komentarja glede Škrlatice, zanima me kakšne so razmere iz Vrat na Škrlatico, iz Škrlatice na Kriške pode in Razor, ter nazaj v Vrata?
Hvala vnaprej za odgovore.
lpmežikanje
všeč
alesh747. 07. 2010 22:52:59
azuri....nekaj zaplat snega lahko še vedno lahko pričakuješ,za to ne pozabi vzeti s sabo cepina,takole je izgledalo 3.7 iz Dolkove špice...
pogled na Zadnji Dolek pod Škarletico....1
pogled na Škarletico...2
všeč
mivancic12. 07. 2010 01:40:19
Včeraj smo bili na Škrlatici. Je še nekaj snežišč, vendar nikjer na izpostavljenih mestih, tako da se da vzpon opraviti varno.

Še nekaj slik iz naše ture:
http://picasaweb.google.si/matic.ivancic/Skrlatica1172010#

Lp, Matic
všeč
bos15. 07. 2010 20:19:35
Nekaj utrinkov z današnje ture na Škrlatico ter Dolkovo špico.
sonce se prebuja1
bivak IV. ter Stenar2
Škrlatica3
prehojena pot, v ozadju Triglav4
Dolkova špica z Rdečo škrbino ter Rogljico5
pot na Škrlatico6
vrh7
jaz na vrhu8
Rokavi ter krnica V kotlu9
sneg je prava osvežitev10
Turška lilija11
kaj se pa tu skriva12
všeč
jozo16. 08. 2010 21:02:55
Jutro v Vratih nič kaj prijazno. Ob 5 -ih parkiram, in ravno ko si obuvam gojzarje, se do mene pripelje pobiralka parkirnine in me prijazno ogovori in hkrati od mene zahteva 2,5 eur. No ja , naj bo. Še vedno precej manj kot na Mangartu ali v Stari Fužini ji odvrnem.
Tudi vreme ne služi. Vsi vršaci so prekriti z gosto meglo. Do »štirke« me že pošteno namoči, tudi veter je močan. V bivaku čakam na ugodne razmere, vendar slabo kaže. Kasneje se mi pridružijo še trije gorniki in skupaj debatiramo od kod kdo prihaja. Po slabih dveh urah se vreme nekoliko ustali in družno jo mahnemo naprej. To, da se vreme v gorah hitro spreminja vem, vendar tako hitro??? Le streljaj od bivaka spet dež, ki nas spremlja naslednjo uro in pol. Kljub dežnemu plašču sem že drugič moker, nakar se odločim da obrnem. Ostali trije so nadaljevali, upam da Srečno! Moj Sunto je kazal slabih 2400mn/v.
P.S. Viharnik: prebral sem tvoje sporočilo. Zložil bi drva, vendar so bila preveč namočena, tako da naj ostanejo še kakšen dan zunaj. Če prej ne, jih zložim naslednjič, ko pridem mimo. Lp J
všeč
Stran:123...56789...495051
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki