Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Glasuj

Plezalna vrv

Natisni
AnzeKozjek15. 02. 2015 19:53:47
En lep pozdrav vsem skupaj!

Zanima me ali je ta vrv primerna tako za plezanje večraztežajnih športnih smeri, kot tudi krajših?

http://www.kibuba.com/Vrvi/Enojne?pID=7204

Oziroma katero vrv vi priporočate, katera je najbolj primerna dolžina vrvi za tako plezanje? Kupil bi jo pa v trgovini Kibuba.

http://www.kibuba.com/Vrvi

Hvala za nasvet! nasmehnasmeh
(+1)všeč
tol15. 02. 2015 20:06:49
Načeloma je vsaka vrv primerna za krajše in več raztežajne smeri.

To, ki gledaš je 70 m, kar je včasih dobrodošlo, ampak s tem s sabo nosiš več teže.

Za večraztežajne je primernejši dvojček. Torej 2x60 m tanjše vrvi. Pride prav predvsem ob spustih ob vrvi, kjer narediš 60 m spusta v enem šusu. Pri 60/70 m vrvi pa pol manj.

Poglej še za enojčki tam 9.2 debeline
(+2)všeč
Busterman15. 02. 2015 21:01:42
sem hotu neki napisat pa je tol direkt povedal vse kar sem imel v mislih velik nasmeh
mogoče bi sam dodal da če nujno hočeš samo eno vrv, ki bo opravljala oboje, definitvno priporočam enojen štrik, ker večraztežajke z enojnim gredo čist lepo (sam mal moraš pazit, da ni kakih obveznih dolgih abzajlov). Na drugi strani je pa frikanje z dvojnim štrikom bolj stvar izrednih razmer nasmeh
(+1)všeč
Zebdi16. 02. 2015 08:29:48
Jaz bi na tvojem mestu vzel 70m, debelina nekje med 9.4 in 9.8 - je nekako najboljši kompromis. Ultra tanke enojne vrvi se izkažejo pri res težkih športnih vzponih v daljših smereh, kjer se lahko pozna vsak gram, minus je pa seveda ta, da se precej hitreje uničijo. Mi smo v Pakli Mammutovega Serenitya (8.9) sesuli v enem popoldnevu - je pa res, da je tam skala precej ostra. Kar je več kot 9.8, se zna tekom uporabe še mičken odebeliti in zatikati pri podajanju - tudi pri gri-griju. 70 metrov pa zato, ker se pri vrvi najhitreje uničijo konci vrvi. Odrežeš tistih par metrov na vsaki strani in lahko vrv uporabljaš še nekaj časa, hkrati je pa ostane dovolj tudi za 30 metrske smeri (kar je nekako meja pri enoraztežajnih športnih smereh).

To seveda velja, če govorimo o frikanju in večraztežajnih *športnih* smereh. Za alpinistične smeri pa definitivno dvojček...
(+2)všeč
Zebdi16. 02. 2015 09:12:47
Aja, še tole - ja, vem, da bi kupil v Kibubi, ampak vseeno, če si slučajno premisliš:

http://www.iglusport.si/vrv-enojna-transformer-superdry-70-m

http://www.iglusport.si/?mod=store&action=viewProduct&action_id=44495&language=sl

Prvo uporablja nekaj kolegov in so zadovoljni, druga je pa po moje čist solidna vrv za zelo, zelo solidno ceno velik nasmeh
(+1)všeč
palček plezalček16. 02. 2015 23:08:16
Strinjam se, da je enojna vrv za športne smeri zakon. Če bo na drugi strani vrvi ne preveč krepko oz. močno dekle, predlagam, da je čim tanjša, ker zna biti z debelejšimi križ, če plezaš v vodstvu in je raztežaj dolg. Vlečeš in vlečeš in komaj čakaš, da bo štant. Sama sicer uporabljam Jokerja, a zgoraj omenjeni Mammut naj bi bil bolj trpežen. Meni je sicer celo v Pakli Joker zdržal brez večjih posledic. Tanka vrv je super, še posebno za večraztežajke, ki nimajo parkinga ravno blizu vstopa v smer (lažje nosiš ;-). Takih je cel kup že v ne preveč oddaljenih Karnijskih.... in hudo lepe so.
všeč
Zebdi17. 02. 2015 09:13:15
No ja, Serenity je marsikaj, zagotovo pa ni trpežen velik nasmeh Moram pa biti pošten in povedati, da smo študirali en 7b v kanjonu, čemur pa pravzaprav ni namenjen. Ampak vseeno, tistih cca 10-15 padcev ga vseeno ne bi smelo tako uničiti...

Kakorkoli že, vsaka vrv ima nek svoj namen in tega se je pametno zavedati, ko se jo kupuje. Če se bo največ plezalo dolge športne smeri z dolgimi dostopi in se ne pričakuje veliko padcev, potem se izbere čim tanjšo vrv. Če so v igri tudi plezališča, kjer se bo tudi dosti padalo, potem se izbere debelejša vrv (razen mogoče v primeru, če nobeden izmed plezalcev ne preseže 50 kg velik nasmeh )

Razlika v teži niti ni tako velika - med Jokerjem (9.1) in recimo onim zgoraj omenjenim Classicom (9.8) je pri 70m razlike vsega 600 gramov. Tega se v plezališčih ne opazi, sploh pa ne v lahkih smereh. Bi celo prej rekel, da se tam pri vlečenju precej bolj pozna trenje kot pa sama teža mežikanje Razlika v ceni vrvi pa tudi ni ravno zanemarljiva (162 in 97 eur).

Torej, Anže, na kakšne smeri ciljaš?
všeč
AnzeKozjek17. 02. 2015 11:06:37
Najprej hvala vsem za vse te koristne informacije! nasmeh

Ciljam pa na daljse, vecraztezajne, ne prevec tezke smeri... Uzivasko plezanje v gorskem svetu, kateri mi je bolj domac, kot pa plezanje v dvoranah. nasmeh
všeč
palček plezalček17. 02. 2015 12:29:10
@ Anže; prav hudo mimo ne moreš 'usekati' pa katerokoli kupiš. Če se odločiš za zelo tanko in boš v enorastežajkah uporabljal grija, je bolje da te 'zihrajo' s tem, ki je že nekaj let v prodaji, ker je primeren za vrvi od 8.9. Imam prejšno verzijo, ki je bila od 10mm in ne bi ravno vsakemu zaupala.
@ Zebdi; ampak nekateri imamo manj kot 50 kg velik nasmeh
všeč
Zebdi17. 02. 2015 12:52:30
@ palček plezalček: hehe, a potem sploh veš, kaj je gravitacija? velik nasmeh Ampak ni dovolj, da si samo ti lahka, tudi soplezalec mora biti mežikanje

Anže, za gorski svet pa vseeno razmisli o 2x60m nasmeh Drugače pa vzami impregnirano 60m vrv, pa mir. Prav dosti ne boš zgrešil z nobeno, tako kot je rekla palček plezalček mežikanje

Aja, glede gri-grija. Če je varovalec dovolj bukov, te bo razsul s katerimkoli grijem. Kolega že kar nekaj časa uporablja star grigri v kombinaciji z Jokerjem, pa ni nobenih problemov. Le vrvi mora mal bolj pogosto menjati... velik nasmeh

Za večraztežajne je pa itak precej bolj uporaben reverso oz. njemu podobne zadeve.
všeč
Žiga2217. 02. 2015 13:03:35
Za v hribe uporabljam Edelrid Kastrel, 60m, 8.5mm, za v plezališče pa Edelweissovo 9.4mm (žal se ne spomnim modela). Z obema sem zelo zadovoljen, se ne krotovičita preveč. Glede teže; če si hribovc, ti par gramov več ne bo delalo problemov, če si pa pod duši bolj friko... velik nasmeh

Glede reversa bi opozoril da poznam precej primerov, ko je reverso začel žret štrik in rezat plašč zaradi ostrih robov! Tako da raje ATC guide ali kaj podobnega.
všeč
Zebdi17. 02. 2015 13:12:55
Ja, reverso 3 je imel te probleme, pri novih naj bi bil problem rešen. Jaz imam dvojko, pa ga ne zamenjam velik nasmeh Če smo že pri tem, tudi pri novem grigriju se pojavljajo tile ostri robovi. Na starem jih po 8 letih uporabe nisem opazil. Jebala jih eloksacija...
všeč
Žiga2217. 02. 2015 13:14:36
Ne, tudi na štirki so te težave. Kolega ga je intenzivno uporabljal slabo leto in mu je začelo cufat plašč.
všeč
Zebdi17. 02. 2015 13:35:18
No sej, me ne preseneča. Sem jim pisal glede obrabe grigrija, pa so rekli, da je to normalna obraba, če pa hočem, naj jim ga pošljem in bodo pobrusili robove.. če bi lahko kje kupil novo enko, bi jo takoj vzel... velik nasmeh
všeč
Žiga2217. 02. 2015 13:39:20
Še zmer bolje kot so v trgovini rekli kolegu (zgoraj) naj sam vzame šmirgel papir in pobrusi robove na reversu. velik nasmeh
všeč
Zebdi17. 02. 2015 13:41:53
"As an option you can use some fine grit sand paper to smooth down the edges. This is one alternative. A second option is for you to send the GriGri 2 to your local Petzl distributor, You have contacted Petzl America in the USA.

Once received the product will go through a thorough inspection. Our first recourse is repair. So potentially we would file down the edges and send it back. Or if it is a manufacturing defect we will replace it for you."

velik nasmeh
všeč
palček plezalček17. 02. 2015 14:32:22
@Zebdi: ...ja gravitacija....ja... to je čudno-čudna stvar, ki ti zadnjo plat proti tlom vleče, če se prav spomnim iz šolskih klopi. Sem že tolikokrat zabingljala na štriku, da sem spoznala, da deluje tudi name :P Btw, saj imaš še kar nov gri velik nasmeh
všeč
Zebdi17. 02. 2015 15:22:35
Mnja, tri leta in pol. Glede na Petzlovo pojmovanje "normalne obrabe" bi ga bilo očitno treba menjat na dve leti.. velik nasmeh

Ah ja, gravitacija.. vedno poskrbi za nepozabne trenutke velik nasmeh
všeč
Zebdi18. 02. 2015 08:33:28
Ja, saj se obrabijo, tudi stari gri-griji in osmice so se. Razlika je v tem, da pri novem gri-griju zaradi obrabe nastane oster rob, pri starem pa tega ni bilo. Tudi pri moji stari osmici so se oblikovali gladki kanali, brez ostrega roba. Lej fotko.

https://www.dropbox.com/s/a2vhlev77dxbrwr/Grigri2.JPG?dl=0

všeč
Zebdi19. 02. 2015 08:19:51
primoza, tule imaš še nekaj branja na to temo, če te zanima:
http://www.saleskiao.com/node/213

Jaz osebno še nisem opazil, da bi oster rob na griju dejansko hitreje uničil vrv - opazil sem samo, da se je naredil rob in da je oster velik nasmeh Za Reverso pa po drugi strani niso našli ravno lepih besed.. nasmeh
všeč
Macesna19. 09. 2016 23:22:40
Živjo,

vprašanje za tiste, ki plezate: kateri varovalni pripomoček uporabljate v športnih smereh? Moja osmica je že odslužena, zgoraj pa berem, da reverso čez čas poškoduje vrv. Ima kdo izkušnje z drugimi ploščicami - ATC guide, Mammutov wall alpine belay itd.?

Hvala za nasvet.
(+1)všeč
Stran:12
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki