|
B.C.6. 08. 2014 22:27:05 |
Končno mi je uspelo odpihniti prah s fotoaparata. Takole je bilo včeraj ob Rabeljskem jezeru. Moj prvi izlet po dooolgem času, rož ogromno, večina pa žal prevelika za makro objektiv.
1
(+1) | | |
|
|
|
|
Apolonija6. 08. 2014 23:50:10 |
Dober večer, oh, kmalu bo dobro jutro! Vesela sem, da že vsi skupaj tako dobro poznamo rastline. Dleskovec, saj skoraj ne potrebuješ pomoči, se strinjam z Branetom. Nekaj mojih pripomb: -Težko bi se po fotkah odločila ali je rumeni ali velikocvetni naprstec. - Gotovo je vednozeleni kamnokreč in ne homulični, ki mu je podoben -slika 4, 23 - mislim, da je poleg "rumenke" kamnokrečeva lepnica -17- dvoletni dimek -48, 48 ni ozkočeladasta, ampak ozkolistna preobjeda -59, ni, ni primožek. Samo po cvetu se težko reče, kaj točno je. Draga Zlatica, saj tudi jaz po fotografijah dobro ne ločim zvončic. Mislim, da je trebušasta kar prava, za ostali dve se mi zdi, da bi lahko bili scheucherjevi zvončnici. Rušnati nista, nekatere so endemične drugje v Sloveniji, witasekina je višja .... B.C. lep posnetek! In OTIV, hvala za dobre želje!
(+1) | | |
|
|
|
|
velkavrh7. 08. 2014 05:25:52 |
Dobro jutro! Res je po slikci malo težje ločiti rumeni naprstec od velikocvetnega. Za velikcvetnega je navedeno, da je bistveno večji od rumenega.Ločita se predusem po pritlični rozeti, ki jo rumeni nima, velikocvetni pa.Notranjost cveta je pri velikocvetnem bistveno temnejša-prepredena z rjavkastimi žilicami.Listnih rozet pa res nimam nikoli posnetih, ki so večkrat za določanje odločilne.
|
|
|
|
Apolonija7. 08. 2014 08:20:32 |
Dobro jutro! In če pogledaš sliko 2 in 21 pri dleskovcu, kaj praviš? Jaz sem se ravno zaradi rjavkaste risbe v cvetu bolj nagibala za velecvetnega in ne rumenega. lp
|
|
|
|
zlatica7. 08. 2014 08:51:39 |
Apolonija, dobro jutro in hvala za razmišljanje na temo zvončic. Tudi sama sem se spraševala, ali je mogoče rušnata, ampak kaj, ko je zvončic toliko vrst in tako me "obsedajo", ker so mi tako lepe. Upam, da se še lahko obrnem nate s kakšno dilemo, saj več glav več ve. Kaj pa rastlina pod št.17? Imaš kakšno idejo, kaj bi to bilo? Malo je nerodno videt, ker je slika postrani. Hvala že vnaprej za morebitni odgovor..
|
|
|
|
dleskovec7. 08. 2014 14:03:27 |
Ja, vsem Vam zahvala gre, ker tako poučujete me; Hvala "zlatica", Brane in Apolonija, ste prava "rožasta" druščina. Le kaj bi "mi" brez Vas, in lepo, da je med nami most; upamo, da nas ne bo povozil čas, ki kruto reče se mu starost. "Polonca", a ni to primožek?
1
2
(+1) | | |
|
|
|
|
dleskovec7. 08. 2014 14:06:16 |
p.s. opravičujem se, ker mi je "tiskarski škrat" nekaj slik podvojil!
|
|
|
|
otiv7. 08. 2014 15:41:29 |
@dleskovec, slikico lahko tudi zbrišeš, samo na križec se "podpišeš".
|
|
|
|
velkavrh7. 08. 2014 16:47:46 |
dleskovec, to bo kar navadni jajčar, ki ga je sedaj polno tudi po dolinskih travnikih. zlatica, pod št.17 -slikca je slaba-bi jaz določil kot dremoto. Imamo navadno in golo. Apolonija, naprstec je res velikocvetni.
|
|
|
|
zlatica7. 08. 2014 19:23:58 |
velkavrh, prav hvala za usmeritev, se strinjam, da je ta slika slaba,pa še postrani, tako da je vsak zadetek toliko bolj cenjen. Moram reči, da do sedaj te rože sploh nisem opazila v naravi. No, zdaj bo vse drugače, sem si šla pod to ime ogledat rastlino in tako se mi bo vtisnila v spomin. Res več glav več ve.....prijetno je biti v vaši cvetlični družbi.
|
|
|
|
dleskovec7. 08. 2014 20:47:04 |
otiv; hvala za nasvet. Bom popravil. Na spletni strani "Gore-ljudje" je objava, da je založba SIDARTA izdala zloženko "Gorsko cvetje Slovenije", ki jo je pripravil Peter Skoberne; cena je 8,90€!
|
|
|
|
otiv7. 08. 2014 21:22:29 |
@dleskovec, malenkost in tebi hvala za novico, s katero lažje bomo ugotovili za katero gre cvetico.
|
|
|
|
Apolonija7. 08. 2014 21:45:00 |
Dober večer, prijetna družba! Žal nimam čez dan časa za računalnik. dleskovec, saj ni tako težko prepoznati primožka. Je tak kot ena rumena ivanjščica (velika marjetica)in ne tak kot regrat, ki ga tudi poznaš. (Prezapleteno je, da bi tukaj pisala o zgradbi različnih socvetij pri nebinovkah=košaricah, kamor primožek spada ) Sicer si ga slikal dve strani nazaj-str. 109. zlatica, Velkavrh ima prav glede dremote. včeraj sem pozabila napisati. Tudi njo z lahkoto prepoznaš. Po steblu v vretenih izraščajo po 4 lističi-kot križ. Zato se ji tudi po latinsko reče "cruciata". Izza lističev poganjajo rumenkasti cvetovi. Navadna dremota je porasla z dlačicami, gola pa ne. Na sliki zgleda gola, ali pa se dlačice ne vidijo. Brane, bo kmalu kaj rožic? Lep pozdrav vsem!
1
(+1) | | |
|
|
|
|
velkavrh8. 08. 2014 15:19:48 |
Danes pa so me peljali k bratu na planino Zajavornik na Pokljuko, kjer skrbi za čredo krav in dela sir.Poglejte si reportažico s te planine pod Slovenske planine v vseh letnih časih.
(+1) | | |
|
|
|
|
Apolonija8. 08. 2014 21:38:11 |
Brane, spet si dokazal, da povsod rastejo lepe rastline, tudi posnetki so lepi. Vprašanje zate: bolonjska zvončica, repuščevolistna zvončica. Si prepričan, da je tvoja res bolonjska. Vito, čudovito! Veselje in radost mi napolnita srce, ko občudujem posnetke te.
(+1) | | |
|
|
|
|
otiv8. 08. 2014 21:50:31 |
Apolonija, tudi sam sem vesel, da rezultat današnji je uspel in da do vseh Vas je prispel. Nekaj imen fali, se ti morda zdi, kašno ime jim sledi.
(+1) | | |
|
|
|
|
Apolonija8. 08. 2014 22:54:55 |
vito, takole se mi zdi: Najprej so kamnokreči in sicer: 1.2- nasršeni ostali so vednozeleni, le da so na 3,4 že izgubili cvetne lističe 9,10,11- smiljka, moram preveriti, katera 23- zlati dimek 35- peresasti glavinec- poglej, kako se šopiri s peresi! Gorski je med drugim modre barve 37,38- jajčar 48- ni čemaž, ampak vanež 50,51- abraščevolistni grint 84- pojalnik Oh, te zvončice! Ta na 90,91 bi pa res lahko bila trebušasta, kaj praviš? Zadnja pa scheuchzerjeva. Nočko tebi in vsem, ki še ne spite!
(+1) | | |
|
|
|
|
velkavrh9. 08. 2014 07:00:38 |
Apolonija, še enkrat sem pregledal obe visoki zvončici s Stiške vasi. Nedvomno je prva repuščevolistna.Zadnja pa naj bi bila repuščeva .
(+1) | | |
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.